Ap
door Apra Sep 15, 2020 om 18:23
Winkels & webshops

Pakket is verkeerd bezorgd door DHL en de klant moet het zelf oplossen

We hebben een pakket besteld via telegraaf aanbiedingen. Het zou zaterdag 12 september 2020 door DHL bezorgd worden. Het is een straat verder bezorgd. Vervolgens kregen we van DHL te horen dat wij het maar moesten op halen. Niemand doet open op dat adres. DHL zegt dood leuk uw zaak is afgesloten. Telegraaf zegt ga het maar ophalen en nu zijn we ons geld kwijt. Het is een welles nietes verhaal. Kunnen DHL en telegraaf er zo makkelijk mee weglopen?

17143 8 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Sep 15, 2020 om 18:31
11537 Antwoorden / 51 Vragen

De verzender van het bestelde is verantwoordelijk dat U UW pakket ontvangt.
Dus, als u uw pakket niet ontvangt, klaagt u (terecht) bij de verzender/verkoper.
Deze dient te zorgen dat dat U UW bestelde artikel ook aan U afleverd.
Doen ze dat niet dienen ze binnen 14 dagen u het betaald bedrag terug te storten.
Het verhaal wat beide partijen ophangen slaat nergens op.
Zo is het weer duidelijk dat de televaag ook wel de meest leugenachtige krant van nl genoemd wordt.

me
door mein33 - Sep 15, 2020 om 18:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De verzender/leverancier is verantwoordelijk voor de juiste levering en dat is ook degene bij wie u zich moet melden met uw klacht.
De verzender/leverancier moet er voor zorgen dat u uw bestelling alsnog geleverd krijgt en desnoods stuurt deze het product nogmaals.

marita5
door marita5 - Sep 15, 2020 om 20:55
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Apra ,

U heeft niks te maken met DHL , Telegraaf aanbiedingen heeft een overeenkomst met DHL u niet , Telegraaf aanbiedingen is verantwoordelijk .
Telegraaf aanbiedingen is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen , klik op de rode regels .

https://www.thuiswinkel.org/leden/aanbiedingen.telegraaf.nl/certificaat

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

panter22
door panter22 - Sep 16, 2020 om 08:22
6599 Antwoorden / Vragen

Hoe weet je dat het pakket een straat verder is bezorgd? Hebben deze mensen gebeld naar DHL of de Telegraaf.
In dat geval kun je het pakket toch wel even ophalen. En als ze niet thuis zijn, doe je een briefje in de bus met je telefoonnummer.
Kun je het pakket alsnog ophalen.
Als je geen reactie krijgt, dan terug naar de Telegraaf die er voor moet zorgen dat je een nieuw pakket krijgt.

rj
door rjw Sep 16, 2020 om 20:20
3257 Antwoorden / 5 Vragen

Zal wel weer iemand zijn met "principes"... Je moet je leven zo moeilijk mogelijk maken lijkt het af en toe wel.

Ap
door Apra Sep 22, 2020 om 09:37
Antwoorden / 1 Vragen

DHL gaf mij de info. DHL kan met hun gps zien waar alle pakketen bezorgd worden. Zo kon de medewerker zien waar het bezorgd is. Ik ben een aantal keren op verschillende momenten geweest naar het opgegeven adres,geen reactie. Nr 20 had het al aan 19 gegeven en 19 reageert niet op de bel of geklop op de deur.

panter22
door panter22 Sep 22, 2020 om 15:33
6599 Antwoorden / Vragen

Vervelend allemaal.
Ik zou een mailtje sturen naar de afzender en daarin zetten wat je hebt gedaan om het pakje te krijgen, maar dat het niet gelukt is.
En daarin vermelden dat je verwacht dat de verzender het op gaat lossen omdat die verantwoordelijk is voor de juiste bezorging.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 16, 2020 om 10:04
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Als al aangegeven: DHL handelt hier fout. D.w.z. migen ze best om een fout te herstellen aan u vragen om het zelf op te halen maar wettelijk zitten ze fout.
Bovendien heeft u als ook al in andere reacties gemeld in deze feitelijk niets met DHL te maken maar met de verzender dus 'De Telegraaf'. De verzender heeft zorg te dragen voor juiste verzending en juiste aflevering. Men kan bij DE Telegraaf dus ook niet bewijzen dat u het pakket heeft ontvangen.

In de link ziet u de info die men note bene via DHL zelf geeft m.b.t. zoekraken/foute bezorging: de verzender benaderen! https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/support/ontvangen/pakket-vertraagd-zoek

bi
door bilbo - Sep 16, 2020 om 14:14
3 Antwoorden / 0 Vragen

Heel toevallig is gisteren eindelijk een pakketje van DHLParcel opgehaald bij mij. Ik heb 3 weken lang tig mailtjes verstuurd om het pakketje op te laten halen, of dat ik het eventueel langs zou brengen bij de juiste mensen omdat er geen adres op stond. Bij het ophalen van DHLParcel stond er een verbogen dame voor de deur die boos was dat ze dit pakketje op moest halen in haar vakantie!!! en het 2 deuren verderop in de bus moest doen.
Ik legde haar uit dat er geen adres op stond en dat ik veel mailtjes had verstuurd om er achter te komen. Na wederom DHLParcel gemaild te hebben hierover zeiden ze dat ik het volgens de wet op privacy niet zelf mocht bezorgen. Toch wel netjes. Het had alleen wat sneller gekund.

lampje1watt
door lampje1watt Sep 16, 2020 om 14:50
35 Antwoorden / 2 Vragen

Deze bezorger overtrad dus de privacywet door het bestemming adres te 'verklappen' ,

ep
door eppos Sep 16, 2020 om 20:26
23 Antwoorden / 0 Vragen

DHL betekent domweg Duurt Heel Lang!

bi
door bilbo Sep 17, 2020 om 10:59
3 Antwoorden / 0 Vragen

Precies wat ik ook dacht Lampje1watt!
En Eppos, Goeie!

1paul
door 1paul - Sep 17, 2020 om 08:57
3134 Antwoorden / 0 Vragen

nee, telegraaf moet leveren, u heeft recht op uw geld terug als zij dit niet doen, stel ze schriftelijk in gebreke en eis daarin uw geld terug, wijs ze erop dat verzender verantwoordelijk is voor levering en dat u niets heeft ontvangen....

dat pakket op verkeerde adres geleverd is heeft u niets mee te maken maar dit is iets tussen verzender en vervoerder....

mo
door mof - Nov 2, 2020 om 09:20
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, Telegraaf heeft DHL de opdracht gegeven en daarmee een overeenkomst gesloten. Telegraaf en DHL moeten het onderling oplossen. U hoort uw geld terug y
te krijgen.