Otto
Ik heb een staande lamp besteld online via Otto.
Deze werd aangeboden voor 2 euro.
Nu heb ik een paar maanden geleden 1 besteld, alleen hij word maar niet geleverd.
Steeds word er maar gezegt dat hij in productie is en over 6 weken geleverd word.
Zelf denk ik dat het een fout van hun was om de lamp voor 2 euro te koop te zetten, omdat die nu voor 120 euro word aangeboden.
Ik vind dat als ze wat te koop zetten, en ik bestel dat, ze gewoon moeten leveren.
Wat zou ik hiertegen kunnen beginnen?
Mvg Willem
Ze "moeten" in principe leveren tenzij je op je klompen aan kunt voelen dat de prijs een fout is. Je kunt ze waarschijnlijk niet verplichten iets van €120 voor €2 te leveren.
Er was ooit een prijsfout met tv's, ook bij Otto, ergo, dat is door Otto gewonnen. Klik Hier (tv oor 99 euro)
Wat zou ik hiertegen kunnen beginnen?
Een eenvoudig en kort antwoord: Niets. kijk eens naar ikea bedjes enz. Die mensen hadden ook geen gelijk. Ikea heeft ook een zaak als zoiets gehad, ook gewonnen door Ikea
En laten we eerlijk zijn (er staat altijd behoudens kennelijke fouten op pagina's of voorwaarden), denkt u nu echt dat u voor een lamp van 120 euro kunt krijgen voor 2 euro? Nog niet eens in de Efteling.
Die waren niet van Ikea, maar van Leen Bakker volgens mij.
Dank voor de correctie, Tijger1.
Dus als u een fout maakt hoeft dat ook niet gecorrigeerd te worden? Natuurlijk snapt u zelf ook wel dat een lamp van €120,- nooit voor €2,- verkocht zou kunnen worden. U kunt daar niets aan veranderen, u hebt geen recht op die lamp.
Ach Willem, je denkt toch niet dat je een staande lamp zou kunnen kopen bij wie dan ook voor €2,00? OTTO is weer eens de fout in gegaan met prijzen, maar nog steeds,er zitten echte mensen en geen robots die de prijzen moeten maken/aanbieden, dus.... juist... ze hoeven dat uiteraard niet te leveren. Maar, heel eerlijk: dat wist je toch zelf ook wel? Je weet wel: als iets te mooi om waar te zijn is, is dat ook zo.
Ik zou al mijn geld inzetten op een goede advocaat, die schrijft met liefde een paar stevige brieven om vervolgens u te confronteren met het Otto arrest. U 1090 euro armer net als een illusie.
Otto maakt misschien een domme fout maar u bent degene die zich van de domme houdt.
Een staande lamp voor 2 Euro??
Gezien u naam kan ik maar 1 ding zeggen:
Namelijk dit:
https://www.youtube.com/watch?v=VefNfUkwGK4
https://www.youtube.com/watch?v=VefNfUkwGK4 De link van FRANSKE1958
U kunt actie ondernemen door bijv. een in gebreke stelling te doen. Otto is ook aangesloten bij een kjeurmerk: Thuiswinkel.com en daar zou u ook een klacht kunnen indienen.
Hetgeen ik hier bovenstelde raad ook ik u echter af omdat het volstrekt zinloos is. U zult ook m.i. op geen enkele wijze het recht krijgen waar u denkt recht op te hebben want dat heeft u niet. Als iets is aangeboden voor het bedrag dat u noemt is er overduidelijk sprake van een fout hetgeen u ook zelf had kunnen onderkennen/weten.
als een produkt veel te goedkoop aangeboden word op een site of winkel dan mag deze de koop annuleren....
Zelf denk ik dat het een fout van hun was om de lamp voor 2 euro te koop te zetten
Dat heb je goed gedacht, Willem. En bij zo'n grote fout in de prijs hoeft een leverancier dus niet te leveren.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer