Mo
door Morad Jan 24, 2022 om 13:13
Winkels & webshops
Pas op!! Etos.nl

Goedemiddag,

Pas op met bestellen bij etos.nl als je verwacht dat de volgende dag de levering zal plaatsvinden als je voor 22:00 besteld. Dit is namelijk niet waar!
Ik heb gisteren om 18:55 een bestelling geplaatst bij etos.nl en er stond duidelijk bij voor 22:00 uur besteld morgen in huis.
Vanmorgen had ik de track and trace code nog steeds niet ontvangen dus ben ik maar gaan bellen, hier werd mij medegedeeld dat de pakketten besteld voor 18:00 uur besteld waren gisteren verzonden zijn, en dat ik daarom een dag later mijn pakketje pas krijg en dat ik daar nog een email over zou ontvangen.
Als je het mij vraagt pure oplichting, ze denken als we 22:00 uur zeggen en het een dag later wordt dan zullen niet veel mensen het annuleren en er hooguit een beetje geirriteerd van raken, maar dat zal hun een rotzorg wezen want de omzet is binnen. Vandaar dat ik dit hier plaats om andere te waarschuwen voor deze vals voowendselen handelen.

groet Morad

3431 16 Rapporteer

Thecla58
door Thecla58 - Jan 24, 2022 om 13:18
854 Antwoorden / 3 Vragen

Morad,

Aangezien er nog steeds die pandemie is en er nog heel veel mensen online bestellen, ja ook ook bij Etos, dan is er nog het feit dat er veel mensen in quarantaine zitten of echt ziek zijn, wat weer van invloed is op de personele bezetting(en) van de diverse partijen (logistiek, vervoertechnisch).
Maar geduld en begrip zijn twee goede deugden.

Meer persoonlijk, ik vind dat je nogal hoog van de toren blaast en dat hetgeen je zegt niet direct netjes is. Sterker nog het grenst aan smaad en laster.

ju
door juliomariner - Jan 24, 2022 om 13:19
1324 Antwoorden / 2 Vragen

Heel simpel door omstandigheden 1 dag later leveren dan gepland en beloofd is dus geen oplichting.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 24, 2022 om 13:23
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Uit de link:

Zodra je bestelling verstuurd is, ontvang je per e-mail een verzendbevestiging met de Track & Trace link van PostNL. Hier vind je de meest actuele informatie over de levering van je bestelling.

Mocht je bestelling vertraagd zijn ontvang je de link ook pas op het moment van verzenden.

https://www.etos.nl/vraag-en-antwoord/?faqCat=bestellen-en-bezorgen

mahadma
door mahadma - Jan 24, 2022 om 13:26
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Waarde Morad,

Ik lees: "Als je het mij vraagt pure oplichting", lees de twee volgende linken eens:

Oplichting

Smaad
Voor dit soort opmerkingen kunt U zelfs aangeklaagd worden met forse straffen (

  1. Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 24, 2022 om 13:42
16843 Antwoorden / 202 Vragen

Wat is hier uw vraag? U plaats een 'waarschuwing' maar let op dat uw niet bewijsbare beschuldiging m.b.t. oplichting (als hiervoor al opgemerkt) kan worden opgevat als smaad/laster zoals is vastgelegd in het Wetboek van Strafrecht art 262 / 266 van aan de orde kan zijn, een onbewijsbare beschuldiging op een openbaar forum dat door ongeveer iedereen met i-net  in de gehele wereld zichrbaar is. Hierbij de tekst van art 262

Art.262 WvS: Hij die het misdrijf van smaad of smaadschrift pleegt, wetende dat het te last gelegde feit in strijd met de waarheid is, wordt, als schuldig aan laster, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of een geldboete van de vierde categorie.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 24, 2022 om 13:48
2052 Antwoorden / Vragen

Ik zou een beetje werken aan mijn vermogen om te gaan met kleine tegenvallers en teleurstellingen want deze reactie is echt volkomen buiten proportie.

va
door vanlotjegetikt - Jan 24, 2022 om 14:00
809 Antwoorden / Vragen

oplichting: https://nl.wikipedia.org/wiki/Oplichting

Smaad en laster en zijn strafbaar, dus kijk uit met wat u op het internet zet.

tenormin
door tenormin - Jan 24, 2022 om 14:05
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Zo dan Morad, jij bent me er twee. Kort lontje zeker? Pure oplichting, ook dat nog. Laat ik je dan vertellen dat ik (ja, inderdaad toevallig) Vrijdag bij Etos had besteld en het Zaterdag keurig tussen de aangegeven tijden aankwam. En als je wat je bij de Etos koopt zo dringend nodig had, was je toch vanmorgen zelf even naar de winkel gegaan? Heb alleen maar prima ervaringen met de Etos, dus kappen met je verzonnen verhaal dat ze onder valse voorwendselen handelen. Gekraai uit de nek.

pe
door pebk - Jan 24, 2022 om 14:17
581 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Morad,

Dit geldt helaas voor bijna elke website. Ze proberen het echt wel, maar hebben het niet altijd in de hand.
Ik heb het ook regelmatig bij bol (of de winkels die via hen verkopen) en op andere sites.
Als u echt haast heeft, kunt u het het best in de winkel halen. Of iets meer geduld hebben en niet op het laatste moment bestellen.

va
door vanlotjegetikt - Jan 24, 2022 om 14:20
809 Antwoorden / Vragen

https://www.youtube.com/watch?v=DizwZ0uOX5A

Laatste zinnetje.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 24, 2022 om 17:47
16843 Antwoorden / 202 Vragen

@VANLOTJEGEIKT: een tip: Ik heb de link gekopieerd en daarna het kettingschakeltje aangeklikt. en verbvolgens met  CrtlV plakken in het schermpje dat dan komt en dan is dit de meteen aan te klikken link: https://www.youtube.com/watch?v=DizwZ0uOX5A

gerbera
door gerbera - Jan 24, 2022 om 14:22
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Pas op voor Morad, die moord en brand schreeuwt omdat die niet op zijn wenken bediend wordt, en vooral niet weet wat de term "oplichting" betekend. Maar troost u morgen bent u de eerste die zijn bestelling krijgt.

sira
door sira - Jan 24, 2022 om 14:50
2335 Antwoorden / 24 Vragen

Zo'n ramp is het toch niet als het een dag later aankomt? Maar u had blijkbaar haast met de spullen. Was dan even naar de winkel gegaan, had u het gelijk mee kunnen nemen. Misschien had de supermarkt in uw stad/dorp het ook wel gehad.

panter22
door panter22 - Jan 24, 2022 om 14:59
6599 Antwoorden / Vragen

Maak je niet zo druk. Gisteren was het zondag. En morgen komt het pakje al.
Laatst was een een actie bij Etos met hoge kortingen. Toen duurde het wel een week voordat het pakje binnen was.
Wel keurig een berichtje gehad van Etos dat het pakketje later kwam.
Ik heb daar geen problemen mee.

rj
door rjw - Jan 24, 2022 om 16:06
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Gewoon naar het Kruidvat lopen en het daar kopen. Dan heb je het direct. En je helpt de lokale economie nog een beetje.

ne
door neodutchio - Jan 24, 2022 om 17:06
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als u er een zaak van wilt maken, dan zou het hooguit onder misleiding kunnen vallen. Maar daar is wel bewijs voor nodig. Als u kunt aantonen dat Etos doelbewust dit neerzet terwijl ze weten dat het niet kan, dan zou u er een zaak van kunnen maken. Laat ik u dan maar meteen uit de droom helpen, dit is niet een doelbewuste aktie van Etos. Nagenoeg altijd zal de volgende dag netjes geleverd worden. Door drukte kan het altijd een dagje later worden. En die drukte is echt niets nieuws en zeker geen reden om zo hoog van de toren te blazen.
Als dit het grootste onrecht is dat u aangedaan word, dan mag u zich gelukkig prijzen.

sira
door sira Jan 24, 2022 om 17:42
2335 Antwoorden / 24 Vragen

Ik had er ook overheen gelezen, maar Morad bestelt op zondag om 18.55 uur en verwacht dat het op maandag al bezorgd wordt. Hij gaat er vanuit dat alle webwinkels op zondag werken.

me
door mein33 - Jan 24, 2022 om 18:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@Morad, kijk eens in het woordenboek en zoek het verschil tussen 'oplichting' en ' misleiding' en dit laatste in  de meest zwakke vorm.