on
door onnew Aug 29, 2018 om 14:14
Winkels & webshops

Onze-fiets.nl

Hallo,

Zijn er nog meer gedupeerde van de webwinkel onze-fiets.nl?

Mijn dochter heeft er een fiets betseld en betaald maar tot op heden nog niets mogen ontvangen.

Wat kan ik het beste doen?

Hoor het graag

9695 21 Rapporteer

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 29, 2018 om 14:23
7184 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft u al contact gehad met onze-fiets.nl?
https://onze-fiets.nl/contact

on
door onnew Aug 29, 2018 om 14:25
Antwoorden / 1 Vragen

Jazeker.
En deze doen uiteraard hun best maar nog altijd niets.
Ik kan natuurlijk niet aan het lijntje gehouden worden

edrick3
door edrick3 - Aug 29, 2018 om 14:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En al gebeld, gemaild, gechat?
https://onze-fiets.nl/contact

on
door onnew Aug 29, 2018 om 14:26
Antwoorden / 1 Vragen

jazeker
En ze blijven me aan het lijntje houden

edrick3
door edrick3 Aug 29, 2018 om 14:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Jazeker.
En deze doen uiteraard hun best maar nog altijd niets.
Ik kan natuurlijk niet aan het lijntje gehouden worden

Maar geven ze een reden en/of leverdatum op?

on
door onnew Aug 29, 2018 om 14:40
Antwoorden / 1 Vragen

Ja al een aantal keren dat ze in de avond een mailtje sturen met verzendgegevens
Maar deze krijg ik uiteraard niet

edrick3
door edrick3 Aug 29, 2018 om 15:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Klachtenregeling

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@onze-fiets.nl.

. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr .

Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Tr
door Trostomaat Aug 29, 2018 om 15:30
239 Antwoorden / Vragen

'Ja al een aantal keren dat ze in de avond een mailtje sturen met verzendgegevens'
Wat krijgt u niet: die mailtjes, de verzendgegevens, of de bijbehorende zending?
Er staat een link op de website van de winkel om de status van een pakket te controleren (DHL).

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Aug 29, 2018 om 14:29
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Het is ff gissen maar wanneer was de bestelling, en heeft u al gebruikgemaakt van het klachtenformulier. Mocht u geen reactie krijgen kunt u alsnog de koop ongedaan maken nadat u ze in, schriftelijk, gebreke heeft gesteld. Probleem is dat ze nergens bij zijn aangesloten dus kan terugbetaling een probleem worden. Zet ook uw klacht op klachtenkompas.
https://www.klachtenkompas.nl/
https://onze-fiets.nl/klachtenregeling

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 29, 2018 om 14:31
7184 Antwoorden / 3 Vragen

En een klacht ingediend?
https://www.klacht.nl/

ne
door neodutchio - Aug 29, 2018 om 14:41
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Wanneer is de fiets besteld, wat was de levertermijn, wat is er afgesproken, wat is de reden dat het later wordt?

Tr
door Trostomaat - Aug 29, 2018 om 15:14
239 Antwoorden / Vragen

Het is heel gebruikelijk dat na bestelling en betaling even gewacht moet worden op levering. Het simpele feit dat levering niet direct na betaling plaatsvindt, is onvoldoende om te spreken van 'gedupeerd zijn'.
Wat is er met uw dochter afgesproken over de levertijd? Is zij bij aankoop geïnformeerd over de levertijd?

Het bedrijf geeft als informatie op haar website: 'Wij streven er naar uw bestelling binnen Nederland altijd gratis binnen 10-15 dagen te laten bezorgen. Natuurlijk kan het zo zijn dat er eens iets mis wilt gaan (sic!) en de bestelling vertraagd wordt. Neem dan gerust contact met ons op'.

Hoe lang geleden is de bestelling gedaan?

Het is wat voorbarig, om niet te zeggen ongepast, om op websites van derden klachten te gaan plaatsen. Dat schaadt mogelijk uw belang. Neem gewoon contact op met de webwinkel en doe navraag wat er aan de hand is en wanneer de levering nu écht gaat plaatsvinden. U kunt bellen, chatten of mailen, geeft het bedrijf aan op haar website. Dus mogelijkheden te over om in contact te treden. Dat doet u eerst. Is de uitkomst niet naar wens, dan kunt u altijd nog gebruik maken van de eigen klachtenregeling van het bedrijf om dat te melden. Een button 'klachtenregeling' is daarvoor prominent op de website aanwezig.
Wil je desondanks de koop ontbinden dan is het, in tegenstelling wat soms gedacht wordt, helemaal niet nodig om het bedrijf eerst formeel 'in gebreke te stellen' of andere juridische taal van stal te halen. Het is eenvoudigweg voldoende om gebruik te maken van uw herroepingsrecht. Dit om dat het een 'koop op afstand' betreft. Laat dat wel ondubbelzinnig aan het bedrijf weten en bewaar bewijs dat u gebruik gemaakt heeft van uw herroepingrecht. Maak gebruik van het modelformulier voor herroeping of van het formulier dat de ondernemer daartoe aanbiedt op de website.

Ik wil nog eens extra benadrukken dat u vooral met de ondernemer zelf moet communiceren. Dat is stap 1. Niet overal en nergens klachten gaan indienen zonder dat met het bedrijf zelf in contact getreden is (dat is de omgekeerde weg). Eerst het bedrijf. Op alle mogelijke manieren. Pas als dat niet slaagt, kunt u zich beraden over verdere stappen, zoals elders klachten indienen.

In
door Inahubert Nov 9, 2018 om 14:08
Antwoorden / Vragen

Wat een lulkoek. Sorry voor mijn woordkeuze. Ook wij hebben een fiets van het gespaarde geld van dochter 12 jaar en een bijdrage van oma gekocht bij deze webwinkel. Telefonisch al weken niet te bereiken en ook op mijn mail wordt niet gereageerd. Uiteindelijk toch aangifte gedaan na het lezen van alle berichten ook bij kassa. Dus mooi gezegd eerst communiceren met het bedrijf??????? Ooooh en de website, die is niet meer te vinden. Je wordt doorgestuurd naar mailadres waar je de klacht kunt neerleggen ,maar daar wordt niet op gereageerd!

panter22
door panter22 - Aug 29, 2018 om 18:59
6599 Antwoorden / Vragen

Wanneer heeft je dochter de fiets besteld. Wanneer ben je begonnen te klagen. Wat was het antwoord. Ik lees we doen ons best, meer niet? Hoe lang gaat het volgens onze-fiets nog duren voordat geleverd kan worden?
Is de fiets niet op voorraad en moet ze uit een ver land komen?
Deze fietsenhandel verkoopt alleen Spirit fietsen.
Het lijkt erop dat de eigenaar van onze-fiets.nl dealer is geworden van Spirit fietsen.
Je zou eens informatie kunnen inwinnen bij Spirit fietsen wanneer de fiets weer op voorraad is.
Misschien geven ze geen info, het is tenslotte een groothandel, maar je weet het nooit.
http://www.spiritfietsen.nl/index.php?route=information/contact

Je kunt de koop ontbinden, staat netjes op de website hoe dit moet. Er is al betaald en het is altijd de vraag of je je geld terug krijgt.
https://onze-fiets.nl/retour-geen-probleem

Ni
door Nise89 - Sep 20, 2018 om 13:21
1 Antwoorden / Vragen

Ja zeker hier hetzelfde! Op 30-8 een fiets voor mijn zoon besteld en niets ontvangen. Eerst kreeg ik geen track and trace code. Toen was de fiets naar het verkeerde adres gestuurd, en nu hebben ze mijn geld zogenaamd terug gestuurd, dit zou 24 uur duren omdat het via ABN gaat. Alleen heb ik het bedrag naar ING overgemaakt dus kan hij tijdens ons gesprek het geld naar mij overmaken en heb ik het direct. Toen ik dat zei werdt hij steeds onvriendelijker. Ik heb hem nog 24 uur de tijd gegeven en als ik dan (wat ik toch niet zie gebeuren) nog geen geld terug heb ontvangen doe ik aangifte. Zijn hier nog meer gedupeerde? Ik wil graag hiermee naar opgelicht. Samen staan we sterk

tijger1
door tijger1 Sep 20, 2018 om 14:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U staat samen helemaal niet sterk(er). Waarom bij zo’n onbekend bedrijf een fiets kopen? Hoe doet u dat als er garantie verleend moet worden? En de afstelling!

Goedkoop is duurkoop. Zet uw klacht overal neer, Facebook, klacht.nl, Klachtenkompes, Twitter, het is gewoon een prutsbedrijf.

Jv
door Jvzaal Oct 3, 2018 om 09:52
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb het zelfde probleem
Eind juli een fiets besteld nooit geleverd. Maar tot op heden ook geen geld terug. Ze zijn ook niet bereikbaar
Ik zit er ook aan te denken om aangifte te doen.

Le
door Lenneke2011 Oct 27, 2018 om 10:34
1 Antwoorden / Vragen

Belangrijk om in ieder geval aangifte te doen! Heb ik gister ook gedaan. Hoe meer aangiftes, hoe sneller deze oplichter gestopt kan worden.
Ons geld zien we helaas niet meer terug denk ik.

