lo
door lovewinnie Dec 10, 2019 om 18:08
Winkels & webshops

Pakket ontvangen voor buren, deze persoon woont daar niet. Wat nu

Goedenavond
Ik heb een vraagje. Uit goed fatsoen heb ik vorige week een pakketje aangenomen van postnl voor de buren van nr 30. Deze mensen kwamen dus zaterdag pakket ophalen, nou ja dat was de bedoeling maar ze kwamen kijken want Ze hadden niks besteld. Naam van hun staat ook niet op het pakket maar een wild vreemde. Alleen adres klopt. Ze willen het dus niet hebben .
Nu heb ik contact gehad met Postnl en moet het maar even afgooien bij afleverpunt met retour afzender erop. Ding is echt groot en loeizwaar. Niet ff op de fietst te doen.
Er staan verder geen contact gegevens op. Nu wilde ik het terug geven aan Postnl pakket bezorgen maar mag niks terug nemen.
Nu zit ik dus met flinke doos in de gang , komt van Amazon. Even afgooien op z'n postnl punt zit er niet in, postnl wil het niet ophalen en de overburen willen het niet aannemen . Wat kan ik nu nog doen. Staat echt zwaar in de weg

Mvg Sandra

5710 10 Rapporteer

Donuts
door Donuts - Dec 10, 2019 om 18:16
1203 Antwoorden / 2 Vragen

In het vervolg geen pakketten meer aanpakken zonder eerst de naam te checken. Als die naam u niets zegt, zeker niet aannemen. Vraag aan buren die een auto hebben om het samen met u even af te geven bij een postnl punt.

Gezien de tijd van het jaar en de woorden 'groot en loeizwaar' zou er zomaar vuurwerk in kunnen zitten.

lo
door lovewinnie Dec 10, 2019 om 18:25
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Neem altijd voor iedereen pakketjes aan. We hebben echter nu 3 nieuwe mensen wonen in de straat. Nr 30 is er ook een van. Kende zijn naam dus nog niet. Ik weet dat de naam zeker niet van de vorige bewoner is en de naam komt haar ook niet bekend voor .
Nr 30 heeft ook geen auto maar wil het ook gewoon echt niet hebben of wegbrengen.
Heb meerdere pakketjes op de trap staan,elke dag weer en dit is de eerste keer dat het fout gaat en ik er mee blijf zitten

Donuts
door Donuts Dec 10, 2019 om 18:30
1203 Antwoorden / 2 Vragen

U heeft toch wel meer buren die een auto hebben? Bijv. 1 van de mensen waarvoor u regelmatig pakketjes aanneemt?

tdmduc
door tdmduc Dec 11, 2019 om 10:58
703 Antwoorden / 2 Vragen

@Graspollen:  Amazon verkoopt geen vuurwerk.

tijger1
door tijger1 - Dec 10, 2019 om 18:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou Amazon maar een mailtje sturen dat ze het op kunnen komen (laten) halen.

Topantwoord

ju
door juliomariner - Dec 10, 2019 om 19:03
1311 Antwoorden / 2 Vragen

In ieder geval niet meegeven aan iemand die komt melden dat hij [naam ontvanger] op pakket is. Dit ruikt behoorlijk naar pakketfraude.

holstein
door holstein - Dec 10, 2019 om 20:34
922 Antwoorden / 16 Vragen

Kun je het pakket ook voorzichtig openen, want dan is de kans dat er en pakbon in zit met het goeie adres en zou je de persoon kunnen bellen of met dat adres contact met Amazon opnemen.

aurora1
door aurora1 - Dec 10, 2019 om 22:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Doe wat @tijger1 voorstelt. En dat ze daarbij haast maken.
Het pakket niet openen.

lo
door lovewinnie - Dec 11, 2019 om 08:22
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Pakket is nog steeds dicht en ga hem niet openen. Weet niet wat er in zit . Voor contact gegevens van Amazon moet ik account aanmaken op hun website. Ga ik niet doen.
Heb een mail gestuurd dat hier een pakket ligt en melding gedaan bij Postnl .
Amazon op Facebook gecontacteerd met Google translate Engels . Ze reageerde dat  ze mijn gegevens zouden melden bij Amazon Nederland en wordt deze week nog gebeld . Nou we wachten af. Hun vinden het raar want sturen eigenlijk alles aangetekend en ze denken dat omdat huis aan overkant lang leeg stond mensen op dat adres besteld hebben in de hoop dat het naar afhaalpunt zou gaan (Ivm moeten tekenen en niemand thuis) en dat ze het dan op eigen naam met eigen id kunnen ophalen en tekenen en dat nr 30 de rekening krijgt .
Nu heeft nr 30 niks aangenomen , er is niet voor getekend en ligt het hier te wachten

panter22
door panter22 Dec 11, 2019 om 08:56
6599 Antwoorden / Vragen

Dat heb je even keurig geregeld. Ik zou ook maar even bericht van Amazon afwachten en het pakket in de tussentijd aan niemand meegeven,

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 11, 2019 om 08:44
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn advies: contact opnemen met Amazon en dat melden https://nl.wikihow.com/Contact-opnemen-met-Amazon
Waarom zouden de overburen het wel moeten aannemen? De adressering is toch foutief?

aurora1
door aurora1 - Dec 12, 2019 om 18:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kunt u het pakket niet probleemloos buiten de deur zetten?
Ook voor het geval er eventueel een bestelling vuurwerk in zit, een mogelijkheid die hier al genoemd is, en dan staat het niet meer in de weg.

ro
door ron503 - Dec 12, 2019 om 19:12
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Het is geen leuke binnenkomer maar de pakketten voor de deur van nummer 30 zetten en geen pakketten voor nummer 30 meer accepteren. Het zou maarzo kunnen dat een onverlaat goederen op dat adres laat bezorgen in de verwachting dat ze niet bezorgd kunnen worden omdat de woning leegstond en bij een afhaalpunt afgehaald kunnen worden de onverlaat kan het pakket immers volgen. Als de goederen op basis van afterpay zijn aangeschaft dan gaan de buren van nummer 30 nog een boel nare brieven in de bus krijgen want het bezorgadres is ook het factuuradres.

lo
door lovewinnie Dec 12, 2019 om 20:15
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Daar ben ik dus ook bang voor. Track tracé staat ook dat het op mijn huisnr is afgegeven( net na gekeken ) en wil hier geen rare mensen aan de deur. Ga hem niet meegeven ,nou ja hoop ik haha. Ligt er maar net aan wat voor figuur het is . Nr 30 had het kunnen aannemen van mijn. Het is tenslotte voor zijn adres . En dan zelf retour kunnen doen maar hij vind dat te veel werk . Neem dus ook niks meer voor hem aan. Zo leer je nieuwe buren wel kennen.     Als ik volgende week nog niks heb gehoord vraag ik alsnog iemand het naar Postnl punt te brengen en zoeken ze het zelf maar uit. Kruis erop met retour en wil bewijsje . Maar wel weer rompslomp om niks