On
door Ontevredenklanten Jul 6, 2020 om 12:22
Winkels & webshops
Online genaaid door 'Decent Guys' [edit-redactie]

Ik heb een trui besteld via Decent Guys, een merk dat ik tegenkwam op Instagram. Een op het eerste gezicht 'echte' verkoper met een eigen website (www.decentguys.store). Door de corona heeft het een hele tijd geduurd voordat ik mijn trui ontving (meer dan een maand). Toen ik mijn trui thuis kreeg, bleek het een totaal andere kwaliteit dan op de site werd aangeboden. Enigszins geirriteerd besloot ik dat ik mijn trui terug wilde sturen (geirriteerd doordat het al een maand had geduurd). Op het moment dat ik de trui terug wilde sturen, werden mij gegevens verstrekt waarnaar ik de trui kon terugsturen, een jongeman genaamd [edit-redactie] uit Groningen. Hij ontving mijn teruggestuurde trui na twee dagen al (ik heb zelf de track and trace in de gaten gehouden). Na een week kreeg ik reactie dat hij de trui had ontvangen en hij het geld direct terug zou sturen. Hier is vervolgens alweer 2 weken overheen gegaan. Hij reageert nergens meer op en laat niks meer van zich horen. Een hele slechte zaak. Wat kan ik nu het beste doen?

2987 9 Rapporteer

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Jul 6, 2020 om 12:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zo te zien de zoveelste dropshipper, waarbij ik zelfs de indruk krijg dat ze hun logo hebben laten inspireren door die ander DG...

Je hebt uiteraard recht op je geld terug, maar via de normale weg zal de kans daarop wel niet heel groot zijn.

Leer de les om niet op vage instragram advertenties te reageren.

https://decentguys.store/

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jul 6, 2020 om 12:50
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo ontevredenklanten ,

Deze site is geregistreerd op 28 - 4 - 2020 .
Contact alleen via e-mail , geen tel.nr / kvk nr / adres niks
De spullen komen uit China .

Levering

Verzending van elke bestelling is gratis , volgens onze nieuwe methode . het pakket wordt rechtstreeks vian de fabrikant naar de klant gestuurd .
Dit scheelt enom in de kosten .

Controleren of een site betrouwbaar , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

On
door Ontevredenklanten Jul 6, 2020 om 13:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

Heel erg jammer dat dit soort mensen dropshipping kapot maken voor andere ondernemers...
De site geeft ook telkens nog pop-ups van mensen die zouden hebben besteld, terwijl de truien al weken zijn uitverkocht...
Vieze smeerlap is het..

redfloor
door redfloor Jul 6, 2020 om 13:02
166 Antwoorden / 21 Vragen

Noem mij een dropshipper die wél een meerwaarde biedt...

marita5
door marita5 Jul 6, 2020 om 13:07
11508 Antwoorden / 15 Vragen

@ontevredenklanten , Vieze smeerlap is het. Beter controleren vooraf i.p.v. achteraf .

Gr
door Grunn1 Jul 6, 2020 om 13:21
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het is niet alleen dat dit soort zaakjes het voor anderen kapotmaken maarmeer dat er nog steeds ondanks de vele waarschuwingen er mensen zijn die lukraak via allerlei wazige advertenties en zonder te controleren of een website betrouwbaar is hier blijven bestellen. Dankzij dit soort mensen blijven deze praktijken lucratief en zal het niet ophouden. Je noemt wel dat het smeerlappen zijn maar het ligt toch ook echt aan de mensen zelf die hier maar blijven bestellen en dit dus in stand houden.

Tr
door Trostomaat Jul 7, 2020 om 09:43
239 Antwoorden / Vragen

De markt bepaalt of een bedrijf 'meerwaarde' heeft.
Je kunt best op een nette manier dropshipper zijn.
Door onder andere gewoon het risico dat het herroepingsrecht met zich meebrengt te aanvaarden en dat correct af te handelen.

Topantwoord

panter22
door panter22 - Jul 6, 2020 om 13:07
6599 Antwoorden / Vragen

Alles is: sold out. De handel is opgeheven. Genoeg verdiend.
Naar je geld kun je fluiten.
https://www.decentguys.store/collections/all
e

https://www.instagram.com/decentguys_store/

marita5
door marita5 Jul 6, 2020 om 13:25
11508 Antwoorden / 15 Vragen

@panter22 , het is deze link op Instagram https://www.instagram.com/decentguys.store/ Er staan op Google twee dezelfde links waarvan 1 er niet werkt ,.en dat is deze wat u geplaatst heeft .

panter22
door panter22 Jul 6, 2020 om 14:23
6599 Antwoorden / Vragen

Nu zie ik het die link die ik gaf zit een streepje tussen ipv een stip. Bedankt, Marita5.

marita5
door marita5 Jul 6, 2020 om 14:28
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , knap dat u het verschil ziet , was mij nog niet opgevallen . ik had die link op Google ook geprobeerd , kreeg hetzelfde resultaat . .

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jul 6, 2020 om 13:22
11508 Antwoorden / 15 Vragen
marita5
door marita5 - Jul 6, 2020 om 13:57
11508 Antwoorden / 15 Vragen

@ontevredenklanten ,

Ik lees nergens ervaringen / revieuws over decentguysstore , plaats ook een klacht op klacht.nl en klachtenkompas .

https://www.klacht.nl/

https://www.klachtenkompas.nl/

edrick3
door edrick3 - Jul 6, 2020 om 16:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat kan ik nu het beste doen?
Lering trekken uit dit voorval en een volgende keer in een stenen winkel kopen en niet op een of andere onbetrouwbare website.

On
door Ontevredenklanten - Jul 7, 2020 om 08:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels heb ik het geld toch terug gekregen! Met iets meer druk op de ketel is het dus toch mogelijk

marita5
door marita5 Jul 7, 2020 om 09:05
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Fijn om te lezen dat u het geld heeft terug gekregen , bedankt voor het terugmelden . In het vervolg opletten waar u koopt , voorkomt problemen .

St
door Stijn.. Aug 12, 2020 om 13:39
1 Antwoorden / Vragen

Welke methode van meer druk op de ketel?

St
door Stijn.. - Aug 12, 2020 om 13:38
1 Antwoorden / Vragen

Op 16-06-2020 heb ik 3 truien twv €153 besteld bij Decent Guys. Nu heb ik al een aantal keer gemaild naar ze hoe het er mee zit het is nu bijna 2 maanden verder en heb nog steeds niks binnen en heb op 1 van de vele mails die ik gestuurd heb een antwoord gekregen van [edit-redactie]:

Dat is niet leuk om te horen! Ik zal er even naar kijken. Doordat onze leverancier in het buitenland zit en het vanuit daar ook verstuurd word, zijn de levertijden wel wat aangepast door Corona. Helaas is het daar nog wel een big issue.

Echter heb ik hierna niks meer te horen gekregen en heb vandaag weer een nieuw mailtje gestuurd. Na veel mailen en proberen contact op te nemen weet ik niet meer wat te doen hopen lijk kan iemand mij helpen het geld terug te krijgen.