Jv
door Jvzaal - Oct 3, 2018 om 09:49
1 Antwoorden / Vragen

Goede dag
Ik heb eind juli een fiets besteld.nooit gekregen. Ook geen terugkoppeling waarom niet. Ze zijn niet of slecht te bereiken. Ze beloven het geld terug te geven zodra ik ze wel aan de telefoon heb. Ze reageren zelden op mails.
Nu staat alleen de mailbox aan.en zijn ze onbereikbaar.

marita5
door marita5 Oct 3, 2018 om 15:33
11509 Antwoorden / 15 Vragen

@JVZaal , neem eens contact op met consuwijzer , klik op de rode regel . https://www.consuwijzer.nl/contact

di
door dingetje79 - Oct 4, 2018 om 04:11
1 Antwoorden / Vragen

Hallo,

Hier ook fiets besteld 31 augustus 2018
Na vele mails, belletjes en belofte geen fiets.
Als alleenstaande ouder is 199 euro veel geld.
Nu fietst mijn 12 jarige dochter op een te kleine fiets naar het biddelbaar. En ik heb geen geld meer voor een andere.

jo
door jodyw - Oct 16, 2018 om 14:43
1 Antwoorden / Vragen

Hi,

Ik heb op 7 september ook een fiets voor mijn dochter besteld en betaald.
Ook nooit iets ontvangen, geen contact mogelijk.

Hebben jullie al iets vernomen?

Groetjes,
Jody

tijger1
door tijger1 - Oct 16, 2018 om 15:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die webshop is gevestigd in een flatje, dus ze zullen die zooi wel uit China laten komen.

Ga eens langs in Capelke a/IJssel zou ik zeggen.

Wie koopt daar nou iets.

Le
door Lenneke2011 - Oct 27, 2018 om 10:31
1 Antwoorden / Vragen

Goedendag,

Ik heb ook een fiets besteld en betaald. De verkoper heeft inmiddels de site offline gehaald. Hij reageert niet op telefoontjes of mailtjes.
Ik heb inmiddels aangifte gedaan. Hoe meer aangiftes hoe groter de kans dat deze oplichter gestopt wordt.
Ik verwacht niet dat ik het geld nog terug krijg.

pe
door peterfisscher - Nov 7, 2018 om 11:17
1 Antwoorden / Vragen

Goedendag,

Ik ben ook in de val gelokt door onoplettend en tegen mijn normale bestelwijze een fiets voor mijn dochter bij Onze-fiets.nl te bestellen. Direct na bestelling bewust geworden van de grote fout en ING gebeld. Dit konden na de druk op de verzendknop Ideal niets meer doen. Balen!

2 oktober besteld, geen contact mogelijk, geen antwoord, geen fiets!

Weg 189 EURO. Wat kan ik nu nog doen wat daarwerkelijk een reactie op zal leveren?

Grt
Peter

panter22
door panter22 Nov 7, 2018 om 13:34
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je al gemaild? Op de site staat :indien u lopende bestellingen heeft:
info@onze-fiets.nl

marita5
door marita5 Nov 7, 2018 om 14:26
11509 Antwoorden / 15 Vragen

@peterfisscher , bij de Kvk , staat een nieuwe site bikedumper , klik ik op de link kom ik uit bij koopjefiets.nl . Ook op deze site staat exact dezelfde melding : indien u een lopende bestelling heeft mail naar info@onze-fiets.nl .  Dien een klacht in bij consuwijzer https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-consuwijzer

panter22
door panter22 - Nov 7, 2018 om 14:15
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je al gemaild? Op de site staat :indien u lopende bestellingen heeft:info@onze-fiets.nl
http://onze-fiets.nl

simon55
door simon55 - Nov 7, 2018 om 14:49
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Daarom heet t ook " Onze fiets "

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 9, 2018 om 14:16
7184 Antwoorden / 3 Vragen

Morgen 10 november besteedt Kassa aandacht aan dit onderwerp.

Ur
door Ursula Scholman - Nov 20, 2018 om 18:34
1 Antwoorden / Vragen

Ja ik ook, had heel lang gespaard om eindelijk eens een nieuwe fiets te kunnen kopen voor mijn zoontje, voor zijn verjaardag (alleenstaande moeder) zodat hij straks goed naar het voortgezet onderwijs kan en nu ook veilig naar school, geen geld meer en geen fiets, maar wel een verdrietig kind! ????

marita5
door marita5 Nov 20, 2018 om 20:36
11509 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ursula Scholman , lees hier de reactie van de eigenaar klik op de rode regel ( zie rechterkolom ) https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/tientallen-klachten-over-onze-fiets-nl

Thijs12
door Thijs12 - Nov 20, 2018 om 19:08
535 Antwoorden / Vragen

Koop fietsen en brommers bij de fietsen cq brommer reparateur in je eigen woonplaats. Schenk je dure geld toch niet altijd aan die oplichters. Onze fiets zal wel op Mallorca overwinteren van jullie geld.