Pas compensatie na verwijderen klacht?
Wij liggen al 2,5 maand met een bedrijf in de clinch over een product dat niet naar wens was. 3x een nieuw exemplaar ontvangen, steeds hetzelfde probleem. De kwaliteit was niet goed (we hebben nu nog steeds 2 scheve poten), de klantenservice zo mogelijk nog slechter. Na 2 maanden kregen we geen reactie meer op mails en terugbelverzoeken terwijl de klacht nog liep. Ik heb toen een melding op klachtenkompas aangemaakt in de hoop dat ze daar wel weer op zouden reageren. Dat gebeurde niet, maar na nieuwe belpogingen van mij hebben we toch weer contact.
Van de directeur hebben we nu een compensatievoorstel gekregen (20% korting op de aanschafprijs). Hij maakt dit over, maar... pas als onze klacht op klachtenkompas verwijderd is! Dat vind ik een rare gang van zaken. Ik wil best een keurige afronding plaatsen dat het probleem netjes en naar tevredenheid is opgelost, maar daar gaat hij niet mee akkoord.
Is het voorwaarden stellen voor compensatie een normale gang van zaken, of ben ik (inmiddels) te fijngevoelig (de korting voelt dan bijna als 'zwijggeld') en moet ik gewoon maar de hele klacht verwijderen?
Ik zou de lklacht echt niet weghalen. Als dat mogelijk is zou ik zelfs dit verhaal aan de klacht toevoegen
Tja, lijkt me geen goede zaak.
Als er compensatie gegeven wordt kan dit als 'oplossing' bij je klacht vermeld worden.
Dan kan men toch zien dat er iets met je klacht gedaan is.
Zeg ja tegen de compensatie (hij is niet eerlijk dus dat hoeft u ook niet te zijn); zodra de compensatie geregeld is zet u het weer op klachtenkompas plus uitleg hoe u bent gemanipuleerd. Met boeven vangt men boeven. Wel benieuwd welk bedrijf dit is. Weet best dat dit een 'gemeen' advies is, maar ja, die toko vraagt erom.
Onfatsoenlijk gedrag. Hoe zou u het vinden als u een afspraak maakt, en nadat u uw verplichtingen bent nagekomen, zegt de ander 'bekijk het maar'? Boeven? Niet eerlijk? Hoe komt u daarbij? U kent de situatie niet, dus kunt u daarover ook geen oordeel vellen.
Het bedrijf doet een voorstel om het conflict op te lossen. Daar is niets mis mee. Dat maakt ze nog geen boeven.
TS is vrij om op het voorstel in te gaan of niet.
@Trostomaat: Hoezo niet eerlijk vraagt u? De directeur probeert de naam van zijn bedrijf te zuiveren door een slechte review af te kopen. De fatsoenlijke manier zou zijn de gemaakte fouten toe te geven en volgende keer een betere service te leveren.
Hoe fijn zou u het vinden als u problemen ervaart door in zee te gaan met een bedrijf omdat u geen negatieve reviews kon vinden, terwijl die er wel geweest zijn? Of kijkt u überhaupt niet naar de status van een bedrijf voor u er iets afneemt?
@rietje328, +10
@Rietje328,
U geeft hier een onjuiste voorstelling van zaken. Er is geen sprake van een review op een reviewsite of censuur van die reviews. Er is sprake van een klacht, op een website die speciaal in het leven is geroepen om, met de druk van publiciteit, klagende consument en bedrijf dichterbij een oplossing te brengen. Dat het bedrijf fouten heeft gemaakt of geen goede service levert, dat is uw aanname, geen vaststaand feit (TS zal het met u eens zijn). Het bedrijf zou het hier weleens mee oneens kunnen zijn. Ze bieden een oplossing aan. Het staat TS vrij om dit af te wijzen.
Nogmaals de voorstelling van zaken dat het bedrijf hier een onwelgevallige review wil censureren is bezijden de waarheid. Consumenten gebruiken juist deze klachtensites als schandpaal en om bedrijven onder druk te zetten hen tegemoet te komen. Als u het geen kies voorstel vindt, dan gaat u er niet mee akkoord. Al betaalt u daarvoor wel een prijs. Dat heeft u er dan natuurlijk voor over (ik heb daar veel respect voor), maar als je zoals tenormin het bedrijf met boeven vergelijkt terwijl je zelf probeert met list en bedrog je compensatie veilig te stellen door je niet aan je afspraken te houden, dan ben je onfatsoenlijk bezig.
@trostomaat , Dat het bedrijf fouten heeft gemaakt of geen goede service levert, dat is uw aanname, geen vaststaand feit , lezen is ook een kunst , wat een flutantwoord , lees het topic en de klacht van Ts op klachtenkompas eens door .
@maritas, een klacht is een klacht, eenzijdig. Geen rechterlijke uitspraak. Er waren zaken niet in orde met het product. Het bedrijf gaat daarmee aan de slag, maar slaagt er niet in het naar tevredenheid van de klant op te lossen. Maar dat betekent inderdaad nog niet dat het bedrijf fouten heeft gemaakt zoals rietje328 aanneemt. U laat hier evenmin zien dat het bedrijf niet deugt.
@trostomaat , het bedrijf slaagt er niet in om het probleem op te lossen , en dit na 3x , dan is het een waardeloos bedrijf als Ts word afgekocht met een korting van €100;- en verwijderen van de klacht op klachtenkompas ..Uw aanname slaat nergens op .
@maritas, ik zeg niet dat het een goed bedrijf is, of dat ik op grond van de informatie met een gerust hart daar iets zou bestellen. De aannames worden niet door mij gedaan.
@IrisCreemers ,
Ik heb uw klacht op klachtenkompas gelezen , u doet zelf een voorstel .
Uw klacht :
Vorig jaar bleek een aangeschafte massief teakhouten tuintafel van slechte kwaliteit, er kwamen op meerdere plekken grote scheuren in het tafelblad. Na lang soebatten kregen we een tegoedbon om een nieuwe tafel bij ***********uit te komen zoeken. Geld retour om 'vrij' elders een nieuwe tafel te kopen was geen optie.
Dit jaar op 26 mei een nieuwe (Hartman) tafel uitgekozen. Wel weer 100 euro duurder, maar ja.
- Het onderstel van de tafel bleek beschadigd door het verpakkingsplastic.
- De vervangende tafel bleek op dezelfde manier beschadigd.
- De derde tafel bleek een productiefout te hebben (poot verkeerd geboord waardoor 1 poot maar met 1 schroef vastgezet kan worden). De bezorgers moeten dit gemerkt hebben bij het in elkaar zetten, maar hebben erover gelogen dat de overblijvende schroef een reserveschroef was.
- De vervangende poot werd steeds maar niet bezorgd, raakte zoek bij PostNL, maar bleek uiteindelijk nog gewoon bij *********** in het magazijn te liggen.
Dit weekend eindelijk de poot ontvangen. Helaas zit hij scheef in het frame. Dat was bij een andere poot ook al het geval. Ik had dat eerder niet gemeld want er was al zoveel gedoe en ik wil niet zeuren, maar nu hebben we dus een tafel met twee scheve poten (frame scheef gelast?).
Na elke verkeerde levering duurde het zo’n 2 weken voor we een nieuwe tafel / onderdeel kregen, en moest ik er zelf elke keer weer achteraan. We hebben dus 2 maanden zonder tuintafel of met wankele tafel met losse poot gezeten.
Op 17 juli heb ik maar per mail een klacht ingediend en de vraag gesteld wat ze er aan konden doen om alsnog van ons een tevreden klant te maken.
18 juli kreeg ik bericht dat deze klacht ‘direct en zo spoedig mogelijk’ opgepakt zou worden.
Op 23 juli heb ik nogmaals gemaild wanneer ik reactie kon verwachten.
Vorige week heb ik enkele keren contact gehad met de klantenservice over de bezorging van de tafelpoot, waarbij ze steeds bij de betreffende klachtenmedewerker zouden informeren wanneer ik een reactie zou krijgen over passende compensatie. Hij zou vast dezelfde dag of de dag erna wel reageren. Inmiddels is het 30 juli: nul reactie.
Kortom: slechte communicatie vanuit de klantenservice, slechte planning met bezorging (maken eigen bezorg-beloftes op de site niet waar), slechte afhandeling klacht. De beschadigingen en productiefout bij Hartman kan ***********niks aan doen, liegen over een productiefout van de tafel door bezorgend personeel kan echt niet.
De oplossing :
Bij gebrek aan compensatievoorstel door ************ doen wij maar een voorstel: retour nemen van de tafel en volledige aankoopbedrag terugstorten, of 100 euro korting (terug te storten, geen tegoedbon). Erkenning van de belabberde afhandeling en excuses hiervoor zou ook wel netjes zijn.Op 10 aug uw reactie :
Ik ben inmiddels weer in gesprek en hoop dat het nu netjes opgelost wordt.
Een tip , klacht op klachtenkompas niet verwijderen .
Dit bedrijf is aangesloten bij thuiswinkel.org , dien daar een klacht in , klik op de rode regel .
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
De bovenstaande reacties vormen een aardige samenvatting van de opties die we voor ons zien :-).
@Maritas, klopt dat ik zelf een voorstel heb gedaan voor de compensatie. Die is op zich geaccepteerd door het bedrijf, alleen verbinden ze er nu dus een voorwaarde aan (verwijdering klacht) en daar ben ik het niet mee eens.
Ik zie nu dat ze op de eigen website klantenbeoordelingen via kiyoh hebben, ik zou ook de klacht op klachtenkompas kunnen verwijderen en na de compensatie een 'aardig' bericht incl. dit compensatiegedoe op kiyoh kunnen neerzetten. Vraag me alleen wel af in hoeverre dat gemodereerd wordt want ze krijgen daar zoveel tienen als beoordeling van de service...
@IrisCreemers , die € 100,- korting die u voorstelt is ook maar een habbekrats voor de problemen die u heeft met dit bedrijf , u word onder druk gezet om de klacht te verwijderen . Ik zou letterlijk en figuurlijk mijn poot stijf houden en niks verwijderen , hoe toepasselijk ;-))
Principes kosten geld.
gelukkig kost het ons geen geld, dus kunnen wij heel voordelig principieel zijn.
@maritas, of die € 100,- korting een habbekrats is, is moeilijk te beoordelen. Het lijkt me dat dat mede afhankelijk is van de totale uitgaven die gedaan zijn. Weet u hoeveel dat was?
@trostomaat , als ik kijk op de site van dit bedrijf kost een Hartman tafel € 669 , nu actie prijs € 495 , - genoegdoening van € 100,- voor het verwijderen van de klacht en 2 scheve poten vind ik inderdaad een habbekrats , nog maar te zwijgen over de problemen / en de belabberde afhandeling van de klacht die Ts heeft met dit bedrijf . Ts heeft recht op een deugdelijk product , simpeler kan ik het niet maken . Ik zou me niet onder druk laten afkopen en de klacht verwijderen . De opmerking van @tijger1 is juist , voor € 100,- zijn de poten niet recht .
Het is idd 20% korting van de aankoopprijs (al voelt die €100 inmiddels meer als zwijggeld dan als daadwerkelijke compensatie). Door die korting zouden we uiteindelijk wel met die poten kunnen leven, daarom hadden we dat ook voorgesteld. Bezoek ziet het bv over het algemeen pas als we het zeggen.
We hinken op 2 gedachten: enerzijds 'moegestreden' na al 2 zomers gedoe (en daarom die korting voorgesteld ter afhandeling), en gaan dit weekend op vakantie.
Anderzijds (opnieuw) boos vanwege alle gedoe en nu die eis van het verwijderen van de klacht. Als we ze de tafel weer op laten halen en helemaal geld terug zouden krijgen (als ze dat al doen), zijn we wel van dit bedrijf af, maar zijn we weer terug bij af zonder tafel.
Na afhandeling een nieuwe melding incl. compensatiechantage plaatsen is ook nog een optie, maar ik weet niet of ik daar genoeg lef voor heb :-)
Kortom, we zijn er nog niet uit... :-P
(ps, het is een beetje cryptisch allemaal omdat ik hier de naam van het bedrijf niet wil noemen, maar voor degenen die op klachtenkompas gekeken hebben: er is nog een bedrijf in dezelfde sector met bijna dezelfde naam. Onze tafel staat niet op de site van 'ons' bedrijf maar wel op de site van dat andere bedrijf. Daar is dus verder niks mis mee, dat schijnt wel een goed, zelfs prijswinnend bedrijf te zijn :-). )
De loden leeuw is ook een prijs...
De eerste klacht is opgelost. Je kon een nieuwe tafel uitzoeken. Dat heb je geaccepteerd. Dat is voor de klacht niet relevant, alleen voor de garantie, die blijft doorlopen.
Je hebt met bijbetaling een andere tafel gekocht. Ben je nu 3 keer niet tevreden over. 2 keer beschadigde poten, wat een kleinigheid is vergeleken bij de 3de keer. Een wankele tafel met een losse poot .Deze tafel accepteer je met €100 korting. Dan betaal je nog €400 voor zo'n onding;
Of valt het allemaal wel wat mee?
Intussen heb je die tafels 2 zomers gebruikt. Het is maar de vraag of je je volledige geld terug krijgt als je deze tafel weer terugstuurt.
Hoe lang heb je garantie op die tafel?
@Panter
Met de nieuwe poot staat de tafel gelukkig niet meer wankel, wel staan er dus 2 poten uit het lood (onderaan dik 2 cm naar buiten ten opzichte van de bovenkant van de tafel). Dat is cosmetisch, niet meer onveilig.
En was het maar waar dat we al 2 zomers tafels in gebruik hadden, die van vorig jaar is na een maand opgehaald en toen konden we geen vervangende tafel naar wens vinden. Deze hebben we inmiddels 12 weken geleden gekocht. Hij staat nu sinds 3 weken gemonteerd in de tuin (+ 2 weken onbruikbaar door de losse tafelpoot). De rest van de tijd stonden de beschadigde tafels in doos in de woonkamer in de weg. Garantie zou 2 jaar moeten zijn, ik neem aan dat die geldt vanaf het moment dat we de huidige tafel gekocht hebben, niet die van vorig jaar, toch?
De tafel die je als vervanging voor de oude tafel hebt gekregen, moet wel goed zijn.
Maar de garantie loopt door bij vervanging. Op deze nieuwe tafel zit geen 2 jaar garantie van de verkoper meer.
Info:
https://community.consumentenbond.nl/consument-recht-28/geen-nieuwe-garantietermijn-op-vervangend-product-16406
O, weer wat geleerd. Jammer dat het zo werkt, maar bedankt voor de tip.
Absoluut die klacht niet verwijderen voordat alles opgelost is...Het is pure chantage wat dit bedrijf doet.
Het slaat al sowieso helemaal nergens op dat ze dit durven te eisen...
Chantage? Wat een grap. Een bedrijf publiekelijk aan de schandpaal nagelen omdat je weet dat je dan eerder je zin krijgt, is zeker geen chantage?
Ze eisen helemaal niks. Ze doen een zakelijk voorstel. Daar kun je je in vinden, of niet. Niet mee eens? Dan gewoon afwijzen. Geen probleem.
Weghalen en met met cut and paste ergens anders (in uw eigen systeem) opslaan. Zodra u de compensatie binnen heeft, gewoon weer terugplaatsen. Met het vervolgverhaal en de reden waarom u het -tijdelijk hahaha- heeft verwijderd . Er is, door meneer 'de dikkedeur' van die tent niets gezegd over weer terug plaatsen, nietwaar..... U moet u niet toegeven aan chantage om uw recht te krijgen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer