jd
door jdbeste1 Dec 8, 2022 om 22:25
Winkels & webshops
PAKJE IS KWIJTGERAAKT

Ik heb een tijdje geleden bij Alie Express een banden pomp besteld . Deze zou oplaadbaar zijn maar dat bleek niet zo te zijn. Ik heb toen een dispuut aangemaakt en werd in het gelijk gesteld door Alie Express. Ik moest het pakje opsturen naar een adres in Frankrijk waarna ik mijn geld inclusief verzendkosten weer terug zou krijgen. Zo gezegd zo gedaan. Ingeleverd bij Post.NL . U raadt het al ....pakje is kwijtgeraakt. en nooit aangekomen in Frankrijk. Dus krijg ik mijn geld niet terug en kan ik fluiten naar mijn geld. Dispuut gesloten. Moet ik dit zomaar accepteren of heb ik ook nog rechten?  Wie geeft mij een advies?

3241 15 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Dec 8, 2022 om 22:33
11531 Antwoorden / 51 Vragen

Ik vrees dat u EN de aankoopsom EN de verzendkosten kwijt bent. Om via Frankrijk en China te communiceren over (vermoedelijk) een klein bedrag zal meer kunnen kidten sls opleveren. Probeer nog 1 keer een email op gang te brengen en hoop daar het beste van. Lukt dat niet dan zou ik het laten rusten.

tenormin
door tenormin - Dec 8, 2022 om 22:36
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Accepteren maar.

Waarom naar Frankrijk terugsturen?

jd
door jdbeste1 Dec 8, 2022 om 22:40
24 Antwoorden / 73 Vragen

daar schijnt een depot te zitten van Alie Express.    Ik kreeg het adres van hun door. Niet mijn idee

tenormin
door tenormin Dec 8, 2022 om 22:43
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Zie ook antwoord van @mahadma, waarom via Frankrijk? Het is zo goed als nooit de moeite waard om iets naar China terug te sturen. Hoop dat je geen te grote kostenpost hebt.

rj
door rjw Dec 8, 2022 om 22:51
3247 Antwoorden / 5 Vragen

Ali Express is ondertussen een bedrijf dat over de hele wereld vestigingen heeft zodat ze sneller kunnen leveren. In dit geval was de levering blijkbaar vanuit Frankrijk.

tenormin
door tenormin Dec 8, 2022 om 23:09
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@rjw, natuurlijk, dat staat er. Ook ervaring ermee om het terug te sturen naar Frankrijk, Duitsland, Engeland en liever nog: Nederland? Ik nog niet.

ju
door juliomariner Dec 8, 2022 om 23:58
1320 Antwoorden / 2 Vragen

Heb ook wel eens een dispuut gehad met oom Ali. Mocht artikel houden en kreeg geld gewoon terug. Ging om deco artikel dat uit hout zou zijn maar mdf bleek te zijn.

panter22
door panter22 - Dec 9, 2022 om 08:07
6599 Antwoorden / Vragen

Je bent de verzender en moet er voor zorgen dat het pakje aankomt.
Heb je al contact op genomen met Post.nl
Geen t&t code zodat je kan zien waar het pakje gebleven is?
Minimaal €9,30 betalen voor een pakje dat €30 waard is? En je maar af moet wachten of het pakje aankomt en je je geld terugkrijgt?
Dat is het risico als je koopt bij een buitenlandse webshop.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 9, 2022 om 08:16
7176 Antwoorden / 3 Vragen

Een reactie uit de link waar u misschien iets mee kunt:

   Op 14-11-2022 om 00:27,  Sandy zei:

Dat is tegenwoordig gewoon geworden dat er staat geleverd maar niet zo is.

Ik heb dat wel in de Ali app maar nog nooit van PostNL zelf. Bij Ali duurt het dan gewoon te lang. Een dispuut heeft dan altijd zin als de verkoper blijft zeggen dat hij wel aangekomen is, dan komt Ali ertussen en die handelen het dan af i.p.v. de verkoper.

https://forum.chinafans.nl/topic/415-status-afgeleverd-maar-niets-ontvangen-dispuut-wordt-niets-mee-gedaan/

panter22
door panter22 Dec 9, 2022 om 09:01
6599 Antwoorden / Vragen

Pakketje is door koper naar Frankrijk gestuurd.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 9, 2022 om 09:21
16810 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, als hiervoor al gezegd, de verzender is verantwooirdelijk voor juist arriveren en indien u als verzender van mening bent dat de oorzaak toch bij Post Nl ligt zou u Post Nl in gebreke kunnen stellen wegens niet nakomen van de verzendovereenkomst MITS  er verder niets in die overeenkomst of algemene voorwaarden is genoemd m.b.t. verzekerd verzenden etc. Als ik deze info lees sluit men bij Post Nl dit helaas wel uit. (zelfs op basis van wetgeving)  https://www.wvtadvocaten.nl/post-niet-aangekomen/ en ook deze https://zakelijk.infonu.nl/juridisch/183412-pakket-niet-aangekomen-wie-is-aansprakelijk.html

M
ijn conclusie is dan ook: helaas!  De vraag is wel: hoe weet u dat het pakje niet is aangekomen, heeft u die info van Alie Express?  Zie in ieder geval dan ook nog dit: https://vraagalex.com/aliexpress-klachten/  mogelijk heeft u daar nog iets aan omdat u niet de enige blijkt te zijn met klachten over Alie Express.

1paul
door 1paul - Dec 9, 2022 om 11:23
3123 Antwoorden / 0 Vragen

je kunt postnl aansprakelijk stellen maar weet alvast dat jij verantwoordelijk bent als verzender, als pakketje dus wegblijft kun je ali niet verantwoordelijk houden.

vd
door vdlieuw - Dec 9, 2022 om 11:37
211 Antwoorden / 6 Vragen

risico van kopen bij buitenlandse webshops is klein, zijn vaak beter georganiseerd en regelgeving dan in NL. Ik koop zeer regelmatig bij Aliepress en komt altijd, 100% in NL aan. Als het zoekraakt is dat altijd door NL-koeriersdiensten.

panter22
door panter22 Dec 10, 2022 om 09:09
6599 Antwoorden / Vragen

Dan heb je geluk gehad. Pakjes van Ali  willen ook nog wel eens onderweg in China stranden. Je krijgt dan wel je geld terug.

rj
door rjw Dec 11, 2022 om 06:10
3247 Antwoorden / 5 Vragen

Alles is beter in het buitenland. Wij wonen in een waardeloos land. Alle Nederlanders zijnook waardeloos. Wij kunnen helemaal niks.

ka
door kaartendraak - Dec 9, 2022 om 11:37
179 Antwoorden / 2 Vragen

Iets dergelijks heb ik ook eens gehad. Of opnieuw een dispuut aanmaken, als dat niet gaat, dan naar de help gaan en het via de chat regelen, je kan chatten met een persoon. Ik heb toen alsnog mijn geld terug gekregen, want ik had bewijs dat ik het opgestuurd had en dan is het aan de verkoper om het pakje in huis te krijgen.

In mijn geval:  pakje was op het adres in NL aangekomen waar het heen moest, maar werd niet als ontvangen afgemeld. Verkoper zei dat het bij hun in China moest aankomen, dus ik opende de chat hierover en zij gaven mij gelijk dat dat niet zo was en ik kreeg mijn geld terug. Dus je kan het altijd proberen met je bewijs dat het opgestuurd is, je hebt tenslotte geen invloed op de vervoerders wat die met jouw retour uitspoken.

mo
door mof - Dec 9, 2022 om 12:00
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U betn uw geld kwijt tenzij u wilt investeren in een rechtszaak .... dat lijkt me de kosten echter niet waard.

justmeagain
door justmeagain Dec 10, 2022 om 00:13
623 Antwoorden / 8 Vragen

Principes zijn inderdaad heel duur.

atlas1302
door atlas1302 Dec 10, 2022 om 09:48
341 Antwoorden / 13 Vragen

Welke rechtszaak? tegen wie.

pi
door piet limburg - Dec 9, 2022 om 22:28
232 Antwoorden / 15 Vragen

Je kunt....je moet.....enzzzz.
Ga er maar van uit dat je het pakje en geld kwijt bent.
Ook bij Amazon loop je dit risico.
Zelf ervaren....gelukkig niet voor veel geld.

atlas1302
door atlas1302 - Dec 10, 2022 om 09:45
341 Antwoorden / 13 Vragen

Dat is de tactiek, in dit soort gevallen komen de pakettjes zogenaamd nooit aan. De persoon in Frankrijk.. de dropshipper, haalt zijn schouders op en dat blijft hij doen. Aliexpress kan daar verder ook niks mee, en het is een verloren wedstrijd voor u.

Als ik hier op Kaapverdie een pakketje niet bezorgd krijgt, moet ik dat aantonen met een bewijsstuk (document) van het postkantoor dat het pakketje niet in ontvangst is genomen, dus kwijt geraakt. Ziet u dat al gebeuren? Zo zou het dus ook in Frankrijk moeten gebeuren!

Dispuut gesloten, einde over en uit.

br
door bravehenk - Dec 10, 2022 om 15:14
206 Antwoorden / 0 Vragen

Is het excact het artikel die op het plaatje staat?
Er zit een usb oplaadkabel bij  die kun je niet op een usb  oplaadadapter aansluiten dan?
Een kennis heeft een soort gelijk model bij Ali gekocht kan hem gewoon opladen.
Hoe moet u deze dan gebruiken volgens de handleiding er zit een usb c aansluiting op om te laden

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 10, 2022 om 16:32
2031 Antwoorden / Vragen

Lekker relevant nadat TS het heeft opgestuurd en het weg is.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 10, 2022 om 16:30
2031 Antwoorden / Vragen

U diende het pakketje naar een bepaald adres te versturen en volgens de wet is de verzender verantwoordelijk voor het transport. Als u geen bewijs van ontvangst kunt inbrengen tegen de stelling dat het niet is ontvangen verliest u dit dispuut. Zo simpel zit het juridisch.

Be
door Ben22 - Dec 10, 2022 om 16:37
57 Antwoorden / 6 Vragen

Post.Nl is nooit ergens verantwoordelijk voor.