Ma
door MartinG2024 Aug 24, 2022 om 11:58
Winkels & webshops

Pio-fiet

Goedemorgen,

Ik denk erover om een fiets te bestellen op pio-fiet.com.
Het is een webshop zonder telefoonnr.
Mooie aanbiedingen maar mss te mooi om waar te zijn.
Hebben jullie ervaringen met deze site?

Mvg,
Martin

1501 13 Rapporteer

redfloor
door redfloor - Aug 24, 2022 om 12:03
166 Antwoorden / 21 Vragen

Ze verkopen ook haarverzorgingsproducten. De site is niet eens helemaal af. Geen kvk-nummer te vinden. Ver van weg blijven!

sira
door sira Aug 24, 2022 om 12:19
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Logisch toch. Die haarverzorgingsproducten zijn voor na het fietsen en je van alle ellende met je handen in het haar zit.

ju
door juliomariner - Aug 24, 2022 om 12:06
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Adres is een appartement, geen fietsenwinkel te zien op streetview.
Als je zoekt op de premiummerken waar ze mee zeggen te werken is deze niet in de shop te vinden.
Ze zeggen met Kalkhof te werken, een goede duitse fiets maar in shop niet te vinden.
Heel vage site, ver van wegblijven

tenormin
door tenormin - Aug 24, 2022 om 12:12
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ik zou zo'n fiets alleen willen krijgen en kopen doe ik bij de gewone fietsenwinkel in mijn dorp/stad. Maar de site is zo belabberd dat ik me afvraag hoe u dit überhaupt gevonden heeft. Nogmaals, bij de plaatselijke fietsverkoper; u steunt zijn zaak, u krijgt garantie (niet tot de deur) en, persoonlijk, zou ik een fiets nooit online kopen i.v.m. adequate service etc.

sira
door sira Aug 24, 2022 om 12:20
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Facebook misschien?

tenormin
door tenormin Aug 24, 2022 om 13:50
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Waarschijnlijk@sira, ik zit veel op Facebook maar laat zulke zaken niet eens tot me doordringen. Leve de scroll. En reclame op TV dringt alleen maar tot me door als het heel slecht is. Op dit moment van Oral B. Wat doet iedere tandarts tussen de middag, die gaat naar huis om zijn tanden te poetsen. Alsof een tandarts niet zijn eigen privé dingetjes wastafel heeft waar hij/zij kan poetsen. Dit alles terzijde, uiteraard. ;-)

sira
door sira - Aug 24, 2022 om 12:16
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Als ik bel*zerd wil worden, koop ik mijn fiets daar, terwijl mijn verstand zegt "ga naar de plaatselijke fietsenwinkel waar je ook een proefrit kunt maken en waar de fiets ook onderhoud kan krijgen".

@q
door @qwerty@ - Aug 24, 2022 om 12:28
68 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou daar helemaal niets kopen: https://webshopchecker.nl/shop/pio-fiet-com/

@q
door @qwerty@ - Aug 24, 2022 om 12:37
68 Antwoorden / 1 Vragen

Even gekeken op die site en krijg op een gegeven moment een pop-up.
Dus EN ze hebben alleen aanbiedingen EN geven nog korting ook ?
Ik vind het maar niets.

Nog iets: Verzendkosten worden berekend bij de checkout.
Shipping policy:

Verzendtarieven & leveringsschattingen
"Verzending is gratis voor alle bestellingen in uw winkel"
Ze hebben geen winkel, laat staan in uw winkel.

marita5
door marita5 - Aug 24, 2022 om 12:43
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Marting2024 ,

Bezint voordat ge begint .

Deze site is geregistreerd op 23 - 6 - 2022 , is een dropshipper , spullen komen uit China .
Contact alleen via e-mail , geen tel.nr / kvk nr / adres is een woonhuis .
Klik je benedenaan de site op FB , wordt je doorverwezen naar Shopify.com

Deze website wordt beheerd door pio-fiet.com . Op de hele site verwijzen de termen "wij", "ons" en "onze" naar prettycurlygirl !!!

Uw persoonlijke gegevens worden in eerste instantie verwerkt in Hong Kong en worden vervolgens buiten Europa overgedragen voor opslag en verdere verwerking, inclusief naar Canada en de Verenigde Staten.

TOEPASSELIJK RECHT
Deze Servicevoorwaarden en alle afzonderlijke overeenkomsten waarbij wij u Services leveren, worden beheerst door en geïnterpreteerd in overeenstemming met de wetten van de VS.

Controleren of een site betrouwbaar is , klik op de rode regels .

https://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/shoppen-bij-een-shopify-webwinkel-let-op-frauduleuze-verkopers

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-hoe-werkt-het-en-is-dit-oplichting/

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-via-aliexpress-hoe-herken-je-deze-webshops-en-is-er-sprake-van-oplichting/

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/bekende-malafide-handelspartijen.html

me
door mein33 - Aug 24, 2022 om 14:00
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Heeft u al eens op het inrenetnrondgeneusd naar deze handelaar en nog niet op uw voornemen teruggekomen, weest verstandig en trap hier niet in.

Ga met uw geld naar een echte fietshandel, met een showroom, werkplaats en ook nog eens bij u in de buurt en koop daar een fiets.
Dan weet u zeker dat u een fiets krijgt voor uw geld en terug kan gaan als er iets aan mankeert.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 24, 2022 om 14:05
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Hoewel ik nu info geef die u ook al deels kreeg naast een bekent gezegd: bij twijfel, niet kopen en ik zou als ik u was, net als de anderen die al reageerden daar nietS kopen:

Verder kan (ook) ik hier helaas niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief

Zie verder ACM
www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.

En zie verder voor nog meer info o.a.:

Bedenktijd: wanneer niet, wanneer wel? | ACM.nl

 https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-

Bekende malafide handelspartijen | politie.nl

onsumentenbond en  https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat
Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

Online kopen: Zo shop je veilig online | Consumentenbond en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.

panter22
door panter22 - Aug 24, 2022 om 14:15
6599 Antwoorden / Vragen
marita5
door marita5 Aug 24, 2022 om 15:19
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@panter22 , verkeersschool content zit op een ander adres , https://www.kvk.nl/orderstraat/product-kiezen/?kvknummer=242365630000 Dit adres staat ook bij CBR

panter22
door panter22 Aug 24, 2022 om 15:32
6599 Antwoorden / Vragen

Heb ik dan de verkeerde te pakken?
op de site zie ik dit adres :
https://pio-fiet.com/pages/about-us In het handelsregister staat hetzelfde adres bij de rijschool.

Ma
door MartinG2024 - Aug 24, 2022 om 14:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

Iedereen bedankt voor de reakties en  de info.
De koop gaat sowieso niet door.

Mvg,
Martin

marita5
door marita5 Aug 24, 2022 om 15:22
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Marting2024 , goede beslissing .

ne
door neodutchio - Aug 24, 2022 om 15:54
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Even naast de vraag of je bij deze verkoper zou kunnen kopen even een andere simpele vraag: wat is voordeel van online een fiets kopen? Het is goedkoper en je hoeft zelf niet te zeulen met de fiets. Maar aan de andere klant, hoe bepaal je online de beste framemaat? Wie monteert de fiets af en wie past de fiets aan aan de wensen van de klant? Weinig klanten zullen een spakenspanner in de schuur hebben liggen of die weten hoe je een kleine slag uit het wiel haalt.

En bij online aankoop, wie die het onderhoud? De plaatselijke fietsenmaker zit niet te wachten op goedkope rommel.

Sommige zaken kan je beter niet online kopen.

hutch
door hutch - Aug 24, 2022 om 16:29
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Gelukkig besteld TS niets bij dit ehhh.... 'bedrijfje'.
Hopelijk ziet verder iedereen in, dat niet nu niet bepaald zuivere koffie is.

Op z'n best is dit weer zo'n 'doorstuurpersoontje' (soms door mij aangeduid als 'zolderkamerhobbyist', maar dat kan niet gezien het platte dak van die woning), d.w.z. elke bestelling wat hij/zij binnenkrijgt, wordt dan doorgestuurd naar een derde persoon/bedrijf, meestal ergens in China of omgeving.

Wat een flut website. Precies zo één, waarvoor door ons al duizend keer (en vaker) gewaarschuwd is.