tychopijlman
door tychopijlman May 20, 2019 om 23:20
Winkels & webshops

Outlet Nespresso apparaat toch niet leverbaar door Bol.com

Kan Bol.com een levering niet leveren en dan adviseren om zelf de aankoop te annuleren, terwijl mij dit € 80,- benadeeld?
Ik heb 27-4 een Nespresso Magimix Expert M500 besteld bij Bol.com.

Deze zou op mijn verzoek 8 mei geleverd worden. net na mijn vakantie.
op 8 mei krijg ik een bericht dat het apparaat vertraagd is.
9 mei gechat wanneer levering wel zou plaats vinden. dit zou uitgezocht worden. 13 mei reactie. 13 mei zou dit apparaat weer op voorraad zijn en verstuurd worden. en dus in ieder geval woensdag of donderdag geleverd worden. donderdag een bericht terug gestuurd dat ik nog niets ontvangen heb. later die dag reactie. er was contact met product specialist geweest. morgen (vrijdag 17 mei) zou er weer nieuwe apparaten zijn. deze zou dan waarschijnlijk zaterdag bezorgt worden.
Maandag 20-5 heb ik weer bericht verstuurd dat er nog niets was ontvangen ook geen tracktrace. aangegeven dat ik niet weer een week zonder koffie wil zitten. Maandag 16:24 uur reactie van bol.com. sorry voor de fout. er komt voorlopig geen apparaat binnen, maar ik kan de order annuleren zodat het geld wordt terug gestort.
Maar dit betekend dat ik dit apparaat (outletprijs €146,-) weer opnieuw moet kopen voor een bedrag van € 225,-.
Dit klopt voor geen kanten en is zeker geen service

2014 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 20, 2019 om 23:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan annuleert u toch niet en wacht tot het tzt weer binnenkomt.

aurora1
door aurora1 - May 21, 2019 om 00:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

O.t. Het is niet verstandig om uw mailadres op een openbaar forum te plaatsen. Ook zou ik geen foto van een kind op internet zetten want die kan tot in lengte der dagen op internet blijven staan, en er kan ook misbruik van gemaakt worden en uiteindelijk in het dark net belanden.
U hoeft uw bestelling natuurlijk niet te annuleren. Zonder koffie zitten? Dan neemt u toch tijdelijk poederkoffie of koopt u voor een paar euro, eventueel bij een kringloper, een cafetière?

costnix
door costnix May 21, 2019 om 10:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De vragensteller zet zijn hele hebben en houden ook op Facebook. Zoek daar maar eens op zijn naam.

tenormin
door tenormin May 21, 2019 om 11:05
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Valt best nog mee: laatst bijgewerkt augustus 2018. ;-)

costnix
door costnix May 21, 2019 om 12:08
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Facebook is tegenwoordig hopeloos ouderwets ;-)

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 21, 2019 om 08:57
16826 Antwoorden / 202 Vragen

Houd er rekening mee dat Bol.com simpelweg niet kan leveren voor de prijs die zij genoemd hebben.
In beginsel is er sprake van misleiding als men het apparaat niet meer als outlet (dus oudere versie) niet kan leveren en kunt u naleving vorderen maar dat zal u dan meer geld en moeite kosten dan het verschil dat u nu noemt. Mijn advies: kijk eens bij een andere echte winkel (al of niet met webshp) wat de prijs is van het apparaat en koop het dan daar alks het goedkoper is dan de prijs die bol.com noemt.

U kunt ook besluiten te wachten tot 'Sint Juttemis' aangezien outlet als gezegd verkoop van oude partijen  dus uitverkoop betekent.

ne
door neodutchio May 21, 2019 om 09:41
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Waar is de misleiding dan? Het is niet abnormaal om te adverteren nog voordat de voorraad binnen is. Op het moment dat de verkoper zicht heeft op levering gaat vaak de verkoop al in. Schijnbaar gaat er hier iets mis in de levering.
Zoals genoemd gaat het om een outlet verkoop. Het kan dus zijn dat Bol (of een wederverkoper) geprobeerd heeft de hand te leggen op een partij oudere modellen die achteraf toch niet te krijgen zijn. Of dat de vrachtwagen waar ze inzaten een ongeval gehad heeft en alles onverkoopbaar is geworden. Bol krijgt de belofte dat er alsnog geleverd gaat worden en blijkt achteraf toch niet te kunnen. Zomaar even 2 voorbeelden. Maar misleiding???

panter22
door panter22 - May 21, 2019 om 09:16
6599 Antwoorden / Vragen

Het apparaat is er niet. misschien komt er wel weer een, misschien ook niet.
Je wilt niet wachten. Dan kun je de order annuleren en bij een ander kopen. Het is net wat je voor een kopje koffie over hebt.
De consumentenprijs is nu €211. Nespresso heeft op hun site een aanbieding, apparaat met koffiecupjes.
Misschien was het een apparaat van 2016. Nieuwe productie is van 2018
https://www.kieskeurig.nl/espressomachine/product/3502045-magimix-nespresso-expert/specificaties

ma
door malty May 21, 2019 om 12:58
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ook de Bijenkorf heeft zo’n machine in de aanbieding €199 met gratis koffiecups twv.€30.

edrick3
door edrick3 - May 21, 2019 om 10:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

gerbera
door gerbera - May 21, 2019 om 11:19
7358 Antwoorden / 14 Vragen

aangegeven dat ik niet weer een week zonder koffie wil zitten.

Hoeft ook niet, u kunt wachten tot er weer een beschikbaar komt en in die tussentijd bij de "blauwe"super gratis koffie drinken. Of u koopt voor een paar euro een gewoon koffieapparaat. Want wat er niet is kan niet geleverd worden.

costnix
door costnix May 21, 2019 om 12:10
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Nespresso apparaten zijn al lang te vinden in een kringloopwinkel.

aurora1
door aurora1 May 21, 2019 om 13:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat klopt, naast vele andere merken en soorten.....

va
door vanlotjegetikt - May 21, 2019 om 12:38
809 Antwoorden / Vragen

De omschrijving outlet zegt al voldoende.
Of er nog een restpartij van deze koffiemachines komt is maar de vraag.

tychopijlman
door tychopijlman - May 22, 2019 om 18:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels door Bol.com terug gebelt. Ik had ook op Klacht.nl deze klacht geplaatst. Naar aanleiding hiervan werdt ik dus terug gebelt.
Bol.com erkende dat het allemaal niet goed is gegaan en dat deze service niet is zoals ze willen.
Alsnog een korting van € 81,00 euro gekregen bij mijn volgende bestelling.
Meteen heb ik een koffieapparaat gekocht en die is vandaag binnen gekomen.

Uiteindelijk dus toch goed afgehandeld door Bol.com.
Alleen jammer dat het toch nodig is om de klacht publiek te maken.

panter22
door panter22 May 22, 2019 om 20:19
6599 Antwoorden / Vragen

Gelukkig is het goed afgelopen. Bedankt voor het terugmelden.

costnix
door costnix May 22, 2019 om 21:59
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Netjes van Bol.com.
Een heleboel andere bedrijven reageren niet eens op klachten. Soms is er een breekijzertje voor nodig om de boel opgelost te krijgen en daar heb je Kassa, Radar, Consumentenbond ,... voor nodig.

jo
door jorisw - May 22, 2019 om 21:21
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het woord outlet geeft al aan dat het geen reguliere aanbieding is. Op = op.