HM
door HMBoerma Oct 4, 2018 om 14:21
Winkels & webshops

Oplossing voor Gordijnen onjuist genaaid

Mijn gordijnen zij tot 2 x toe onjuist genaaid.Deze zijn gekocht bij een grote woonwinkel en ook door hun alles opgemeten.
Gordijnen en rails zijn niet goed.
nu zeggen ze van die grote woonwinkel, fout ligt bij atelier en neemt contact met u op en regelt het verder met u . En over de rails zullen we het vast wel eens worden  hier kom ik op terug. Is het antwoord van hun
Hier kan ik toch niet mee akkoord gaan.
Ze maken van hun probleem mijn probleem.

1861 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 4, 2018 om 14:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, dat doen ze niet. Dat atelier neemt toch contact met u op over die gordijnen en die woonwinkel over de rails?

Pas als de uitkomst daarvan niet tot uw genoegen is, dan kunt u de koop ontbinden.

edrick3
door edrick3 - Oct 4, 2018 om 14:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat is allemaal natuurlijk héél vervelend, maar je zult de zaak in de gelegenheid moeten stellen om één en ander op te lossen.
Vwb de gordijnen dus even op de reactie van het atelier wachten en daarna met de zaak het probleem met de rails oplossen.
Pas als dit niet naar tevredenheid wordt opgelost kun je verdere actie gaan ondernemen.
De verkopende zaak is natuurlijk wél je gesprekspartner in deze.

Suc6

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 4, 2018 om 14:50
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Neen, de reactie van de woonwinklel is in strijd met de consumentenwetgeving. Zij zijn de leverancier/verkoper en zij dien een en ander in orde te maken.
Daarbij is zijdelings aan de orde dat een en ander door hen is opgemeten maar voor het wettelijk geregelde is dat niet van belang.
Ik geef u nu links naar geldende wetteksten waarvan men bij het grootwinkelbedrijf wel deglijk op de hoogte moet zijn:

en verder evt.:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html

jo
door jorisw Oct 6, 2018 om 09:11
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is de theorie. Maar het is natuurlijk praktischer om direct met het atelier te communiceren. Er staat ook nergens dat de winkel niet wil helpen of hun verantwoordelijkheid afschuift op anderen. Slechts dat het atelier contact gaat opnemen. Maar je kunt natuurlijk op je strepen gaan staan en alles volgens de letter van de wet gaan doen en door de extra schakel in de communicatie wellicht weer andere problemen te creeeren.

tenormin
door tenormin - Oct 4, 2018 om 14:58
16816 Antwoorden / 108 Vragen

In tegenstelling tot andere antwoorden ben ik van mening dat u met de woonwinkel alleen van doen heeft. U geeft ook aan dat zij alles hebben opgemeten. Zo ook met de rails. Ik vind dat de woonwinkel het met het atelier moet oplossen, niet u. Ben het dus met u eens dat zij het inderdaad, ongeoorloofd, uw probleem maken, wat niet nodig zou zijn.

Ge
door Genee - Oct 4, 2018 om 15:31
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Prima geregeld zo, het atelier neemt contact met u op.
Het zou anders zijn als u contact met het atelier op zou moeten nemen.
Neem aan dat iemand van het atelier komt kijken om zelf te zien wat er fout is.
Dat het na twee keer nog niet goed is komt misschien wel dat het allemaal via de verkoper is gegaan.
Wanneer u er niet uit komt met het atelier kunt u de verkoper daarop aanspreken.

pino123
door pino123 - Oct 4, 2018 om 15:39
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Zeer waarschijnlijk als u even contatc opneemt met het atelier komen zij langs om de situatie op te nemen en te bespreken. Ik denk, neem aan, dat hieruit de oplossing naar voren komt.

Neem dus even contact op met het atelier en kijk wat hieruit naar voren komt. Het is zeer waarschijnlijk een hele kleine moeite met als plezier dat u straks mooie gordijnen hebt hangen.

gerbera
door gerbera - Oct 4, 2018 om 15:59
7348 Antwoorden / 14 Vragen

U heeft de gordijnen gekocht bij de woonwinkel en die dient er voor te zorgen dat het wordt opgelost. De woonwinkel heeft het werk uitbesteed aan het atelier en zijn dus ook de contactpersoon tussen het atelier en u. Mogelijk dat het atelier info wil hebben wat er mis is maar met hen hoeft u dus niet te onderhandelen over het herstel. Dat is een zaak van de woonwinkel.

panter22
door panter22 - Oct 4, 2018 om 18:39
6599 Antwoorden / Vragen

Wat mankeert er aan de gordijnen en de rails. Niet goed is vaag.
Iemand van de woonwinkel heeft opgemeten.
Wie heeft de rails met de gordijnen opgehangen? Ook iemand van de woonwinkel of heb je dat zelf gedaan.
Jij vindt resultaat niet goed, maar degene van de woonwinkel ook niet?
Is er iemand van de woonwinkel komen kijken naar het resultaat?
Of is daar onenigheid over.
Na twee keer zal er toch een oplossing moeten komen.