Da
door DaanJoyce Jul 29, 2018 om 09:35
Winkels & webshops

Polo's besteld die niet goed waren, terug gestuurd maar geen geld terug

op 3 mei 2018 2 dames polo's besteld als werk kleding. via reinkebedrijfskleding.nl
deze zijn via I-Deal betaald, de zelfde week de bestelling ontvangen.
nu bleek er 1 kleur de verkeerde kleur te zijn, hier over gebeld en de fout bleek bij hun te liggen ( zelfde art nr hadden ze er aangegeven)
de goede kleur zou deze week geleverd worden, hiervoor zou GLS langs komen op donderdag.
de donderdag gewacht en gewacht...geen GLS, vrijdag gebeld en ze zouden GLS bellen hoe het zat.
de week er op zouden ze het om komen ruilen, de dag wisten ze niet.
4 dagen thuis gebleven geen GLS, weer gebeld hoe het zat. Nu bleek deze polo niet voorraadig te zijn (wist men dat toen niet?)
Ze zouden mij terug bellen. Geen gehoor gehad aan het eind van de maand.
Ik heb zelf gebeld met het verzoek het geld terug te storten en dan stuur ik het shirt op.
dit zou geregeld worden binnen 5 dagen staat het op mijn rekening.
Na 9 dagen weer gebeld (geen bedrag gehad van hun) nee het was bij multisafapay in orde ik zou nog even 2 dagen moeten wachten dan zou het er echt op staan.
Na 7 dagen weer gebeld en nu blijkt dat ze het geld pas terug kunnen storten als de artikelen bij hun terug zijn (ook dat wist men niet toen ik ze belde)
GLS is toen om de polo geweest.
4 dagen later weer gebeld hoe het met het geld zat, ze gingen nu een credit nota maken (deze heb ik ook binnen) en het geld zou dan binnen 1 week op mijn rekening staan.
Niet dus....op mails/brieven word niet meer gereageerd.
We zijn dagen thuis gebleven om op GLS te wachten.
3 maanden verder geld kwijt en geen polo

wat kan ik nog meer doen??

1873 10 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 29, 2018 om 09:46
7185 Antwoorden / 3 Vragen

U zou het nog eens via een contactformulier kunnen proberen de juiste persoon te bereiken:
https://www.reinkebedrijfskleding.nl/contacts

ja
door jackyh - Jul 29, 2018 om 09:58
953 Antwoorden / 4 Vragen

Als je een creditnota hebt ontvangen, zoals je schrijft, schriftelijk verzoeken het bedrag binnen 5 dagen over te maken.  Die creditnota is een schuldbekentenis.  De hele voorgeschiedenis niet meer ter sprake brengen alleen hameren op betaling van de creditnota. Succes.

Da
door DaanJoyce - Jul 29, 2018 om 10:05
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi, ik ga hier mee aan de slag!

sjjoppy
door sjjoppy Jul 29, 2018 om 10:43
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Succes!

Gr
door Grunn1 - Jul 29, 2018 om 11:13
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Normaal als je iets online besteld dan betaal je dat en krijg je het thuis gestuurd. Is het niet goed dan stuur je het terug en krijg je je geld terug. U wilde eerst geld terug en dan pas terugsturen en zo werkt het niet met online bestellingen. Dus geld terug gaat pas tellen vanaf het moment dat het bedrij zijn goederen terug heeft ontvangen.
Verder als ik uw verhaal lees lijkt mij dat u ondernemer bent en dan ,let u ergens anders zijn want dit is een consumenten forum.

brainless
door brainless Jul 29, 2018 om 12:14
324 Antwoorden / 0 Vragen

Polo is al terug bij het bedrijf en deze heeft toen ook gelijk de creditnota opgesteld, maar nog niet uitbetaald.
Daarnaast kun je ook bedrijfskleding bestellen als particulier.
Ik werkte in de horeca en moest daarvoor een witte blouse hebben met 3/4 mouw en heb deze ook online besteld bij een bedrijf voor bedrijfskleding.

Gr
door Grunn1 Jul 29, 2018 om 15:04
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Polo’s zijn pas later terug gestuurd maar ts is begonnen met geld terug vragen en te rekenen vanaf dat punt en dat klopt niet.
Hoe weet jij dat ts geen ondernemer is? Als ts dat zelf zegt dan klopt het anders niet.

ne
door neodutchio - Jul 29, 2018 om 17:55
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als u een consument bent en dus niet zakelijk gekocht heeft zal de webshop binnen 14 dagen na ontbinding moeten terug betalen. De tijd gaat lopen vanaf het moment dat u herroepen heeft. Voorwaarde is wel dat u de bestelling terug stuurt. Betaald wordt er pas nadat de goederen terug ontvangen zijn.

user123
door user123 - Jul 30, 2018 om 08:31
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Het lijkt mij erg logisch dat u eerst een artikel terugstuurt en dat daarna het geld wordt terugbetaald.
daarbij heeft half Nederland vakantie, en kan daardoor vertraging ontstaan.

ma
door maarten heest Jul 30, 2018 om 10:14
463 Antwoorden / 0 Vragen

Dat staat er: Ze hebben in eerste instantie twee keer gezegd dat het geld overgemaakt zou worden en dat GLS langs zou komen om te bezorgen en verkeerde shirt weer mee te nemen.

Half Nederland op vakantie? Dit akkefietje speelt al 3 maanden. Even een bedrag terugstorten, zoals je beloofd hebt, is in een poep en een scheet gefixt.
Een bar slechte 'service' is het.

user123
door user123 Aug 1, 2018 om 09:32
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Na 7 dagen weer gebeld en nu blijkt dat ze het geld pas terug kunnen storten als de artikelen bij hun terug zijn (ook dat wist men niet toen ik ze belde)

Had ts het product ook even moeten terugsturen hè ?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 30, 2018 om 10:35
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Let op dat GLS hier als pakketdienst NIETS mee te maken heeft. Reinkebedrijfskleding is het bedrijf dat aansprakelijk is voor juiste verzending en nakoming van de geldende wettelijke afspraken m.b.t. aankopen via internet.

Indien zij problemen hebben met GLS is dat geheel en al hun zaak. Hoe heeft u het artikel teruggezonden? Het is aan u om te bewijzen, middels een verzendbewijs dat u dat heeft gedaan.

Da
door DaanJoyce - Aug 8, 2018 om 09:38
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor jullie reacties,  na aanleiding van dit alles heb ik toch mijn geld terug gekregen.
het had niks met vakantie te maken want dit heeft bij elkaar iets meer dan 3 maanden geduurd.
ik denk met de publiciteit of de brieven?

al met al ik heb mijn geld terug en dat is het belangrijkste.
nooit zal ik daar iets meer bestellen.

dank jullie wel!

edrick3
door edrick3 - Aug 8, 2018 om 09:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

al met al ik heb mijn geld terug en dat is het belangrijkste.

Mooi zo. Bedankt voor het terugmelden.