Wi
door Willem Eilander02 Jul 19, 2021 om 22:23
Winkels & webshops

Otto

Ik heb een staande lamp besteld online via Otto.
Deze werd aangeboden voor 2 euro.
Nu heb ik een paar maanden geleden 1 besteld, alleen hij word maar niet geleverd.
Steeds word er maar gezegt dat hij in productie is en over 6 weken geleverd word.
Zelf denk ik dat het een fout van hun was om de lamp voor 2 euro te koop te zetten, omdat die nu voor 120 euro word aangeboden.
Ik vind dat als ze wat te koop zetten, en ik bestel dat, ze gewoon moeten leveren.
Wat zou ik hiertegen kunnen beginnen?

Mvg Willem

5028 13 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 19, 2021 om 22:29
2042 Antwoorden / Vragen

Ze "moeten" in principe leveren tenzij je op je klompen aan kunt voelen dat de prijs een fout is. Je kunt ze waarschijnlijk niet verplichten iets van €120 voor €2 te leveren.

mahadma
door mahadma - Jul 19, 2021 om 22:34
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Er was ooit een prijsfout met tv's, ook bij Otto, ergo, dat is door Otto gewonnen. Klik Hier (tv oor 99 euro)

Wat zou ik hiertegen kunnen beginnen?
E
en eenvoudig en kort antwoord: Niets. kijk eens naar ikea bedjes enz. Die mensen hadden ook geen gelijk. Ikea heeft ook een zaak als zoiets gehad, ook gewonnen door Ikea

En laten we eerlijk zijn (er staat altijd behoudens kennelijke fouten op pagina's of voorwaarden), denkt u nu echt dat u voor een lamp van 120 euro kunt krijgen voor 2 euro? Nog niet eens in de Efteling.

tijger1
door tijger1 Jul 19, 2021 om 23:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die waren niet van Ikea, maar van Leen Bakker volgens mij.

mahadma
door mahadma Jul 20, 2021 om 13:21
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Dank voor de correctie, Tijger1.

ne
door neodutchio - Jul 19, 2021 om 22:36
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dus als u een fout maakt hoeft dat ook niet gecorrigeerd te worden? Natuurlijk snapt u zelf ook wel dat een lamp van €120,- nooit voor €2,- verkocht zou kunnen worden. U kunt daar niets aan veranderen, u hebt geen recht op die lamp.

tenormin
door tenormin - Jul 19, 2021 om 22:41
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ach Willem, je denkt toch niet dat je een staande lamp zou kunnen kopen bij wie dan ook voor €2,00? OTTO is weer eens de fout in gegaan met prijzen, maar nog steeds,er zitten echte mensen en geen robots die de prijzen moeten maken/aanbieden, dus.... juist... ze hoeven dat uiteraard niet te leveren. Maar, heel eerlijk: dat wist je toch zelf ook wel? Je weet wel: als iets te mooi om waar te zijn is, is dat ook zo.

tijger1
door tijger1 - Jul 19, 2021 om 23:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Helemaal niets.

justmeagain
door justmeagain - Jul 19, 2021 om 23:56
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ik zou al mijn geld inzetten op een goede advocaat, die schrijft met liefde een paar stevige brieven om vervolgens u te confronteren met het Otto arrest. U 1090 euro armer net als een illusie.
Otto maakt misschien een domme fout maar u bent degene die zich van de domme houdt.

Franske1958
door Franske1958 - Jul 20, 2021 om 06:51
422 Antwoorden / 2 Vragen

Een staande lamp voor 2 Euro??
Gezien u naam kan ik maar 1 ding zeggen:
Namelijk dit:

https://www.youtube.com/watch?v=VefNfUkwGK4

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 20, 2021 om 08:44
16830 Antwoorden / 202 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 20, 2021 om 08:52
16830 Antwoorden / 202 Vragen

U kunt actie ondernemen door bijv. een in gebreke stelling te doen. Otto is ook aangesloten bij een kjeurmerk: Thuiswinkel.com en daar zou u ook een klacht kunnen indienen.

Hetgeen ik hier bovenstelde raad ook ik u echter af omdat het volstrekt zinloos is. U zult ook m.i. op geen enkele wijze het recht krijgen waar u denkt recht op te hebben want dat heeft u niet. Als iets is aangeboden voor het bedrag dat u noemt is er overduidelijk sprake van een fout hetgeen u ook zelf had kunnen onderkennen/weten.

1paul
door 1paul - Jul 20, 2021 om 08:48
3135 Antwoorden / 0 Vragen

als een produkt veel te goedkoop aangeboden word op een site of winkel dan mag deze de koop annuleren....

Di
door Dinason - Jul 21, 2021 om 10:39
3 Antwoorden / Vragen

@Franske1958: Topantwoord!

Donuts
door Donuts - Jul 21, 2021 om 11:32
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Zelf denk ik dat het een fout van hun was om de lamp voor 2 euro te koop te zetten

Dat heb je goed gedacht, Willem. En bij zo'n grote fout in de prijs hoeft een leverancier dus niet te leveren.

pe
door pebk - Jul 21, 2021 om 15:47
581 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij valt dit in de categorie "U had een reden om te twijfelen aan de prijs".
Voor 2 euro koopt u namelijk net een gloeilamp. U heeft naar mijn onbescheiden mening geen recht op deze koop (wel op uw 2 Euro terug).

https://www.consuwijzer.nl/prijzen-en-kosten/prijzen/de-verkoper-zegt-dat-de-prijs-niet-klopt-wat-nu

gerbera
door gerbera - Jul 21, 2021 om 16:24
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Foutje van de drukker, dus daar de lamp dan maar voor € 2,- bestellen.☺

Kent u het gezegde;......... ieder mens maakt fouten
Kan diegene die verantwoordelijk is voor die fout roepen;...........Hoera ik ben een mens.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jul 22, 2021 om 09:13
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Geweldig,
kan nu  tegen iedereen roepen dat zelfs de Action veel te duur is!

Gewoon geld terug en  order annuleren of €118,- bijbetalen....

Of ga volgend jaar op Koningsdag  als de  Corona over is op straat  verkoop kleedjes zoeken voor deze prijs.
Dan is het daar vaak wel voor €2,- te vinden!