jb
door jb50 Dec 31, 2010 om 17:13
Winkels & webshops

Perla koffie pads van AH

Wij gebruiken al jaren de Perla Mocca pads. Nu zit er de laatste tijd volgens ons ander smaken pads doorgemengd is het 36-pak! Navraag bij AH levert niets op: "Wij hebben het aan onze inkoopafdeling doorgegeven" heet het dan.
Volgens mij stoppen ze pads van die smaken die minder goed verkocht worden ertussen, of, nog erger pads van over de datum.
Je proeft het gelijk: of de koffie is veel te slap of hij is super sterk.
Wie heeft dit ook meegemaakt en kunnen we hiermee naar de Warenkeuringsdienst?

11272 46 Rapporteer

druifje01
door druifje01 - Dec 31, 2010 om 17:45
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Dit is mij nog niet opgevallen. Heeft u wel steeds de juiste hoeveelheid water gebruikt? Hoe wilt u hiermee naar de keuringsdienst van waren gaan? Met gebruikte pads? Zonder ze te gebruiken heeft u geen bewijs. Of, zomaar op de gok een hele zak laten testen?

Ik denk dat u beter een klacht op de service-site van AH kunt formuleren. AH neemt de klachten die doorgegeven worden altijd zeer serieus.

jb
door jb50 - Dec 31, 2010 om 17:51
14 Antwoorden / 9 Vragen

De juiste hoeveelheid water gebruikt...uiteraard. Zoalsik al schreef: tig keer mijn klacht c.q. vraag gedeponeerd bij de klantenservice van AH met steeds hetzelfde antwoord, aangevuld met : "U kunt het product altijd retourneren bij de vestiging...." Ik kan toch niet met elk pak terug gaan. Ik verwacht een goed product, zeker van deze grutter!

jr
door jroerdin - Jan 7, 2011 om 23:10
12 Antwoorden / 4 Vragen

Level, wellicht ligt het aan uw koffiezetapparaat? Het is mij namelijk opgevallen, dat de Mocca-Perla bij mijn moeder anders smaakt, dan bij mij thuis. Zij heeft een originele Senseo en ik heb een Severin koffiepad apparaat.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 7, 2011 om 23:34
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Gebruik al jaren mokka pads proef geejn verandering. Misschien slecht bewaard?.Ik bewaar ze in de koelkast misschien dat dat beter is?

stacey
door stacey - Jan 7, 2011 om 23:35
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=jb50 schreef op vrijdag 31 dec 2010, 17:51]...." Ik kan toch niet met elk pak terug gaan. Ik verwacht een goed product, zeker van deze grutter!

Dat moet je eenmalig doen met de mededeling dat je voor dat geld geen rotzooi meer gaat kopen.............
Die van de Aldi is prima en stuk goedkoper, 36 pads E 1,75 dus dag Appie zou ik zeggen...........

quantas
door quantas - Jan 7, 2011 om 23:51
670 Antwoorden / 0 Vragen

[edit redactie]
Zolang TS de enigste is met dit smaakverschil is de kans erg groot dat het bij haar zelf ligt ipv bij AH.
Dus rotzooi is gewoonweg niet aan de orde, smaken verschillen nu eenmaal en AH kennende willen ze een goed product blijven leveren.

Het is o zo makkelijk je altijd meteen op de ondernemers af te geven maar over smaak valt gewoonweg niet te twisten.
Ik heb zelf een nespresso en geen senseo meer maar proef als ik op een ander ben ook dikwijls zat smaakverschil en dan hadden ze dezelfde koffie als ik eerst had.
Water etc beinvloed de smaak meer dan je denkt en dat scheelt per woonplaats die kwaliteit.

[quote]Dat moet je eenmalig doen met de mededeling dat je voor dat geld geen rotzooi meer gaat kopen.............
Die van de Aldi is prima en stuk goedkoper, 36 pads E 1,75 dus dag Appie zou ik zeggen...........

stacey
door stacey - Jan 8, 2011 om 11:47
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=quantas schreef op vrijdag 7 jan 2011, 23:51]Water etc beinvloed de smaak meer dan je denkt en dat scheelt per woonplaats die kwaliteit.

Over smaak valt te twisten ja, maar daar gaat het hier niet om/over
Ga er vanuit dat waterkwaliteit van ts niet per week zal verschillen.................
en als het voorheen goed was met zelfde water/apparaat en nu niet meer zal het toch aan koffie liggen...............

En AH lijkt de laatste tijd raar bezig met prijzen en dergelijke gezien berichten die hier recent steeds opduiken dus dat de koffie kwaliteit niet stabilel is, wellicht door bezuinigingen zou mij nu niets verbazen.

quantas
door quantas - Jan 8, 2011 om 16:58
670 Antwoorden / 0 Vragen

Alle levensmiddelen bij elke leverancier dienen aan strikte eisen te voldoen en elke zending wordt gecontroleerd neem dat maar van mij aan.

Als de smaak niet overeenkomt met eerdere zendingen wordt deze gewoonweg vernietigd en niet uitgeleverd.
Voor het in de winkel ligt gaat er een heel proces nog aan vooraf.

[quote] en als het voorheen goed was met zelfde water/apparaat en nu niet meer zal het toch aan koffie liggen...............

[ edit redactie] Een apparaat kan slijten, ook kan er kalkafzetting zijn, kopje verkeerd omgewassen etc etc.
Om dan meteen te concluderen dat ligt aan de koffie dan heb je volgens mij erg weinig levenservaring en ligt de schuld altijd bij een ander.

En dan hebben we het niet eens over de smaak.

Uiteraard kan er altijd was misgegaan zijn maar zover ik nu lees is er 1 mens op duizenden kopers die de smaak anders vind en de rest niet.
Dan is er in bij AH echt niks mis.

[edit redactie - off-topic]

stacey
door stacey - Jan 8, 2011 om 17:11
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[edit redactie- off-topic]

Het is heel simpel een klant heeft een klacht, herhaaldelijk en AH doet er niets mee.......
Elke zichzelf respecterende ondernemer neemt zijn klanten en klachten serieus en zoek uit of en wat er aan de hand is en hersteld dit als er iets niet klopt.

Strikte eisen en controle, laat me niet lachen, daarom hoeft er nooit iets terug gehaald te worden uit de winkel zeker.............
Kan altijd ergens iets fout gaan, mits dit geen gezondheidsrisico vormt geen enkel probleem, maar ondernemer moet wel iets doen met een klacht en als er iets fout blijkt zorgen dat dit hersteld wordt.
Klacht naast je neerleggen kost je, zeer terecht, klanten.

quantas
door quantas - Jan 8, 2011 om 17:23
670 Antwoorden / 0 Vragen

[edit redactie]
Ah gaat idd na 1 melding niet de gehele zending koffie nakijken, maar komen er meerdere dan gebeurt dat wel degelijk ja.

Je neemt het alleen op voor de eenling die nu vind dat de koffie anders smaakt, weet je het proces van koffiebranden uberhaubt wel en hoe het getest word ik denk het niet, ik kan je wel een keer een rondleiding bezorgen via een klant van mij.

En uiteraard kan er iets fout gaan daarom zijn we ook mensen [edit redactie]
Maar als er wat fout gaat haalt in dit geval AH de gehele zending terug, alleen dan zijn ze er 1 zelf achtergekomen dmv testen die gewoonweg heel het proces gebeuren of er zijn in zeer korte tijd heel veel meldingen gekomen.

In dit geval is er op duizenden gebruikers 1 mens wat denkt dat het anders is en dus gebeurt er niks want met de koffie is niks mis gebleken ( en ja dat weet ik uit betrouwbare bron dat dat na elke melding echt wel serieus genomen word ook bij Ah)

Dus conclusie is het ligt gewoon aan de ts zelf.

[edit redactie - off-topic]

jb
door jb50 - Jan 8, 2011 om 17:26
14 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=stacey schreef op zaterdag 8 jan 2011, 17:11 edit redactie - off-topic]

Het is heel simpel een klant heeft een klacht, herhaaldelijk en AH doet er niets mee.......
Elke zichzelf respecterende ondernemer neemt zijn klanten en klachten serieus en zoek uit of en wat er aan de hand is en hersteld dit als er iets niet klopt.

Strikte eisen en controle, laat me niet lachen, daarom hoeft er nooit iets terug gehaald te worden uit de winkel zeker.............
Kan altijd ergens iets fout gaan, mits dit geen gezondheidsrisico vormt geen enkel probleem, maar ondernemer moet wel iets doen met een klacht en als er iets fout blijkt zorgen dat dit hersteld wordt.
Klacht naast je neerleggen kost je, zeer terecht, klanten.

quantas
door quantas - Jan 8, 2011 om 17:30
670 Antwoorden / 0 Vragen

@jb50

Wat is het nut van quoten als jezelf er niet eens je eigen mening onderzet.

stacey
door stacey - Jan 8, 2011 om 17:34
10352 Antwoorden / 12 Vragen
jb
door jb50 - Jan 8, 2011 om 17:34
14 Antwoorden / 9 Vragen

Wat een "discussies" ! In een zak met 36 pads zitten gewoon telkens enkele pads die totaal anders smaken. Dit kan geen toeval zijn!
Mijn apparaat is prima; het kraanwater is ok; met mijn smaak is niks mis....kortom ik vroeg alleen maar of er mensen waren met dezelfde ervaring.
Ik heb trouwens gisteren een aangebroken pak retour gebracht omdat ongeveer de helft van de pads gescheurd was. Ook door de controle gekomen! ( zaten in het midden v.h.pak!).
Zo, nu ben ik echt toe aan lekker bakje koffie!

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 8, 2011 om 17:36
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Het is heel simpel een klant heeft een klacht, herhaaldelijk en AH doet er niets mee.......

Waar lees je dat ze niks met de klacht doen.

jb
door jb50 - Jan 8, 2011 om 17:38
14 Antwoorden / 9 Vragen

omdat het al jaren zo is!

stacey
door stacey - Jan 8, 2011 om 17:40
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op zaterdag 8 jan 2011, 17:36]Het is heel simpel een klant heeft een klacht, herhaaldelijk en AH doet er niets mee.......

Waar lees je dat ze niks met de klacht doen.

--Navraag bij AH levert niets op--
--Zoalsik al schreef: tig keer mijn klacht c.q. vraag gedeponeerd bij de klantenservice van AH met steeds hetzelfde antwoord, aangevuld met : "U kunt het product altijd retourneren bij de vestiging...." --

Als je een klacht hebt en ze nemen dat in behandeling nemen ze je gegevens op en hoor je er nog van.

Misschien moet je het pak eens opsturen naar de fabrikant als er adresgegevens opstaan,
wellicht kijken die er wel serieus naar.......

quantas
door quantas - Jan 8, 2011 om 17:44
670 Antwoorden / 0 Vragen
jb
door jb50 - Jan 8, 2011 om 17:45
14 Antwoorden / 9 Vragen

Perla is het huismerk van AH en volgens mij is AH een van de grootste koffiebranders van Nederland.
Als antwoord krijg ik telkens dat ze het aan de inkoop hebben doorgegeven en dat ik het artikel altijd terug kan brengen, maar dat schiet natuurlijk niet op!

quantas
door quantas - Jan 8, 2011 om 17:49
670 Antwoorden / 0 Vragen

Nee natuurlijk schiet dat niet op, jij roept dat de pads anders smaken dan moet je hun het bewijs leveren en dat doe je niet.

Roepen kan iedereen bewijzen leveren is 2.

Maar dat wil niet zeggen dat men niks onderzoekt want dat gebeurt wel degelijk.

Uiteraard kan er ook met een zending wat mis gaan na de controle simpel zat, als je weet hoe vakkenvullers omgaan met de artikelen soms kan er gewoonweg wat kapot gaan.
En ja dat kan ook in het midden van de zak knijp maar redelijk erin en je kan het al hebben het zijn immers dunne vliesjes.

Ga terug met het aangebroken pak en je krijgt een nieuwe, maar niet roepen het was niet goed en niks teruggeven.

di
door dirk2 - Jan 8, 2011 om 18:08
364 Antwoorden / 21 Vragen

.....en kunnen we hiermee naar de Warenkeuringsdienst?
Een klachtenformulier staat hier
link
Succes.

Probeer eens een ander merk als U meerdere keren teleurgesteld bent over de kwaliteit.

di
door dirk2 - Jan 8, 2011 om 18:20
364 Antwoorden / 21 Vragen

Ik geef gewoon antwoord op de vraag, meer niet.
En waarom zou je een product blijven kopen als het je niet meer bevalt?
Kip kopen wij bijvoorbeeld niet meer bij de AH, terugbrengen en klagen helpt niet.

quantas
door quantas - Jan 8, 2011 om 18:20
670 Antwoorden / 0 Vragen

Als het niet bij de consument in zijn straatje past is het ONZIN hier.

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 8, 2011 om 18:22
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Er staat dat de klacht doorgegeven is aan de verkoopafdeling dus het is onzin om te zeggen dat er niks aan de klacht gedaan wordt. Wie weet zijn ze er achter de schermen wel mee bezig.

quantas
door quantas - Jan 8, 2011 om 18:24
670 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad.
Smaken kunnen verschillen en zolang de artikelen nog aan de strenge kwaliteits eisen voldoen is er qua artikel niks mis mee.

Als je een andere smaakbeleving hebt die niet aan het product zelf te wijten is bv een fabrieksfout etc dan moet je gewoon wat anders gebruiken en niet lopen klagen.

Geef 36 mensen een mix uit 6 dezelfde zakken uit verschillende ah's te drinken en de resultaten zullen je verbluffen wat de uitkomst zal zijn.

=dirk2 schreef op zaterdag 8 jan 2011, 18:20: Ik geef gewoon antwoord op de vraag, meer niet.
En waarom zou je een product blijven kopen als het je niet meer bevalt?
Kip kopen wij bijvoorbeeld niet meer bij de AH, terugbrengen en klagen helpt niet.

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 8, 2011 om 18:31
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Het zou natuurlijk best kunnen dat meer mensen verschil proeven, maar niet iedereen gaat klagen.

Ik denk dat ze deze klacht zeker wel serieus nemen maar dat ze de klant niet altijd op de hoogte houden.

di
door dirk2 - Jan 8, 2011 om 18:35
364 Antwoorden / 21 Vragen

.......dus het is onzin om te zeggen dat er niks aan de klacht gedaan wordt....
Ik zeg alleen dat klagen in het geval van de kip niet heeft geholpen.
Waarom zou je een product blijven kopen als het je niet meer bevalt? Zo simpel is het. Dan probeer je iets anders.
Inderdaad smaken verschillen, daarom maken wij in de winkel net als jullie onze eigen keus.

stacey
door stacey - Jan 8, 2011 om 18:57
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Denk dat AH heel veel doet met klachten, NOT, deze klachten zijn van 2007 tot 2010...............en veranderd blijkbaar niets want klachten blijven bestaan zo te zien..........

--Waarom zijn de koffiepads uit één verpakking niet allemaal gelijk van sterkte?
Er zitten altijd een aantal bij die erg slap van smaak zijn, je ziet het gelijk als het vanuit je Senseoapparaat in je kopje gaat.--

-- Geachte mevr/heer,sinds jaren gebrijk ik de roodmerk koffie van perla ,maar sinds deze week is hij niet meer het zelfde als altijd er zit echt een andere smaak aan niet lekker meer ik neem dus geen koffie meer van dit merk af --

--Goedenavond Mevr/heer
Ik heb een vraagje waarom is de laatste tijd de koffiepads niet meer zo dan dat ze geweest izijn steeds erg slap en dat gebeurd steeds je moet steeds weggooien dan word het nog duur
graag hoor ik iets vriedelijk dank daar voor --

--en helaas is ook de ene pad slapper als de andere jammer op zich is het een lekker koffie --

--hallo ik wil een klacht indienen de koffiepads darkroast zijn niet allemaal gelijk in sterkte (ik moet er geregeld weg gooien)--

--hallo ik wil even door geven dat ik ik idere keer heb dat vind ik heel vervelendt vind dat de koffie heel slap is en vind ik niet fijn ik moet iedere keer weg gooien dan is het weer te slap dan is echt niet te drinken --:-(

zinook
door zinook - Jan 8, 2011 om 20:36
261 Antwoorden / 7 Vragen

Voor de rest wil ik me niet mengen in de discussie over de koffie. Ik vind alleen dat je zeer denigrerend naar een aantal mensen bent of over deze mensen spreekt.

Als je het ergens niet mee eens bent, prima, dat mag je zeggen. Maar laten we elkaar wel in waarde houden en elkaar niet persoonlijk gaan aanvallen....

stacey
door stacey - Jan 10, 2011 om 15:11
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=quantas schreef op zaterdag 8 jan 2011, 17:44]@ [edit redactie - off-topic].

[edit redactie- off-topic]

Volgens jou is alleen de koffie van constante kwaliteit en ligt het aan van alles en aan ts maar niet aan de koffie.....dat is nu bull shit, gaat ondanks alles echt wel eens wat fout en ik ben wel degelijk op de hoogte van productieprocedures, kwaliteitscontroles en klachtafhandeling, wij leveren maatwerk en ondanks de tig controles die tijdens proces worden gepasseerd gaat er toch ook wel eens wat fout.............computers, machines en mensen, niets is perfekt en constant, dat is een onmogelijkheid.
En als er een klacht komt omdat er toch iets verkeerds tussendoor is geglipt wordt daar wel serieus mee omgegaan, en zo hoort het ook.
Klant is koning, klant is je brood.

Ts is wil op z`n minst het Gevoel krijgen serieus genomen te worden en dat is wel het minste dat je als betalende klant mag verwachten........

quantas
door quantas - Jan 10, 2011 om 15:12
670 Antwoorden / 0 Vragen

[edit redactie- off-topic]

Elke klacht is er 1 maar jij concludeert al dat er niks aan gedaan zou worden, en uit die droom help ik je maar al te graag.

Maar als TS veel loopt te zeveren en geen pak inlevert waar AH omvraagt dan moet je ook niet mekkeren.

Ik zeg niet dat koffie van 100% constante kwaliteit is maar daar zit het heel dicht tegenaan, immers elke boon is anders en 100% kan je met 2 verschillende zendingen ook niet hebben.

Maar jij blijft er telkens aan voorbij gaan daar er op heel het net geen enkele identieke klacht is dat het niet aan bv de kopjes kan liggen misschien zit er zelfs nog een zeepsop laagje op het kopje wie weet.
Jij geeft meteen AH de schuld zonder je verder eens te verdiepen in heel de materie.

jb
door jb50 - Jan 10, 2011 om 15:13
14 Antwoorden / 9 Vragen

[edit redactie - off-topic]

quantas
door quantas - Jan 10, 2011 om 15:19
670 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals smaken verschillen en bij ah zijn ze niet zo dom als jij denkt.

Dat er wat staat op het net wil niet zeggen dat AH er niks meedoet dat zijn allemaal aannames [edit redactie]

Als AH test dat alles hetzelfde is en nee dat zijn geen mensen die alles maar goedkeuren dat zijn echte smaakkenners en geen ik lees of hoor dit en dan is het ook zo figuren.

Koffie die niet smaakt kan TIG oorzaken hebben die compleet niet aan de koffie zelf liggen maar bv aan het apparaat.

Pak bv filterkoffie en zet hem in een DE apparaat en in een goedkoop blokker ding ofzo moet jij eens kijken wat voor smaakverschil jij hebt met precies dezelfde koffie.

[edit redactie- off-topic]

stacey
door stacey - Jan 10, 2011 om 15:20
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[edit redactie - off-topic]
nog ff 2 dan ?
----Klacht van hae
er zitten heel veel waterige pads in de zak zijn echt niet te drinken ga nu over op douwe egberts jammer.
Gewenste oplossing:
geen waterige pads meer
!!!!!!!!!!!!! ----Klacht

------klacht van keetie

hele slappe koffie in de eigen merk coffeinevrije pads
Gewenste oplossing:
betere koffiesmaak -----Klacht

birdies
door birdies - Jan 10, 2011 om 15:21
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[edit redactie - off-topic]

quantas
door quantas - Jan 10, 2011 om 15:23
670 Antwoorden / 0 Vragen

[ edit redactie - off-topic]

birdies
door birdies - Jan 10, 2011 om 15:24
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[ edit redactie - off-topic]

quantas
door quantas - Jan 10, 2011 om 15:25
670 Antwoorden / 0 Vragen

[edit redactie - off-topic]

stacey
door stacey - Jan 10, 2011 om 15:27
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[edit redactie - off-topic]

heb het nooit over AH boycotten gehad,
maar over ander merk koffie halen die prima is en bovendien ook nog goedkoper.
Als AH die waterpads niet meer kwijtraakt doen ze er misschien eens iets aan........

En als er meerdere en dezelfde klachten onstaan over de koffie waarover eerder geen klachten waren lijkt het wel bij AH fout te gaan, en als ze nergens op reageren/er niets veranderd aan blijvende klachten die (pas) begonnen in 2007 (tot op heden) zoals het lijkt dan zijn ze dus wel verkeerd bezig.......

[edit redactie - off-topic]

zinook
door zinook - Jan 10, 2011 om 15:27
261 Antwoorden / 7 Vragen

[edit redactie - off-topic]

Persoonlijk worden heeft even helemaal niets te maken met het probleem die TO heeft. Laten we het over feiten hebben en niet persoonlijk worden.

quantas
door quantas - Jan 10, 2011 om 15:29
670 Antwoorden / 0 Vragen

[edit redactie - off-topic]

Roepen dat een bedrijf er niks aan doet zonder dat te weten, en alleen maar aan te nemen omdat niemand heeft gezegd dat men antwoord heeft gekregen of wat dan ook resulteert er bij haar al in het ligt aan de koffie.

Nogmaals er zijn tig oorzaken te noemen waardoor de smaak anders word en dat begint al bij het apparaat zelf.

Niemand kan hier zien wat een bedrijf er wel degelijk aandoet.

Maar uit ervaring weet ik wel dat AH klachten wel degelijk serieus neemt, en als je ook leest heeft TS te horen gekregen lever het aangebroken pak in en krijg uw geld terug dan gaan ze dat pak onderzoeken maar TS doet dat niet die klaagt alleen maar.

zinook
door zinook - Jan 10, 2011 om 15:30
261 Antwoorden / 7 Vragen

[edit redactie - off-topic]

stacey
door stacey - Jan 10, 2011 om 15:32
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[edit redactie - off-topic]

Redacteur
door Redacteur - Jan 10, 2011 om 15:34
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Diverse negatieve uitlatingen en off-topic reacties zijn verwijderd.

Redactie Kassa-online

me
door medea - Feb 12, 2011 om 00:09
2 Antwoorden / 0 Vragen

Heb hetzelfde probleem, toevallig van dezelfde batch, smaak is anders, kleur van het schuim is donkerder, de geur is anders. Een andere batch is wel goed.

me
door medea - Feb 12, 2011 om 00:25
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb eerst een kort antwoord gegeven omdat mijn lange antwoord niet werd opgenomen.
Haal altijd in de bonusweek zo'n 50-60 pakken mokkapads van Perla. Nu zat er een batch tussen die anders was, houdbaarheidsdatum 03-01-2012 (3 pakken smaken niet naar mocca, maar veel bitterder, ander kleur schuim. Direct een ander pak geopend met een andere houdbaarheidsdatum en die was wel goed.

andere problemen: normaal moet er in het begin een bijna zwarte drab eruit stromen en dit is niet altijd het geval, daardoor ander kopjes veel slapper. Af en toe verschil in het filtermateriaal, sommige stevig, andere slap en kreukelig.
Let op de houdbaarheidsdatum bij afwijkingen en noteer dat.