Opgelicht door shop and fly
Geachte
Ik ben vandaag gebeld door 0857325590,die vrouw praatte aan 1 stuk door,ik wou er tussen komen waar het over ging,ik werd oneschoft genoemd ik kwam er tussen??zegt ze kwaad ik zeg net waar over we bellen,wij worden opdrag gegeven jullie te bellen.vorig jaar aug schijnen wij shop and fly benaderd te hebben akoord zijn te gaan met een abonnement.ik zei nee we zijn gebeld door voordelig winkelen buy te fly,ik zei duidelijk hoef ik niet.ik werd maanden er na toen benaderd per telf en email dat wij hadden toegzegd en iets van 69euro moesten betalen of ze konden het niet afschrijven dus moesten we 110euro betalen??dat ging verder toen de tijd via nederlandse incassocentrale,ik hun gebeld en per mail ik dat in 3 keer dacht ik betalen.het klopte niet,ik heb nooit zwart op wit gehad??ik wou het bandje luisteren waarop ik hoor dat ik heb akkoord gegeven.dat kon niet zei men heel raar.ik zei gelijk ik wil geen gebruik maken haal mij uit systeem was oke.voor verdere kosten en deurwaarde kon ik beter betalen.
ik contacte met nederlandse incasso centrale.betalingen waren voldaan ik dacht ik ga hier wel mee na jurdisch loket.
vandaag zeiden betaald u vandaag voor 17.00 niet 150euro dan lopen de kosten op tot 400euro.dat is zonde ik kon beter betalen.ik zei ik schrik er van ik heb een zorgkindje veel in het ziekenhuis en druk mee kan dit er niet bij hebben toen was het even stil...ik zei bent u er nog.ja.daarna begon ze weer,ze gaf me 1 kans te betalen voor 17.00.ik drukte haar weg.juridisch loket belde ik die google op het nr komt wel oplichters uit.hun zeiden niet betalen!!!krijg je een brief kom je na ons gaan we een brief terug schrijven,ik heb ze toen al betaald!!!kan ik dat terug halen??iemand zei doe aangifte!!ik heb google na nederlands incasso centrale kreeg ik een nr.ze namen niet op.website zie ik niet meer.d8 bel ik hun of ze kunnen na checken is dat toen betaald is dat echt???of worden hun ook besodemieterd.ze pakte niet op en google ik dat nr:0857325909 komt er ook allemaal oplichting na boven en wat ik heb meegemaakt.ik belde een willekeurig incassobureau en die google dat nr en zeiden ook maak je ni druk komt idd oplichters na boven.ik denk ja heb wel betaald in het verleden!welk bedrijf of instantie kan mij hier mee mee helpen???bel ik 0857325590 terug dat deed ik voor 17.00 zeggen ze dit nr is niet bereikbaar.
ik hoor graag reacties en tips!!!!!! mvg mevr v middelaar
Topantwoord
Hallo Majorie85, laat je niet over de rooie jagen; allemaal bluf poker. Uiteraard had je gelijk het gesprek moeten beëindigen, maar goed, dat is achteraf praten. Ze hebben geen poot om op te staan, staan ook nog eens bekend om hun agressieve vorm van telefonische verkoop. Dus niets betalen, je rekening in de gaten houden, storneren indien er iets zou kunnen worden afgeschreven. Klaar.
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/23-01-2017/online-kortingsdiensten-misleidend-en-onrechtmatig/
Hallo Marjorie85 ,
Volledig negeren , en vooral niet betalen , de ondernemer moet schriftelijk bewijzen dat ze een overeenkomst met u hebben afgesloten
Geen gesprek meer aangaan , telefoon meteen ophangen , dit voorkomt veel ellende ..
Lees deze informatie eens door klik op de rode regels .
https://kassa.vara.nl/nieuws/acm-betaal-niet-voor-ongeldige-abonnementen-op-kortingssites
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/telemarketing/geen-telemarketing-telefoontjes-ontvangen
ik heb ze toen al betaald!!!kan ik dat terug halen
Voorbeeldbrief ,
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/rekeningen-en-incasso/voorbeeldbrief-terugvorderen-onterechte-betaling
Dien een klacht in bij consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer
Laat u ook niet bang maken , of onder druk zetten , een incassobureau kan niks doen .
Dreigende toon
Incassobrieven kunnen zeer dreigend van toon zijn. Weet dat dit in veel gevallen bluf is. Een incassobureau kan niet zomaar dagvaarden. Is de dagvaarding per brief of per mail binnengekomen? Dan is dit geen dagvaarding. Een dagvaarding kan enkel afgegeven worden door een deurwaarder, die in persoon langskomt.
Hetzelfde geldt voor beslaglegging. Een incassobureau kan nooit beslag leggen. Voor beslaglegging moet een rechter toestemming geven. Dit gebeurt wederom via een deurwaarder. Een incassobureau kan hoogstens aangeven dat ze deurwaarder gaan inschakelen.
ik hoor graag reacties en tips!
Nooit (meer) op telefonische verkooppraatjes ingaan!
Niet betalen en niet meer reageren.
Zie tips van marita5
Uit uw warrige verhaal haal ik dat u al betaald hebt en de vraag of u dat nog terug kunt halen. Dat zal zeker niet eenvoudig worden en u misschien nog wel meer geld en zeker tijd gaan kosten. Helaas is het niet anders. Zoals eerder aangegeven nooit betalen, nu is het feitelijk te laat.
@diumenge , om even voor 17.00 € 150,- te betalen anders word het € 400,- is niet te laat . Voor hetgeen wat Ts al betaald heeft zal inderdaad moeilijk zijn om dit terug te krijgen , maar niet geschoten is altijd mis .
@marita5, het is mij door het warrige verhaal totaal onduidelijk wat er betaald is, maar ben met je eens dat TS altijd een poging kan doen dat terug te halen, maar met dat soort bedrijven lijkt de slagingskans mij zéér klein. Met 'te laat' bedoelde ik overigens dat het advies om nooit te betalen te laat komt voor TS.
De Ts schrijft: "betalingen waren voldaan". En : "ik heb ze toen al betaald".
@Diumenge , ik vind dit ook een warrig verhaal , Ts heeft betaald , er staat ook nog in het topic 3 termijnen .:ik hun gebeld en per mail ik dat in 3 keer dacht ik betalen.het klopte niet,
@Tijger1, wat ik al zeg, warrig verhaal....
Hallo, ik ben van België, en heb hetzelfde aan de hand. Ze hadden mij ook gisteren gebeld, dat als ik niet meteen betaal, ze een incasso bureau op me af sturen. Ze hadden mij ook idd gecontacteerd een tijden geleden, en ben ik ook op in gegaan. Maar zelfs nooit een mail ontvangen, wat ze wel beweren.
Maar ik dacht ook al, het is een mondelinge overeenkomst en zolang ik niets tekenen, kunnen ze me niets aanrekenen.
ik had een mail gevraagd en telefoonnummer om terug te bellen.ar dat werkt dan niet. Ik vroeg nog is dit in Nederland. Maar geen antwoord.
ik ben ze wel gaan uitschelden, en dan heeft die zelf snel in gehaakt. Maar wel een mail ontvangen om 76€ tegen morgen te betalen.
bij het lezen van deze reacties, ga ik dit niet doen. Want er wordt toch gezegd wat ik vermoede. Ik had wel op de mail geantwoord dat ik de originele mail wilde zien, en wat ik dan voor die 76€ kan krijgen? Maar bij deze ga ik wel stoppen om te reageren.
ik paniekeerde wel even, want ben net midden in een verhuis, en begin pas mijn nieuwe baan midden september, dus extra kosten kan ik wel missen als kiespijn.
bedankt om te posten. En ik snap dat u dan maar betaald heeft, want ik stond ook op het punt dat te doen, om hogere kosten te vermijden. Ik hoop van harte dat u, dat geld, kan terug krijgen.
myriam
Beste iedereen,
Ik heb dit voorgelegd aan de juridische dienst van Test-Aankoop (TA), Belgische consumentenorganisatie waarvan ik lid ben.
Klachten waren daar al binnegelopen en ze maanden me wel aan om een reactie te mailen naar info@shopandfly.online met daarin dat er noch een onderschreven contract is, noch algemene voorwaarden (kleine lettertjes) terug te vinden zijn op hun website.
De €76 die ik zou moeten betalen aan een incassobureau "Mediation Agency bv", waarvan ook geen contactgegevens terug te vinden zijn lijkt TA dan ook bedenkelijk. Mijn zaak heb ik dus in handen gegeven van TA omdat zij bij machte zijn om dit verder te behandelen. Niet betalen is de boodschap.
Aan allen die wel betaalden, véél sterkte om hun geld terug te krijgen.
Geld terug kan iedereen wel vergeten. En het is zo simpel, ga dat gesprek niet aan. Meteen beëindigen en geen gegevens verstrekken. Klaar.
Van het moment af dat je betaald hebt verwittig je gewoon de bank en vraag je het geld terug te storten omdat het een ongewenste betaling gaat. Shop and Fly houdt er inderdaad agressieve praktijken op na. Ik woon in België en heb meerdere keren ongewenste telefoons gehad tot vervelens toe. Ik heb geluk gehad het geld via de bank terug te recupereren omdat ik het snel genoeg gemerkt heb. Eens je het lef hebt om je stem te verheffen aan telefoon worden ze kwaad, goed wetende dat ze illigale praktijken erop na houden door de consument ongewenste producten op aggresieve wijze te verkopen. Mij zegde ze vlakaf dat ik niet moest ingaan op hun aanbod dat terwijl ik nog nooit van Shop and Fly gehoord had. Je moet alert zijn en zeker het geld terug vragen. Ze dreigen met incasso maar weten al te goed dat ze geen poot hebben om op te staan. Dus nogmaals: niet betalen.
Als je zelf betaald hebt, kan je het geld niet terughalen. Ook de bank niet.
heb dat vandaag gekregen
U krijgt voor de laatste keer de mogelijkheid van Shop&Fly om de totaalsom van € 76,- te betalen. Om onze klanttevredenheid te waarborgen willen wij er dan voor zorgen dat u de extra kosten zoals rente en incassokosten niet meer hoeft te betalen. Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen via uw eigen bank. Na ontvangst van uw betaling zullen wij er zorg voor dragen dat uw dossier wordt gesloten. Na uw betaling ontvangen wij van iDEAL een betalingsbewijs. Voor uw èn onze veiligheid kunt u de betaling nog enkel verrichten via iDEAL.
niet betalen dan ???????
@volvos80 , volledig negeren en vooral niet betalen , zie mijn reactie van 19 aug om 6.47
Dank u :)
Ik ben vandaag ook gebeld in dezelfde zin ik,moet asap 76€ betalen of krijg hoge kosten erbij en deruwaarder...
kan ik hier klacht tegen indienen gegen dergelijke praktijken
ik zou op 22/9 een mail geopend hebben en omdat ik daar binnen de 14 dgn niet op gereageerd heb, ging ik zogezegd akkoord...
@gsa..
@gsa.
Volstrekt niet betalen en verder negeren.
U kunt een klacht indienen bij Consuwijzer.
Dank U :)
Beste,
Ik heb in september ook een telefoon van Shop & Fly gehad en ze beloofden me gouden bergen. Ik ging akkoord dat ze me een mail stuurden (nooit gehad trouwens). Vandaag krijg ik een Nederlands incassobureau aan de lijn die me 76€ eisen. Ze hadden het opgenomen gesprek en zegden over een bewijs te beschikken dat de mail toegekomen was (niet gevonden). Ik heb Test Aankoop gecontacteerd en daar hebben ze al veel klachten van deze telemarketeer gehad (aggressieve verkoopstechnieken, afdreiging, ...). Volgens hen heeft dit bedrijf geen poot om op te staan. Er is geen getekende overeenkomst en ze hebben ook geen contract per post laten bezorgen. Mail is niet voldoende om een contract te bezegelen. Bovendien zijn hun acties frauduleus. U kan een klacht neerleggen via de Europese consumenten-organisatie en deze doen dan een interventie (info@eccbelgium.be of 02/5423346).
Ook Opgelicht door Shop & Fly,
Ik sluit me volledig aan bij voorgaande teksten. Je kan ook geen antwoord op de sms geven. Ook nog geen 150€ betaald. Gelukkig weet ik dat ik bij niemand meer in het krijt sta. Ik negeer alles ook op aanraden van jullie Kassa. Ze weten waarschijnlijk dat iedereen salaris en eventueel kerstgeld krijgt. Ik kwam er ook niet tussendoor, ik verstond die hele man niet en vroeg nogmaals om het bedrijf. Hij ratelde in 1 stuk door. Ik vertrouwde het niet, maar dacht ook. Wellicht heb ik nòg niet goed genoeg door de slinkse regeltjes heen gekeken. Bedankt Kassa, voor het advies.
Heel goed!! Niet intrappen. Laat dat stelletjes laffe crimineeltjes maar lekker in hun eigen soep gaar koken, alsmede de incassocowboys die hier aan meewerken.
Voortaan meteen het gesprek afbreken. Het zijn allemaal sprookjes.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer