Ir
door Iriscreemers Aug 16, 2018 om 18:20
Winkels & webshops

Pas compensatie na verwijderen klacht?

Wij liggen al 2,5 maand met een bedrijf in de clinch over een product dat niet naar wens was. 3x een nieuw exemplaar ontvangen, steeds hetzelfde probleem. De kwaliteit was niet goed (we hebben nu nog steeds 2 scheve poten), de klantenservice zo mogelijk nog slechter. Na 2 maanden kregen we geen reactie meer op mails en terugbelverzoeken terwijl de klacht nog liep. Ik heb toen een melding op klachtenkompas aangemaakt in de hoop dat ze daar wel weer op zouden reageren. Dat gebeurde niet, maar na nieuwe belpogingen van mij hebben we toch weer contact.

Van de directeur hebben we nu een compensatievoorstel gekregen (20% korting op de aanschafprijs). Hij maakt dit over, maar... pas als onze klacht op klachtenkompas verwijderd is! Dat vind ik een rare gang van zaken. Ik wil best een keurige afronding plaatsen dat het probleem netjes en naar tevredenheid is opgelost, maar daar gaat hij niet mee akkoord.

Is het voorwaarden stellen voor compensatie een normale gang van zaken, of ben ik (inmiddels) te fijngevoelig (de korting voelt dan bijna als 'zwijggeld') en moet ik gewoon maar de hele klacht verwijderen?

7960 14 Rapporteer

ju
door juliomariner - Aug 16, 2018 om 18:25
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou de lklacht echt niet weghalen. Als dat mogelijk is zou ik zelfs dit verhaal aan de klacht toevoegen

edrick3
door edrick3 - Aug 16, 2018 om 18:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, lijkt me geen goede zaak.
Als er compensatie gegeven wordt kan dit als 'oplossing' bij je klacht vermeld worden.
Dan kan men toch zien dat er iets met je klacht gedaan is.

marita5
door marita5 - Aug 16, 2018 om 18:33
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Iriscreemers ,

Welk bedrijf is dit ,  zjn ze nergens bij aangesloten ?

tenormin
door tenormin - Aug 16, 2018 om 18:56
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Zeg ja tegen de compensatie (hij is niet eerlijk dus dat hoeft u ook niet te zijn); zodra de compensatie geregeld is zet u het weer op klachtenkompas plus uitleg hoe u bent gemanipuleerd. Met boeven vangt men boeven. Wel benieuwd welk bedrijf dit is. Weet best dat dit een 'gemeen' advies is, maar ja, die toko vraagt erom.

Tr
door Trostomaat Aug 17, 2018 om 02:25
239 Antwoorden / Vragen

Onfatsoenlijk gedrag. Hoe zou u het vinden als u een afspraak maakt, en nadat u uw verplichtingen bent nagekomen, zegt de ander 'bekijk het maar'? Boeven? Niet eerlijk? Hoe komt u daarbij? U kent de situatie niet, dus kunt u daarover ook geen oordeel vellen.
Het bedrijf doet een voorstel om het conflict op te lossen. Daar is niets mis mee. Dat maakt ze nog geen boeven.
TS is vrij om op het voorstel in te gaan of niet.

ri
door rietje328 Aug 17, 2018 om 13:01
27 Antwoorden / 0 Vragen

@Trostomaat: Hoezo niet eerlijk vraagt u? De directeur probeert de naam van zijn bedrijf te zuiveren door een slechte review af te kopen. De fatsoenlijke manier zou zijn de gemaakte fouten toe te geven en volgende keer een betere service te leveren.
Hoe fijn zou u het vinden als u problemen ervaart door in zee te gaan met een bedrijf omdat u geen negatieve reviews kon vinden, terwijl die er wel geweest zijn? Of kijkt u überhaupt niet naar de status van een bedrijf voor u er iets afneemt?

tenormin
door tenormin Aug 17, 2018 om 13:20
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@rietje328, +10

Tr
door Trostomaat Aug 18, 2018 om 03:36
239 Antwoorden / Vragen

@Rietje328,
U geeft hier een onjuiste voorstelling van zaken. Er is geen sprake van een review op een reviewsite of censuur van die reviews. Er is sprake van een klacht, op een website die speciaal in het leven is geroepen om, met de druk van publiciteit, klagende consument en bedrijf dichterbij een oplossing te brengen. Dat het bedrijf fouten heeft gemaakt of geen goede service levert, dat is uw aanname, geen vaststaand feit (TS zal het met u eens zijn). Het bedrijf zou het hier weleens mee oneens kunnen zijn. Ze bieden een oplossing aan. Het staat TS vrij om dit af te wijzen.
Nogmaals de voorstelling van zaken dat het bedrijf hier een onwelgevallige review wil censureren is bezijden de waarheid. Consumenten gebruiken juist deze klachtensites als schandpaal en om bedrijven onder druk te zetten hen tegemoet te komen. Als u het geen kies voorstel vindt, dan gaat u er niet mee akkoord. Al betaalt u daarvoor wel een prijs. Dat heeft u er dan natuurlijk voor over (ik heb daar veel respect voor), maar als je zoals tenormin het bedrijf met boeven vergelijkt terwijl je zelf probeert met list en bedrog je compensatie veilig te stellen door je niet aan je afspraken te houden, dan ben je onfatsoenlijk bezig.

marita5
door marita5 Aug 18, 2018 om 18:33
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@trostomaat , Dat het bedrijf fouten heeft gemaakt of geen goede service levert, dat is uw aanname, geen vaststaand feit , lezen is ook een kunst , wat een flutantwoord , lees het topic en de klacht van Ts op klachtenkompas eens door .

Tr
door Trostomaat Aug 19, 2018 om 04:43
239 Antwoorden / Vragen

@maritas, een klacht is een klacht, eenzijdig. Geen rechterlijke uitspraak. Er waren zaken niet in orde met het product. Het bedrijf gaat daarmee aan de slag, maar slaagt er niet in het naar tevredenheid van de klant op te lossen. Maar dat betekent inderdaad nog niet dat het bedrijf fouten heeft gemaakt zoals rietje328 aanneemt. U laat hier evenmin zien dat het bedrijf niet deugt.

marita5
door marita5 Aug 19, 2018 om 07:38
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@trostomaat , het bedrijf slaagt er niet in om het probleem op te lossen , en dit na 3x , dan is het een waardeloos bedrijf als Ts word afgekocht met een korting van €100;- en verwijderen van de klacht op klachtenkompas ..Uw aanname slaat nergens op .

Tr
door Trostomaat Aug 19, 2018 om 17:53
239 Antwoorden / Vragen

@maritas, ik zeg niet dat het een goed bedrijf is, of dat ik op grond van de informatie met een gerust hart daar iets zou bestellen. De aannames worden niet door mij gedaan.

tijger1
door tijger1 - Aug 16, 2018 om 18:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En maakt die 20 korting de poten “gelijk”?

marita5
door marita5 - Aug 16, 2018 om 21:35
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@IrisCreemers ,

Ik heb uw klacht op klachtenkompas gelezen  , u doet zelf een voorstel .

Uw klacht :

Vorig jaar bleek een aangeschafte massief teakhouten tuintafel van slechte kwaliteit, er kwamen op meerdere plekken grote scheuren in het tafelblad. Na lang soebatten kregen we een tegoedbon om een nieuwe tafel bij ***********uit te komen zoeken. Geld retour om 'vrij' elders een nieuwe tafel te kopen was geen optie.

Dit jaar op 26 mei een nieuwe (Hartman) tafel uitgekozen. Wel weer 100 euro duurder, maar ja.
- Het onderstel van de tafel bleek beschadigd door het verpakkingsplastic.
- De vervangende tafel bleek op dezelfde manier beschadigd.
- De derde tafel bleek een productiefout te hebben (poot verkeerd geboord waardoor 1 poot maar met 1 schroef vastgezet kan worden). De bezorgers moeten dit gemerkt hebben bij het in elkaar zetten, maar hebben erover gelogen dat de overblijvende schroef een reserveschroef was.
- De vervangende poot werd steeds maar niet bezorgd, raakte zoek bij PostNL, maar bleek uiteindelijk nog gewoon bij *********** in het magazijn te liggen.

Dit weekend eindelijk de poot ontvangen. Helaas zit hij scheef in het frame. Dat was bij een andere poot ook al het geval. Ik had dat eerder niet gemeld want er was al zoveel gedoe en ik wil niet zeuren, maar nu hebben we dus een tafel met twee scheve poten (frame scheef gelast?).
Na elke verkeerde levering duurde het zo’n 2 weken voor we een nieuwe tafel / onderdeel kregen, en moest ik er zelf elke keer weer achteraan. We hebben dus 2 maanden zonder tuintafel of met wankele tafel met losse poot gezeten.

Op 17 juli heb ik maar per mail een klacht ingediend en de vraag gesteld wat ze er aan konden doen om alsnog van ons een tevreden klant te maken.
18 juli kreeg ik bericht dat deze klacht ‘direct en zo spoedig mogelijk’ opgepakt zou worden.
Op 23 juli heb ik nogmaals gemaild wanneer ik reactie kon verwachten.
Vorige week heb ik enkele keren contact gehad met de klantenservice over de bezorging van de tafelpoot, waarbij ze steeds bij de betreffende klachtenmedewerker zouden informeren wanneer ik een reactie zou krijgen over passende compensatie. Hij zou vast dezelfde dag of de dag erna wel reageren. Inmiddels is het 30 juli: nul reactie.

Kortom: slechte communicatie vanuit de klantenservice, slechte planning met bezorging (maken eigen bezorg-beloftes op de site niet waar), slechte afhandeling klacht. De beschadigingen en productiefout bij Hartman kan ***********niks aan doen, liegen over een productiefout van de tafel door bezorgend personeel kan echt niet.

De oplossing :

Bij gebrek aan compensatievoorstel door ************ doen wij maar een voorstel: retour nemen van de tafel en volledige aankoopbedrag terugstorten, of 100 euro korting (terug te storten, geen tegoedbon). Erkenning van de belabberde afhandeling en excuses hiervoor zou ook wel netjes zijn.

Op 10 aug uw reactie :

Ik ben inmiddels weer in gesprek en hoop dat het nu netjes opgelost wordt.

Een tip , klacht op klachtenkompas niet verwijderen .

Dit bedrijf is aangesloten bij thuiswinkel.org , dien daar een klacht in , klik op de rode regel .

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

Ir
door Iriscreemers - Aug 16, 2018 om 22:55
2 Antwoorden / 1 Vragen

De bovenstaande reacties vormen een aardige samenvatting van de opties die we voor ons zien :-).

@Maritas, klopt dat ik zelf een voorstel heb gedaan voor de compensatie. Die is op zich geaccepteerd door het bedrijf, alleen verbinden ze er nu dus een voorwaarde aan (verwijdering klacht) en daar ben ik het niet mee eens.

Ik zie nu dat ze op de eigen website klantenbeoordelingen via kiyoh hebben, ik zou ook de klacht op klachtenkompas kunnen verwijderen en na de compensatie een 'aardig'  bericht incl. dit compensatiegedoe op kiyoh kunnen  neerzetten.  Vraag me alleen wel af in hoeverre dat gemodereerd wordt want ze krijgen daar zoveel tienen als beoordeling van de service...

marita5
door marita5 Aug 16, 2018 om 23:33
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@IrisCreemers , die € 100,- korting die u voorstelt is ook maar een habbekrats voor de problemen die u heeft met dit bedrijf , u word onder druk gezet om de klacht te verwijderen . Ik zou letterlijk en figuurlijk mijn poot stijf houden en niks verwijderen , hoe toepasselijk ;-))

user123
door user123 Aug 16, 2018 om 23:42
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Principes kosten geld.
gelukkig kost het ons geen geld, dus kunnen wij heel voordelig principieel zijn.

Tr
door Trostomaat Aug 17, 2018 om 02:29
239 Antwoorden / Vragen

@maritas, of die € 100,- korting een habbekrats is, is moeilijk te beoordelen. Het lijkt me dat dat mede afhankelijk is van de totale uitgaven die gedaan zijn. Weet u hoeveel dat was?

marita5
door marita5 Aug 17, 2018 om 06:51
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@trostomaat , als ik kijk op de site van dit bedrijf kost een Hartman tafel € 669 , nu actie prijs € 495 , - genoegdoening van € 100,- voor het verwijderen van de klacht en 2 scheve poten vind ik inderdaad een habbekrats , nog maar te zwijgen over de problemen / en de belabberde afhandeling van de klacht die Ts heeft met dit bedrijf . Ts heeft recht op een deugdelijk product , simpeler kan ik het niet maken . Ik zou me niet onder druk laten afkopen en de klacht verwijderen . De opmerking van @tijger1 is juist , voor € 100,- zijn de poten niet recht .

Ir
door Iriscreemers Aug 17, 2018 om 08:50
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het is idd 20% korting van de aankoopprijs (al voelt die €100 inmiddels meer als zwijggeld dan als daadwerkelijke compensatie). Door die korting zouden we uiteindelijk wel met die poten kunnen leven, daarom hadden we dat ook voorgesteld. Bezoek ziet het bv over het algemeen pas als we het zeggen.

We hinken op 2 gedachten: enerzijds 'moegestreden' na al 2 zomers gedoe (en daarom die korting voorgesteld ter afhandeling), en gaan dit weekend op  vakantie.
Anderzijds (opnieuw) boos vanwege alle gedoe en nu die eis van het verwijderen van de klacht. Als we ze de tafel weer op laten halen en helemaal geld terug zouden krijgen (als ze dat al doen), zijn we wel van dit bedrijf af, maar zijn we weer terug bij af zonder tafel.
Na afhandeling een nieuwe melding incl. compensatiechantage plaatsen is ook nog een optie, maar ik weet niet of ik daar genoeg lef voor heb :-)

Kortom, we zijn er nog niet uit... :-P

(ps, het is een beetje cryptisch allemaal omdat ik hier de naam van het bedrijf niet wil noemen, maar voor degenen die op klachtenkompas gekeken hebben: er is nog een bedrijf in dezelfde sector met bijna dezelfde naam. Onze tafel staat niet op de site van 'ons' bedrijf maar wel op de site van dat andere bedrijf. Daar is dus verder niks mis mee, dat schijnt wel een goed, zelfs prijswinnend bedrijf te zijn :-). )

user123
door user123 Aug 17, 2018 om 10:19
1346 Antwoorden / 3 Vragen

De loden leeuw is ook een prijs...

panter22
door panter22 - Aug 17, 2018 om 09:20
6599 Antwoorden / Vragen

De eerste klacht is opgelost. Je kon een nieuwe tafel uitzoeken. Dat heb je geaccepteerd. Dat is voor de klacht niet relevant, alleen voor de garantie, die blijft doorlopen.
Je hebt met bijbetaling een andere tafel gekocht. Ben je nu 3 keer niet tevreden over. 2 keer beschadigde poten, wat een kleinigheid is vergeleken bij de 3de keer. Een wankele tafel met een losse poot .Deze tafel accepteer je met €100 korting. Dan  betaal je nog €400 voor zo'n onding;
Of valt het allemaal wel wat mee?
Intussen heb je die tafels 2 zomers gebruikt. Het is maar de vraag of je je volledige geld terug krijgt als je deze tafel weer terugstuurt.
Hoe lang heb je garantie op die tafel?

Ir
door Iriscreemers Aug 17, 2018 om 11:35
2 Antwoorden / 1 Vragen

@Panter
Met de nieuwe poot staat de tafel gelukkig niet meer wankel, wel staan er dus 2 poten uit het lood (onderaan dik 2 cm naar buiten ten opzichte van de bovenkant van de tafel). Dat is cosmetisch, niet meer onveilig.

En was het maar waar dat we al 2 zomers tafels in gebruik hadden, die van vorig jaar is na een maand opgehaald en toen konden we geen vervangende tafel naar wens vinden. Deze hebben we inmiddels 12 weken geleden gekocht. Hij staat nu sinds 3 weken gemonteerd in de tuin (+ 2 weken onbruikbaar door de losse tafelpoot). De rest van de tijd stonden de beschadigde tafels in doos in de woonkamer in de weg. Garantie zou 2 jaar moeten zijn, ik neem aan dat die geldt vanaf het moment dat we de huidige tafel gekocht hebben, niet die van vorig jaar, toch?

panter22
door panter22 Aug 17, 2018 om 13:07
6599 Antwoorden / Vragen

De tafel die je als vervanging voor de oude tafel hebt gekregen, moet wel goed zijn.
Maar de garantie loopt door bij vervanging. Op deze nieuwe tafel zit geen 2 jaar garantie van de verkoper meer.
Info:
https://community.consumentenbond.nl/consument-recht-28/geen-nieuwe-garantietermijn-op-vervangend-product-16406

Ir
door Iriscreemers Aug 17, 2018 om 22:34
2 Antwoorden / 1 Vragen

O, weer wat geleerd. Jammer dat het zo werkt, maar bedankt voor de tip.

kl
door kleinealbert - Aug 17, 2018 om 10:54
16 Antwoorden / 2 Vragen

Absoluut die klacht niet verwijderen voordat alles opgelost is...Het is pure chantage wat dit bedrijf doet.
Het slaat al sowieso helemaal nergens op dat ze dit durven te eisen...

Tr
door Trostomaat Aug 18, 2018 om 03:49
239 Antwoorden / Vragen

Chantage? Wat een grap. Een bedrijf publiekelijk aan de schandpaal nagelen omdat je weet dat je dan eerder je zin krijgt, is zeker geen chantage?
Ze eisen helemaal niks. Ze doen een zakelijk voorstel. Daar kun je je in vinden, of niet. Niet mee eens? Dan gewoon afwijzen. Geen probleem.

ma
door marleenvanh - Aug 17, 2018 om 13:20
451 Antwoorden / 1 Vragen

Weghalen en met met cut and paste ergens anders (in uw eigen systeem) opslaan. Zodra u de compensatie binnen heeft, gewoon weer terugplaatsen. Met het vervolgverhaal en de reden waarom u het -tijdelijk hahaha- heeft verwijderd . Er is, door meneer 'de dikkedeur' van die tent niets gezegd over weer terug plaatsen, nietwaar..... U moet u niet toegeven aan chantage om uw recht te krijgen.

audb
door audb - Aug 17, 2018 om 14:14
1668 Antwoorden / 5 Vragen

De koop ontbinden kan altijd nog.

U heeft ze tot 3x toe de mogelijkheid geboden om de boel te herstellen waar ze dus niet de mogelijkheid tot hebben en dan mag u de koop ontbinden.

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/aankoop/voorbeeldbrief-ontbinding-koop-onmogelijkheid-herstel-vervanging

hutch
door hutch - Aug 18, 2018 om 14:16
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Als TS recht heeft op reparatie / vervanging / compensatie of ontbinding van de koopovereenkomst en de verkoper stelt als eis, dat daarvoor eerst een (terechte) klacht verwijderd dient te worden van een bepaalde website, is dat iemand dwingen tot het doen van iets dat diegene niet wil.
En dat is alles behalve een zakelijk voorstel.

Een dergelijk bedrijf handelt niet conform de (consumenten)wetgeving en is dus fout bezig.

Mooie voorbeelden worden gegeven bijv. bij de MAX-omroep (en uiteraard ook bij KASSA - de Belbus). Hoe vaak komt het niet voor dat een klant van bijv. een reisorganisatie ergens recht op heeft, maar dat recht niet krijgt van zo'n bedrijf. Pas door tussenkomst van MAX krijgen vele klanten wel dat, waar zij recht op hebben. Die bedrijven doen dan aan 'damage control' en houden zich voor de domme dan wel doen alsof zij bepaalde zaken niet goed begrepen, dan wel gelezen hebben.

Gelukkig bestaat er een site waarop men zich kan beklagen over een bedrijf, met de bedoeling dat dat bedrijf tot inkeer komt, om zo, via een snellere weg, recht te kunnen krijgen.

Terugkomende op dit topic: TS kan compensatie krijgen, waarop zij dus recht heeft, en moet daarvoor iets tegen haar wil doen.

En ik denk dat @Trostomaat de zaken een 'beetje' verdraaid........ Niet de klager is 'onfatsoenlijk' bezig, maar dit bedrijf.
Het zou dat bedrijf sieren door eerst het geld over te maken en dan te vragen aan TS, om dan ook de (goede en juiste) afloop bij die klacht neer te zetten.

marita5
door marita5 Aug 18, 2018 om 18:36
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@hutch , En ik denk dat @Trostomaat de zaken een 'beetje' verdraaid , een beetje ? verdraaid veel .

Tr
door Trostomaat Aug 19, 2018 om 04:16
239 Antwoorden / Vragen

@maritas, als u niet inhoudelijk kunt reageren, zeg dan niets.

Ik begrijp het probleem nog steeds niet. Als je problemen hebt met het voorstel van het bedrijf, om wat voor reden dan ook, dan wijs je het toch gewoon af? Waarom dan zo'n discussie?

@hutch, bedrijven doen dan inderdaad aan 'damage control', dat betekent dat ze de kosten van het geven van compensatie aan een klant, die hoe onterecht ook, klaagt, lager inschatten dan de aanhoudende negatieve publiciteit in een televisie programma. Dat van programma van Max is daarvan het dieptepunt: ik heb daar nog nooit een klant voorbij zien komen die in zijn recht stond. Met een enorm gekleurde bril worden zaken onjuist voorgespiegeld, bedrijf wordt klem gezet, kan zich nauwelijks verweren. En waarvoor eigenlijk? Goedkoop een programmaatje maken en een klant die er geen recht op heeft toch een vergoeding bezorgen. Het algemeen belang wordt niet gediend. Als ik mij morgen met dezelfde klacht bij dat bedrijf meldt, krijg ik, terecht nul op het request.

Tr
door Trostomaat Aug 19, 2018 om 04:33
239 Antwoorden / Vragen

@hutch, je zegt het zelf al: 'als TS recht heeft op....' Dat staat niet vast. Het is in ieder geval niet zo dat het bedrijf dat erkent. Dan kan het bedrijf toch een voorstel doen om de een punt achter de zaak te zetten, een deal te sluiten. Inderdaad, een zakelijk voorstel. Niemand wordt gedwongen iets te doen tegen zijn wil. Je kunt gewoon nee zeggen en kiezen wat het beste voor jou is.

marita5
door marita5 - Aug 19, 2018 om 07:52
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Ts heeft de klacht op klachtenkompas verwijderd .

Tr
door Trostomaat Aug 20, 2018 om 03:15
239 Antwoorden / Vragen

Haar goed recht om de deal te sluiten. Ze gaat voor de poen, niet voor de principes. Ook haar goed recht.
Het laat bovendien zien dat de klacht geplaatst is met dat doel: als breekijzer om compensatie in de wacht te slepen. Niet als oprechte review om anderen te informeren. Maar wat wil je ook op een klachtensite die voor dat doel is opgericht.

marita5
door marita5 Aug 20, 2018 om 08:35
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Ts ging afgelopen weekend op vakantie , zal wel moe gestreden zijn met dit waardeloos bedrijf .

panter22
door panter22 Aug 20, 2018 om 09:11
6599 Antwoorden / Vragen

Het bedrijf leek mij niet waardeloos, haalde de oude tafels weer op en zette de nieuwe weer inelkaar.
De tafel, daar mankeerde steeds wat aan. Mogelijk een slecht afgewerkte zending van de fabrikant.

marita5
door marita5 Aug 20, 2018 om 09:23
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@panter22 ,  Het bedrijf zette de tafels in elkaar , en nog 2 scheve poten . noem het dan maar een goed bedrijf , die een klacht na 3x niet oplost en een klacht wilt afkopen door deze te verwijderen .

Ir
door Iriscreemers Sep 17, 2018 om 13:44
2 Antwoorden / 1 Vragen

@marita5, Ja, ik was idd moegestreden en ging op vakantie. Heb oorspronkelijke klacht weggehaald maar daarna wel weer een nieuwe ingediend over dit stellen van voorwaarden. Was het bedrijf niet blij mee, maar m.i. heb ik e.e.a. correct en netjes verwoord. Na nog wat 'dreigementen' per mail vanuit het bedrijf (om naar Klachtenkompas te stappen omdat mijn klacht niet valide zou zijn), heb ik niks meer van ze gehoord...
Zie evt. ook mijn afsluitende bericht onderaan dit topic.

Ir
door Iriscreemers - Sep 17, 2018 om 10:35
2 Antwoorden / 1 Vragen

Voor wie nog interesse heeft in de afloop van deze zaak...

Omdat de winkel de voorwaarde bleef stellen dat we de klacht op klachtenkompas zouden verwijderen voor ze de financiële compensatie zouden overmaken, en we wel die compensatie wilden, heb ik de klacht weggehaald. De compensatie is toen volgens afspraak overgemaakt.

Vervolgens heb ik een nieuwe klacht op klachtenkompas aangemaakt waarin ik aangegeven heb dat ik het stellen van voorwaarden voor compensatie, voor door het bedrijf gemaakte fouten, een vreemde gang van zaken vind en dat ik hoopte dat het bedrijf zou leren dat dit geen klantenservice is.

Zeer kort daarna had ik de directeur weer op de mail. Er ontspon zich een mailwisseling waarin hij beweerde dat de betaalde compensatie bedoeld was als tegemoetkoming voor al het voorgaande, maar óók voor het verwijderen van mijn publicatie online. Hij wist werkelijk niet wat hij nog kon doen om de klacht naar tevredenheid op te lossen en 'dreigde' naar klachtenkompas toe te stappen omdat in de voorwaarden van klachtenkompas.nl staat dat een klacht oplosbaar moet zijn. Ik had volgens hem nu geen valide klacht ingediend en Klachtenkompas zou dan maar moeten beslissen hoe zij en het bedrijf met mijn online klacht om zouden moeten gaan.

Ik heb aangegeven dat ik het openbaar online niet zo scherp had willen verwoorden maar dat ik zijn voorwaarden chantage vond, dat de compensatie niet bedoeld was om de online klacht weg te halen / af te kopen als imagoherstel, en dat ik als oplossing graag van hem de erkenning wilde dat het stellen van voorwaarden voor het geven van compensatie niet netjes is.

Daarna heb ik niks meer van hem gehoord, terwijl hij in deze laatste mailwisseling steeds na korte tijd reageerde...

Kortom, hij heeft geblufd met het verhaal naar klachtenkompas toe te stappen.
In tegenstelling tot wat hij zelf zei, vind ik dus dat het bedrijf niet van mijn casus geleerd heeft, want het belang / imago van zijn bedrijf bleef hij voor het klantenbelang stellen.
Ik heb het hier verder bij gelaten (geen toevoeging meer op klachtenkompas gedaan over zijn afhandeling van de nieuwe klacht). De details over de oorspronkelijke klacht staan niet meer online (dat is dan alsnog zijn 'winst'), mijn tweede bericht op klachtenkompas zal hopelijk genoeg waarschuwing zijn voor andere klagers dat ze dit mogelijk tegen gaan komen, en voor het bedrijf dat dit dus niet de manier van klachtenoplossen is.

gerbera
door gerbera Sep 17, 2018 om 15:26
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt voor het bericht, maar het is niet duidelijk of de poten zijn hersteld.

Ir
door Iriscreemers Sep 17, 2018 om 16:58
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, de poten zijn niet hersteld, 2 van de vier staan scheef (± 2 cm uit het lood). Dat is nu nog cosmetisch, i.t.t. de eerdere poot die half los hing en dus de tafel onveilig maakte.
Ik vermoed dat het frame zelf scheef gelast is want het maakt niet uit welke poot op welke plek zit, en dat dus de hele tafel (voor de 3e keer) vervangen zou moeten worden. Daar hadden we geen puf meer voor, vandaar dat we een financiële compensatie wilden.

tijger1
door tijger1 Sep 17, 2018 om 17:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou wel graag de naam van dat beroerde bedrijf willen weten. Daar koop je toch geen spijker meer, want die zal ook wel krom zijn.

hutch
door hutch Sep 17, 2018 om 18:06
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dank voor de terugkoppeling, wat altijd zeer op prijs wordt gesteld door de (meeste) forumleden/gebruikers.
Dus hij geeft toe dat u recht heeft op een tegemoetkoming, maar dat u wel eerst de onlinepublicatie moet verwijderen.
Het is en blijft een bepaalde vorm van 'chantage'. Eerst de klacht verwijderen en dan pas wordt het geld overgemaakt.
Maar daar zal een bepaalde gebruiker het wel weer niet mee eens zijn......... Tja, dat is zijn goed recht.

marita5
door marita5 Sep 17, 2018 om 20:53
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@iriscreemers  , ik heb de klacht ( tweede bericht ) op klachtenkompas van 22 aug gelezen , goed gedaan .

Ir
door Iriscreemers Sep 18, 2018 om 11:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

@Tijger1
ik heb op deze site bewust de naam van het bedrijf niet genoemd, omdat ik via klachtenkompas weer constructief met het bedrijf tot een oplossing wilde komen nadat ze zelf het rechtstreekse contact verbroken hadden. Mijn doel was niet het bedrijf online zwart te maken. Niet omdat ik vind dat ze dat niet verdienen ;-) maar omdat ik dat niet netjes vind.
Mocht je de naam echt willen weten, dan kan je het vast vinden door de tekst van mijn oorspronkelijke klacht te googlen, die Marita5 eerder in dit topic geplakt had - overigens met *** ipv de bedrijfsnaam, waarvoor nog dank :-). Ik verzoek je dan die naam niet alsnog hier te posten.

marita5
door marita5 Sep 18, 2018 om 11:59
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@iriscreemers , hoe kan @tijger1 de tekst van de oorspronkelijke klacht googlen , als u deze verwijderd heeft ? Het is niet mijn taak om de naam van het bedrijf hier te plaatsen , als u dit zelf niet doet . Beter voorkomen dan genezen .

Ir
door Iriscreemers Sep 18, 2018 om 12:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

@Marita5
m.b.t. de bedrijfsnaam: u heeft helemaal gelijk, maar ik denk dat dat online niet voor iedereen vanzelfsprekend is.
m.b.t. de oorspronkelijke klacht: die staat inderdaad niet meer op klachtenkompas, maar wel ergens bovenin dit topic. U heeft hem daar in augustus zelf integraal ingeplakt :-)

marita5
door marita5 Sep 18, 2018 om 12:20
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@iriscreemers , de vorige klacht heb ik inderdaad hier geplakt zonder de naam van het bedrijf , die nu op klachtenkompas niet meer te zien is , De tweede klacht is wel te lezen, maar dan moet je googlen op de naam van het bedrijf en dat zijn er veel ;-))  iig ik zal bij dit flutbedrijf niks kopen , een gewaarschuwd mens telt voor twee . Ps : ik zie nu dat de tweede klacht gemakkelijk te vinden is op Google zonder de naam van het bedrijf in te toetsen .