Ha
door Hansie1956 Aug 3, 2020 om 11:37
Winkels & webshops

Online schoenen mag ik niet terug sturen. Zou nieuwe krijgen maar niet gekregen.

Begin juni heb ik een paar schoenen besteld via Lente en Zomerdeals. De schoenen heb ik gekregen maar ze zaten veels te krap. Ik kon ze niet terug sturen wegens hygiene regels. Ik zou een paar nieuwe gratis toegestuurd krijgen werd met meedegedeeld op 14/6
Het is nu 3/8 en tot op heden nog niks ontvangen.
Ik heb al 4 mailtjes gestuurd maar geen antwoord gekregen.  Vind dit heel vreemd.

Wat kan ik hier aan doen?

Groet,

Hans Meijer.

1212 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 3, 2020 om 11:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Schoenen kwamen uit China, verder bent u gewoon beduveld. Koop in het vervolg bij een normaal bedrijf.

Donuts
door Donuts - Aug 3, 2020 om 11:54
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Wat u kunt doen? Niets, behalve de kwestie maar naast u neer leggen en in het vervolg opletten waar u iets bestelt. Zoals @tijger1 al schreef, deze schoenen kwamen uit China.

Tip: Vrijdag bij Van Haren heerlijk zittende sportschoenen gekocht (50% korting), volgende dag al geleverd. Eventueel retourneren en geld terug kan in de winkel. Zo kan het ook. Zalando kan ik u ook aanbevelen.

Gr
door Grunn1 Aug 3, 2020 om 15:00
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wat voor de 1 heerlijk zit kan voor een ander tenen krommend zeer doen. Is te persoonlijk.

Donuts
door Donuts Aug 3, 2020 om 15:01
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, en? Dat beweer ik toch ook niet? De essentie van mijn antwoord gaat niet over mijn schoenen, maar over de procedure bij Van Haren.

br
door bravehenk - Aug 3, 2020 om 11:55
206 Antwoorden / 0 Vragen

Dropshipper nummer 100 en zoveel.
Website voldoet aan alle kenmerken van een dropshipper.
Alles de op de website vermelde artikelen zijn hoogst waarschijnlijk  voor nog geen 1/3 van de prijs zelf te bestellen via een bekende Chinese site.
Zal wel weer een adverteerder zijn op social media, alle topics en consumenten programma's doen nog steeds geen alarm bellen afgaan bij veel kopers.
Die raken verblind van de van  voor prijzen deze zijn gewoon fantasie prijzen maar het werkt..

gerbera
door gerbera - Aug 3, 2020 om 12:11
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zou een paar nieuwe gratis toegestuurd krijgen

Ik heb al veel rare dingen over Dropshippers gehoord maar het gratis schoenen geven is weer een nieuwe. En zo u ze wel zou krijgen heeft u hetzelfde probleem, de Chinezen hebben nogal kleine en smalle voeten t.o.v. Europesche personen.
Ik zou over de ("feestboek") miskoop maar vergeten en overgaan tot de orde van de dag met daarbij het advies, ga voor schoenen naar een echte winkel, daar kunt u ze passen.

mi
door miennaamishaaz Aug 3, 2020 om 12:48
725 Antwoorden / 1 Vragen

Vaak is het "Gratis" schoenen, maar je moet wel de verzendkosten betalen.

Schoenen kosten dan 3 euro
verzendkosten die je moet betalen is dan 7 euro.
Dat is dus 4 euro winst voor de dropshipper.

gerbera
door gerbera Aug 3, 2020 om 15:37
7358 Antwoorden / 14 Vragen

HAAZ, Probeer nou eens een bericht , helemaal en goed te lezen. Verzendkosten zal mij een worst zijn, daar gaat het bericht van mij en de TS totaal niet over.

mi
door miennaamishaaz - Aug 3, 2020 om 12:48
725 Antwoorden / 1 Vragen

Bij welk bedrijf heeft u besteld?
Site?

sira
door sira Aug 3, 2020 om 12:59
2323 Antwoorden / 24 Vragen

Lente Zomer Deals

Ziet er betrouwbaar uit, ik zie namelijk helemaal geen artikelen. Alles is waarschijnlijk uitverkocht en nu zijn ze op vakantie ;-))

gerbera
door gerbera Aug 3, 2020 om 14:32
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Leest u het bericht van de TS wel?  besteld via Lente en Zomerdeals.

mi
door miennaamishaaz Aug 3, 2020 om 22:16
725 Antwoorden / 1 Vragen

@gerbera. had het bericht nog niet gezien.

Site bestaat minder dan 3 maanden
https://www.sidn.nl/whois/?q=lentezomerdeals.nl

De site heeft tevens:
- Geen KVK
- Geen btw nummer
- contact alleen via email
- {Shopify site} {wordt veel gebruikt door dropshippers}
- Levert vanuit leverancier Dus het gaat om een dropshipper
https://lentezomerdeals.nl/pages/retourbeleid

________________
Aangezien onze goederen vanuit Azië en Amerika worden verzonden, kunnen er langere transittijden zijn waarover wij geen controle hebben. Als de goederen al op weg zijn naar u, is een herroeping niet mogelijk. Wacht tot u de goederen heeft ontvangen en stuur ze terug naar ons. Uiteraard kunt u ons vooraf informeren over uw herroeping.
________________
Wat is de levertijd van jullie producten? De gemiddelde levertijd bedraagt 2-5 weken. De producten worden namelijk direct vanuit de leverancier naar jou verzonden. Door dit unieke businessmodel wordt enorm bespaard op opslag- en transportkosten en kan de leverancier de producten tegen een lagere prijs aanbieden dan de
________________
-Tevens hebben ze de Pagina zo opgezet dat je niet zomaar de text kan selecteren.

Dus ik kan met 99.99% zekerheid zeggen dat het om een dropshipper gaat

marita5
door marita5 - Aug 3, 2020 om 13:39
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hansie1956 ,

Lentezomerdeals.nl is geregistreerd op 15-4-2020 , Cronon AG Pascalstrasse 10 10587 Berlin Germany .
Domeinnaam staat op naam van Life Brands , weinig over te vinden , behalve verkoop van kleding .
Contact alleen via e-mail , geen tel.nr . adres niks .
Kvk nr en Btw nr op aanvraag .
Wil je iets bestellen moet je eerst met je e-mail adres inloggen ( Shopify !!! ) om doorverwezen te worden naar lentezomerdeals

Veelgestelde Vragen , klik op de rode regels .

https://lentezomerdeals.nl/pages/veelgestelde-vragen.

Algemene voorwaarden ,

https://lentezomerdeals.nl/pages/algemene-voorwaarden

Verzending en Levering ,

https://lentezomerdeals.nl/pages/verzending-levering

Controleren of een site betrouwbaar is ,

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 3, 2020 om 15:35
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Naast de al gegeven info m.b.t. vooraf nagaan van betrouwbaarheid ook nog deze info: https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat?utm_source=20200720-kassa-maandag&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa

Helaas voor u heeft u kennelijk ook vooraf betaald. Daarbij is het ook helaas ook nog eens je reinste flauwe kul om schoen niet te mogen terugzenden om hygiëne regels. Er zijn diverse betrouwbare schoenleveranciers, ook on-line waar dat wel degelijk kan binnen de daarvoor geldende wettelijke bedenktijk van 14 dagen. (Zie de opm. van @SPRIETJE) Strikt gesproken kunt u naleving vorderen maar ik vrees dat u dat opnieuw geld en veel moeite zal kosten met de vraag of het dan iets oplevert.

Wel is het zinvol om uw ervaring in deze te melden bij de ACM www.consuwijzer.nl opdat, indien er meerdere klachten zijn over deze dropshipper de website mogelijk uit de lucht kan worden gehaald.

M.b.t. controle op betrouwbaarheid geeft ik u ook nog deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/keurmerken-webwinkels   De shop die u noemt heeft geen nl keurmerk