willemhoving
door willemhoving Jun 3, 2019 om 20:13
Winkels & webshops

Ook steeds gedupeerd door post.nl?

Beste mensen,

De laatste maanden heb ik enorm veel problemen met het laten bezorgen van pakketpost door post.nl Ik bestel bij een 3 tal webshops ALTIJD mijn producten, hetgeen altijd vlekkeloos en keurig verliep. Nu is het echter een drama! Steeds krijg ik via de track en trace door dat een bestelling pas een dag later geleverd wordt dan beloofd, iets wat EEN PAAR KEER kan gebeuren.... maar nu krijg ik de laatste tijd te maken met "we zijn bij u aan de deur geweest, maar u was niet thuis". Morgen komen we weer langs". Ik weet inmiddels uit ervaring dat dit NIET het geval zal zijn en dat mijn bestelde pakket bij..... de TELEFOONWINKEL in ons dorp wordt afgeleverd, waar het pakket opgehaald kan worden door mijn vrouw. Niks afgeleverd bij de buren, geen briefje in de bus.... ik moet alles via track en trace vernemen. En zo gaat het al een tijdje....NIET THUIS....NIET THUIS....NIET THUIS.

Ik vind het zeer bedroevend. Ik ben namelijk ALTIJD thuis. Ik zit in de eindfase COPD, uitbehandeld en 24/7 aan de zuurstof. Ik heb altijd mijn echtgenote bij me om me te verzorgen en als ze even boodschappen moet halen is mijn oudste zoon hier om op me te passen.

Ik heb al diverse keren hierover met post.nl gebeld. maar ik krijg alleen maar "sorry, we geven uw klacht door". Ja, daar heb ik wat aan. Ik wil mijn bestelling die ik altijd per ideal betaal.

Omdat ik dus NOOIT de deur uit kom bestel ik dus alles wat ik moet hebben via internet, het meeste bij BOL. Ze zijn altijd keurig op tijd met verzenden. Een aantal dagen geleden heb ik een nieuwe smartphone gekocht, zou zaterdag geleverd worden. Niet dus, retour depot... zou vervolgens vandaag geleverd worden... niet dus...ik was niet thuis om 12:06 uur. Nou, ik dacht het WEL...ik was zeker thuis, samen met mijn vrouw.

Ik heb de vorige keren ook al contact gezocht met betreffende leveranciers en ook met Bol. Alhoewel laatsgenoemde totaal geen schuld heeft aan de perikelen van post.nl hebben ze me toch 5 euro tegoed op mijn account gezet, iets wat niet nodig was uiteraard.

Maar goed, vanmiddag heeft mijn zoon maar in ons dorp een gelijke smartphone gekocht, want mocht de bezorger toch aan de deur komen morgen dan kan hij het pakket weer meenemen. Uit ervaring denk ik dat ik weer NIET thuis zal zijn morgen, volgens de bezorger.

Bol heb ik op de hoogte gesteld van de weigering en zodra ze het pakketje terug hebben krijg ik mijn geld terug. Heb dus eerst fff in een week tijd 2 smartphones moeten kopen. Belachelijk!

Ik heb de leveranciers inmiddels per email op de hoogte gesteld van het feit dat ik niks meer bestel..... triest..... na 14 jaar een grote trouwe klant van bol te zijn geweest heb ik hen de rug toe moeten keren vanwege de wanprestaties van post.nl.

Ik bestel NIET meer bij webwinkels die leveren via post.nl. Mijn vertrouwen in dat bedrijf is ver beneden NUL.

Heeft iemand soortgelijke ervaringen?

Ik hoor het graag.|

Met vriendelijke groet

Willem Hoving

10760 32 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jun 3, 2019 om 20:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, geen last van. Bezorging via Post.nl verloopt hier prima.

tijger1
door tijger1 - Jun 3, 2019 om 20:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, ik heb die ervaring niet. Levering door Post en ook door andere bezorgdiensten loopt hier voortreffelijk.

me
door mein33 - Jun 3, 2019 om 21:04
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Gelukkig geen enkel probleem met de bezorging door Postnl, nette en vriendelijke aflevering en ook nog binnen de aangegeven tijden.

tenormin
door tenormin - Jun 3, 2019 om 21:15
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Is ook mij wel eens overkomen, niet alleen door PostNl, ook DHL is aan huis geweest, althans, dat bericht krijg ik wel eens. Over het algemeen genomen is PostNl wel okay. Krijg, net als u, wel bericht dat ik niet thuis was en dan denk ik: was het maar waar dat ik er niet was. Zou betekenen dat ik het zelf wel kon halen op een afhaalpunt.

ne
door neodutchio - Jun 3, 2019 om 21:57
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U maakt 1 denkfout, Bol is wel degelijk verantwoordelijk. U hebt een overeenkomst met Bol en zij doen een belofte. Dat zij PostNL inhuren maakt het niet anders. Elke leverklacht moet bij de verkoper gemeld worden. U bent geen klant van PostNL en u betaald niets aan PostNL. Dus bij elke klacht klagen bij de verkoper.

Verder is het koffiedik kijken wat de reden is. Wellicht een nieuwe chauffeur op de route die niet zo netjes werkt. Zakelijk werk ik samen met DHL en daar liggen strikte afspraken. Onze klanten moeten bij ons klagen over de bezorging en niet bij DHL. Wij bundelen de klachten en hebben een vast aanspreekpunt binnen DHL. Dat resulteert in regelmatig een ontslag van een bezorger.
Het lijkt mij dat Bol dat ook zo heeft, gezien de grootte. Daar dus blijven klagen zodat de klachten op de juiste plek komt.

aurora1
door aurora1 - Jun 4, 2019 om 02:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hier ook geen last van. Post nl (maar ook andere bezorgdiensten) loopt hier prima en probleemloos met altijd vriendelijke en goedgemutste mensen.
En dit kan ik melden zonder hoofdletters te gebruiken, want ik wil niet tegen mensen schreeuwen.
Maar wat is voor u het nut om dit te weten en ook om uw ziektegeschiedenis en familie omstandigheden hier te melden?
En u moet bij de verzender zijn met uw klachten. Die is verantwoordelijk en moet het met de bezorgdiensten oplossen, u heeft geen zaken met post.nl.

panter22
door panter22 - Jun 4, 2019 om 08:16
6599 Antwoorden / Vragen
willemhoving
door willemhoving Jun 4, 2019 om 09:24
26 Antwoorden / 5 Vragen

Kijk, daar heb ik wat aan! Dank u wel Panter 22. Dat is echt meedenken en vertellen wat ik er aan kan doen. Ik heb inmiddels een klacht ingediend.

Nogmaals mijn dank en met vriendelijke groet,

Willem Hoving

PS: Ik wil iedereen bedanken voor de reacties en fijn dat jullie geen hinder ondervinden van de bezorgingen.En Aurora1...uw reactie is stuitend. We zijn er hier om elkaar te helpen en niet de les te lezen.

Desondanks OOK een hele fijne dag.

tijger1
door tijger1 Jun 4, 2019 om 16:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@willem

Maar dit is Facebook niet, dat u uw hele hebben en houden neerzet. En een klacht indienen is zinloos. U krijgt verontschuldigingen, dat is alles.

panter22
door panter22 Jun 4, 2019 om 18:50
6599 Antwoorden / Vragen

Spreek je uit ervaring, Tijger1?

aurora1
door aurora1 Jun 5, 2019 om 00:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zo. Dat lucht vast op. Naast in de praatgroep die er al is.

tijger1
door tijger1 Jun 5, 2019 om 10:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb geen klachten over Post.nl. Maar wat krijgen de mensen die klagen? Verontschuldigingen. Klaar.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 4, 2019 om 09:22
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Zie de reactie van @NEODUTCHIO die aangeeft dat in principoe de verzender verantwoordelijk is voor het juist en op tijd bezorgen van door u bij hen (Bol.com) bestelde producten. Heeft u Bol.com al schriftelijk /aangetekend benaderd?

Ik heb zelf geen slechte ervaringen en heb m.b.t. niet thuis een aparte afspraak met de bezorger waar het pakket dan wordt achtergelaten (geen pakket met kostbare inhoud)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 4, 2019 om 09:43
16774 Antwoorden / 202 Vragen

P.s. Misschien aanvullend een overbodige opmerking maar mogelijk is het zinvol dat u controleert of uw deurbel wel altijd goed werkt en of u de deurbel wel altijd hoort op de plekken waar u en/of uw vrouw zich in uw woning bevinden.
Als gezegd, mogelijk overbodig maar je weet maar nooit nu het fenomeen zich kennelijk vaak voordoet bij u dat er niet thuis blijkt te worden ervaren.

Ka
door Kassagebruiker - Jun 4, 2019 om 11:08
683 Antwoorden / 5 Vragen

Afgelopen week werd door DHL een pakketje in de brievenbus gewrongen, gepropt zodat de doos geknakt was en de inhoud, het feitelijke artikel een telefoonhoesje, was nog net heel. De verzend doos was compleet aan barrels. De verzender geïnformeerd, die onderneemt terecht aktie. Echter, als wij elke verzend organisatie moeten afschaffen die fouten maakt, dan kan je niets meer versturen. Over |Bol en de post.nl geen klachten. Ook kan je op een bezorgpunt laten bezrgen, die zijn ècht altijd thuis en de bel doet het.

jo
door jorisw - Jun 4, 2019 om 11:14
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als ik een keer niet thuis ben stopt de Post.nl bezorger zo'n briefje bij me in de bus met z'n 06 nummer. Als ik m dan bel is het er meestal binnen een kwartier. Prima service dus.

costnix
door costnix Jun 4, 2019 om 12:55
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is de persoonlijke service van de bezorger. Heel aardig van deze!

Magnum007
door Magnum007 - Jun 5, 2019 om 00:44
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Willem,

Er is op dit forum al eerder geklaagd over Post NL.

Hier in Amsterdam is het zo erg,dat ik mijn brieven afgeef op het postkantoor want in de weinige brievenbussen,die er nog zijn, komt mijn post te laat aan.

Tot mijn verbazing is zelfs een verjaardagskaart,die ik heb afgegeven op het postkantoor niet aangekomen bij een familielid.....

ne
door neodutchio Jun 5, 2019 om 17:06
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Over welke bezorger zijn er geen klachten?
Zijn er in Amsterdam nog postkantoren? Op 11 juli 2018 is het laatste postkantoor gesloten. Als u een postagentschap bedoeld, dan is afgeven natuurlijk niet de manier. Er staan postbakken waar het in moet komen.

Uw reaktie doet mij trouwens denken aan een ander forumlid die ineens heel stil is geworden...

Magnum007
door Magnum007 Jun 7, 2019 om 12:04
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neodutchio,

Ik bedoel natuurlijk de postbakken bij een “postagentschap” bij Primera /Bruna .

Br
door BrendaDJSenKarel - Jun 5, 2019 om 10:09
35 Antwoorden / Vragen

Ik maakt dit wel mee met Postnl maar ik moet zeggen dat ze 8 van de 10 keer netjes op tijd zijn. Het ergste geval vind ik als ze zeggen dat ze langs zijn geweest en geen briefje achterlaten in je brievenbus (bewijs). Dan heb ik liever dat ze het de volgende dag leveren in plaats van te liegen..

Maar goed, prima levering van zowel DHL en Postnl.

ne
door neodutchio Jun 5, 2019 om 17:10
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Als er een niet thuis code aan een bezorging hangt wil niet altijd zeggen dat ze ook daadwerkelijk langs zijn geweest. Dat heeft niets met liegen te maken, wel met de processen.

Uw pakje wordt op alle locaties gescand, ook als deze als laatste in de bezorgbus gaat. Stel dat er, om welke reden dan ook, uw pakje bij de verkeerde poort gezet wordt, dan beland deze in een verkeerde bus. Eenmaal ingescand in een bus kan deze er niet meer uitgehaald worden. Ook als de dag zo vol gepland zit, of er tegenslag is waardoor er geen tijd meer is om te bezorgen, dan moet uw pakje weer uit de bus naar het depot en weer opnieuw ingepland worden. Dit kan alleen door er een andere code aan te hangen. Er wordt dan neergezet niet thuis zodat het pakje weer binnen gescand kan worden in het depot om het de volgende dag weer opnieuw in het proces te brengen.

willemhoving
door willemhoving - Jun 5, 2019 om 10:34
26 Antwoorden / 5 Vragen

Beste mensen,

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik vind het goed te lezen dat het overgrote deel GEEN last heeft met de bezorging. Had ik tot een maand of 3 geleden ook niet. Alles werd door een oudere man, bezorgd. Hij was altijd vriendelijk, vrolijk en iedereen kon zien dat hij plezier in zijn werk had.

Maar goed, dat is helaas voltooid verleden tijd.

Nu zit er een jong broekie de bestellingen rond te brengen en dat mannetje heeft volgens mij de lak aan alles. Zoals ik al in het begin schreef: " Uit ervaring denk ik dat ik weer NIET thuis zal zijn morgen, volgens de bezorger", ................klopt helemaal.

Gisteren was ik volgens broekemans inderdaad weer NIET thuis en gaat het pakket naar een afhaalpunt. Vandaag gaat mijn vrouw naar een afhaalpunt op de retourlabel er op te laten plakken. (het bellenbord werkt overigens uitstekend, dus als hij daar op gedrukt heeft was de intercom wel overgegegaan. Daarnaast heeft al die keren NOOIT een briefje in de bus gelegen dat "de chauffeur ons heeft gemist"., of "dat we het pakket maar moesten ophalen bij een afhaalpunt". Ik heb internet en volg track en trace nauwlettend, maar ik moet niet denken aan die mensen die GEEN internet hebben en met een dergelijke flierefluitende bezorger zitten. Dat wordt wachten, bellen, wachten, bellen.

Ik heb op tip van panter 22, waarvoor nogmaals mijn dank, voor de zoveelste keer mijn klacht ingediend. En nu kreeg ik keurig antwoord. Niet alleen excuses, maar ook dat ze broekemans al hadden aangesproken over zijn afglevergedrag.

Toen ik hen gisteren via dezelfde link meldde dat ik het pakket WEER niet kreeg, maar deze maar moest ophalen bij een afhaalpunt, was, naar ik kon opmaken uit de reactie, ook de maat bij post.nl een beetje vol.

Maar goed, kopen via webwinkels is gebeurd, De naam post.nl doet mij al huiveren. Mijn vrouw laat ik zien wat ik graag wil kopen en dan kijk ik of de plaatselijke leverancier dit poduct te koop heeft of kan bestellen. Zo niet.... pech voor mij, met alle lof en hulde aan dat broekie van post.nl voor deze werkwijze.

Neodutchio schreef dat ik een denkfout maak. Ik ben het niet met hem eens. Bol.com heeft de bestelling overgedragen aan post.nl Die krijgen geld voor verzending en horen dit ook te doen.

Zoals Neodutchio schrijft ben IK dus verantwoordelijk als mijn echtgenote het pakket die nu bij de afhaalpunt ligt, aldaar van een retourlabel laat voorzien, een track en trace bewijs krijgt, maar als het pakket bol NIET bereikt ik dus kan fluiten naar mijn geld? Ik hoop dat dit een grapje is.

Verder allemaal een fijne dag. En... dat wil ik nog even kwijt.... mijn nieuwe smartphone werkt perfect. Ook zonder webshop is kopen dus nog moelijk.

Fijne dag allemaal.

Willem

gerbera
door gerbera Jun 5, 2019 om 11:03
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt voor de terugkoppeling, hoop voor u dat het ooit weer goed komt.

ne
door neodutchio Jun 5, 2019 om 11:10
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U hoeft het ook niet met mij eens te zijn, maar zo is de regelgeving. U bent ontvangende partij van PostNL en geen klant. U bent klant van Bol die PostNL inhuurt. Bol betaald PostNL en is daarmee opdrachtgever. De wet is ook zo bepaald dat de verzender verantwoordelijk is totdat de ontvanger het pakket heeft ontvangen. Dit als bescherming naar de ontvanger toe.
Klagen moet u dus blijven doen bij Bol. Nogmaals, zij hebben een vast contactpersoon binnen PostNL waar alle klachten geregistreerd worden.

Voor wat betreft het terug sturen zijn er verschillende mogelijkheden. Als u een retourlabel krijgt en het pakket enkel hoeft in te leveren, dan is de webshop verantwoordelijk. Zij zijn dan immers opdrachtgever. Zij regelen het transport, u krijgt een sticker en u hoeft het pakje enkel nog in te leveren.
Als u zelf de retour moet maken, dus zelf verpakken, zelf het retouradres er op schrijven en zelf de verzending regelen bij een PostNL punt, dan bent u opdrachtgever en daarmee verantwoordelijk. Stel dat het pakket dan zoek raakt, dan bent u zelf aansprakelijk. Tenzij het aangetekend verstuurd wordt. Daarom altijd de track en trace bewaren.

panter22
door panter22 Jun 5, 2019 om 18:16
6599 Antwoorden / Vragen

Dat je geen rechtstreekse relaatie hebt met Postnl, klopt.
Maar dat neemt niet weg dat je van de mogelijkheid gebruik kunt maken om rechtstreeks bij Postnl te klagen over de bezorging. Zou Postnl het klachtenformulier voor lol online zetten om er vervolgens niets mee te doen?
Dat geloof ik niet.
Als verzender ben je er voor verantwoordelijk dat je pakket bij de ontvanger aankomt. Hoe je dat wil doen, is je eigen keus.
Voordat je online koopt, even op de site kijken hoe je moet retourneren. Meestal is het gratis, dan is inleveren bij Postnl voldoende.
Heb je de Postnl app? Dan kun je je pakket volgen. Klik op: "houdt mij op de hoogte" en je krijgt op je scherm wat er met je pakket gebeurt. De track en trace code blijft maanden op de app staan.

ne
door neodutchio Jun 5, 2019 om 18:46
5129 Antwoorden / 12 Vragen

@Panter22, grote webwinkels hebben vaste contactpersonen en contactmomenten bij de bezorgbedrijven. PostNL wil natuurlijk een grote klant als Bol niet gaan verliezen. Om die reden zijn er vaste contactmomenten. Als Bol regelmatig klachten krijgt uit een bepaalde hoek, dan wordt dat op hoog niveau besproken. Bol is geholpen met een goede bezorging en wil dit ook nastreven.
Zoals al gemeld, zakelijk hebben wij dat, als een van de grootste klanten van DHL, ook. En dankzij de klachten van onze klanten zijn al een aantal bezorgers ontslagen.
Als je als ontvangende partij gaat klagen kom je niet verder dan de first row. Oftewel een afdeling die klachten aannemen en hopelijk zullen rapporteren. Daar kom je nauwelijks verder mee. Meer dan een sorry en we zullen het verbeteren zal je niet horen.

panter22
door panter22 Jun 5, 2019 om 19:51
6599 Antwoorden / Vragen

Postnl is er toch niet alleen voor grote webwinkels, maar toch ook voor kleine en particulieren. Of doen die voor spek en bonen mee?
Hoe weet je dat er met je persoonlijke klacht niets gebeurt?

ne
door neodutchio Jun 11, 2019 om 15:40
5129 Antwoorden / 12 Vragen

PostNL is er inderdaad voor iedereen, echter hebben ze meer te verliezen bij een grote klant. Een consument komt niet verder dan de frontoffice en zal niet snel meer horen dan excuses. Ook een klacht over bv beschadigde verpakkingen zal met een dooddoener afgedaan worden.

Als een accountmanager van PostNL tijdens het maandelijkse gesprek met Bol steeds dezelfde klachten hoort, dan komt er sneller resultaat. Hij wordt namelijk verantwoordelijk gemaakt. Zoals al gemeld, doordat wij als verzendende partij klachten blijven volgen en melden zijn er bij DHL al chauffeurs ontslagen. Mocht DHL ons als klant kwijt raken, dan kost dan hun veel geld. Als een klant van ons rechtstreeks zou gaan klagen, dan is die macht er echt niet.

in
door inekewe - Jun 5, 2019 om 12:56
2 Antwoorden / 0 Vragen

Vorige week nog. Een duur Biabed voor de honden besteld. Bezorger heeft aangebeld en vervolgens het grote pakket voor de deur gedeponeerd. Gelukkig was mijn man thuis die het pakket naar binnen heeft gehaald. Voor hetzelfde geld was het pakket verdwenen. We wonen in een drukke straat.

ne
door neodutchio Jun 5, 2019 om 14:47
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom deed uw man dan niet de deur open toen er aangebeld werd?

Grunnen.
door Grunnen. - Jun 5, 2019 om 13:24
509 Antwoorden / Vragen

Gaat prima hier.

ma
door manwijf - Jun 5, 2019 om 14:09
574 Antwoorden / 1 Vragen

Alles valt en staat met een goede bezorger. Het is precies dat, wat wel eens te wensen over laat. Spreek hem eens aan. Hij is ook degene die het pakket inscant en waardoor je dus 'afgeleverd' ziet bij t&t, terwijl dat niet zo is.

Geldt ook voor de sorteercentra trouwens. Daar gooien ze er de laatste tijd met de pet naar. Pakket ligt heel lang 'bij PostNL' en opeens is de bezorger onderweg en/of is het zelfs afgeleverd. Dat is een t&t van niks natuurlijk.

simon55
door simon55 - Jun 5, 2019 om 14:59
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Bezorging is hier optimaal. Ik had vorige week vrijdag 31 -5 2019  besteld bij Bol.com , kreeg bericht dat het pakket maandag 3 -6 - 2019 bezorgd zou worden. Wel zaterdagmiddag 1 - 6  - 2019 stond bezorger met pakket voor de deur om 16.05 uur. Ze zijn sneller dan de brandweer , want die moet je eerst bellen

willemhoving
door willemhoving Jun 5, 2019 om 15:12
26 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi Simon55. 14 jaar lang heb ik met veel plezier heel, heel veel besteld bij bol.com. En soms werd ook bij mij een artikel al eerder geleverd dan werd aangegeven tijdens de bestelling, doch NOOIT later. Bol.com voert altijd direct de bestelling uit en zorgt voor tijdige overdracht aan post.nl. Ik krijg altijd heel snel de track en trace code van mijn bestelling van bol.com

Het ging al die 14 jaar goed, tot die beste man, de bezorger, ik denk vanwege pensionering, werd vervangen door iemand anders, zo'n 3 maand geleden. Vanaf dat moment is het mis. Waar ik ook bestel... of het komt te laat.... of helemaal niet. Jammer dat post nl zo'n persoon na een aantal waarschuwingen niet het gat van de deur wijst. Ook vind ik het jammer dat ik geen zaken meer met bol.com durf te doen. Immers, ik kan bestellen tot ik een ons weeg.... maar ontvang niks.

Efijn, mijn echtgenote heeft de track en trace code van retourzending vanaf het afhaalpunt. Over een aantal dagen heb ik van bol.com het aankoopbedrag wel terug en daarmee is een dan na een langdurige webshop vriendschap, tot beider grote spijt, een einde gekomen. Puur omdat de bezorger weigert pakketten af te geven. Schijnbaar kan dat allemaal.

Du
door Duc7 - Jun 5, 2019 om 15:12
35 Antwoorden / Vragen

Hier is een soortgelijk probleem maar dan met DHL, met post NL gaat het juist goed.
misschien weet een “nieuwe” chauffeur uw huis niet te vinden of duurt het te lang voor er open gedaan wordt.
heeft u gecontroleerd of de bel wel goed werkt? Wij hebben er 1 op batterijen en die wil nog wel eens vergeten worden om er nieuwe batterijen in te doen..... en ja dan krijg ik ook bericht, niet thuis.

willemhoving
door willemhoving Jun 5, 2019 om 15:17
26 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi Duc7. Zowel de bel op het bellenbord als de voordeurbel werken perfect. Ze werken niet op batterijen, maar staan i.v.m. het bellenbord/intercom. Ook de voordeurbel staat hiermee in verbinding. We hebben nogmaals alles gecontroleerd... niks mis mee. En omdat ik in een klein huisje woon, alles gelijkvloers, duurt het nooit te lang voor er open gedaan wordt. Er is altijd wel iemand bij mij thuis, mijn vrouw of een van mijn zonen of buren die naar de deur kunnen lopen. De bezorger komt gewoon niet langs. Geen idee waarom niet. Die vraag heb ik neergelegd bij post nl, maar daar zal ik denk ik geen antwoord op krijgen.

djfox741
door djfox741 - Jun 5, 2019 om 15:46
38 Antwoorden / 3 Vragen

Meneer Hoving,

Kan U vertellen dat dit heel herkenbaar is voor mij, een Tablet zou op maandag bezorgd worden en is uiteindelijk donderdag geworden, ook ik was thuis en kreeg via de Track en Trace te lezen en te horen "Op de hoogte staat aan"  dat ik niet thuis zou zijn geweest "We hebben U gemist"

Nergens in geen velden en wegen die apenkop te zien en te vinden want mijn fiets stond voor en heb zowat de hele wijk afgefiets, denk dat de rest ook zo'n mededeling had gekregen.

In de pen (twitter) geklommen en gebeldt met een 088 nummer, gelukkig is dat 0900 er niet meer, althans ik zag het niet meer, juist de sorry's sprongen door het scherm en de telefoon en het zou doorgegeven worden, daarna nog 2x die onduidelijke vertraging.

Laat staan dat als het dan afgegeven word in zo'n postagentschap, is het 3x verder dan de dichts bijzijnde postagendschap, dat is dan ook weer zo fijn geregeld terwijl 3 deuren verder in de straat wel die andere afhaal punt is, te begrijpen ... uhh Nee voor mij niet.

Vervelend allemaal maar ja, alles moet meer winst opleveren dus nemen ze ook iedereen maar aan, het gaat U goed en sterkte met Uw COPD heb het zelf type 2A

Sander...

ne
door neodutchio Jun 5, 2019 om 17:16
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Er kan met een levering altijd wat mis gaan. Het kan in een verkeerd depot terecht komen, of in een verkeerde bus. PostNL verwerkt miljoenen pakjes per dag, daar gaat simpelweg wel eens iets mis.
De niet thuis code wordt ook gebruikt om een pakje weer opnieuw te kunnen verwerken. Mocht een pakje niet bezorgd kunnen worden (te druk, vertraging, wat de reden ook mag zijn), dan kan enkel met een niet thuis code het pakje weer binnen gescand worden in het depot en weer opnieuw ingepland worden.
Het kan ook gewoon zijn dat de verkoper wel het pakje heeft aangemeld bij PostNL, maar deze niet meteen heeft meegegeven.

0m
door 0mega - Jun 5, 2019 om 15:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ik woon langs een doorgaande weg in Hilversum maar ik herken dit helemaal ik kan ook niets meer bestellen want POST.nl weet mijn adres niet te vinden .
Ik krijg ook elke keer het bericht ,wij troffen u niet thuis en komen morgen weer langs terwijl wij altijd thuis zijn maar er ligt ook geen briefje in de brievenbus.
IK heb het al zeker 8 keer gehad en heb even zoveel keer gereageerd maar het helpt niets dus als ik iets wil bestellenvraag ik eerst wie het brengt ,als het POST.nl is gaat het niet door
Alle andere besteldinsten kunnen het wel vinden maar de post niet.
Ik word er soms moedeloos van echt POST.nl heeft voor mij helemaal afgedaan

ne
door neodutchio Jun 5, 2019 om 17:18
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U bent slechts ontvanger en geen klant van PostNL. Klagen bij PostNL heeft weinig nut. U moet zijn bij de verkoper, die heeft namelijk een overeenkomst met hun.
Daarbij zijn er tig redenen waardoor er een niet thuis code aan een levering gehangen wordt. En dat is niet alleen dat een chauffeur geen zin zou hebben.

pl
door pluis67 - Jun 5, 2019 om 17:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Post komt vaak te laat. Krijg ik een app dat de post die dag komt, maar dan komt ie pas 2 dagen later.

mo
door mof - Jun 5, 2019 om 18:11
3619 Antwoorden / 3 Vragen

De leverancier, Bol dus, is en blijft verantwoordelijk voor een correcte aflevering van het product. Zij kiezen daarvoor post nl uit en daarvan heeft u last. U klacht bij Bol is dus wel degelijk terecht. Bol geeft opdracht aan Post NL en als die er dan een potje van maakt kost dat ook Bol klanten uiteindelijk.
Ook ik heb ervaring met Post NL, minder regelmatig dan u, dat pakketten niet worden afgeleverd, of gewoon voor de deur worden achtergelaten. Maar gelukkig worden ze normaal afgeleverd bij een postagentschap in een winkel in de buurt.
ik wens u verder sterkte.

gy
door gypsyjoy - Jun 6, 2019 om 09:03
28 Antwoorden / 3 Vragen

Het is vakantietijd, daar kan het aan liggen.
We hebben hier nogal eens invallers die geen Nederlands spreken en het is voorgekomen dat ze een adres niet konden lezen. Ik was bereid natuurlijk om te helpen. Verder hebben we een pakketbezorger die de spullen gewoon in een open tuinhuis zet naast de deur en zelf maar ff tekent. Ook voor de (niet thuis) buren levert hij op deze manier bij mij af. Het is ook wel voorgekomen dat ik mijn pakket in de papier kliko terug vond.....
Ik vind het niet echt echt erg, maar wat als er een vermissing is, en getekend en ook nog eens voor de buren? Dan heb ik een probleem......
Het hoort allemaal niet op deze manier, het gebeurt wel.

Te
door Telebert - Jun 6, 2019 om 16:19
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb ook hele slechte ervaring met Post NL. In 2018 moest mijn omroepblad 8 keer nagezonden worden en nu 2019 staat de score op 5,Hier gaat het zo als het regent krijg je geen post maar dan de volgende dag en post krijgen na 20.00 uur is ook niet uitzondelijk.

dutchlibert

ne
door neodutchio Jun 6, 2019 om 18:00
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Wordt deze met PostNL verstuurd, of met Sandd? Sandd werkt namelijk op vaste dagen en die komen daarbuiten oo de meest onlogische momenten langs. Ik heb nog niet eerder gehoord dat PostNL in de avonden bezorgd.

ro
door ronda - Jun 11, 2019 om 14:00
15 Antwoorden / 6 Vragen

Nee hoor, hier ook geen problemen. Misschien heeft jullie bezorger meer nevenbanen en dus geen tijd voor de bezorging, maar wel de inkomsten per pakje opstrijken?

willemhoving
door willemhoving - Jun 11, 2019 om 14:49
26 Antwoorden / 5 Vragen

Iedereen heel hartelijk bedankt voor de reacties. Ik heb een aantal keren contact gehad met en zowel bol.com als post.nl  Eerstgenoemde heeft per email kennis gegeven dat ze de smartphone hebben retour ontvangen van mij en dat het geld weer binnen 3 werkdagen op mijn rekening staat. Laatstgenoemde heeft me per email op de hoogte gesteld dat de leidinggevende afgelopen zaterdag een gesprek heeft gehad met desbetreffende chauffeur, want ook zij zijn niet blij met de situatie van de afgelopen maanden. Ik heb voorgesteld een A4-tje als afscheidskado te geven aan de bezorger. Maar ik denk dat het bij een wijzend vingertje blijft. Hoe dan ook.... kopen via webwinkels is voltooid verleden tijd, de zaak met beide partijen zijn afgerond en het leven gaat weer gewoon verder. Ik ga weer over tot de orde van de dag, waarmee.... "case closed".

Iedereen een hele fijne dag en een gezonde toekomst.

Willem

tenormin
door tenormin Jun 11, 2019 om 16:16
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Eind goed al goed. En ik wacht morgen op de paling: track&trace: bezorging PostNl tussen 18.15u - 21.30u.
;-))

ha
door harrybre - Jun 12, 2019 om 12:53
240 Antwoorden / Vragen

Wat daxcht u van een breifje aan de deur met "ik ben WEL thuis".

1paul
door 1paul - Jun 12, 2019 om 16:11
3101 Antwoorden / 0 Vragen

de bezorger zal u niet kunnen vinden of zo, u heeft een smartphone en u bent thuis, ik zou zeggen film wat er gebeurt als de bezorger bij u door de straat rijd en vervolgens het briefje dat u niet thuis bent in de bus stopt!!!

willemhoving
door willemhoving Jun 12, 2019 om 16:30
26 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi 1 Paul. Helaas.... ik KAN de deur niet uit want ik zit 24/7 aan een14 meter zuurstofslang. Ben dus altijd thuis. Daarnaast zal het probleem zich ook niet meer voor doen, want bestellen via een webshop ga ik NOOIT meer doen. Ik kijk op bol.com etc. als ik iets wil bestellen, bel vervolgens de lokale winkeliers op of zij het product ook verkopen of kunnen leveren en koop het daar als ze het hebben. Bij de meeste winkels in ons dorp kan ik met pin hier in huis betalen en velen vragen niks tot € 2,50 bezorgkosten. Dat heb ik er wel voorover om alle ellende te voorkomen. Is het product niet in ons dorp te verkrijgen ..... dan gaat de aankoop aan mijn neus voorbij. Heel erg jammer dat ik niet meer bij bol.com durf te bestellen, want levering was altijd perfect. Honderden artikelen besteld in de afgelopen 14 jaar en dat is nu over. 14 jaar lang kwam een oudere man flierefluitend en met veel plezier de pakketten leveren. Helaas ....3 maand geleden kwam er een jong broekie (ik denk dat de vorige bezorger met pensioen is gegaan)..... en mis is het. Dus kopen via een webshop en laten bezorgen door post nl gaat helaas niet meer samen. Mijn vertrouwen in post.nl is gedaald tot  -100.

Wel even nog terugkomend op je suggestie.... het is niet MIJN taak om aan te tonen dat ik het pakket niet heb ontvangen, maar de taak van post.nl het te leveren. Al zou ik 1000 filmpjes versturen.... om 1 klantje te verliezen gaan ze niet wakker liggen.

Daarom heb ik niet alleen hen, maar ook bol.com steeds ingelicht. Ook heb ik hen de suggestie gedaan om, net als wehkamp of coolblue een eigen bezorgdienst te starten. Want als meer mensen gaan klagen over de bezorging dan kan post.nl wel eens aan de kant gezet worden en wie vervoert dan de bestellingen?

Nogmaals bedankt en een fijne dag.

ch
door chronisch zieke - Jun 12, 2019 om 18:37
17 Antwoorden / 0 Vragen

Heel herkenbaar is uw klacht.

U kunt klachten indienen bij postnl, ook bij verschillende klachtensites, maar postnl zelf doet er niets mee.

Hier al flink beschadigde dozen, pakketten aan de deur gezet, terwijl ik thuis was, maar er is gewoonweg niet aangebeld.

Altijd melden bij de verkopende partij, hoewel zij er ook weinig mee kunnen, denk ik.

Maar zij blijven verantwoordelijk, als het pakket gehavend is of niet is aangekomen. Zij moeten u dan een nieuwe toesturen.

Eigenlijk zou men bij postnl de vervoerders moeten laten tekenen voor de ontvangst van het pakket en de koper moeten laten ondertekenen voor de overdracht bij aflevering.

Pas dan zie je door welke vervoerder het pakket in ontvangst is genomen, maar niet is afgeleverd, of waar het pakket zoekgeraakt is.

Maar nu de verkoper verantwoordelijk blijft, lapt postnl het aan zijn laars.

willemhoving
door willemhoving Jun 12, 2019 om 18:45
26 Antwoorden / 5 Vragen

Beste chronische zieke,

U schreef:

"Eigenlijk zou men bij postnl de vervoerders moeten laten tekenen voor de ontvangst van het pakket en de koper moeten laten ondertekenen voor de overdracht bij aflevering".

Dat vind ik een hele GOEDE oplossing. Hopelijk lezen de webshops deze suggestie ook en hebt u een oplossing ter berde gebracht.

Fijne avond.

ne
door neodutchio Jun 13, 2019 om 20:28
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Elk pakket wordt tig keer gescand tijdens het transport. Bij het inleverpunt inscannen, ophalen door een koerier, wordt uitgescand uit het inleverpunt en binnengescand in de auto (1 handeling, volledig automatisch), binnen scannen in het depot, buiten scannen bij de vrachtwagen (en dus meteen binnen scannen in de vrachtwagen), inscannen in het tweede depot. Uitscannen bij de poort en inscannen in de bus van de bezorder. En uiteindelijk gescand bij aflevering of bij ophalen.

Wanneer moet er nog meer controle plaats vinden?

ni
door nipe1 - Jun 13, 2019 om 18:23
7 Antwoorden / 0 Vragen

ou hier is het een echt zootje met post nl
Sinds ze afgestapt zijn van de goed enederlandse zzp er
en we alleen maar mensen  zien die de nederlandse taal amper machtig zijin
komen paketten beaschadigd of te laat aan  ook nemen ze zich niet eens de moeitwe om het pakket bij de buren af te geven
de verwachte levertijd word geregeld overschreden of meerder keren op de dag vanlevering aangepast in track and trace
ik hoor deze klachten vanm meerder bedrijven hier in  de buurt.
Ook al meerder klachten  aan post nl gestuurd  zowel via telefoon als mail maar geen reactie daarop

willemhoving
door willemhoving Jun 13, 2019 om 19:15
26 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo Nipe1. Eigenlijk maakt het helemaal NIETS uit wie het pakketje komt brengen.... een goedgemutste bezorger, een zzp-er, een buitenlander (die eventueel amper onze taal machtig is, zoals u omschrijft.... het geeft niets WIE het bezorgt, ALS de mensen hun pakketten maar ontvangen. Tijdig en zonder smoesjes of leugens naar de klant.

Ik voel me, en aan uw toon te lezen ook, aan de kant gezet door post.nl en aan uw woorden op te maken voelt u hetzelfde..

En laten we eerlijk zijn.... het is post.nl toch een vette worst of een klein groepje mensen op de honderdduizenden pakketten die ze moeten bezorgen, het fout loopt. En al helemaal niet als van dat klein groepje mensen maar een vingerhoed vol de moeite neemt om hen, maar ook de leverancier, op de hoogte te stellen van wanprestaties van post.nl.

Zie het zo.... als u 10 miljoen op de bank hebt en er wordt 50 eurocent afgeschreven, terecht of onterecht.... wordt u daar wakker van? Krijgt u daar nachtmerries van? Nee! En zo gaat het met post.nl ook. Ze zijn te groot geworden om nog een klant echt serieus te willen nemen. Het interesseert ze geen biet. Als de verzendkosten maar betaald worden is het al lang klaar. Net als met stemmen...elke partij wil dat we op hen stemmen en zijn we van onschatbare waarde, maar zodra we het stemhokje uitlopen zijn we niks, nada meer waard. De koe is uitgemolken, de emmer zit vol melk.

Ze hebben mij per email op de hoogte gebracht afgelopen zaterdag een gesprek te hebben gehad met de bezorger.... over de uitkomst en inhoud zwijgen ze echter in alle talen. Halve afhandeling dus, net 50% meer dan helemaal geen afhandeling van de goederen, door deze netjes aan mij te overhandigen. Ik hoop dat alle grote bedrijven over gaan tot een eigen bezorgdienst. Ook daar zal dan heus wel wat fout gaan, maar de webshops zitten niet te wachten op het verliezen van duizenden klanten en zullen veel zorgvuldiger om gaan met klachten.

Fijne avond verder.

tijger1
door tijger1 Jun 13, 2019 om 19:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@nipe1

Dan werkt u blijkbaar ook bij Post.nl gezien uw taalgebruik.

ne
door neodutchio Jun 13, 2019 om 20:23
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Geweldig, klagen over dat medewerkers van PostNL de Nederlandse taal niet machtig zijn, maar zelf geen foutloze zin kunnen schrijven. Overigens ook knap dat je aan iemand al kan zien dat diegene de Nederlandse taal niet machtig is.

Sinds ze afgestapt zijn van de goed enederlandse zzp er
en we alleen maar mensen  zien die de nederlandse taal amper machtig zijin

En WillemHoving, we hebben een postwet in Nederland. Leest u die eerst eens door voordat u een hoop onzin neerzet.

An
door Anachoreet - Jun 14, 2019 om 01:38
1 Antwoorden / Vragen

Wat ik doe bij bezorgdiensten die voorheen niet thuis geven terwijl ik wel thuis was: bij de volgende bestelling via Track trace nagaan wat de begintijd en eindtijd van de bezorging is, opsporen wat het Twitteraccount van de bezorgdienst is, en dan via Twitter vanaf de begintijd tot de eindtijd tig keer herhalen dat ik thuis ben, wanneer belt de bezorger aan en levert mijn bestelling af. Publiciteit is de ergste vijand van lakse bezorgers.