Online schoenen mag ik niet terug sturen. Zou nieuwe krijgen maar niet gekregen.
Begin juni heb ik een paar schoenen besteld via Lente en Zomerdeals. De schoenen heb ik gekregen maar ze zaten veels te krap. Ik kon ze niet terug sturen wegens hygiene regels. Ik zou een paar nieuwe gratis toegestuurd krijgen werd met meedegedeeld op 14/6
Het is nu 3/8 en tot op heden nog niks ontvangen.
Ik heb al 4 mailtjes gestuurd maar geen antwoord gekregen. Vind dit heel vreemd.
Wat kan ik hier aan doen?
Groet,
Hans Meijer.
Wat u kunt doen? Niets, behalve de kwestie maar naast u neer leggen en in het vervolg opletten waar u iets bestelt. Zoals @tijger1 al schreef, deze schoenen kwamen uit China.
Tip: Vrijdag bij Van Haren heerlijk zittende sportschoenen gekocht (50% korting), volgende dag al geleverd. Eventueel retourneren en geld terug kan in de winkel. Zo kan het ook. Zalando kan ik u ook aanbevelen.
Wat voor de 1 heerlijk zit kan voor een ander tenen krommend zeer doen. Is te persoonlijk.
Ja, en? Dat beweer ik toch ook niet? De essentie van mijn antwoord gaat niet over mijn schoenen, maar over de procedure bij Van Haren.
Dropshipper nummer 100 en zoveel.
Website voldoet aan alle kenmerken van een dropshipper.
Alles de op de website vermelde artikelen zijn hoogst waarschijnlijk voor nog geen 1/3 van de prijs zelf te bestellen via een bekende Chinese site.
Zal wel weer een adverteerder zijn op social media, alle topics en consumenten programma's doen nog steeds geen alarm bellen afgaan bij veel kopers.
Die raken verblind van de van voor prijzen deze zijn gewoon fantasie prijzen maar het werkt..
Ik zou een paar nieuwe gratis toegestuurd krijgen
Ik heb al veel rare dingen over Dropshippers gehoord maar het gratis schoenen geven is weer een nieuwe. En zo u ze wel zou krijgen heeft u hetzelfde probleem, de Chinezen hebben nogal kleine en smalle voeten t.o.v. Europesche personen.
Ik zou over de ("feestboek") miskoop maar vergeten en overgaan tot de orde van de dag met daarbij het advies, ga voor schoenen naar een echte winkel, daar kunt u ze passen.
Vaak is het "Gratis" schoenen, maar je moet wel de verzendkosten betalen.
Schoenen kosten dan 3 euro
verzendkosten die je moet betalen is dan 7 euro.
Dat is dus 4 euro winst voor de dropshipper.
HAAZ, Probeer nou eens een bericht , helemaal en goed te lezen. Verzendkosten zal mij een worst zijn, daar gaat het bericht van mij en de TS totaal niet over.
Bij welk bedrijf heeft u besteld?
Site?
Lente Zomer Deals
Ziet er betrouwbaar uit, ik zie namelijk helemaal geen artikelen. Alles is waarschijnlijk uitverkocht en nu zijn ze op vakantie ;-))
Leest u het bericht van de TS wel? besteld via Lente en Zomerdeals.
@gerbera. had het bericht nog niet gezien.
Site bestaat minder dan 3 maanden
https://www.sidn.nl/whois/?q=lentezomerdeals.nl
De site heeft tevens:
- Geen KVK
- Geen btw nummer
- contact alleen via email
- {Shopify site} {wordt veel gebruikt door dropshippers}
- Levert vanuit leverancier Dus het gaat om een dropshipper
https://lentezomerdeals.nl/pages/retourbeleid
________________
Aangezien onze goederen vanuit Azië en Amerika worden verzonden, kunnen er langere transittijden zijn waarover wij geen controle hebben. Als de goederen al op weg zijn naar u, is een herroeping niet mogelijk. Wacht tot u de goederen heeft ontvangen en stuur ze terug naar ons. Uiteraard kunt u ons vooraf informeren over uw herroeping.
________________
Wat is de levertijd van jullie producten? De gemiddelde levertijd bedraagt 2-5 weken. De producten worden namelijk direct vanuit de leverancier naar jou verzonden. Door dit unieke businessmodel wordt enorm bespaard op opslag- en transportkosten en kan de leverancier de producten tegen een lagere prijs aanbieden dan de
________________
-Tevens hebben ze de Pagina zo opgezet dat je niet zomaar de text kan selecteren.
Dus ik kan met 99.99% zekerheid zeggen dat het om een dropshipper gaat
Hallo Hansie1956 ,
Lentezomerdeals.nl is geregistreerd op 15-4-2020 , Cronon AG Pascalstrasse 10 10587 Berlin Germany .
Domeinnaam staat op naam van Life Brands , weinig over te vinden , behalve verkoop van kleding .
Contact alleen via e-mail , geen tel.nr . adres niks .
Kvk nr en Btw nr op aanvraag .
Wil je iets bestellen moet je eerst met je e-mail adres inloggen ( Shopify !!! ) om doorverwezen te worden naar lentezomerdeals
Veelgestelde Vragen , klik op de rode regels .
https://lentezomerdeals.nl/pages/veelgestelde-vragen.
Algemene voorwaarden ,
https://lentezomerdeals.nl/pages/algemene-voorwaarden
Verzending en Levering ,
https://lentezomerdeals.nl/pages/verzending-levering
Controleren of een site betrouwbaar is ,
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen
Naast de al gegeven info m.b.t. vooraf nagaan van betrouwbaarheid ook nog deze info: https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat?utm_source=20200720-kassa-maandag&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa
Helaas voor u heeft u kennelijk ook vooraf betaald. Daarbij is het ook helaas ook nog eens je reinste flauwe kul om schoen niet te mogen terugzenden om hygiëne regels. Er zijn diverse betrouwbare schoenleveranciers, ook on-line waar dat wel degelijk kan binnen de daarvoor geldende wettelijke bedenktijk van 14 dagen. (Zie de opm. van @SPRIETJE) Strikt gesproken kunt u naleving vorderen maar ik vrees dat u dat opnieuw geld en veel moeite zal kosten met de vraag of het dan iets oplevert.
Wel is het zinvol om uw ervaring in deze te melden bij de ACM www.consuwijzer.nl opdat, indien er meerdere klachten zijn over deze dropshipper de website mogelijk uit de lucht kan worden gehaald.
M.b.t. controle op betrouwbaarheid geeft ik u ook nog deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/keurmerken-webwinkels De shop die u noemt heeft geen nl keurmerk
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer