Sh
door Sharonie Jun 4, 2019 om 00:34
Winkels & webshops

Online iets besteld, na 2,5 maand nog steeds niks ontvangen!

Beste,

Via facebook ben ik op een leuke website gekomen voor orginele cadeautjes voor een bruiloft.
Nu heb ik op 17 maart wat leuks besteld voor mijn neef zijn bruiloft die op 19 april getrouwd is.
Er stond op de website 8-14 werkdagen levertijd, dus ik ben ruim optijd met bestellen, super.
Gelijk betaald met ideal € 69,80

Op de dag van vandaag nog steeds niks ontvangen!
Er staat geen telefoonnummer op hun website en mail reageren ze tot nu toe nog wel steeds op mij.
Maar elke reactie is uitstel, heb al meerdere malen gehoord dat het verstuurd zou worden.
Of u hoort maandag van ons, het zou al verstuurd zijn etc.etc.etc en je krijgt geen bericht vanuit hun.
Alleen als je zelf mailt. Maarja ik word hier nu wel simpel van en om er effe heen te rijden is ook niet echt een oplossing.
Want het is 3 uur rijden voor mij en het adres op google maps ziet er niet als een bedrijf uit.
Heb nu al meerdere mails gestuurd dat ik mijn geld terug wil, maar daar word niet op gereageerd.

Door dit alles eens lopen zoeken, maar allemaal slechte recensies. o.a. teksten als: het zijn oplichters etc.
Achteraf gezien had ik voor mijn aankoop al moeten googlen naar recensies, maar doordat mijn vriendin afgelopen jaar ook iets besteld had.
Ging ik er vanuit dat dat wel goed moest gaan, omdat het bij haar wel allemaal goed is gegaan.
Hoe moet ik hier mee opgaan? wat kan ik nog meer doen?
Op facebook posten ze bijna elke dag nog berichten met leuke items (heel aantrekkelijk om iets te kopen)

Ben nu zelf ook al geblokkeerd op hun facebook. Echt bizar!

Ik hoor het graag wat er nog meer gedaan kan worden?

Met vriendelijke groet,
S

4566 9 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jun 4, 2019 om 00:50
16816 Antwoorden / 108 Vragen

U schrijft zelf al uw eigen denken "had eerst moeten kijken alvorens te bestellen" dus: goede bestelling gedaan bij een verkeerde site. Wat was die Leuke Website op Facebook trouwens?

suzanne1957
door suzanne1957 - Jun 4, 2019 om 01:40
31 Antwoorden / Vragen

Belachelijk dat je nog iets durft te kopen via Facebook. Heb je soms 10 jaar onder een steen geslapen ?  Het hele internet staat vol met oplichting via Facebook.

Het zal wel weer via marketplace gaan. Het artikel of geld ben je gewoon kwijt en laat het een goede les zijn.

panter22
door panter22 - Jun 4, 2019 om 08:26
6599 Antwoorden / Vragen

Wat je moet doen is wachten tot het pakje uit China komt.
Vooraf kun  je een berichtje krijgen van Postnl dat je afhandelingskosten moet betalen:
https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ontvangen/pakket-uit-het-buitenland/
kijk eens of je bestelling heel toevallig op deze website staat:
https://sale.aliexpress.com/nl/__pc/daily_lifestyle.htm?spm=2114.48010108.16003.1.695a7ea3VDQHSO&topTabIds=6272396&gps-id=6276171&scm=1007.19879.116753.0&scm_id=1007.19879.116753.0&scm-url=1007.19879.1167

ne
door neodutchio - Jun 4, 2019 om 08:50
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Om welke webwinkel gaat het?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 4, 2019 om 09:11
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Aanvullend advies: doe een melding bij www.fraudehelpdesk.nl  Hoe meer meldingen, des te groter de kans dat er wordt opgetrden maar ik vrees wel dat u uw geld kwijt bent.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 4, 2019 om 11:01
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Dat ze u op Facebook geblokkeerd hebben spreekt boekdelen.
Het wachten gaat verder automatisch.
Wie weet gebeurt er toch nog wat.

simon55
door simon55 - Jun 5, 2019 om 14:28
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Als u op Facebook ( lees feest boek ) iets wilt bestellen , kunt u van te voren al weten dat u in de maling wordt genomen.n Webwinkel zonder KvK gegevens , adres , tel no moet je ook nooit wat bij bestellen.

mo
door mof - Jun 5, 2019 om 18:17
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Voor die 70€? U bent opgelicht, u kunt niets doen tenzij u bereid bent nog meer kosten te maken die u vrijwel zeker niet terug krijgt.
dan moet u het koopverdrag ontbinden, het bedrijf herinneringen tot terugbetaling aturen, aanmanen, en dan naar de rechter.

Ik zou die 70€ afschrijven en gewoon verder leven.

lemmy
door lemmy - Jun 5, 2019 om 21:10
41 Antwoorden / 1 Vragen

Uit jouw bericht maak ik op dat er nu niet meer gereageerd wordt, dus ga er maar van uit dat je jouw geld kwijt bent en niks gaat ontvangen.

Doe in ieder geval digitaal aangifte bij het Landelijk Meldpunt Internetoplichting.
Zie hiervoor:  https://www.politie.nl/themas/internetoplichting.html
Omdat de betaling via Ideal is uitgevoerd moet je even goed kijken bij de betaalgegevens naar het juiste rekeningnummer; anders meldt je het iDeal rekeningnummer en die is niet van die webshop maar een soort tussenrekening van een van de banken.

Bij meerdere aangiftes volgt er  een signaal naar de bank waar die fake(?) webshop bankiert. Een bank heeft niet graag oplichters als klant en zal na een dergelijk signaal van het Landelijk Meldpunt Internetoplichting ook in actie komen. Daarnaast kunnen de aangiftes er toe leiden dat er ook een strafrechtelijk onderzoek wordt gestart.

Als ik jouw bericht goed interpreteer heeft je vriendin iets bij diezelfde webshop besteld en wel geleverd gekregen? Zou natuurlijk best kunnen dat het dan geen echte oplichters zijn maar gewoon erg slordig georganiseerd. Om dat verder te kunnen checken is er echter meer info nodig (naam van het bedrijf en dergelijke)