tychopijlman
door tychopijlman May 20, 2019 om 23:20
Winkels & webshops

Outlet Nespresso apparaat toch niet leverbaar door Bol.com

Kan Bol.com een levering niet leveren en dan adviseren om zelf de aankoop te annuleren, terwijl mij dit € 80,- benadeeld?
Ik heb 27-4 een Nespresso Magimix Expert M500 besteld bij Bol.com.

Deze zou op mijn verzoek 8 mei geleverd worden. net na mijn vakantie.
op 8 mei krijg ik een bericht dat het apparaat vertraagd is.
9 mei gechat wanneer levering wel zou plaats vinden. dit zou uitgezocht worden. 13 mei reactie. 13 mei zou dit apparaat weer op voorraad zijn en verstuurd worden. en dus in ieder geval woensdag of donderdag geleverd worden. donderdag een bericht terug gestuurd dat ik nog niets ontvangen heb. later die dag reactie. er was contact met product specialist geweest. morgen (vrijdag 17 mei) zou er weer nieuwe apparaten zijn. deze zou dan waarschijnlijk zaterdag bezorgt worden.
Maandag 20-5 heb ik weer bericht verstuurd dat er nog niets was ontvangen ook geen tracktrace. aangegeven dat ik niet weer een week zonder koffie wil zitten. Maandag 16:24 uur reactie van bol.com. sorry voor de fout. er komt voorlopig geen apparaat binnen, maar ik kan de order annuleren zodat het geld wordt terug gestort.
Maar dit betekend dat ik dit apparaat (outletprijs €146,-) weer opnieuw moet kopen voor een bedrag van € 225,-.
Dit klopt voor geen kanten en is zeker geen service

2014 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - May 20, 2019 om 23:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen
3

Dan annuleert u toch niet en wacht tot het tzt weer binnenkomt.

aurora1
door aurora1 - May 21, 2019 om 00:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen
1

O.t. Het is niet verstandig om uw mailadres op een openbaar forum te plaatsen. Ook zou ik geen foto van een kind op internet zetten want die kan tot in lengte der dagen op internet blijven staan, en er kan ook misbruik van gemaakt worden en uiteindelijk in het dark net belanden.
U hoeft uw bestelling natuurlijk niet te annuleren. Zonder koffie zitten? Dan neemt u toch tijdelijk poederkoffie of koopt u voor een paar euro, eventueel bij een kringloper, een cafetière?

costnix
door costnix May 21, 2019 om 10:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De vragensteller zet zijn hele hebben en houden ook op Facebook. Zoek daar maar eens op zijn naam.

tenormin
door tenormin May 21, 2019 om 11:05
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Valt best nog mee: laatst bijgewerkt augustus 2018. ;-)

costnix
door costnix May 21, 2019 om 12:08
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Facebook is tegenwoordig hopeloos ouderwets ;-)

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 21, 2019 om 08:57
16826 Antwoorden / 202 Vragen
0

Houd er rekening mee dat Bol.com simpelweg niet kan leveren voor de prijs die zij genoemd hebben.
In beginsel is er sprake van misleiding als men het apparaat niet meer als outlet (dus oudere versie) niet kan leveren en kunt u naleving vorderen maar dat zal u dan meer geld en moeite kosten dan het verschil dat u nu noemt. Mijn advies: kijk eens bij een andere echte winkel (al of niet met webshp) wat de prijs is van het apparaat en koop het dan daar alks het goedkoper is dan de prijs die bol.com noemt.

U kunt ook besluiten te wachten tot 'Sint Juttemis' aangezien outlet als gezegd verkoop van oude partijen  dus uitverkoop betekent.

ne
door neodutchio May 21, 2019 om 09:41
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Waar is de misleiding dan? Het is niet abnormaal om te adverteren nog voordat de voorraad binnen is. Op het moment dat de verkoper zicht heeft op levering gaat vaak de verkoop al in. Schijnbaar gaat er hier iets mis in de levering. 
Zoals genoemd gaat het om een outlet verkoop. Het kan dus zijn dat Bol (of een wederverkoper) geprobeerd heeft de hand te leggen op een partij oudere modellen die achteraf toch niet te krijgen zijn. Of dat de vrachtwagen waar ze inzaten een ongeval gehad heeft en alles onverkoopbaar is geworden. Bol krijgt de belofte dat er alsnog geleverd gaat worden en blijkt achteraf toch niet te kunnen. Zomaar even 2 voorbeelden. Maar misleiding???

panter22
door panter22 - May 21, 2019 om 09:16
6599 Antwoorden / Vragen
0

Het apparaat is er niet. misschien komt er wel weer een, misschien ook niet.
Je wilt niet wachten. Dan kun je de order annuleren en bij een ander kopen. Het is net wat je voor een kopje koffie over hebt.
De consumentenprijs is nu €211. Nespresso heeft op hun site een aanbieding, apparaat met koffiecupjes.
Misschien was het een apparaat van 2016. Nieuwe productie is van 2018
https://www.kieskeurig.nl/espressomachine/product/3502045-magimix-nespresso-expert/specificaties


ma
door malty May 21, 2019 om 12:58
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ook de Bijenkorf heeft zo’n machine in de aanbieding €199 met gratis koffiecups twv.€30.

edrick3
door edrick3 - May 21, 2019 om 10:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen
2

Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

gerbera
door gerbera - May 21, 2019 om 11:19
7358 Antwoorden / 14 Vragen
1

aangegeven dat ik niet weer een week zonder koffie wil zitten.

Hoeft ook niet, u kunt wachten tot er weer een beschikbaar komt en in die tussentijd bij de "blauwe"super gratis koffie drinken. Of u koopt voor een paar euro een gewoon koffieapparaat. Want wat er niet is kan niet geleverd worden.

costnix
door costnix May 21, 2019 om 12:10
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Nespresso apparaten zijn al lang te vinden in een kringloopwinkel.

aurora1
door aurora1 May 21, 2019 om 13:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat klopt, naast vele andere merken en soorten.....

va
door vanlotjegetikt - May 21, 2019 om 12:38
809 Antwoorden / Vragen
1

De omschrijving outlet zegt al voldoende.
Of er nog een restpartij van deze koffiemachines komt is maar de vraag.

tychopijlman
door tychopijlman - May 22, 2019 om 18:23
1 Antwoorden / 1 Vragen
1

Inmiddels door Bol.com terug gebelt. Ik had ook op Klacht.nl deze klacht geplaatst. Naar aanleiding hiervan werdt ik dus terug gebelt.
Bol.com erkende dat het allemaal niet goed is gegaan en dat deze service niet is zoals ze willen.
Alsnog een korting van € 81,00 euro gekregen bij mijn volgende bestelling.
Meteen heb ik een koffieapparaat gekocht en die is vandaag binnen gekomen.

Uiteindelijk dus toch goed afgehandeld door Bol.com.
Alleen jammer dat het toch nodig is om de klacht publiek te maken.

panter22
door panter22 May 22, 2019 om 20:19
6599 Antwoorden / Vragen

Gelukkig is het goed afgelopen. Bedankt voor het terugmelden.

costnix
door costnix May 22, 2019 om 21:59
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Netjes van Bol.com.
Een heleboel andere bedrijven reageren niet eens op klachten. Soms is er een breekijzertje voor nodig om de boel opgelost te krijgen en daar heb je Kassa, Radar, Consumentenbond ,... voor nodig.

jo
door jorisw - May 22, 2019 om 21:21
4340 Antwoorden / 1 Vragen
1

Het woord outlet geeft al aan dat het geen reguliere aanbieding is. Op = op.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer