Pakket na 8 maanden ontvangen
Goedenavond,
Tot volledige tevredenheid bestel ik zeer regelmatig bij Aliexpress. Nu wil het geval dat ik vorig jaar september bij hen een bestelling heb gedaan. Maar ja, het pakketje kwam niet en ik heb toen na de afgesproken termijn ( November ) mijn geld terug gekregen.
Wat is er nu gebeurd : vandaag kreeg ik het paketje vanuit Maleisie ! Tja, wat moet en kan ik daar nu mee ? Wat adviseren jullie mij en is er hier iemand dit met dit soort situaties ervaring heeft ?
Op de site van Aliexpress kom ik niet verder en dit geval kom ik ook niet tegen bij de FAQ. Het gaat in dit geval om 4 kleine flesjes etherische olie t.w.v 10 euro.
Fijne avond Ekiem
Is toch simpel? Neem met Alie contact op en geef door dat u het pakje alsnog ontvangen hebt en dat u het daarom alsnog gaat betalen.
U zult beslist de correspondentie van verleden jaar nog hebben dus sluit die bij, dan weten ze waar het over gaat.
Goedeavond,
Ja is ook simple maar in hun chat kom ik niet verder. Het lijkt erop dat er géén "echte "mensen zitten omdat de antwoorden geautomatiseerd tonen. De verkopers kunnen vaak geen engels lezen en de vertaalmachine vertaalt heel raar.
Ekiem
Dat was dan een onverwachte verrassing.
Zou er maar geen probleem van maken en gewoon van de geuren genieten.
Is allang bij Alie afgeschreven.
Administratieve rompslomp kost meer dan die € 10.
Ik heb daar nog mooit iets gekocht, dus ik heb geen idee of u kunt mailen. Maar anders maar gewoon betalen onder vermelding van de nummers van verleden jaar,
Als je geweten opspeelt dan neem je eerst contact op met de winkel, deze kun je boven in je bestelling vinden en dan aan hem zeggen dat je het nogmaals bestel en betaal maar dat hij het niet hoeft op te sturen. Dan staat alles weer goed en kun jij rustig slapen. Als je deze methode gebruik kun je nogmaals bij je betaling in het boxje eronder vertellen dat hij het niet hoeft op te sturen.
Ook kun je met EVA chatten op hun site en de situatie uitleggen als je er met de verkoper niet uitkomt, dan krijg je vanzelf het antwoord van hun.
Om bij EVA te komen moet je onderaan de pagina onder HELP klikken op "Customer service". Klik op een van de probleem meldingen en klik hierna onder op nee het heeft niet gehlopen, hierna volg je nog wat vragen en daar geef je aan wat je dwars zit, dan komen zij er niet uit en dan krijg je een medewerker die met je gaat chatten en de boel recht kan zetten. Dit is een zeer complexe methode ik heb het al twee keer gedaan en telkens dacht ik dat het niet werkte maar dan ineens zit je erin en lukt het om alles recht te zetten. Advies van mij als je Engels niet optimaal is, gebruik even translator van Google en alles komt sneller goed. Ook je bestellings link klaar zetten om het gevraagde direct te kunnen geven.
Als je ermee kunt leven doe je niets en heb je gewoon even een prijsje gewonnen. Tenslotte kan zoiets gebeuren en inderdaad kun je hierover niets vinden.
Bedankt voor je advies Beps.
Ik had al met Eva gechat maar dat werd een heel gedoe omdat ze het niet begreep en ik het ,denk ik, niet goed kreeg uit gelegd.
Ga eens kijken of ik de winkelier kan bereiken en anders heb ik inderdaad "prijs ". Ben al blij dat het géén mega bedrag is. Was het gebeuren al vergeten totdat ik een brief in de bus kreeg dat ik een pakje mocht ophalen op het postkantoor. Snapte er niets van omdat ik niets had besteld. Toen ik mijn handtekening had gezet kreeg ik het pakje en het leek op zo'n Aliexpress pakket. Eenmaal geopend , viel het kwartje.
Ekiem
Ekiem voordat je in de echte chat zit is het ook een bot die steeds de vragen stelt en inderdaad geeft dit het idee niet verder te komen, maar de aanhouder wint en dan zie je ineens de echte chat met ene John of andere naam en dan heb je ze pas echt beet, dit zie je direct ik vind alleen het schrijven zo moeilijk omdat ik dat dunnen witte regeltje niet goed zie, dus goed kijken als je het een volgende keer doet. Succes met de winkel, dat zal best wel lukken.
Is mij ook eens gebeurd. Ik had een dispute geopend omdat ik het niet ontvangen had. Binnen 2 dagen geld retour. Twee weken later kwam het pakje aan. Contact opgenomen met de verkoper. Ik wilde alsnog betalen . De verkoper wilde dat absoluut niet. Ik had mijn geld terug en hij had zijn geld van Ali gekregen. Zaak was gesloten en kon niet meer geopend worden.. Dus ik heb gezegd Thank you en dat was het .
Je kan in je account toch zien wie de verkoper was en daar dan contact mee opnemen door die via de site een berichtje te versturen. Waarschijnlijk kom je dan in een situatie zoals die van THEOTRUCKER hierboven.
Goedemorgen,
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb in mijn account gestruind en jawel hoor..............ik heb de verkoper gevonden. Was een bestelling van vorig jaar September, ik heb deze verkoper een berichtje gestuurd . Ben benieuwd .
Ik laat het jullie weten, bedankt voor alle reacties, Ekiem
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer