PAKJE IS KWIJTGERAAKT
Ik heb een tijdje geleden bij Alie Express een banden pomp besteld . Deze zou oplaadbaar zijn maar dat bleek niet zo te zijn. Ik heb toen een dispuut aangemaakt en werd in het gelijk gesteld door Alie Express. Ik moest het pakje opsturen naar een adres in Frankrijk waarna ik mijn geld inclusief verzendkosten weer terug zou krijgen. Zo gezegd zo gedaan. Ingeleverd bij Post.NL . U raadt het al ....pakje is kwijtgeraakt. en nooit aangekomen in Frankrijk. Dus krijg ik mijn geld niet terug en kan ik fluiten naar mijn geld. Dispuut gesloten. Moet ik dit zomaar accepteren of heb ik ook nog rechten? Wie geeft mij een advies?
Ik vrees dat u EN de aankoopsom EN de verzendkosten kwijt bent. Om via Frankrijk en China te communiceren over (vermoedelijk) een klein bedrag zal meer kunnen kidten sls opleveren. Probeer nog 1 keer een email op gang te brengen en hoop daar het beste van. Lukt dat niet dan zou ik het laten rusten.
Accepteren maar.
Waarom naar Frankrijk terugsturen?
daar schijnt een depot te zitten van Alie Express. Ik kreeg het adres van hun door. Niet mijn idee
Zie ook antwoord van @mahadma, waarom via Frankrijk? Het is zo goed als nooit de moeite waard om iets naar China terug te sturen. Hoop dat je geen te grote kostenpost hebt.
Ali Express is ondertussen een bedrijf dat over de hele wereld vestigingen heeft zodat ze sneller kunnen leveren. In dit geval was de levering blijkbaar vanuit Frankrijk.
@rjw, natuurlijk, dat staat er. Ook ervaring ermee om het terug te sturen naar Frankrijk, Duitsland, Engeland en liever nog: Nederland? Ik nog niet.
Heb ook wel eens een dispuut gehad met oom Ali. Mocht artikel houden en kreeg geld gewoon terug. Ging om deco artikel dat uit hout zou zijn maar mdf bleek te zijn.
Je bent de verzender en moet er voor zorgen dat het pakje aankomt.
Heb je al contact op genomen met Post.nl
Geen t&t code zodat je kan zien waar het pakje gebleven is?
Minimaal €9,30 betalen voor een pakje dat €30 waard is? En je maar af moet wachten of het pakje aankomt en je je geld terugkrijgt?
Dat is het risico als je koopt bij een buitenlandse webshop.
Een reactie uit de link waar u misschien iets mee kunt:
Pakketje is door koper naar Frankrijk gestuurd.
Tja, als hiervoor al gezegd, de verzender is verantwooirdelijk voor juist arriveren en indien u als verzender van mening bent dat de oorzaak toch bij Post Nl ligt zou u Post Nl in gebreke kunnen stellen wegens niet nakomen van de verzendovereenkomst MITS er verder niets in die overeenkomst of algemene voorwaarden is genoemd m.b.t. verzekerd verzenden etc. Als ik deze info lees sluit men bij Post Nl dit helaas wel uit. (zelfs op basis van wetgeving) https://www.wvtadvocaten.nl/post-niet-aangekomen/ en ook deze https://zakelijk.infonu.nl/juridisch/183412-pakket-niet-aangekomen-wie-is-aansprakelijk.html
Mijn conclusie is dan ook: helaas! De vraag is wel: hoe weet u dat het pakje niet is aangekomen, heeft u die info van Alie Express? Zie in ieder geval dan ook nog dit: https://vraagalex.com/aliexpress-klachten/ mogelijk heeft u daar nog iets aan omdat u niet de enige blijkt te zijn met klachten over Alie Express.
je kunt postnl aansprakelijk stellen maar weet alvast dat jij verantwoordelijk bent als verzender, als pakketje dus wegblijft kun je ali niet verantwoordelijk houden.
risico van kopen bij buitenlandse webshops is klein, zijn vaak beter georganiseerd en regelgeving dan in NL. Ik koop zeer regelmatig bij Aliepress en komt altijd, 100% in NL aan. Als het zoekraakt is dat altijd door NL-koeriersdiensten.
Dan heb je geluk gehad. Pakjes van Ali willen ook nog wel eens onderweg in China stranden. Je krijgt dan wel je geld terug.
Alles is beter in het buitenland. Wij wonen in een waardeloos land. Alle Nederlanders zijnook waardeloos. Wij kunnen helemaal niks.
Iets dergelijks heb ik ook eens gehad. Of opnieuw een dispuut aanmaken, als dat niet gaat, dan naar de help gaan en het via de chat regelen, je kan chatten met een persoon. Ik heb toen alsnog mijn geld terug gekregen, want ik had bewijs dat ik het opgestuurd had en dan is het aan de verkoper om het pakje in huis te krijgen.
In mijn geval: pakje was op het adres in NL aangekomen waar het heen moest, maar werd niet als ontvangen afgemeld. Verkoper zei dat het bij hun in China moest aankomen, dus ik opende de chat hierover en zij gaven mij gelijk dat dat niet zo was en ik kreeg mijn geld terug. Dus je kan het altijd proberen met je bewijs dat het opgestuurd is, je hebt tenslotte geen invloed op de vervoerders wat die met jouw retour uitspoken.
U betn uw geld kwijt tenzij u wilt investeren in een rechtszaak .... dat lijkt me de kosten echter niet waard.
Principes zijn inderdaad heel duur.
Welke rechtszaak? tegen wie.
Je kunt....je moet.....enzzzz.
Ga er maar van uit dat je het pakje en geld kwijt bent.
Ook bij Amazon loop je dit risico.
Zelf ervaren....gelukkig niet voor veel geld.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Schuursponsjes en micro-plastic
Bij het doen van de vaatwas gebruikten we altijd een schuursponsje met een blauwe toplaag, gekocht bij een van de grootgrutters van Nederland. Je hebt ze ook met een groene toplaag. Sinds een paar maanden gebruiken we hiervoor een wit afwasteiltje. Bij het ledigen van dit witte teiltje zag ik allemaal heel kleine blauwe plastic deeltjes in het laatste afwaswater zweven en op de boden drijven. Ni ... Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer
Ik heb dat wel in de Ali app maar nog nooit van PostNL zelf. Bij Ali duurt het dan gewoon te lang. Een dispuut heeft dan altijd zin als de verkoper blijft zeggen dat hij wel aangekomen is, dan komt Ali ertussen en die handelen het dan af i.p.v. de verkoper.
https://forum.chinafans.nl/topic/415-status-afgeleverd-maar-niets-ontvangen-dispuut-wordt-niets-mee-gedaan/