door Amandala 29 mrt. 2021 om 19:01
Winkels & webshops

Pakket is vermist en ik krijg geen vervangend pakket of mijn geld retour via AsiAsia.

Ik zou dinsdag 23 maart 2 pakketten geleverd krijgen via DPD. Helaas zijn de pakketten kwijtgeraakt. Van een van de pakketten via ZooPlus heb ik een vervangen pakket gekregen, nadat er een onderzoek is uitgevoerd. Van het andere pakket via AsiAsia heb ik juist te horen gekregen dat ik deze persoon wil oplichten en hij blijft aangeven dat het pakket niet vermist is. De heer gaat niet meer met mij in gesprek en ik heb vandaag (wederom) contact gehad met DPD en zij hebben aangegeven dat er een bericht naar de heer is gestuurd waarin de procedure is uitgelegd. De heer kan nl vergoeding krijgen van het pakket dat verloren is maar weigert hierop in te gaan omdat hij aangeeft dat er geen pakket vermist is. De heer geeft aan dat er een ondertekend afleverbewijs is, maar ik heb niets ondertekend. Het overzicht wat hij bedoelt is niet ondertekend maar dit komt geeft hij aan omdat het coronatijd is. Er staat dus geen handtekening op en ik kan bewijzen dat ik op mijn werk aanwezig was en dus niet thuis en nooit het bewijs had kunnen ondertekenen.

Ik heb meerdere malen contact gehad via de telefoon maar met deze man is niet te praten, en hij wil hier verder niet op in gaan. Per mail had ik iets meer succes maar nog steeds is er met deze man geen gesprek aan te gaan. Alhoewel hij vindt dat er met mij geen gesprek aan te gaan is. Maar het blijft dat het pakket vermist is en dat de heer dit blijft ontkennen. Na diverse mails en telefoontjes heb ik een aantal reviews geplaatst over het feit dat ik mijn geld niet terug krijg maar ook de spullen niet geleverd krijg en dat er via de klantenservice geen gesprek mogelijk is omdat hij alleen maar aangeeft dat hij niet met mij in gesprek gaat omdat er geen vermistpakket is. Het enige wat de heer hoeft te doen is een procedure volgen via DPD dan krijgt de heer zijn geld terug en kan de heer mij mijn geld teruggeven. Maar hij weigert dit te doen. Hieronder zijn mail.

 

Geachte mevrouw, 


U hebt de situatie nog steeds niet helemaal goed begrepen. U hebt echter ons geen kans geboden om het u uit te leggen. Daarom geven wij u de situatie nogmaals aan.

 

Na uw eerste telefonisch contact hebben wij direct contact opgenomen met de zakelijke afdeling van DPD. Daar is aangegeven dat het pakket op uw adres is afgegeven. Dit wordt ondersteund door de door hen meegeleverde ‘proof of delivery’ die voorzien is van de GPS coördinaten van uw adres. 

AsiAsia verzend pakketten met deze waarde altijd aangetekend, zodat wij zeker zijn dat deze worden ontvangen. Ook is dat bij dit pakket gebeurd. U hebt een handtekening gezet voor ontvangst en uw naam is door de chauffeur geverifieerd. Vanaf het moment dat de ontvanger de handtekening zet is het pakket eigendom van de ontvanger en vervalt de verantwoording van de verzender voor het pakket. Dit is bij wet geregeld in de ontvangsttheorie en is van toepassing op alle verzendingen. 

U betwist nu deze levering door DPD. Dat vinden wij zeer spijtig, maar valt  niet onder de verantwoording van AsiAsia. Wij hebben aan onze wettelijke contractuele leverplicht voldaan en zijn geen partij meer in de twist. 

Wanneer u het pakket niet hebt ontvangen, maar er toch voor is getekend, heeft het er de schijn van dat er iemand in uw naam heeft gehandeld of het pakket (nadien) ontvreemd. Uiteraard is dit een strafbaar feit en u dient zelf aangifte te doen voor valsheid in geschrifte / diefstal. Daar kunnen wij u niet bij helpen want AsiAsia is geen slachtoffer van deze feiten.

U stelt (waarschijnlijk gebaseerd op foutieve informatie van de klantenservice van DPD) dat wij verzekerd zijn voor dit pakket. Dat is in dit geval niet zo, omdat DPD het pakket heeft geleverd en deze verzekering loopt gedurende het bezorgtraject. De ontvreemding heeft plaatsgevonden toen het bezorgtraject al was afgesloten. Er is nu wettelijk gezien geen sprake van een vermist pakket.

De informatie die DPD u heeft gegeven is foutief en tegenstrijdig met de informatie die wij hebben gekregen. 

Daar wij de situatie zeer vervelend vinden, zijn wij bereid om na ontvangst van een afschrift van uw aangifte voor valsheid in geschrifte / diefstal bij de politie met u in overleg te treden voor een gepaste oplossing. Wel dienen dan alle onterechte en ongefundeerde negatieve publicaties die u op internet hebt gedaan over AsiAsia te worden verwijderd. Het zou prettig zijn als u zich eerst had verdiept in de wetgeving omtrent verzenden en ontvangen, voordat u niet kloppende lasterlijke berichten plaatst. Wij hadden u dit schrijven graag in alle rust telefonisch toegelicht, maar door uw onbehoorlijke communicatie, onvriendelijke toon en het tot twee keer toe verbreken van de verbinding, was daar geen gelegenheid toe.

Wij zullen op de publicaties op internet op dezelfde manier reageren als in dit bericht. 

Vertrouwende u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Met vriendelijke groet,

AsiAsia

 

Ik weet niet meer goed wat ik moet doen maar de heer blijft dus bij zijn standpunt, net als aan de telefoon en zegt niets meer en onderzoekt ook niets. Naar mijn idee sta ik in mijn recht om mijn geld terug te krijgen of het pakket. Ik heb het volledige bedrag al betaald maar niets geleverd gekregen. Het kan altijd gebeuren dat er iets mis gaat, maar volgens mij moet je het dan oplossen en het niet blijven ontkennen.

Wat moet ik doen? Ik wil dit nl niet zomaar over mijn kant laten gaan, het gaat hier toch om een behoorlijk bedrag aan zilveren sierraden.

 

Alvast bedankt.

 

MEt vriendelijke groet,

 

Amanda Leeuwenburgh

1933 9 Rapporteer
door getty - 29 mrt. 2021 om 19:03
3550 Antwoorden / 10 Vragen
0

Toevallig met uw creditcard betaald? Die kan u dan hiervoor inschakelen.

door tijger1 - 29 mrt. 2021 om 19:22
41415 Antwoorden / 21 Vragen
1

Laten ze dan maar eens een kopie overleggen van dat getekende bewijs voor ontvangst.

ne
door neodutchio - 30 mrt. 2021 om 07:18
3991 Antwoorden / 12 Vragen
0

Ze zijn aangesloten bij webshop keurmerk, daar maar eens gaan klagen dan. De volgende keer kunt u beter eerst de reviews bekijken voordat u ergens gaat bestellen. Ook Asiasia is hier al meer dan eens voorbij gekomen. Ik ben altijd zeer sceptisch over zolderkamer bedrijfjes. Woonhuis, mobiel nummer, 7 dagen in de week zogenaamd bereikbaar en zeer slecht zijn in het behandelen van klachten.

door heremietkreeft - 30 mrt. 2021 om 09:27
13203 Antwoorden / 183 Vragen
0

Dit is een m.i. juridisch zeer boeiende zaak waarbij toch echt van belang is dat de verzender bewijst dat u een en ander inderdaad heeft ontvangen. Men stelt uw handtekening te hebben en die zal men dan toch echt ook dienen te overleggen. U kunt dan eenvoudig (laten) nagaan of er sprake is van een vervalsing en indien dat het geval is is er wel degelijk sprake van een strafbaar feit.  

Hetgeen men aan u meldt: citaat: 
'Daar wij de situatie zeer vervelend vinden, zijn wij bereid om na ontvangst van een afschrift van uw aangifte voor valsheid in geschrifte / diefstal bij de politie met u in overleg te treden voor een gepaste oplossing. Wel dienen dan alle onterechte en ongefundeerde negatieve publicaties die u op internet hebt gedaan over AsiAsia te worden verwijderd. Het zou prettig zijn als u zich eerst had verdiept in de wetgeving omtrent verzenden en ontvangen, voordat u niet kloppende lasterlijke berichten plaatst. Wij hadden u dit schrijven graag in alle rust telefonisch toegelicht, maar door uw onbehoorlijke communicatie, onvriendelijke toon en het tot twee keer toe verbreken van de verbinding, was daar geen gelegenheid toe'..
roept bij ook vraagtekens op en heeft de schijn van dreiging/intimidatie en dat dan vooral omdat men, als al gezegd, zelf geen   aantoonbaar bewijs levert van ontvangst door u.

Naast de mogelijkheid van klachtindienen als al gegeven, neem ook contact op met www.juridischloket.nl Heeft u deze reactie ook al bij de politie gemeld?

mo
door mof - 31 mrt. 2021 om 11:05
2235 Antwoorden / 3 Vragen
0

Is dit een Nedelandse webshop? Dan kunt u via de klachtencommissie webshops een bindende uitspraak laten doen. Dan moet de heer de kosten wel vergoeden. Als dit een buitenlandse webshop was, tja, dan hangt het van het lokale recht af en zult u ws uw verlies moeten nemen.

mo
door mof - 31 mrt. 2021 om 11:07
2235 Antwoorden / 3 Vragen
0

Overigens, AsiAsia is verantwoordelijk dat het pakket bij u aankomt. Niet bij uw buren of anderen.
hoe, en met welk bedrijf, dat maken zij uit. Zolang u het pakket niet heeft ontvangen kunt u ze aansprakelijk houden voor de kowten.
zij hebben bewijslast, niet u. Wat ze ook zeggen.!

door 1paul - 1 apr. 2021 om 08:42
1669 Antwoorden / 0 Vragen
0

Vraag hen om bewijs dat u getekend heeft voor het pakket, dat kunnen ze inscannen en opsturen, zo kunt u zien wie getekend heeft....

laat ze ook weten dat ze in gebreke zijn en dat u als nog de levering wilt ontvangen of uw geld terug wil....

voldoen ze hier niet aan dan heeft u een vordering op dit bedrijf....

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

mj
mjurgen - 12 apr. 2021 om 18:50
Huishouden & energie

Materiaal aanrechtblad

Na een verhuizing zijn we bezig ons te oriënteren op een nieuwe keuken. Over een afzuigkap heb ik in dit forum al een vraag gesteld en ben ik goed geholpen. 

Nu heb ik een vraag over het aanrechtblad. In onze vorige keuken hadden we een gepolijst granieten aanrechtblad. Dat beviel ons al die tijd (ca. 11 jaar) uitstekend: goed in het onderhoud en gebruik en het zag er vrij uit.
... Lees meer

ti
tiedojan - 12 apr. 2021 om 16:54
Computers & telefonie

Ziggo dwingt me over te stappen op digitale radio. Ik moest een digitale radio o

Ik moest dus een digitale radio ontvanger kopen voor @50. Installatie lukt me niet. Ziggo wil geen gratis monteur sturen, ook al dwingen ze me overgeven stappen van analoge radio naar digitale. Ik ben al jaren klant en heb een contact met Ziggo voor tv en radio. Dus verwacht ik dat Ziggo me helpt met overstappen. Nee zegt men: voor een monteur moet je betalen. Lees meer

re
reinvr - 12 apr. 2021 om 16:48
Geldzaken & recht

mag een sportschool geld eisen via incasso over de lockdown periode?

ik sport bij laco  nu zijn ze in november 2 weken dicht geweest wegens lockdown en weer vanaf 15 december tot heden, ik heb in november gevraagd hoe ze dit gaan compenseren daar heb ik hgeen antwoord op gehad. ik heb dit in december weer gevraagd en weer geen antwoord ik heb toen ook nog aangegeven zet iets op je website, op 22 februari sturen ze een mail met daarin dat ze nog niet weten hoe ze g ... Lees meer