Mr
door Mrrt Mar 13, 2019 om 09:26
Winkels & webshops

Ontbinden verkoopovereenkomst kast

Wij hebben een kast gekocht bij een meubelzaak . Vorige week is de kast geleverd. Beschadigd en met een kromme deur. We hebben hier direct melding van gemaakt, maar de klantenservice en klachtenafhandeling is zo verschikkelijk onverschillig en niet vriendelijk dat ze van mij die hele kast mogen ophalen en houden. We worden ronduit onbeschoft te woord gestaan. Het is een prachtige kast, maar ik ben er nu al zo klaar mee dat ik eigenlijk mijn geld niet wel besteden aan deze onderneming. Wat denken ze wel niet?! Ze komen pas over 6 weken kijken en sturen dan een reparateur.... maar die kan natuurlijk met zijn hamer en poetsdoek geen kromme kastdeur recht maken is zo mijn eigen inschatting....  

Ik weet dat er een herroepingsrecht is en dat ik kan eisen dat zij de kast ophalen en de verkoopovereenkomst nietig kan laten verklaren? Ik kan dan mijn geld terugeisen? Ik heb er ooit iets van gehoord en gelezen, maar weet niet hoe het precies zit. Wie weet raad of heeft ook ooit zoiets gehad?

3882 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

newmikey
door newmikey - Mar 13, 2019 om 09:39
830 Antwoorden / 0 Vragen
2

Als u de kast in een meubelzaak gekocht heeft en niet online heeft u geen recht om de koop zo maar te ontbinden. Wel moet u de leverancier de kans geven om het defect te repareren. Pas als dat niet lukt kunt u zich beroepen op non-conformiteit.

Mr
door Mrrt Mar 13, 2019 om 14:21
Antwoorden / 1 Vragen

Dank u wel voor uw antwoord. Ik meende dit ook op te maken uit de teksten. Ik hoop dan maar dat ze het komen repareren.

tijger1
door tijger1 - Mar 13, 2019 om 09:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Is die meubelzaak nog ergens bij asngesloten? En waarom hebt u dan volledig betaald als de kast beschadigd is en een kromme deur heeft?

Ik zou maar in die zaak eisen dat er eerder dan zes weken iemand komt kijken naar die schade. Niet meer gaan bellen.

Mr
door Mrrt Mar 13, 2019 om 14:20
Antwoorden / 1 Vragen

We hebben deze kast in de winkel gekocht. Maar hebben een nieuwe kast gekregen vanuit het magazijn. Voor levering moet de betaling rond zijn. Het is een winkel met meerdere filialen.

tijger1
door tijger1 Mar 13, 2019 om 16:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u nog mazzel dat ze in de tussentijd niet failliet gegaan zijn. Voortaan pas betalen bij aflevering na controle, voorkomt een hoop ellende.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 13, 2019 om 09:54
16775 Antwoorden / 202 Vragen
2

U kunt niet zo maar ontbinden. Dat kan als de leverancier weigert of afdoende te repareren en of een nieuwe te leveren of kort gezegd ernstig in gebreke blijft. zie o.a. https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/koopovereenkomst-beeindigen en voor de wetteksten

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html 
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html

lo
door lovewinnie - Mar 13, 2019 om 10:02
1205 Antwoorden / 1 Vragen
0

Herroepingsrecht geld niet als meubel in een winkel is gekocht .Dan geld koop is koop. Als artikel kapot blijkt of beschadigt heeft de leverancier recht te proberen probleem te herstellen. Lukt dit niet heeft u recht op een nieuwe vervangend artikel. Pas als ze deze niet kunnen leveren/herstellen  krijgt u het geld terug. Tot die tijd heeft u geen enkel recht helaas. 
Alleen al vanwegen deze rede kijk ik in de winkel rond en bestel wat ik wil in hun online shop ipv in hun winkel (meeste winkels hebben webshop naast winkel  en dan geld wel de 14 dg herroepingsplicht en had u zelfs zonder rede aankoop kunnen ontbinden  


me
door mein33 - Mar 13, 2019 om 10:20
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

Ze komen pas over 6 weken kijken en sturen dan een reparateur.... maar die kan natuurlijk met zijn hamer en poetsdoek geen kromme kastdeur recht maken is zo mijn eigen inschatting....  


@mrrt,

Hoe frustrerend het e.e.a. ook is, u zult de meubelzaak eerst in de gelegenheid moeten stellen om het euvel te verhelpen.
Zij hebben aangekondig te zullen komen, al is dat pas over 6 wkn. en tot die tijd kunt u eigenlijk weinig anders dan afwachten.
Zou wel een poging wagen om de 6 wkn wachttijd terug te brengen.
Dat zou ik doen door een bezoekje aan de winkel te brengen (bijv. op zaterdag/zondag) en daar, eerst rustig en netjes maar als dat niet helpt en er klandizie in de zaak aanwezig is, wat luider en duidelijker mijn ongenoegen over de slechte levering en service kenbaar maken.
Winkeliers zijn in het algemeen niet zo blij met ontevreden klanten in de winkel en zijn dan soms sneller genegen om in aktie te komen.

ma
door maarten heest - Mar 13, 2019 om 11:18
463 Antwoorden / 0 Vragen
4

En maak vooral veel foto's van de kast gedurende het hele traject. Dat kan nog wel eens van pas komen als het geschil uit de hand loopt.

audb
door audb - Mar 13, 2019 om 12:59
1668 Antwoorden / 5 Vragen
0

Melding via mail gedaan? dan goed bewaren.

Omdat u geen goed gebruik kan maken van de kast kan u dan eisen dat de garantie wordt opgeschord en pas als de kast weer 100% bruikbaar is gaat dan de garantie weer lopen.

tijger1
door tijger1 Mar 13, 2019 om 13:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Flauwekul.

zoekster1
door zoekster1 - Mar 13, 2019 om 14:17
1583 Antwoorden / 3 Vragen
1

Nietig verklaren gaat niet. Direct ontbinden van de overeenkomst gaat ook niet, u moet de verkoper een kans geven om de gebreken te herstellen, dat moet wel binnen een redelijk termijn. Stuur nu meteen een aangetekende brief waarin u de gebreken opnoemt. Geef een redelijke termijn om te herstellen, zoniet dan ontbind u de overeenkomst. 

bijv. indien u niet binnen de gestelde termijn de gebreken herstelt, dan ontbind ik reeds nu voor alsdan de overeenkomst met u. 

Alles met datum erbij. Grote kans dat het bedrijf u dan wat serieuzer neemt. Als ze aangesloten zijn bij een geschillencommissie, dan kunt u ook daar terecht. Google even op geschillen commissies. Het is de goedkoopste manier, tenzij u een rechtsbijstandverzekering heeft, dan kan die voor u aan de slag.

U kunt deze voorbeeldbrief gebruiken pas aan aan uw situatie. Ze mogen zelf de kast ophalen bij ontbinding van de overeenkomst klik HIER

mo
door mof - Mar 13, 2019 om 16:02
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Als u bij een fysieke winkel heeft gekocht dan moet u de leverancier de gelegenheid geven de schade te herstellen danwel een gelijkwaardig vervangend product te leveren.
u heeft de kast zelf uitgekozen en laten leveren. Pas na de levereing wiltu van de koop af omdat het product beschadigd/ondeugdelijk is. Er is in principe geen herroepingsrecht, wel kunt u bij voortdurende klachten over de schade, of wanneer geen gelijkwaardig product geleverd kan worden, de koop laten ontbinden en uw geld terugvorderen.
zaken als, de klantenservice is ronduit ontpbeschft, zijn geen geldige reden om de koop te laten ontbinden. Alleen tijd en product kwaliteit zijn bepalend.

user123
door user123 - Mar 17, 2019 om 22:47
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

U reageert nogal fel. Direct ontbinding eisen wanneer er naar uw smaak niet snel genoeg wordt gereageerd. 

Dan kan ik mij voorstellen dat er een afkoelingsperiode wordt ingebouwd.

heetgebakerde klanten zijn over het algemeen niet voor rede vatbaar, en afgekoelde klanten wel.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ke
keesbakels - Mar 29, 2024 om 14:12
Geldzaken & recht

Wie is verantwoordelijk voor leeghalen huurwoning?

Mijn zoon heeft ongeveer 10 jaar bij zijn moeder ingewoond.Een verzoek om ingeschreven te worden als medehuurder is door de woningbouwvereniging  afgewezen. Zijn moeder is inmiddels overleden en hij heeft een andere woning. Er is geen erfenis, alleen (uitvaart) kosten. In hoeverre is hij aansprakelijk voor de volledige ontruiming van het huis & tuin?

Alvast bedankt voor de rea ... Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - Mar 25, 2024 om 16:49
Winkels & webshops

Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?

ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer

Ha
Hansie1947 - Mar 28, 2024 om 13:13
Vrije tijd & tuin

Vriendenloterij stoppen lukt niet

Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer