Jg
door Jgkuiters May 20, 2019 om 08:11
Winkels & webshops

Oversteek service Marktplaats

Middels de oversteek service van Marktplaats had ik een paar schoenen verkocht de koper had netjes het bedrag overgemaakt op de tussenrekening van Marktplaats incl verzendkosten.
Dus ik dacht DEAL netjes de schoenen ingepakt en opgestuurd met Track an Trace en daxht zo goed geregeld.
Maar helaas werkt de oversteek service maar 1 kant op want klaarblijkelijk is het zo dat als de koper het pakket weigert aan de deur dan sta je als verkoper in de kou de koper krijgt gewoon zijn geld terug en ben jij als verkoper de pineut je bent dan de verzendkosten kwijt en kan wachten tot het pakketje weer jou kant op komt mits je een afzender op het pakket vermeld heb.


2163 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

panter22
door panter22 - May 20, 2019 om 08:21
6599 Antwoorden / Vragen
0

Met de oversteekservice is geen rekening gehouden dat de koper het pakket weigert aan te nemen. 
De koper heeft Marktplaats gemeld het pakket niet ontvangen te hebben en krijgt het geld terug.
Je zou contact kunnen opnemen met Marktplaats. 
Lees de voorwaarden:
https://help.marktplaats.nl/help/veilig_handelen_internetoplichting/tips_voor_veilig_handelen/i/gelijk-oversteken

diumenge
door diumenge - May 20, 2019 om 08:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen
1

Afzendergegevens op het pakket vermelden lijkt mij sowieso vrij logisch. Uiteindelijk is de transactie niet doorgegaan, dus logisch dat de koper het geld terug krijgt en jij je schoenen. Wat betreft die verzendkosten is dat inderdaad wel vervelend, die zou de koper eigenlijk alsnog moeten vergoeden. Maar bij iemand die zulk gedrag vertoont, zou ik daar niet op rekenen.

tdmduc
door tdmduc - May 20, 2019 om 09:51
703 Antwoorden / 2 Vragen
0

Mij is deze "service" ook flink tegengevallen.

Moest een heel weekend wachten voordat het geld daadwerkelijk werd overgemaakt inclusief kosten.

Verkoper werd boos en vroeg wat dit voor flauwekul was want hij had het pakket al opgestuurd.

N.a.v. klacht een ticket ingediend.

 

Antwoord tja, kunnen we niets aan doen.

M.i. voegt het dus nog niet echt wat toe en je betaald er extra voor.

 

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 20, 2019 om 10:02
16830 Antwoorden / 202 Vragen
1

Ook handelen via Markplaats betekent  'ondernemersrisico' nemen. Helaas maar waar.

tijger1
door tijger1 - May 20, 2019 om 11:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Gewoon afspreken ophalen en contant betalen. Verder geen gedoe.

aurora1
door aurora1 - May 20, 2019 om 13:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen
1

Misschien voortaan boter bij de vis?
Op een neutrale openbare plek afspreken, bijv. bij McDonalds of vergelijkbaar, en daar dan goederen in ontvangst nemen en contant betalen.
Bij verzending van iets toch maar de afzender + adres op de zending zetten?

ma
door marnix1 - May 20, 2019 om 13:17
256 Antwoorden / 22 Vragen
0

@kuiters, puur uit nieuwsgierigheid,

De geadresseerde koopt iets bij u en maakt dat geld over,
En weigert dan het pakje aan te nemen,
Heeft u gevraagd waarom?
Best raar!

 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer