Ro
door Robert Niewold Oct 26, 2020 om 11:21
Winkels & webshops

Pakket niet bezorgt wel getekend

Goedemorgen,

Het zit zo in elkaar, een aantal maanden geleden heb ik een bestelling gedaan op een website. (modeltreinexpress)
Met track en trace kon ik mooi mijn pakketje volgen, echter stond er opeens dat het pakket is afgeleverd terwijl er niemand thuis was.
Ook degene die ervoor getekend heeft ben ik niet maar blijkt de bezorger te zijn na enig onderzoek.
Echter het pakketje blijkt van de aardbodem verdwenen te zijn en Joost mag weten waar het is.
Het onderzoek naar het pakketje was ook gestopt omdat ze geen contact konden krijgen met modeltreinexpress, dus zelf contact opgenomen met modeltreinexpress alleen hun vermelden dat er nooit een poging is gedaan bij hun omdat ze zelf ook een contact personen hebben binnen DHL die al hun pakketjes behandeld. Dus wederom hebben ze nu vanuit modeltreinexpress een onderzoek gestart maar inmiddels zijn we maanden verder en had ik wederom niks vernomen. Nu nogmaals met modeltreinexpress contact gezocht en krijg ik hetvolgende te horen. Nu in de corona periode is het wettelijk zo geregeld dat de bezorger zelf mag tekenen. Dus nu komt het erop neer dat ik kan fluiten naar mijn bestelde producten of mijn geld retour. Na navraag blijkt dit nu regelmatig voor te komen dat mensen hierdoor gedupeerd worden. Kunnen jullie mij vertellen of we hier verder nog iets mee kunnen doen of wat vervolg stappen kunnen zijn of wat voor rechten wij dan nog hebben?

 Ik hoor het graag.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

Robert Niewold

1170 3 Rapporteer

marita5
door marita5 - Oct 26, 2020 om 11:44
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Robert Niewold ,

Modeltreinexpress is nergens bij aangesloten , neem eens contact op met Consuwijzer en Juridisch loket , klik op de rode regels .
Modeltreinexpress is verantwoordelijk , zij hebben een overeenkomst met DHL en niet u .

https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-acm-consuwijzer

https://www.juridischloket.nl/contact/#

tdmduc
door tdmduc - Oct 26, 2020 om 12:19
703 Antwoorden / 2 Vragen

Tja, i.v.m. corona maatregelen tekent mijn DHL bezorger ook namens mij, schijnt de gewoonste zaak van de wereld te zijn......

marita5
door marita5 Oct 26, 2020 om 12:23
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@tdmduc , bij mij tekent de bezorger ook , de webwinkel is verantwoordelijk , deze heeft een overeenkomst met DHL en niet Ts

Analoog
door Analoog Oct 29, 2020 om 08:40
137 Antwoorden / Vragen

Alles schijnt in Corona tijd te kunnen, maar laat ze maar met bewijs van de handtekening komen.....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 26, 2020 om 15:33
16826 Antwoorden / 202 Vragen

Dit is een boeiende. Indien inderdaad de bezorger heeft getekend voor ontvangst is zijn werkgever verantwoordelijk en is er zelfs mogelijk sprake van een strafbaar feit! Zie bijv.deze: https://www.tomlow-advocaten.nl/nieuws/valse-handtekening/ of deze omdat de bezorger zich heeft voorfegaan dat u heeft onderetekend voor ontvangst: https://www.rijksoverheid.nl/contact/contactgids/centraal-meld-en-informatiepunt-identiteitsfraude-en-fouten-cmi en daarmee voldoende reden om nader advies te vragen bij een juridisch loket zoals @MARITA5 al aangaf.

DHL kan niet bewijzen dat u het pakket heeft ontvangen en is daarmee aansprakelijk voor de kennelijke ontvreemding. En dat is ook een strafbaar feit. Zie daarvoor o.a. deze: https://mijn.scorpions.nl/integriteitsbeleid/ontvreemding-van-goederen

U heeft m.i. feitelijk al wel voldoende reden om nu al zelf aangifte te doen maar het vooraf ook raadplegen van het juridisch loket kan zeker zinvol zijn.