Onze-fiets.nl
Hallo,
Zijn er nog meer gedupeerde van de webwinkel onze-fiets.nl?
Mijn dochter heeft er een fiets betseld en betaald maar tot op heden nog niets mogen ontvangen.
Wat kan ik het beste doen?
Hoor het graag
Topantwoord
Topantwoord
Heeft u al contact gehad met onze-fiets.nl?
https://onze-fiets.nl/contact
Jazeker.
En deze doen uiteraard hun best maar nog altijd niets.
Ik kan natuurlijk niet aan het lijntje gehouden worden
En al gebeld, gemaild, gechat?
https://onze-fiets.nl/contact
jazeker
En ze blijven me aan het lijntje houden
Jazeker.
En deze doen uiteraard hun best maar nog altijd niets.
Ik kan natuurlijk niet aan het lijntje gehouden worden
Maar geven ze een reden en/of leverdatum op?
Ja al een aantal keren dat ze in de avond een mailtje sturen met verzendgegevens
Maar deze krijg ik uiteraard niet
Klachtenregeling
We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@onze-fiets.nl.
. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr .
Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
'Ja al een aantal keren dat ze in de avond een mailtje sturen met verzendgegevens'
Wat krijgt u niet: die mailtjes, de verzendgegevens, of de bijbehorende zending?
Er staat een link op de website van de winkel om de status van een pakket te controleren (DHL).
Topantwoord
Het is ff gissen maar wanneer was de bestelling, en heeft u al gebruikgemaakt van het klachtenformulier. Mocht u geen reactie krijgen kunt u alsnog de koop ongedaan maken nadat u ze in, schriftelijk, gebreke heeft gesteld. Probleem is dat ze nergens bij zijn aangesloten dus kan terugbetaling een probleem worden. Zet ook uw klacht op klachtenkompas.
https://www.klachtenkompas.nl/
https://onze-fiets.nl/klachtenregeling
Wanneer is de fiets besteld, wat was de levertermijn, wat is er afgesproken, wat is de reden dat het later wordt?
Het is heel gebruikelijk dat na bestelling en betaling even gewacht moet worden op levering. Het simpele feit dat levering niet direct na betaling plaatsvindt, is onvoldoende om te spreken van 'gedupeerd zijn'.
Wat is er met uw dochter afgesproken over de levertijd? Is zij bij aankoop geïnformeerd over de levertijd?
Het bedrijf geeft als informatie op haar website: 'Wij streven er naar uw bestelling binnen Nederland altijd gratis binnen 10-15 dagen te laten bezorgen. Natuurlijk kan het zo zijn dat er eens iets mis wilt gaan (sic!) en de bestelling vertraagd wordt. Neem dan gerust contact met ons op'.
Hoe lang geleden is de bestelling gedaan?
Het is wat voorbarig, om niet te zeggen ongepast, om op websites van derden klachten te gaan plaatsen. Dat schaadt mogelijk uw belang. Neem gewoon contact op met de webwinkel en doe navraag wat er aan de hand is en wanneer de levering nu écht gaat plaatsvinden. U kunt bellen, chatten of mailen, geeft het bedrijf aan op haar website. Dus mogelijkheden te over om in contact te treden. Dat doet u eerst. Is de uitkomst niet naar wens, dan kunt u altijd nog gebruik maken van de eigen klachtenregeling van het bedrijf om dat te melden. Een button 'klachtenregeling' is daarvoor prominent op de website aanwezig.
Wil je desondanks de koop ontbinden dan is het, in tegenstelling wat soms gedacht wordt, helemaal niet nodig om het bedrijf eerst formeel 'in gebreke te stellen' of andere juridische taal van stal te halen. Het is eenvoudigweg voldoende om gebruik te maken van uw herroepingsrecht. Dit om dat het een 'koop op afstand' betreft. Laat dat wel ondubbelzinnig aan het bedrijf weten en bewaar bewijs dat u gebruik gemaakt heeft van uw herroepingrecht. Maak gebruik van het modelformulier voor herroeping of van het formulier dat de ondernemer daartoe aanbiedt op de website.
Ik wil nog eens extra benadrukken dat u vooral met de ondernemer zelf moet communiceren. Dat is stap 1. Niet overal en nergens klachten gaan indienen zonder dat met het bedrijf zelf in contact getreden is (dat is de omgekeerde weg). Eerst het bedrijf. Op alle mogelijke manieren. Pas als dat niet slaagt, kunt u zich beraden over verdere stappen, zoals elders klachten indienen.
