Oplossing voor Gordijnen onjuist genaaid
Mijn gordijnen zij tot 2 x toe onjuist genaaid.Deze zijn gekocht bij een grote woonwinkel en ook door hun alles opgemeten.
Gordijnen en rails zijn niet goed.
nu zeggen ze van die grote woonwinkel, fout ligt bij atelier en neemt contact met u op en regelt het verder met u . En over de rails zullen we het vast wel eens worden hier kom ik op terug. Is het antwoord van hun
Hier kan ik toch niet mee akkoord gaan.
Ze maken van hun probleem mijn probleem.
Nee, dat doen ze niet. Dat atelier neemt toch contact met u op over die gordijnen en die woonwinkel over de rails?
Pas als de uitkomst daarvan niet tot uw genoegen is, dan kunt u de koop ontbinden.
Dat is allemaal natuurlijk héél vervelend, maar je zult de zaak in de gelegenheid moeten stellen om één en ander op te lossen.
Vwb de gordijnen dus even op de reactie van het atelier wachten en daarna met de zaak het probleem met de rails oplossen.
Pas als dit niet naar tevredenheid wordt opgelost kun je verdere actie gaan ondernemen.
De verkopende zaak is natuurlijk wél je gesprekspartner in deze.
Suc6
Neen, de reactie van de woonwinklel is in strijd met de consumentenwetgeving. Zij zijn de leverancier/verkoper en zij dien een en ander in orde te maken.
Daarbij is zijdelings aan de orde dat een en ander door hen is opgemeten maar voor het wettelijk geregelde is dat niet van belang.
Ik geef u nu links naar geldende wetteksten waarvan men bij het grootwinkelbedrijf wel deglijk op de hoogte moet zijn:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
Dat is de theorie. Maar het is natuurlijk praktischer om direct met het atelier te communiceren. Er staat ook nergens dat de winkel niet wil helpen of hun verantwoordelijkheid afschuift op anderen. Slechts dat het atelier contact gaat opnemen. Maar je kunt natuurlijk op je strepen gaan staan en alles volgens de letter van de wet gaan doen en door de extra schakel in de communicatie wellicht weer andere problemen te creeeren.
In tegenstelling tot andere antwoorden ben ik van mening dat u met de woonwinkel alleen van doen heeft. U geeft ook aan dat zij alles hebben opgemeten. Zo ook met de rails. Ik vind dat de woonwinkel het met het atelier moet oplossen, niet u. Ben het dus met u eens dat zij het inderdaad, ongeoorloofd, uw probleem maken, wat niet nodig zou zijn.
Prima geregeld zo, het atelier neemt contact met u op.
Het zou anders zijn als u contact met het atelier op zou moeten nemen.
Neem aan dat iemand van het atelier komt kijken om zelf te zien wat er fout is.
Dat het na twee keer nog niet goed is komt misschien wel dat het allemaal via de verkoper is gegaan.
Wanneer u er niet uit komt met het atelier kunt u de verkoper daarop aanspreken.
Zeer waarschijnlijk als u even contatc opneemt met het atelier komen zij langs om de situatie op te nemen en te bespreken. Ik denk, neem aan, dat hieruit de oplossing naar voren komt.
Neem dus even contact op met het atelier en kijk wat hieruit naar voren komt. Het is zeer waarschijnlijk een hele kleine moeite met als plezier dat u straks mooie gordijnen hebt hangen.
U heeft de gordijnen gekocht bij de woonwinkel en die dient er voor te zorgen dat het wordt opgelost. De woonwinkel heeft het werk uitbesteed aan het atelier en zijn dus ook de contactpersoon tussen het atelier en u. Mogelijk dat het atelier info wil hebben wat er mis is maar met hen hoeft u dus niet te onderhandelen over het herstel. Dat is een zaak van de woonwinkel.
Wat mankeert er aan de gordijnen en de rails. Niet goed is vaag.
Iemand van de woonwinkel heeft opgemeten.
Wie heeft de rails met de gordijnen opgehangen? Ook iemand van de woonwinkel of heb je dat zelf gedaan.
Jij vindt resultaat niet goed, maar degene van de woonwinkel ook niet?
Is er iemand van de woonwinkel komen kijken naar het resultaat?
Of is daar onenigheid over.
Na twee keer zal er toch een oplossing moeten komen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer