Sc
door SchuurmansR May 17, 2020 om 11:27
Winkels & webshops
Opzeggen account Staatsloterij

Beste medemensen,

Ik wil graag mijn online account bij de Staatsloterij opzeggen. Dit blijkt enorm lastig te zijn. Ze gebruiken de termen 'recht op gegevenswissing' en 'consumentenprivacy' in dit onnodig lange en frustrerende proces. Maar of ik wel even een kopie van mijn identiteitskaart kan mailen, want anders kunnen ze me niet helpen. Kan iemand me helpen om van deze loterij van de staat af te komen? Alvast bedankt.

10835 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 17, 2020 om 11:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt ook telefonisch opzeggen. U kunt ook bij voorbaat de incasso blokkeren.

sjjoppy
door sjjoppy May 17, 2020 om 11:42
7155 Antwoorden / 3 Vragen

@tijger1,
kan men bij een loterij wel een incasso opzeggen en storneren niet?

tijger1
door tijger1 May 17, 2020 om 11:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als de trekking al geweest is, kan je uiteraard niet meer storneren. Maar je kunt bij voorbaat blokkeren.

sjjoppy
door sjjoppy May 17, 2020 om 11:48
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Dank u wel, heb incasso blokkeren met storneren vergeleken.

edrick3
door edrick3 - May 17, 2020 om 11:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je kunt de Staatsloterij op verschillende manieren opzeggen:

  1. Opzeggen per telefoon op 070 – 550 08 06, bereikbaar van werkdagen van 9.00 -21.00 uur en op zaterdag en zondag van 10.00 - 17.00 uur.
  2. Je kunt je opzegging mailen naar opzeggen@staatsloterij.nl. Vermeld daarin: je naam, adresgegevens, telefoonnummer, klantnummer en/of IBAN-bankrekeningnummer..
  3. per brief:
Voor- en achternaam Straatnaam en huisnummer Postcode Woonplaats Nederlandse Loterij t.a.v. Klantenservice Postbus 3074 2280 GB Rijswijk Woonplaats, 17-05-2020 Betreft: opzegging deelname Staatsloterij Geachte heer/mevrouw, Hierbij zeg ik het automatisch meespelen met jullie loterij per eerstvolgende vervaldatum na dagtekening op. Naam: Voor- en achternaam Adres: Straatnaam en huisnummer Postcode + plaats: Postcode Woonplaats E-mailadres: E-mailadres voor bevestiging opzegging Geboortedatum: Geboortedatum Rekeningnummer: Bankrekening waarop incasso plaatsvindt De incassomachtiging dient tegelijkertijd te worden beëindigd. Graag zie ik de bevestiging van deze opzegging op bovenstaand e-mailadres tegemoet. Met vriendelijke groet,
-
Voor- en achternaam

simon55
door simon55 May 18, 2020 om 10:35
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Staatsloterij opzeggen gaat het niet over , het gaat over het ACCOUNT OPZEGGEN , en dat doen ze met een kopie van JE ID kaart

edrick3
door edrick3 May 18, 2020 om 12:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Had ik gezien. Zie reactie verderop.

sjjoppy
door sjjoppy - May 17, 2020 om 11:45
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Uit de link:

Zelf Staatsloterij opzeggen

Opzeggen Staatsloterij kan op de volgende manieren:

Mijn Staatsloterij

Wanneer je een account hebt, kan je makkelijk opzeggen via 'Mijn Staatsloterij'

Telefonisch opzeggen
kan via de klantenservice op telefoonnummer: 070-5500806 (maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 21.00 uur)

Per post opzeggen
Klantenservice Staatsloterij
Postbus 818
2700 AV Zoetermeer
https://mijn.i-finish.nl/opzeggen/staatsloterij-b-v

simon55
door simon55 May 18, 2020 om 10:36
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Het gaat om het ACCOUNT OPZEGGEN

sjjoppy
door sjjoppy May 18, 2020 om 11:34
7155 Antwoorden / 3 Vragen

U hebt gelijk maar dit is gemakkelijker en met het account wordt verder niets mee gedaan.
Vraagsteller wil liever geen ID gebruiken om het account te verwijderen en dit is tenminste iets.

edrick3
door edrick3 - May 17, 2020 om 11:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb je soms een e-wallet bij je account?
Ivm met terugbetaling willen ze daarom je ID.