Wat een lulkoek. Sorry voor mijn woordkeuze. Ook wij hebben een fiets van het gespaarde geld van dochter 12 jaar en een bijdrage van oma gekocht bij deze webwinkel. Telefonisch al weken niet te bereiken en ook op mijn mail wordt niet gereageerd. Uiteindelijk toch aangifte gedaan na het lezen van alle berichten ook bij kassa. Dus mooi gezegd eerst communiceren met het bedrijf??????? Ooooh en de website, die is niet meer te vinden. Je wordt doorgestuurd naar mailadres waar je de klacht kunt neerleggen ,maar daar wordt niet op gereageerd!
Hallo Onnew ,
Deze site is geregistreerd op 7-3- 2018 , is van dezelfde eigenaar die Bikedepot en Aktie Fiets op zijn naam had staan, waren toen al veel klachten over .
Zijn nergens bij aangesloten .
https://www.scamadviser.com/check-website/onze-fiets.nl
Adres is geen bezoekadres , maar een flatgebouw .
https://www.google.nl/maps/place/Rubenssingel+15,+2902+GT+Capelle+aan+den+IJssel/@51.9273893,4.5830421,3a,75y,241.54h,90t/data=!3m7!1e1!3m5!1s3kRGf_HFRwakbsuT0XnB6w!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D3kRGf_HFRwakbsuT0XnB6w%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dsearch.TACTILE.gps%26thumb%3D2%26w%3D86%26h%3D86%26yaw%3D241.53532%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x47c42d55ff95fb6d:0x345736baf31d2d93!8m2!3d51.9273141!4d4.5827957
Lees hier wat u kunt doen , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/krijg-product-maar-niet-thuisbezorgd
Bied dit geen oplossing , kunt u hier een klacht indienen ,
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=NL
U bent niet de enige met deze klacht .
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/onze-fiets.nl/details?companyId=211c01e6-3081-45f0-a798-5d6b463ac441
https://nl.trustpilot.com/review/onze-fiets.nl
https://nieuwsfiets.nu/2018/05/08/kassa-fileert-bikedepot-actie-fiets-en-onze-fiets/
Wanneer heeft je dochter de fiets besteld. Wanneer ben je begonnen te klagen. Wat was het antwoord. Ik lees we doen ons best, meer niet? Hoe lang gaat het volgens onze-fiets nog duren voordat geleverd kan worden?
Is de fiets niet op voorraad en moet ze uit een ver land komen?
Deze fietsenhandel verkoopt alleen Spirit fietsen.
Het lijkt erop dat de eigenaar van onze-fiets.nl dealer is geworden van Spirit fietsen.
Je zou eens informatie kunnen inwinnen bij Spirit fietsen wanneer de fiets weer op voorraad is.
Misschien geven ze geen info, het is tenslotte een groothandel, maar je weet het nooit.
http://www.spiritfietsen.nl/index.php?route=information/contact
Je kunt de koop ontbinden, staat netjes op de website hoe dit moet. Er is al betaald en het is altijd de vraag of je je geld terug krijgt.
https://onze-fiets.nl/retour-geen-probleem
Ja zeker hier hetzelfde! Op 30-8 een fiets voor mijn zoon besteld en niets ontvangen. Eerst kreeg ik geen track and trace code. Toen was de fiets naar het verkeerde adres gestuurd, en nu hebben ze mijn geld zogenaamd terug gestuurd, dit zou 24 uur duren omdat het via ABN gaat. Alleen heb ik het bedrag naar ING overgemaakt dus kan hij tijdens ons gesprek het geld naar mij overmaken en heb ik het direct. Toen ik dat zei werdt hij steeds onvriendelijker. Ik heb hem nog 24 uur de tijd gegeven en als ik dan (wat ik toch niet zie gebeuren) nog geen geld terug heb ontvangen doe ik aangifte. Zijn hier nog meer gedupeerde? Ik wil graag hiermee naar opgelicht. Samen staan we sterk
U staat samen helemaal niet sterk(er). Waarom bij zo’n onbekend bedrijf een fiets kopen? Hoe doet u dat als er garantie verleend moet worden? En de afstelling!
Goedkoop is duurkoop. Zet uw klacht overal neer, Facebook, klacht.nl, Klachtenkompes, Twitter, het is gewoon een prutsbedrijf.
Ik heb het zelfde probleem
Eind juli een fiets besteld nooit geleverd. Maar tot op heden ook geen geld terug. Ze zijn ook niet bereikbaar
Ik zit er ook aan te denken om aangifte te doen.
Belangrijk om in ieder geval aangifte te doen! Heb ik gister ook gedaan. Hoe meer aangiftes, hoe sneller deze oplichter gestopt kan worden.
Ons geld zien we helaas niet meer terug denk ik.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Distributie riem
wil me aan sluiten voor het probleem van de van de peugeot 208-bj-2022-km 24000-nog geen rdw oproep gehad-hoe nu verder Distributie riem. Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag, In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen. Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer