Ma
door MaritdePorto Dec 19, 2016 om 10:03
Winkels & webshops

Onterechte incassoNederlandse Incassocentrale


Ik wordt 'achtervolgd' door aanmaningen van Voordelig Winkelen Online. Zij zeggen dat ik hen geld schuldig ben; ik weet echter van niets.
Na eerste aanmaning kwam via Stichting Derdengelden Incassoservice; inmiddels krijg ik mails van een ander incassobureau: Nederlandse Incassocentrale. Inmiddels is het bedrag opgelopen naar 110,27 (oorspronkelijk bedrag: € 69,--).
Ik heb ALLE e-mail beantwoord en aangegeven dat ik geen contract heb met Voordelig Winkelen Online, dat ik wil weten waar ze dit op baseren.
Geen enkele mail (niet aan
Voordelig Winkelen Online, niet aan Stichting Derdengelden Incassoservice en niet aan Nederlandse Incassocentrale) is beantwoord en de aanmaningen gaan gewoon door.
Wat kan ik doen?


6214 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

uwjurist
door uwjurist - Dec 19, 2016 om 10:05
1043 Antwoorden / 0 Vragen
1

Gewoon afwachten. Laat ze maar met bewijzen komen van de vermeende vordering.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

gerbera
door gerbera - Dec 19, 2016 om 11:23
7358 Antwoorden / 14 Vragen
0

Tegen dit gedrag is niets anders te doen dan het uit te zingen. Steek er geen moeite meer in het stopt vanzelf.
lees ook hier de ervaring van anderen;  https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=163639

tijger1
door tijger1 - Dec 19, 2016 om 11:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Wat u kunt doen? U hoeft helemaal niets te doen. U moet nergens meer op reageren, ook niet op een eventueel volgend incassobureau.

Als u per se iets wilt doen, kunt u een klacht indienen bij Consuwijzer, kijk op Google, en voeg daar alle mails van hen en van uzelf bij. 

Dan verder vergeten.

akkerdistel
door akkerdistel - Dec 19, 2016 om 13:24
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

Negeren.

de
door de reus - Dec 20, 2016 om 19:58
1 Antwoorden / Vragen
0

hoi hoi ,

ook ik heb deze zelfde ervaring mee moeten maken en maak ik nog steeds mee!
Ze dreigen nu zelfs met een dagvaarding?

Heb ze een brief gestuurrd met de mededeling dat ze met een schriftelijke verklaring moeten komen.......want ook ik zou mee gedaan hebben met online winkelen???? hoe kan je nou online winkelen als je bvb geen code hebt? Dan kan je toch ook niet voordelig online winkelen?
Dus waarom halen ze dat bedrag van je rekening???en blijven ze volhouden dat ze in hun rechtstaan?????

Ik ben hier echt heel erg boos over!  wilde mijn verhaal gaan delen!!!

ne
door neodutchio Feb 3, 2017 om 16:16
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe kan het dat ze geld van uw rekening gehaald hebben? U zal dus contact hebben gehad en hun uw rekeningnummer gegeven hebben.

st
door stanleynazir - Jan 9, 2017 om 11:12
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik kreeg een factuur van ze om een bedrag van 69,00 euro te betalen. Ik ken deze bedrijf helemaal niet, dus heb ik ze gebeld en gevraagd om mij een bewijs te willen sturen en dat weigerde ze. Ik kreeg met een hoge stem te horen dat ik het factuur moet betalen en dan pas willen ze het bewijs sturen. Ik heb ook zelf een mail gestuurd voor bewijzen en ook geen antwoord. Nu sturen ze aanmaning voor de 2e keer en vandaag om 00:27u krijg ik weer van Nederlandse Incassocentrale om het bedrag alsnog te betalen. Ik had advies van rechtsbijstand gekregen om het niet te betalen. Nederlandse incassocentrale reageer ook niet op mijn mail.

 

tijger1
door tijger1 - Jan 9, 2017 om 11:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@ stankey

Volg het advies van de rechtsbijstand maar op. Verder alles negeren.

marita5
door marita5 - Jan 9, 2017 om 11:30
11507 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo StanleyNazir , 

Negeren en vooral niet betalen , Voordelig Winkelen Online moet schriftelijk bewijzen dat ze een overeenkomst met u hebben afgesloten .
Laat u ook niet bang maken door een incassobureau , lees hier incassobureaus wat mogen ze wel , en wat mogen ze niet : 

Dreigende toon

Incassobrieven kunnen zeer dreigend van toon zijn. Weet dat dit in veel gevallen bluf is. Een incassobureau kan niet zomaar dagvaarden. Is de dagvaarding per brief of per mail binnengekomen? Dan is dit geen dagvaarding. Een dagvaarding kan enkel afgegeven worden door een deurwaarder, die in persoon langskomt.

Hetzelfde geldt voor beslaglegging. Een incassobureau kan nooit beslag leggen. Voor beslaglegging moet een rechter toestemming geven. Dit gebeurt wederom via een deurwaarder. Een incassobureau kan hoogstens aangeven dat ze deurwaarder gaan inschakelen. 

Voor verdere informatie , klik op de rode regel , 

http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/14-11-2016/incassobureaus-1/

he
door heileen - Feb 3, 2017 om 16:09
3 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ik heb hetzelfde probleem. Maar wel gelinkt aan een probeerpakketje van Slimfruit. Ik heb via Facebook op een berichtje gereageerd en kreeg zonder enig begeleidend bericht een doosje met pilletjes toegestuurd. Geen briefje met voorwaarden, die stonden op de website, maar dat ontdekte ik te laat. Zodra ik me merkte dat ik aan Slimfruit vastzet, heb ik gereageerd dat dit niet de bedoeiling was en ik met onmiddellijke ingang wilde stoppen. Nu wordt ik nog steeds achtervolgd, eens door Slimfruit (die overigens op geen enkele mail gereageerd heeft), nu door Nederlandse Incassocentrale. Dus graag hoor ik ook ervaringen van anderen.

marita5
door marita5 Feb 3, 2017 om 16:47
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Heileen , niet reageren en vooral niet betalen ,.

marita5
door marita5 Feb 3, 2017 om 16:48
11507 Antwoorden / 15 Vragen
at
door atzepostma - Mar 21, 2017 om 19:44
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

Helaas kreeg ik vandaag weer eens een mail nu weer van Nr1  Casch Back  waarin ik verzocht wordt om per direct E 111,78  te betalen. De eerste vordering was E 69,50 voor het leveren van hotelbonnen die ik nooit otvangen heb. Ook naar herhaaldelijk bellen wat heel veel moeite kost werd mij verteld dat ik de hotel bonnen via de mail zou hebben gekregen (niet dus)  later zouden de hotelbonnen per post zijn verstuurd (niet dus)  Het vreemde is dat ik éérst met Casch Back te maken had en nu ineens met Nr.1 Casch Back. Er klopt gewoon helemaal niets zeker omdat ik tegen de medewerker vorig jaar al had gezegt dat ik de hotelbonnen NIET  wilde. Tja wat nu?  De afzender maar blokkeren laten? Het is wel erg vervelend allemaal.
Wat kan ik anders nog doen om van deze vervelende mailtjes af te komen, want betalen doe ik zeker niet.

marita5
door marita5 Mar 21, 2017 om 20:14
11507 Antwoorden / 15 Vragen
gerbera
door gerbera Mar 21, 2017 om 22:48
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Wat kan ik anders nog doen om van deze vervelende mailtjes af te komen,

Zowel de afzender alsook het domein hiervan blokkeren in uw e-mailprogramma.

tijger1
door tijger1 Mar 21, 2017 om 23:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En verder nergens meer op reageren. En in het vervolg zulke telefoontjes direct afkappen, dan hebt u dat gezeur niet.

at
door atzepostma - Apr 12, 2017 om 20:28
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

Gewoon niets van aantrekken  ook niet van het zogenaamde incasso bureau dit bestaat zelfs niet eens Of het nu cash back of Nr.2 casch back of voordelig winkelen is het komt allemaal van dezelfde oplichters want zo noem ik ze. Aangifte doen heeft geen zin, ook de politie kan hier niets mee. Ook heb ik de consumentenbond gebeld. Die weten echt alles over dit 'bedrijf'.   Het advies van de consumenten is dan ook; negeren waar ze ook mee dreigen. Bellen heeft ook geen zin want er wordt je verteld dat je MOET betalen. Let wel heel goed op je bankrekening want mijn bankrekening nummer wisten ze. Hoe dat snap ik nog niet. Direct met je bank bellen en de rekening blokkeren dan zit je altijd save.  Nooit bang worden of zenuwachtig want er gebeurt gewoon niets. Ze proberen op slinkse wijze snel geld te verdienen. Neem maar contact op met de conusumenten bond óf  kijk maar eens op de website. Je zult zien dat het hier klachten regent   over dit (nep)  'berijf'   Het echte bedrijf Casch Back want dat bestaat ook heeft niets te maken met deze oplichters. Deze heb ik zelf gebeld en ook hun waren op de hoogte van dit nep bedrijf. Veel succes!!!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

j
j jonker - Apr 17, 2024 om 20:12
Elektronica & tv

Contract youfone ontbinden

sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af Lees meer