Outlet Nespresso apparaat toch niet leverbaar door Bol.com
Kan Bol.com een levering niet leveren en dan adviseren om zelf de aankoop te annuleren, terwijl mij dit € 80,- benadeeld?
Ik heb 27-4 een Nespresso Magimix Expert M500 besteld bij Bol.com.
Deze zou op mijn verzoek 8 mei geleverd worden. net na mijn vakantie.
op 8 mei krijg ik een bericht dat het apparaat vertraagd is.
9 mei gechat wanneer levering wel zou plaats vinden. dit zou uitgezocht worden. 13 mei reactie. 13 mei zou dit apparaat weer op voorraad zijn en verstuurd worden. en dus in ieder geval woensdag of donderdag geleverd worden. donderdag een bericht terug gestuurd dat ik nog niets ontvangen heb. later die dag reactie. er was contact met product specialist geweest. morgen (vrijdag 17 mei) zou er weer nieuwe apparaten zijn. deze zou dan waarschijnlijk zaterdag bezorgt worden.
Maandag 20-5 heb ik weer bericht verstuurd dat er nog niets was ontvangen ook geen tracktrace. aangegeven dat ik niet weer een week zonder koffie wil zitten. Maandag 16:24 uur reactie van bol.com. sorry voor de fout. er komt voorlopig geen apparaat binnen, maar ik kan de order annuleren zodat het geld wordt terug gestort.
Maar dit betekend dat ik dit apparaat (outletprijs €146,-) weer opnieuw moet kopen voor een bedrag van € 225,-.
Dit klopt voor geen kanten en is zeker geen service
O.t. Het is niet verstandig om uw mailadres op een openbaar forum te plaatsen. Ook zou ik geen foto van een kind op internet zetten want die kan tot in lengte der dagen op internet blijven staan, en er kan ook misbruik van gemaakt worden en uiteindelijk in het dark net belanden.
U hoeft uw bestelling natuurlijk niet te annuleren. Zonder koffie zitten? Dan neemt u toch tijdelijk poederkoffie of koopt u voor een paar euro, eventueel bij een kringloper, een cafetière?
De vragensteller zet zijn hele hebben en houden ook op Facebook. Zoek daar maar eens op zijn naam.
Valt best nog mee: laatst bijgewerkt augustus 2018. ;-)
Facebook is tegenwoordig hopeloos ouderwets ;-)
Houd er rekening mee dat Bol.com simpelweg niet kan leveren voor de prijs die zij genoemd hebben.
In beginsel is er sprake van misleiding als men het apparaat niet meer als outlet (dus oudere versie) niet kan leveren en kunt u naleving vorderen maar dat zal u dan meer geld en moeite kosten dan het verschil dat u nu noemt. Mijn advies: kijk eens bij een andere echte winkel (al of niet met webshp) wat de prijs is van het apparaat en koop het dan daar alks het goedkoper is dan de prijs die bol.com noemt.
U kunt ook besluiten te wachten tot 'Sint Juttemis' aangezien outlet als gezegd verkoop van oude partijen dus uitverkoop betekent.
Waar is de misleiding dan? Het is niet abnormaal om te adverteren nog voordat de voorraad binnen is. Op het moment dat de verkoper zicht heeft op levering gaat vaak de verkoop al in. Schijnbaar gaat er hier iets mis in de levering.
Zoals genoemd gaat het om een outlet verkoop. Het kan dus zijn dat Bol (of een wederverkoper) geprobeerd heeft de hand te leggen op een partij oudere modellen die achteraf toch niet te krijgen zijn. Of dat de vrachtwagen waar ze inzaten een ongeval gehad heeft en alles onverkoopbaar is geworden. Bol krijgt de belofte dat er alsnog geleverd gaat worden en blijkt achteraf toch niet te kunnen. Zomaar even 2 voorbeelden. Maar misleiding???
Het apparaat is er niet. misschien komt er wel weer een, misschien ook niet.
Je wilt niet wachten. Dan kun je de order annuleren en bij een ander kopen. Het is net wat je voor een kopje koffie over hebt.
De consumentenprijs is nu €211. Nespresso heeft op hun site een aanbieding, apparaat met koffiecupjes.
Misschien was het een apparaat van 2016. Nieuwe productie is van 2018
https://www.kieskeurig.nl/espressomachine/product/3502045-magimix-nespresso-expert/specificaties
Ook de Bijenkorf heeft zo’n machine in de aanbieding €199 met gratis koffiecups twv.€30.
Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?
Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.
aangegeven dat ik niet weer een week zonder koffie wil zitten.
Hoeft ook niet, u kunt wachten tot er weer een beschikbaar komt en in die tussentijd bij de "blauwe"super gratis koffie drinken. Of u koopt voor een paar euro een gewoon koffieapparaat. Want wat er niet is kan niet geleverd worden.
Nespresso apparaten zijn al lang te vinden in een kringloopwinkel.
Dat klopt, naast vele andere merken en soorten.....
De omschrijving outlet zegt al voldoende.
Of er nog een restpartij van deze koffiemachines komt is maar de vraag.
Inmiddels door Bol.com terug gebelt. Ik had ook op Klacht.nl deze klacht geplaatst. Naar aanleiding hiervan werdt ik dus terug gebelt.
Bol.com erkende dat het allemaal niet goed is gegaan en dat deze service niet is zoals ze willen.
Alsnog een korting van € 81,00 euro gekregen bij mijn volgende bestelling.
Meteen heb ik een koffieapparaat gekocht en die is vandaag binnen gekomen.
Uiteindelijk dus toch goed afgehandeld door Bol.com.
Alleen jammer dat het toch nodig is om de klacht publiek te maken.
Gelukkig is het goed afgelopen. Bedankt voor het terugmelden.
Netjes van Bol.com.
Een heleboel andere bedrijven reageren niet eens op klachten. Soms is er een breekijzertje voor nodig om de boel opgelost te krijgen en daar heb je Kassa, Radar, Consumentenbond ,... voor nodig.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer