Onterechte aanmaningen op schoonouders adres met mijn naam
Een tijd geleden kreeg mijn schoonmoeder een pakketje van Zalando binnen, op mijn naam. Iets wat we beiden niet hadden besteld, al helemaal niet in combinatie met mijn naam en haar adres. Mijn schoonmoeder heeft toen het pakketje teruggestuurd, we dachten dat het wellicht een fout was door de drukte van de lockdown en de feestdagen toendertijd.
Nu kreeg mijn schoonmoeder echter weer iets in de bus wat geadresseerd was aan mij, op haar adres. Dit keer een derde aanmaning van een kledingwebshop waar we, wederom, allebei niets hebben besteld.
Het lijkt dus alsof iemand de combinatie van onze gegevens gebruikt om zelf niet te hoeven betalen, maar wat moeten we hier nu mee? Ik kan de webshop mailen met dit verhaal, maar is er iets wat we kunnen doen om dit te stoppen? Het is ook zo'n ongebruikelijke situatie, aangezien gegevens van ons beide worden gebruikt en het nu voor de tweede keer gebeurt.
Alvast bedankt voor de hulp!
Uhmmmm,
het lijkt, ik zeg lijkt, erop dat er sprake zou kunnen zijn van identiteitsfraude. Wellicht even melding maken bij de fraudehelpdesk?
Maar uiteraard ook even goed nagaan of er niet iemand in jouw omgeving toch iets besteld heeft...
fraudehelpdesk
U hoeft niet voor onbestemde producten te betalen.
https://www.consuwijzer.nl/misleidende-verkoop/ongevraagde-toezendingen
Precies, en zeker als je dan zelfs zo netjes bent in het geval van Zalando om het retour te sturen. Maar als het identiteitsfraude is, waarom zou iemand dan iets op een ander zijn naam bestellen en het nooit op z'n eigen adres laten bezorgen? Beetje domme crimineel lijkt mij?
Hallo Sitoh ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://www.juridischloket.nl/politie-en-justitie/aangifte/identiteitsfraude/
https://veiliginternetten.nl/thema/online-winkelen/veilig-online-winkelen/ik-word-als-factuur-en-afleveradres-gebruikt/
Je schoonmoeder kreeg een derde aanmaning. De eerste en de tweede heeft ze niet gekregen?
Waarom heb je die webshop niet gemaild? Misschien zijn de vorige aanmaningen naar het juiste adres gegaan.
Kijk ook eens:
https://www.slachtofferhulp.nl/gebeurtenissen/fraude/identiteitsfraude/?gclid=CjwKCAjw3cSSBhBGEiwAVII0Z4wtJs87xjQBBwdyd5vx_4AKdOBdhu-GD4tFFgDEeukXNmncfQzEbRoCdskQAvD_BwE
Een tijd geleden kreeg uw schoonmoeder een pakketje thuis gestuurd.
Van de kledingzaak niet, dan zou ik de kledingzaak vragen naar welk adres de bestelling is gegaan.
Misschien dat dan een en ander duidelijk wordt.
Aanmanigen van de webshop? U kreeg al diverse tips om dit te melden en adviseer u om dit ook te melden bij www.consuwijzer.nl
en ook voor te leggen bij www.klachtenkompas.nl waar men als gratis service (Consumentenbond) deze kwestie doorspeelt aan de bedoelde webshop voor antwoord en een en ander opo hun website publiceert.
Is het Zalando van wie u de aanmaningen kreeg of is het degene die via het pakket heeft verstuurd?
Uiteraard: Nooit betalen maar zou het onverhoopt tot een exploit van een echte deurwaarder zou komen en een oproep voor een zitting, dan uiteraard wel reageren naar de kantonrechter omdat anders de mogelijkheid van een verstekvonnis bestaat. Indien er eerdsr spreake komt van een incassobureua kunt u dat ook negeren al is dan kort reageren naar dat bureau 'dat het onzin is' ook een optie.
Eigenlijk heel simpel: bij een retoruzending krijg je een bewijs van retourneren en met dat bewijs kan je aantonen dat het niet meer in jou bezit is maar geretourneerd aan de afzender. Stuur dit naar de aanmaningsadres (kopie). Indien afzender reclameert over niet ontvangen is het aan de afzender contact op te nemen met afgifte punt.
Dien tevens een klacht in bij Zalando en verwijs naar o.a. naar bewijs retorzending en tevens dat U uit hun bestand halen.
Laat de afzender maar bewijzen dat er een bestelling is geplaatst, meld dat aan de afzender van de aanmaning en betaal niets.
Heb ook iets dergelijks gehad met Zalando, alleen kreeg ik alleen de rekening en de bestelde artikelen waren mij totaal onbekend, die gingen naar een adres verderop in Nederland bleek later.
Zalanda hield in het begin nogal aan met rekeningen sturen en ik heb er toen aangifte van gedaan, daarna niks weer gehoord en mijn account laten verwijderen.
Vreemd! Uw schoonmoeder heeft dus ooit wel een pakje ontvangen.... Een derde (de 'oplichter'...) heeft derhalve nooit iets ontvangen, toch?. Ik zou maar eens een lange, met daarin heel duidelijk (en zo veel mogelijk met BEWIJS) chronologisch de gang van zaken melden aan Zalando en mocht dat niet helpen, dan: Ciana, met de Belbus..... kom er maar in.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Hogen kosten geneesmiddel vanwege logistieke problemen generiek middel.
Beste,
Recentelijk moest ik bij zorgverzekeraar CZ fiks bijbetalen voor een niet-preferent geneesmiddel.
Vanwege logistieke noodzaak werd mij het patentmiddel i.p.v. het generieke preferente middel meegegeven. Daardoor is er nu € 52,95 in rekening gebracht.
Normaliter zijn de kosten € 6,29, een verschil van € 46,66 dus.
Het gaat om het anti-epilepticum Lamotrigine.
...
Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer