Pakket opengemaakt/ leeg geleverd
Ik heb online 2 truien besteld, omdat ik twijfelde over de kleur. Na ontvangst heb ik 1 van de truien retour gestuurd.
Dit was op eigen kosten, dus met track en trace code teruggestuurd.
De volgende dag kreeg ik een mail van de winkel dat ze het pakket geweigerd hadden, aangezien het pakket open en leeg was. Er was een foto bijgevoegd waarop de postbezorger te zien is met een lege zak, alleen het retourformulier zat er nog in.
Daarop heb ik meteen een klacht ingediend bij PostNL, maar zij gaan niks doen, aangezien het niet verzekerd verstuurd is.
Ik heb de bestelling gezet op Afterpay, dus heb nog niks betaald.
Maar de winkel wil dat ik nu 2 truien betaal, terwijl ik er toch echt 1 retour gestuurd heb.
Op het barcode label staat ook een gewicht, het was geen lege envelop.
Wat moet ik nu doen? PostNL verschuilt zich achter de postwet ofzo. Terwijl het daar toch duidelijk fout is gegaan.
Maar ben ik nu toch verplicht om allebei de truien te betalen?
Om meteen uw vraag tebeantwoorden: Ja, u moet 2 truien betalen.
U bent de verzender, dus u bent verantwoordelijk dat uw artikel/pakket ook effectief aankomt bij de geadresseerde.
U heeft het niet verzekerd verzonden, dus kan post.nl inderdaad niets voor u doen.
Triest voor u maar u zult de afterpay organisatie volledig moeten betalen. Daar ontkomt u niet aan.
Vergeet niet dat als u niet of deels betaald voor hogere kosten komt te staan, aanmaning, incassoburo, deurwaarder, of rechtszaak.
Omgedraaid: als u iets besteld wat bij de post gestolen wordt, moet de verkoper u weer een zelfde pakket sturen.
Zie de al gegeven reactie en zie dan nog deze: https://www.klacht.nl/aansprakelijkheid-pakketpostverzending/
Hetgeen u eventueel wel toch zou kunnen doen om met de foto naar een politiebureau te gaan en daar melding te doen van vervreemding.
Ook kunt u navraag doen/advies vragen bij www.juridischloket.nl .
Aanvullend: het lijkt mij dat men bij post.nl wel een onderzoek zou moeten doen op basis van de foto als bewijstuk. Het zou dan toch onder verantwoordlijkheid van post.nl zijn gebeurt en er zijn uitzonderingen op de aansprakelijkheid voor de verzender in zo'n situatie als aantoonbaar het proibleem aan de transporteur is te verwijten.
Je zou aangifte kunnen doen. In theorie kun je verhaal halen bij de dief, maar in de praktijk zal het lastig zijn om de dief te achterhalen en het bewijs rond te krijgen.
Is barcodelabel dat gewicht aangeeft een bewijs dat er geen sprake van leeg gewicht is?
Niet is overigens neit uit te sluiten dat tijdens machinale post handelingen de zak open gescheurd is en de inhoud er uit is gevallen. Het dan voor PostNL niet meer vast te stellen waar het in heeft gezeten.
Ik kan mij niet direct voorstellen waarom een trui op deze wijze gestolen zou moeten worden.
Verandert niets aan het feit dat de kosten voor topic starter zijn.
Ok duidelijke antwoorden.
Maar twijfel nog wel. Ik werd namelijk gewezen op de uitzending van afgelopen maandag van de rijdende rechter. Daar isa te zien dat iemand schoenen had besteld, ze had deze retour gestuurd.
Nu was haar pakket ergens kwijt geraakt en wilde het bedrijf van de schoenen dat ze dus betaalde. Dit hoefde zij niet, want ze had bewijs dat ze de schoenen had teruggestuurd.
Ik heb ook een bewijs dat het is teruggestuurd, dus zou dit dan ook gelden?
Ik heb die uitzending nog even teruggezien. En inderdaad als je bewijs hebt dat je het pakket hebt teruggestuurd, dan hoef je volgens Mr. Goos de trui niet te betalen.
Je zou contact met de winkel kunnen opnemen en wijzen op de uitzending.
https://www.kijk.nl/programmas/mr-frank-visser-wordt-u-al-geholpen/PwVXZ24t9Ou/seizoen/151550504050/afleveringen/video/empty_episode-mr-frank-visser-wordt-u-al-geholpen-s1-e33-2020-10-20/kcQgFHJMr7I
Leuk, dat gaat gewoon in tegen de wet die stelt dat de verzender aansprakelijk is voor het transport. Had mr Goos nog een bepaalde reden waarom de wet niet zou gelden?
Ik kan mij voorstellen dat als gebruik wordt gemaakt van een retour service die door de leverancier zelf wordt aangeboden en het goed dan zoekt raakt de verzender niet aansprakelijk kan worden gehouden.
Dat was mijn standpunt ook altijd maar men heeft mij ooit de wet laten zien en het staat er gewoon. Heel mysterieus want ik weet gewoon niet meer wat ik moet geloven.
ja, verzender is verantwoordelijk tot aan aflevering, verzekerd verzenden had je dit bespaart....
in dit geval was pakket niet kwijt maar de trui die erin zat....
Op het barcode label staat het gewicht, is dat onvoldoende bewijs dat het pakket niet leeg was?
daar gaat het niet om Sjoppy, daar moet je met de postNL uit zien te komen, de verzender is ten alle tijde verantwoordelijk voor de spullen die hij verzend tot aan de aflevering, als je iets verzend is het dus van belang dat je OF dit risico zelf draagt OF de spullen verzekerd verzend....
draai het eens andersom, jij besteld iets maar pakket komt leeg aan, zou jij betalen dan voor de goederen????
Bedankt voor uw antwoord, weet nu hoe het zit.
Ja maar dat kost ook weer flink wat..... En inderdaad voor een leeg geleverd pakket betaal ik ook niet.... Het is een kwestie van de POSTWET die niet DEUGT en een Postbedrijf dat zich altijd (!!) daarachter verschuilt.
U kunt vinden dat het niet deugt maar de post biedt een relatief goedkope optie om iets te versturen maar is dan niet verantwoordelijk voor de waarde van de inhoud die zij overigens ook niet kent. Tegen een meerprijs kunt u die waarde verzekeren. U heeft dus een keuze, wat is daar verkeerd aan?
Als u een pakket verzend dan krijgt u een formuliertje mee dat het verzonden is dus u bent niet de schuldige. U hebt immers het bewijs in handen dat het verstuurd is. Op dat bewijs staat datum en tijd van verzenden. Dit kunt u overleggen aan de zaak waar u de trui naar toe hebt gestuurd.
Als u een pakket verzend dan krijgt u een formuliertje mee dat het verzonden is dus u bent niet de schuldige. U hebt immers het bewijs in handen dat het verstuurd is. Op dat bewijs staat datum en tijd van verzenden. Dit kunt u overleggen aan de zaak waar u de trui naar toe hebt gestuurd.
Ja, ik ben bang dat u aan het kortste eind trekt. Ten opzichte van de leverancier bent U verantwoordelijk voor de terugzending. Post.NL zal zeggen dat u de zak niet goed hebt gesloten of iets dergelijks, terwijl de kans natuurlijk vele malen groter is dat een van HUN werknemers de trui simpelweg gestolen heeft. De arrogantie van 'ons nationale postbedrijf' is wel vaker van een hoogtegraad die je je haast niet voor kunt stellen. IK HAAT dat bedrijf en wanneer ik iets met een ander (DHL, DPD, UPS of zo) kan (laten) versturen, dan heeft dat altijd mijn voorkeur.
Er zijn zat redenen om niet voor PostNL te kiezen maar denkt u dat als bijvoorbeeld DHL of UPS uw zending kwijtraakt u de waarde dan vergoed krijgt als u daar niet een verzekering voor afgesloten had of schat het risico op kwijt raken gewoon veel lager in dan bij PostNL?
Wat ik vreemd vind is dat er een foto bij zit van de postbezorger die een lege zak toont.
Ik kan mij niet voorstellen dat de bezorger wacht tot alle pakketten geopend en gecontroleerd zijn voordat hij weg gaat.
Als dat bij elke levering zo zou gaan dan heeft ie meer werk dan dat er uren in een dag zitten.
Bij het bedrijf waar ik werk is de bezorger al weer in de auto soms al voor ik zie dat er iets afgeleverd is.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Hoe haal ik bedwantsen weg?
Hoi,
Ik denk dat ik last heb van bedwantsen. Wij zijn op vakantie geweest en sindsdien heb ik last van jeuk en rode bulten. Ik probeer ze zelf te bestrijden met alle tips op het internet, maar ik krijg ze echt niet weg.
Nu wil ik een ongediertebestrijder inschakelen, alleen vind ik dit echt belachelijk duur.
Heeft er iemand misschien de gouden tip voor mij?
Het zou me
...
Lees meer
Al die middelen die koud ook schoon wassen, hoe slecht zijn die voor het milieu?
Ik herinner me nog de fosfaat ellende: wasmiddelen met fosfaat zorgden voor enorme problemen in het buitenwater. Moesten er dus uit.
Nu de energie duur is, gooien ze ons plat met reclame voor (af)wasmiddelen die in koud water ook schoon wassen.
Daar moeten dan wel haast sterke chemicaliën in zitten toch?
Wanneer leren we eens dat een nieuwe stof eerst echt goed moet worden onderzoc
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer