ekiem
door ekiem May 3, 2018 om 19:00
Winkels & webshops

Pakket na 8 maanden ontvangen

Goedenavond,

Tot volledige tevredenheid bestel ik zeer regelmatig bij Aliexpress. Nu wil het geval dat ik vorig jaar september bij hen een bestelling heb gedaan. Maar ja, het pakketje kwam niet en ik heb toen na de afgesproken termijn ( November ) mijn geld terug gekregen.

Wat is er nu gebeurd : vandaag kreeg ik het paketje vanuit Maleisie ! Tja, wat moet en kan ik daar nu mee ? Wat adviseren jullie mij en is er hier iemand dit met dit soort situaties ervaring heeft ?
Op de site van Aliexpress kom ik niet verder en dit geval kom ik ook niet tegen bij de FAQ. Het gaat in dit geval om 4 kleine flesjes etherische olie t.w.v 10 euro.

Fijne avond Ekiem

6115 20 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 3, 2018 om 19:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is toch simpel? Neem met Alie contact op en geef door dat u het pakje alsnog ontvangen hebt en dat u het daarom alsnog gaat betalen.

U zult beslist de correspondentie van verleden jaar nog hebben dus sluit die bij, dan weten ze waar het over gaat.

ekiem
door ekiem - May 3, 2018 om 19:09
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedeavond,
Ja is ook simple maar in hun chat kom ik niet verder. Het lijkt erop dat er géén "echte "mensen zitten omdat de antwoorden geautomatiseerd tonen. De verkopers kunnen vaak geen engels lezen en de vertaalmachine vertaalt heel raar.

Ekiem

edrick3
door edrick3 - May 3, 2018 om 19:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat was dan een onverwachte verrassing.
Zou er maar geen probleem van maken en gewoon van de geuren genieten.
Is allang bij Alie afgeschreven.
Administratieve rompslomp kost meer dan die € 10.

tijger1
door tijger1 - May 3, 2018 om 19:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb daar nog mooit iets gekocht, dus ik heb geen idee of u kunt mailen. Maar anders maar gewoon betalen onder vermelding van de nummers van verleden jaar,

Beps
door Beps - May 3, 2018 om 19:21
75 Antwoorden / Vragen

Als je geweten opspeelt dan neem je eerst contact op met de winkel, deze kun je boven in je bestelling vinden en dan aan hem zeggen dat je het nogmaals bestel en betaal maar dat hij het niet hoeft op te sturen. Dan staat alles weer goed en kun jij rustig slapen. Als je deze methode gebruik kun je nogmaals bij je betaling in het boxje eronder vertellen dat hij het niet hoeft op te sturen.

Ook kun je met EVA chatten op hun site en de situatie uitleggen als je er met de verkoper niet uitkomt, dan krijg je vanzelf het antwoord van hun.
Om bij EVA te komen moet je onderaan de pagina onder HELP klikken op "Customer service". Klik op een van de probleem meldingen en klik hierna onder op nee het heeft niet gehlopen, hierna volg je nog wat vragen en daar geef je aan wat je dwars zit, dan komen zij er niet uit en dan krijg je een medewerker die met je gaat chatten en de boel recht kan zetten. Dit is een zeer complexe methode ik heb het al twee keer gedaan en telkens dacht ik dat het niet werkte maar dan ineens zit je erin en lukt het om alles recht te zetten. Advies van mij als je Engels niet optimaal is, gebruik even translator van Google en alles komt sneller goed. Ook je bestellings link klaar zetten om het gevraagde direct te kunnen geven.

Als je ermee kunt leven doe je niets en heb je gewoon even een prijsje gewonnen. Tenslotte kan zoiets gebeuren en inderdaad kun je hierover niets vinden.

ekiem
door ekiem - May 3, 2018 om 19:35
676 Antwoorden / 100 Vragen

Bedankt voor je advies Beps.

Ik had al met Eva gechat maar dat werd een heel gedoe omdat ze het niet begreep en ik het ,denk ik, niet goed kreeg uit gelegd.
Ga eens kijken of ik de winkelier kan bereiken en anders heb ik inderdaad "prijs ". Ben al blij dat het géén mega bedrag is. Was het gebeuren al vergeten totdat ik een brief in de bus kreeg dat ik een pakje mocht ophalen op het postkantoor. Snapte er niets van omdat ik niets had besteld. Toen ik mijn handtekening had gezet kreeg ik het pakje en het leek op zo'n Aliexpress pakket. Eenmaal geopend , viel het kwartje.

Ekiem

Beps
door Beps - May 3, 2018 om 22:46
75 Antwoorden / Vragen

Ekiem voordat je in de echte chat zit is het ook een bot die steeds de vragen stelt en inderdaad geeft dit het idee niet verder te komen, maar de aanhouder wint en dan zie je ineens de echte chat met ene John of andere naam en dan heb je ze pas echt beet, dit zie je direct ik vind alleen het schrijven zo moeilijk omdat ik dat dunnen witte regeltje niet goed zie, dus goed kijken als je het een volgende keer doet. Succes met de winkel, dat zal best wel lukken.

Thijs12
door Thijs12 - May 3, 2018 om 23:39
536 Antwoorden / Vragen

Is mij ook eens gebeurd. Ik had een dispute geopend omdat ik het niet ontvangen had. Binnen 2 dagen geld retour. Twee weken later kwam het pakje aan. Contact opgenomen met de verkoper. Ik wilde alsnog betalen . De verkoper wilde dat absoluut niet. Ik had mijn geld terug en hij had zijn geld van Ali gekregen. Zaak was gesloten en kon niet meer geopend worden.. Dus ik heb gezegd Thank you en dat was het .

diumenge
door diumenge - May 4, 2018 om 07:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je kan in je account toch zien wie de verkoper was en daar dan contact mee opnemen door die via de site een berichtje te versturen. Waarschijnlijk kom je dan in een situatie zoals die van THEOTRUCKER hierboven.

ekiem
door ekiem - May 4, 2018 om 11:03
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedemorgen,
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb in mijn account gestruind en jawel hoor..............ik heb de verkoper gevonden. Was een bestelling van vorig jaar September, ik heb deze verkoper een berichtje gestuurd . Ben benieuwd .
Ik laat het jullie weten, bedankt voor alle reacties, Ekiem

audb
door audb - May 4, 2018 om 13:12
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als je het geld terug hebt gekregen dan heeft de verkoper dat ook niet gekregen dus is het eerlijk om alsnog het geld over te boekken aan de verkoper.

Meestal zullen ze vragen om dat op hun eigen rekening over te boeken immers moeten ze aan Aliexpress ook betalen en iedere dubbeltje is er weer een die ze zelf verdiennen.

mo
door mof - May 4, 2018 om 13:39
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U hoeft niets. Met de terugbetaling is de koopovereenkomst ontbonden. De inhoud van het pakket is niet uw eigendom, u mag het niet gebruiken. Wellicht kunt u een email aan de verzender schrijven dat hij het laat oppikken?

ekiem
door ekiem - May 4, 2018 om 14:24
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedemiddag,

Ben ook benieuwd wat verkoper zal voorstellen. Pakje heeft een waarde van 11 euro en is gratis naar mij verzonden. I.v.m de kosten denk ik, dat hij het wel niet terug zal willen ontvangen. Gewoon betalen vind ik makkelijker en prettiger, ik hoor het wel.

EKiem

vu2615
door vu2615 - May 4, 2018 om 15:57
81 Antwoorden / 3 Vragen

Is heel simpel: U hebt overlegt met Alieexpress en omdat er geen levering heeft plaatsgevonden heeft u van Alieexpress uw geld terug gekregen. Case closed. Als er op de een of andere manier na een half jaar toch nog wat ontvangt is dat niet uw probleem. Ga er dus lekker van genieten

Thijs12
door Thijs12 - May 4, 2018 om 16:11
536 Antwoorden / Vragen

In tegenstelling tot wat audb schrijft krijgt zowel de koper als de verkoper de schade bij een dispute van niet bezorgd zijn betaald.  Misschien krijgt de verkoper minder dan de koper maar dit wordt betaald vanuit een opslag voor Aliexpress.. Dus iedereen gelukkig.

ekiem
door ekiem - May 8, 2018 om 17:14
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedemiddag, even een up-date, Ik heb inderdaad contact kunnen leggen met de verkoper en hem h.e.e.a uitgelegd. Ook gewezen op deze bestelling en de daaraan gekoppelde data en betaling. Allemaal in het engels. Geen idee of hij alles heeft begrepen maar volgens hem is het prima zo. Ekiem

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 8, 2018 om 17:23
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Il ben benieuwd wat de verkoper meldt. Aan u is in ieder geval niet te verwijten dat u geen actie onderneemt om een onterecht ontvangen betaling te  corregeren

tijger1
door tijger1 - May 8, 2018 om 17:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou dat is dan toch keurig afgewikkeld? Bedankt voor het terugmelden.

ekiem
door ekiem - May 8, 2018 om 17:43
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedemiddag,

In het bestelprocedure had ik toendestijds contact met ene Ricky en hij was ook degene die na 13 weken voorstelde om het geld terug te storten. Zo gezegd , zo gedaan. Nu was het een andere medewerker maar ik vind het prima zo. Ik  had voorgesteld om het bedrag op hun rekening te storten maar dit vond hij niet nodig.
En in heb inderdaad gedaan wat ik kon,

Ekiem

ma
door malhy2 - May 10, 2018 om 04:58
309 Antwoorden / 13 Vragen

contact op nemen met de verkoper en als deze niets van zich laat horen gewoon genieten van de olie.
enige tijd geleden had mijn dochter een hoesje voor haar telefoon gekocht. Er kwam een afwijkende kleur met een briefje sorry de kleur was uitverkocht we hebben deze opgestuurd. Volgende dag kwam het hoesje net de bestelde kleur......
Beide hoesjes behouden, terugsturen zou mer kosten dan de 2 hoesjes bij elkaar.

Gr ED