door MaritdePorto 19 dec. 2016 om 10:03
Winkels & webshops

Onterechte incassoNederlandse Incassocentrale


Ik wordt 'achtervolgd' door aanmaningen van Voordelig Winkelen Online. Zij zeggen dat ik hen geld schuldig ben; ik weet echter van niets.
Na eerste aanmaning kwam via Stichting Derdengelden Incassoservice; inmiddels krijg ik mails van een ander incassobureau: Nederlandse Incassocentrale. Inmiddels is het bedrag opgelopen naar 110,27 (oorspronkelijk bedrag: € 69,--).
Ik heb ALLE e-mail beantwoord en aangegeven dat ik geen contract heb met Voordelig Winkelen Online, dat ik wil weten waar ze dit op baseren.
Geen enkele mail (niet aan
Voordelig Winkelen Online, niet aan Stichting Derdengelden Incassoservice en niet aan Nederlandse Incassocentrale) is beantwoord en de aanmaningen gaan gewoon door.
Wat kan ik doen?


4005 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

door uwjurist - 19 dec. 2016 om 10:05
1042 Antwoorden / 0 Vragen
1

Gewoon afwachten. Laat ze maar met bewijzen komen van de vermeende vordering.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

door gerbera - 19 dec. 2016 om 11:23
5932 Antwoorden / 10 Vragen
0

Tegen dit gedrag is niets anders te doen dan het uit te zingen. Steek er geen moeite meer in het stopt vanzelf.
lees ook hier de ervaring van anderen;  https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=163639

door tijger1 - 19 dec. 2016 om 11:28
40858 Antwoorden / 21 Vragen
1

Wat u kunt doen? U hoeft helemaal niets te doen. U moet nergens meer op reageren, ook niet op een eventueel volgend incassobureau.

Als u per se iets wilt doen, kunt u een klacht indienen bij Consuwijzer, kijk op Google, en voeg daar alle mails van hen en van uzelf bij. 

Dan verder vergeten.

door akkerdistel - 19 dec. 2016 om 13:24
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

Negeren.

de
door de reus - 20 dec. 2016 om 19:58
1 Antwoorden / Vragen
0

hoi hoi ,

ook ik heb deze zelfde ervaring mee moeten maken en maak ik nog steeds mee!
Ze dreigen nu zelfs met een dagvaarding?

Heb ze een brief gestuurrd met de mededeling dat ze met een schriftelijke verklaring moeten komen.......want ook ik zou mee gedaan hebben met online winkelen???? hoe kan je nou online winkelen als je bvb geen code hebt? Dan kan je toch ook niet voordelig online winkelen?
Dus waarom halen ze dat bedrag van je rekening???en blijven ze volhouden dat ze in hun rechtstaan?????

Ik ben hier echt heel erg boos over!  wilde mijn verhaal gaan delen!!!

ne
door neodutchio 3 feb. 2017 om 16:16
3619 Antwoorden / 11 Vragen

Hoe kan het dat ze geld van uw rekening gehaald hebben? U zal dus contact hebben gehad en hun uw rekeningnummer gegeven hebben.

st
door stanleynazir - 9 jan. 2017 om 11:12
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik kreeg een factuur van ze om een bedrag van 69,00 euro te betalen. Ik ken deze bedrijf helemaal niet, dus heb ik ze gebeld en gevraagd om mij een bewijs te willen sturen en dat weigerde ze. Ik kreeg met een hoge stem te horen dat ik het factuur moet betalen en dan pas willen ze het bewijs sturen. Ik heb ook zelf een mail gestuurd voor bewijzen en ook geen antwoord. Nu sturen ze aanmaning voor de 2e keer en vandaag om 00:27u krijg ik weer van Nederlandse Incassocentrale om het bedrag alsnog te betalen. Ik had advies van rechtsbijstand gekregen om het niet te betalen. Nederlandse incassocentrale reageer ook niet op mijn mail.

 

door tijger1 - 9 jan. 2017 om 11:19
40858 Antwoorden / 21 Vragen
0

@ stankey

Volg het advies van de rechtsbijstand maar op. Verder alles negeren.

door marita5 - 9 jan. 2017 om 11:30
9288 Antwoorden / 14 Vragen
1

Hallo StanleyNazir , 

Negeren en vooral niet betalen , Voordelig Winkelen Online moet schriftelijk bewijzen dat ze een overeenkomst met u hebben afgesloten .
Laat u ook niet bang maken door een incassobureau , lees hier incassobureaus wat mogen ze wel , en wat mogen ze niet : 

Dreigende toon

Incassobrieven kunnen zeer dreigend van toon zijn. Weet dat dit in veel gevallen bluf is. Een incassobureau kan niet zomaar dagvaarden. Is de dagvaarding per brief of per mail binnengekomen? Dan is dit geen dagvaarding. Een dagvaarding kan enkel afgegeven worden door een deurwaarder, die in persoon langskomt.

Hetzelfde geldt voor beslaglegging. Een incassobureau kan nooit beslag leggen. Voor beslaglegging moet een rechter toestemming geven. Dit gebeurt wederom via een deurwaarder. Een incassobureau kan hoogstens aangeven dat ze deurwaarder gaan inschakelen. 

Voor verdere informatie , klik op de rode regel , 

http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/14-11-2016/incassobureaus-1/

he
door heileen - 3 feb. 2017 om 16:09
3 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ik heb hetzelfde probleem. Maar wel gelinkt aan een probeerpakketje van Slimfruit. Ik heb via Facebook op een berichtje gereageerd en kreeg zonder enig begeleidend bericht een doosje met pilletjes toegestuurd. Geen briefje met voorwaarden, die stonden op de website, maar dat ontdekte ik te laat. Zodra ik me merkte dat ik aan Slimfruit vastzet, heb ik gereageerd dat dit niet de bedoeiling was en ik met onmiddellijke ingang wilde stoppen. Nu wordt ik nog steeds achtervolgd, eens door Slimfruit (die overigens op geen enkele mail gereageerd heeft), nu door Nederlandse Incassocentrale. Dus graag hoor ik ook ervaringen van anderen.

door marita5 3 feb. 2017 om 16:47
9288 Antwoorden / 14 Vragen

Hallo Heileen , niet reageren en vooral niet betalen ,.

door marita5 3 feb. 2017 om 16:48
9288 Antwoorden / 14 Vragen
at
door atzepostma - 21 mrt. 2017 om 19:44
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

Helaas kreeg ik vandaag weer eens een mail nu weer van Nr1  Casch Back  waarin ik verzocht wordt om per direct E 111,78  te betalen. De eerste vordering was E 69,50 voor het leveren van hotelbonnen die ik nooit otvangen heb. Ook naar herhaaldelijk bellen wat heel veel moeite kost werd mij verteld dat ik de hotel bonnen via de mail zou hebben gekregen (niet dus)  later zouden de hotelbonnen per post zijn verstuurd (niet dus)  Het vreemde is dat ik éérst met Casch Back te maken had en nu ineens met Nr.1 Casch Back. Er klopt gewoon helemaal niets zeker omdat ik tegen de medewerker vorig jaar al had gezegt dat ik de hotelbonnen NIET  wilde. Tja wat nu?  De afzender maar blokkeren laten? Het is wel erg vervelend allemaal.
Wat kan ik anders nog doen om van deze vervelende mailtjes af te komen, want betalen doe ik zeker niet.

door marita5 21 mrt. 2017 om 20:14
9288 Antwoorden / 14 Vragen
door gerbera 21 mrt. 2017 om 22:48
5932 Antwoorden / 10 Vragen

Wat kan ik anders nog doen om van deze vervelende mailtjes af te komen,

Zowel de afzender alsook het domein hiervan blokkeren in uw e-mailprogramma.

door tijger1 21 mrt. 2017 om 23:05
40858 Antwoorden / 21 Vragen

En verder nergens meer op reageren. En in het vervolg zulke telefoontjes direct afkappen, dan hebt u dat gezeur niet.

at
door atzepostma - 12 apr. 2017 om 20:28
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

Gewoon niets van aantrekken  ook niet van het zogenaamde incasso bureau dit bestaat zelfs niet eens Of het nu cash back of Nr.2 casch back of voordelig winkelen is het komt allemaal van dezelfde oplichters want zo noem ik ze. Aangifte doen heeft geen zin, ook de politie kan hier niets mee. Ook heb ik de consumentenbond gebeld. Die weten echt alles over dit 'bedrijf'.   Het advies van de consumenten is dan ook; negeren waar ze ook mee dreigen. Bellen heeft ook geen zin want er wordt je verteld dat je MOET betalen. Let wel heel goed op je bankrekening want mijn bankrekening nummer wisten ze. Hoe dat snap ik nog niet. Direct met je bank bellen en de rekening blokkeren dan zit je altijd save.  Nooit bang worden of zenuwachtig want er gebeurt gewoon niets. Ze proberen op slinkse wijze snel geld te verdienen. Neem maar contact op met de conusumenten bond óf  kijk maar eens op de website. Je zult zien dat het hier klachten regent   over dit (nep)  'berijf'   Het echte bedrijf Casch Back want dat bestaat ook heeft niets te maken met deze oplichters. Deze heb ik zelf gebeld en ook hun waren op de hoogte van dit nep bedrijf. Veel succes!!!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

tenormin - 28 sep. 2020 om 16:15
Geldzaken & recht

10 jaar uitgeschreven uit Nederland, toch Zorgkosten moeten betalen.

Hoor van vriend die in Engeland woont dat hij toch aan Nederland Zorgverzekering moet betalen. Hij is 10 jaar uitgeschreven in ons land, kwam er na recente heupoperatie achter dat hij eigen bijdrage (die hij al die jaren ook niet betaald heeft - geen Nederlandse Zorgverzekering meer -) toch moet betalen. Bij hoog en laag is hem verteld dat hij dat verplicht is. Iemand die mij dat kan uitleggen? Ka ... Lees meer

mijnnaamwashaas2 - 27 sep. 2020 om 11:52
Huishouden & energie

Brommende koelkast

Mijn koelkast met vriezer bromt bij tijden. Hij staat nergens tegenaan. Vooral als die aanslaat bromt het stevig. Ik heb alle losse delen in de koelkast al gecheckt, maar daar zit het niet. Iemand een suggestie om de brom te verhelpen? Lees meer

Bluesbarry - 28 sep. 2020 om 17:49
Vakantie & reizen

Corona en Airbnb code rood

Op 27 augustus 2020 hebben mijn vriendin en ik voor 2 x 1 week een los huisje geboekt in de Belgische Ardennen via Airbnb met een creditcard, periode 26-9 t/m 11-10. In beide huisjes was het aan de orde dat de eigenaren het verhuren hadden uitbesteed aan een commerciele tussenpartij (Belvilla). 2 weken na boeking heeft onze minister helaas provincie Noord-Holland tot code rood verklaard. We hebben ... Lees meer