Inky1966
door Inky1966 Jun 26, 2019 om 22:20
Winkels & webshops

Ook slechte ervaringen met online bestellen Mediamarkt?

Afgelopen maandag een laptop, acer spin 5 en een aircooler, Tristar AT-5451, besteld. Beiden op voorraad en voor 23.30 uur besteld, de volgende dag bezorgd stond er op de website.

Vervolgens wordt er alleen een draadloze muis, die ik ook tegelijkertijd besteld had, bezorgd. Over de andere twee artikelen geen enkel bericht na de bestelbevestiging.

Zowel gisteren als vandaag meerdere keren een half uur!!! aan de telefoon in de wacht gestaan. Er werd niet gereageerd op e-mail en niet op de chat die ik gestart ben. Uiteindelijk vanavond iemand aan de telefoon gekregen. Die vertelde dat er een storing was die ook op de website staat (inderdaad gezien vanavond, maar in zeer kleine letters helemaal bovenaan de website) waardoor bezorgingen vertraagd zijn. Echter bleken toen ineens zowel de laptop als de aircooler niet meer voorradig te zijn. Dit is al idioot als beiden volgens de website voorradig waren, maar nog erger vind ik dat ik geen enkel bericht hierover ontvangen heb. Volgens de dame aan de telefoon is dit policy omdat ze afwachten of het artikel weer in voorraad komt. Maar dat kan ik mijn ogen écht niet als op de website staat dat het artikel de volgende dag bezorgd wordt.

Ik heb de gehele bestelling geannuleerd maar krijg hier niet direct een bevestigingsmail van. Deze krijg ik pas als de annulering is afgehandeld.Het is dus ook onduidelijk wanneer ik mijn geld terug krijg en het gaat niet om een klein bedrag.

Ik kan een klacht indienen maar dit blijkt alleen per post te kunnen.

Wat een enorm slechte service. Ik ben zeer boos en zal echt nooit meer iets online bestellen bij de Mediamarkt.

Wie heeft dezelfde soort ervaringen?

5058 8 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jun 26, 2019 om 22:39
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Geen ervaringen mee. Dat alleen de muis afgeleverd word en niet de laptop is natuurlijk slechte service. Van de aircooler begrijp ik het wel. Een paar dagen hitte in Nederland en alles is uitverkocht. Maar niet netjes van Media Markt om u totaal te negeren.

costnix
door costnix Jun 26, 2019 om 22:42
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ze negeren ook Klachtenkompas ☹️

tenormin
door tenormin Jun 26, 2019 om 22:54
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@costnix, ik heb "nix" met MM, dus koop er nooit wat, maar dat het klojo's zijn is me bekend.

marita5
door marita5 - Jun 26, 2019 om 22:57
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Inky66 ,

Wie heeft dezelfde soort ervaringen?

U bent niet de enige ,

https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedrijven/artikel/4759621/problemen-mediamarkt-bestellingen-vertraging-storing

@costnix ,

Dit staat ook op de site ,

Wat is er aan de hand?

De vertraging in ons logistieke proces heeft drie oorzaken:
- Bovengenoemde technische storing.
- Drukte als gevolg van onze huidige succesvolle campagnes en de grote vraag naar ventilatoren en airco’s als gevolg van de hitte.
- De recente verhuizing naar ons nieuwe centrale magazijn in Etten-Leur. Met die verhuizing kunnen we de volgende stap zetten in de optimalisering van onze dienstverlening voor een perfecte klantervaring.

Hierdoor zijn – tot onze spijt – ook de wachttijden bij onze klantenservice langer dan je van ons mag verwachten. Het betreft zowel de telefonische wachttijd, als onze reactie op e-mail berichten en social media. Excuses voor het ongemak

https://www.mediamarkt.nl/nl/shop/uitgestelde-levering.html

OOR COSTNIX 26 JUN. 2019 OM 22:42
2853 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Ze negeren ook Klachtenkompas ☹️

tijger1
door tijger1 - Jun 26, 2019 om 23:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat die aircooler er niet zou zijn, kon u op uw vingers natellen.

En nee, ik heb die ervaring met MM niet. Heb er ooit iets gekocht, maar dat was in de winkel. Zou daar zeker niets online bestellen.

aurora1
door aurora1 - Jun 27, 2019 om 00:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb niet dezelde soort ervaringen, maar als ik die wel had dan heeft u daar toch niets aan?
 Nu zo’n cooler bestellen lijkt mij niet zo slim want al dergelijk spul is overal uitverkocht.
Ik zou zelf naar de winkel gaan, ook voor een laptop.
Trouwens, met zo een hitte bestel ik nergens iets, en zeuren over dat een bestelling niet aankomt zou ik ook niet doen. De bezorgers werken zich al een slag in de rondte en met hitte is het helemaal afzien voor die mensen. Bovendien is het vakantieperiode dus minder personeel. Ik heb ook niet zo een haast en dat als alles niet direct gebeurt ga ik ook niet subiet reclameren en al helemaal niet met zo een hitte.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 27, 2019 om 07:31
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, als al gezegd, bij Media Markt komt het helaas veel vaker voor dat volgens de website is in voorrad zou zijn maar dat dan niet het geval is. Als al gemeld wordt de info m.b.t. mogelijke  vertraging ook via de site door MM zelf gegeven.
M.b.t. de aircooler lijkt het mij op dit moment zeker zeer evident aangezien die apparaten nauwelijks meer leverbaar zijn op dit moment. Gisteren was er een installateur in het nieuws die aangaf dat men bij hem ten minste nu drie maanden zou moeten wachten.

Daarnaast geld ook hier de tip dat het soms veel handiger kan zijn om naar een stenen winkel te gaan. U kunt dan meteen zien of iets wel of niet direct leverbaar is en ook of het compleet leverbaar is. Bestellen op afstand betekent helaas ook dat u op afstand wordt behandeld.

Dit geldt niet alleen voor het bedrijf dat u noemt.

panter22
door panter22 - Jun 27, 2019 om 08:37
6599 Antwoorden / Vragen

Bij de MM komen de atikelen die je online bestelt ook wel uit voorraad uit de winkel.
Als je kijkt op de site van de MM dat is de cooler nergens meer op voorraad en de laptop nog bij een paar winkels te krijgen.
Een laptop vervoeren in een bloedhete bus van Postnl waar de hele dag mee rondgereden wordt, zal de laptop ook geen goed doen.
Door te annuleren heb je niets. Had je even gewacht dan had je de spullen uit nieuwe voorraad gekregen. Nu kun je 1 tot 2 weken wachten voor je het geld terug krijgt.

Jan Kalle
door Jan Kalle - Jul 12, 2019 om 18:58
1 Antwoorden / Vragen

Bestelling Mediamarkt wordt maar niet geregeld.

Op 30 mei 2019 een bestelling geplaats voor een Tablet en een Smartwatch. Beide met een levertijd van 5-7 werkdagen. Prima, ik had geen haast, had ze pas eind juni nodig. Hierna ontavng ik wekelijks dat het bestelde artikel niet binnengekomen is en dus niet geleverd kan worden maar dat ze het wel de volgende week binnen denken te hebben. Dit gaat dus nu al 5 weken achtereen zo. Diverse malen via telefoon (wachttijd gemiddeld 15+ minuten) van het kastje naar de muur gestuurd. Ook op het reageren op een mail terug duurde 2 weken. Vandaag (6 weken na de besteldatum) wederom maar weer eens in de telefoon geklommen omdat ik zag dat het artikel weer gewoon online voorradig is met de vraag of het nu dan ook geleverd gaat worden. Mijn bestelling zou met spoed doorgezet worden kreeg ik als antwoord. Met een paar uur later deze mail in mijn mailbox:
-------------------------------------------------

Beste Jan Kalle,

Je hebt vandaag gebeld, om te vragen, of jouw bestelling nog gaat komen? Ik heb gezien, dat je bestelling door technische storing niet doorloopt. Nu wil ik het volgende aan je voorstellen:
Je kunt deze hele bestelling annuleren en je mag hem opnieuw bestellen. Nu zie ik, dat beide producten inmiddels duurder zijn geworden. Dat is geen probleem. Zodra jij je nieuwe bestelling binnen hebt ontvangen, mag je ons bellen en gaan we het verschil aan jou overmaken. Mocht je nu niet in de gelegenheid zijn, om het bedrag opnieuw te betalen, kun je ervoor kiezien om via Klarna te betalen, zodat je het niet gelijk hoeft te betalen.

Graag hoor ik van je, of je akkoord gaat met dit voorstel, zodat ik je bestelling kan annuleren. Heb je verder nog vragen? Ik hoor het graag van je.

Met vriendelijke groet,

M********
----------------------------------------------
Alsof ik dus nog maar een keer wil betalen en dan kan gaan bellen ??? dit terwijl de bestelling gewoon voorraadig is op dit moment.
Ondertussen dus nog geen steek verder en krijg ook geen contact met iemand bij Mediamarkt die wel iets kan doen.

Hoe nu verder ?
Een zeer boze Mediamarkt klant,
Jan Kalle

ne
door neodutchio Jul 12, 2019 om 19:55
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Gewoon doen wat ze vragen. Er is een technische storing geweest waardoor uw bestelling vast zit. Deze krijgen ze niet lopend. U kan deze annuleren en opnieuw bestellen. U hoeft niet opnieuw te betalen, u kunt via Klarna achteraf betalen. Ondertussen krijgt u het geld terug van de eerste bestelling.
Na alle klachten over MM vind ik dit een nette oplossing. In vele verhalen voor u moesten mensen gewoon de meerprijs betalen. U mag het opnieuw bestellen tegen de vorige prijs.

En als u echt boos bent gewoon annuleren en elders bestellen.