2.4.1 De deelnemer kan via een verzoek aan de Klantenservice zijn Account op ieder moment beëindigen. NLO zal na een verzoek tot beëindiging en eventuele verificatie van persoonsgegevens het op dat moment in het Account aanwezige Saldo binnen een redelijke termijn terugstorten op het aan het Account gekoppelde IBAN (bank- of girorekeningnummer) van de deelnemer.

2.4.2 Als de deelnemer gedurende een lange periode geen gebruik maakt van zijn Account, kan NLO het Account afsluiten voor gebruik. NLO kan de deelnemer na twaalf maanden inactiviteit een e-mail sturen en het op dat moment in het Account aanwezige Saldo geheel of gedeeltelijk terugstorten. Na 24 maanden inactiviteit zal NLO het Account beëindigen en het op dat moment in het Account aanwezige Saldo terugstorten op het aan het Account gekoppelde IBAN (bank- of girorekeningnummer) van de deelnemer.

https://www.nederlandseloterij.nl/deeln ... en/ewallet

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 18, 2020 om 09:34
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Hoe dan ook, nooit een kopie afgeven van een ID bewijs waarop uw BSN nog zichtbaar is!

va
door vanhestpatrick@gmail.com - May 18, 2020 om 10:47
5 Antwoorden / Vragen

Ik heb ze gebeld en had geen problemen om telefonisch op te zeggen zonder opsturen van verdere gegevens.
Geluk ermee, Patrick

ve
door verstandig - May 18, 2020 om 11:40
6 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de bank automatische betaling stopzetten en die bij loterij doorgeven dat je ermee op houdt en automatische betaling hebt stopgezet , dan is het zo afgelopen .gr nadine

mo
door mof - May 18, 2020 om 12:07
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft een account waar u kunt inloggen. Dat zou de plek moeten zijn om uw account op te heffen. Of dit bij de STaatsloterij zo kan? Ik weet het niet, zou ik moeten uitzoeken.
Dit online account zou gewoon zonder paspoort moeten kunnen worden gewist nadat u bent ingelogd. Daarvoor heeft u een gebruikersnaam en password moeten gebruiken, dat zou de beveiliging moeten zijn.
In deze zin is de staatsloterij gewoon een webwinkel waar u in dit geval loten koopt en die u gewoon moet uitschrijven zonder veel gedoe.

frits
door frits - May 18, 2020 om 16:32
146 Antwoorden / 5 Vragen

gewoon de afschrijving van de bank storneren, dit kan tot ongeveer 60 dagen na afschrijving.

edrick3
door edrick3 May 18, 2020 om 16:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zo heeft u bij een automatische incasso het recht om het afgeschreven bedrag binnen 56 dagen zonder opgaaf van redenen door de bank te laten terughalen (storneren). Maar dat geldt niet altijd. Allereerst zijn incasso’s van loterijen een uitzondering.

(Bron)

Ja
door Japonica - May 19, 2020 om 12:46
11 Antwoorden / Vragen

Het zijn idd moeilijke bedrijven om iets op te zeggen met allerlei regeltjes waardoor de consument zegt laat maar en dan blijft u lid.
Soms mogen medewerkers anders beslissen maar vaak is er een algemeen beleid.
Een id kunt u toesturen maar zorg dat u deze zwart wit maakt en schuin de tekst kopie in het groot eroverheen plaatst. Ook dient u gegevens zwart te maken. Zorg dat de kaart en dus de kopie zo onbruikbaar is voor andere doeleinden maar voldoende om de staatsloterij op te zeggen.
Lees de algemene voorwaarden om zeker te weten of het een vereiste is dat u een id toestuurt bij opzegging. Laat ze een mail naar u sturen waarin duidelijk wordt dat dit hun procedure is dan kunt u een reply hierop sturen met de kopie id.