Ma
door Maartje K. Feb 21, 2017 om 21:44
Winkels & webshops

PostNL Extra@home: witgoed bezorgservice

Ik heb gisteren via Mediamarkt een nieuwe wasmachine bezoorgd gekregen. Dit werd bezorgd via PostNL Extra@home, waarbij ik extra had betaald voor Witgoed bezorgservice. Handelingen waarvoor ik heb bijbetaald zijn o.a.:

- plaatsen van de machine op een verdieping
- aansluiten van de machine
- verwijderen van verpakingsmateriaal van de nieuwe machine
- meenemen van de oude machine

Voorwaarde was dat ik de oude machine zou ontkoppelen. Dat had ik niet gedaan. De bezorger wilde de oude machine niet meenemen, omdat hij bang was voor restwater in de wasmachine, die nieuwe apparatuur die in zijn vrachtwagen zou kunnen beschadigen. Daar kan ik nog in meegaan, ik heb iets nagelaten wat ik had moeten doen.

Echter: de 'hoofd'bezorger (ze waren met zijn 2-en) wilde pas na een smeekbede de nieuwe machine naar boven brengen en heeft deze ook niet uit de verpakking gehaald (het is niet te doen om in je eentje een wasmachine op te tillen van een piepschuimen bodem). Verder wilde hij niet de oude machine op de begane grond zetten. Dus deze is op de 1e verdieping achtergebleven. Het uitpakken van de nieuwe machine en op de begane grond neerzetten van de oude machine heeft niets te maken met eventuele waterschade aan nieuwe apparatuur in zijn vrachtwagen. Een klacht bij de Mediamarkt leverde niets op: die zeggen dat als je niet aan de voorwaarden voldoet, geen enkele van de handelingen waarvoor je hebt betaald hoeft te worden uitgevoerd.

Is dit redelijk, billijk en rechtsgeldig?

21566 34 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 21, 2017 om 21:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat ze die oude niet een verdieping lager zetten is logisch. Maar met die nieuwe hadden ze moeten doen wat afgesproken was. Want voor hetzelfde geld had u geen oude.

di
door dickster - Feb 21, 2017 om 22:07
69 Antwoorden / 2 Vragen

Ik vind sowieso dat de service tegenwoordig schandelijk is. Bezorgers zouden de volledige omwisseling voor hun rekening moeen nemen, dus afkoppelen van de oude en aansluien van de nieuwe wasmachine. Er zijn geneog mensen die helemaal niet weten heo je en wasmachine goed ontkoppeld, of dat je het lekwater uit de pomp moet laten lopen. Tegenworodig willen ze tegen betaling zo weining mogelijk doen, er worden er voorwaarden opgesteld waardoor ze dat ook niet heoven als je niet precies hebt gedan/hebt kunnen doen wat werd gevraagd. Klantvriendelijkheid en hulpvaardigheid is er niet meer bij. Volgens de letter hoeft de mediamarkt-bezorger inderdaad niets te doen: - de nieuwe machine kan nameljik niet o de juiste plek worden gezet omdat de oude dar nog aangesloten staat - de bezorger koppelt de oude niet af, dus kan hij deze ook niet verplatsen Waarmee inderdaad al zijn handelingen vervallen voglens de voorwaarden van mediamarkt. U staat dus helaas niet in uw recht, maar ik vind het wel bijzonder kinderachtig en klantonvreindelijk dat de bezorgers zich zo aan de letter houden. Dei waterschade is namelijk onzin ze kunnen ter plekke het pompwater nog afvoeren zodat het niet in de vrachtwagen komt.

pi
door pieterwolters Feb 22, 2017 om 08:57
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Dat service minimaal is komt uiteraard voor een groot deel omdat de doorsnee consument niet meer bereid is om voor service te betalen. Je kunt niet verwachten dat als je naar de goedkoopste dozenschuiver gaat je de ze service van een (duurdere) speciaalzaak krijgt. Dus we mogen ook de hand in eigen boezem steken.

simon55
door simon55 Feb 22, 2017 om 13:17
1556 Antwoorden / 5 Vragen

U heeft helemaal gelijk moet je ook niet bij zo n dozenschuiver kopen.Service kost geld en daar wil men niet meer voor betalen, dus jammer dan

pa
door paulacanton Feb 22, 2017 om 16:52
4 Antwoorden / 1 Vragen

Maar Maartje had daar wel voor betaald! !!

Ma
door Maartje K. Feb 22, 2017 om 19:26
Antwoorden / 1 Vragen

Klopt, ik heb daar inderdaad voor betaald. Al die handelingen zitten niet in de standaardservice, dus voor het tillen naar een verdieping, aansluiten, etc. heb ik extra betaald. Ik wil heus voor service betalen, maar ik wist niet dat het zo slecht zou zijn. Verder ben ik absoluut geen rijke vrouw en ik moet erg op mijn centen letten...

ne
door neodutchio - Feb 21, 2017 om 22:51
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Op het moment dat de oude machine afgekoppeld was, hadden de bezorgers deze naar beneden getilt en meegenomen. Dit heeft u verzuimd, dus is het ook begrijpelijk dat ze de machine niet naar beneden tillen voor u. Klikt wellicht kinderachtig, maar stel dat er schade ontstaat zijn ze zelf niet verzekerd.
De nieuwe machine hadden ze gewoon moeten uitpakken, maar op de juiste plek zetten gaat natuurlijk niet als de oude machine daar nog staat.

Als u echt service wilt hebben moet u niet bij de MM, maar gewoon lokaal bij de plaatselijk witgoedwinkel. Maar ja, dan zal de machine ook wel duurder zijn. Alles heeft zijn prijs.

Ma
door Maartje K. Feb 22, 2017 om 19:27
Antwoorden / 1 Vragen

Klopt, ik geef ook toe dat ik heb verzaakt met het niet afkoppelen. Dus ik had ook niet alle handelingen van ze verwacht. Maar toch wel handelingen die totaal niet gerelateerd zijn aan eventuele waterschade.

aurora1
door aurora1 - Feb 22, 2017 om 02:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is toch altijd de voorwaarde dat de oude machine ontkoppeld moet worden en water eruit?
Dit staat in de voorwaarden:

"De bezorgdienst Extra@Home biedt je de mogelijkheid om een oud wit- of bruingoedproduct mee te laten nemen. Het oude product moet dan wel transportklaar staan:

1. Leeg, droog en schoon (ontdaan van bijvoorbeeld ijs- en voedselresten);
2. Geheel ontkoppeld;
3. Intact;
4. Gereed voor transport (bij de 1e privé-drempel, tenzij je hier een extra service voor hebt aangevraagd)."
En zoals gezegd, om het nieuwe apparaat te kunnen plaatsen moet het oude eerst verwijderd zijn.
Bovendien gaan ze natuurlijk niet sjouwen en manouevreren met een oude machine waar water uit loopt dat ook in de vrachtauto kan lopen.
Ik ben het eens met de MM.

Wi
door Wil_H - Feb 22, 2017 om 08:35
270 Antwoorden / Vragen

Als ze de oude machine naar beneden hadden gebracht was er het risico dat het restwater alsnog uit de machine zou lopen over jouw trap en eventueel verdere vloerbedekking. Wat weer tot een claim van schadevergoeding had kunnen leiden.
Dus is het terecht dat ze dat niet hebben gedaan.
Dat je verder nog hebt moeten smeken om gedaan te krijgen wat ze wel verplicht waren is uiteraard niet goed. MM kan wel zeggen dat als je op één punt niet aan de voorwaarden hebt voldaan dat je dan helemaal geen rechten meer hebt, maar dat is niet waar.
De bezorgers hadden de nieuwe machine naar boven moeten brengen, uit de verpakking moeten halen en indien mogelijk moeten plaatsen en aansluiten. Dat heeft allemaal niks te maken met het niet loskoppelen van de oude machine.
Ik zou een klacht indienen bij PostNL.

Ma
door Maartje K. Feb 22, 2017 om 19:31
Antwoorden / 1 Vragen

Ik lees en hoor nu meer klachten van gelijke soort over PostNL extra@home. Dat ze die machine niet meenemen in de vrachtwagen begrijp ik in dit geval, maar wellicht is het wel zo klantvriendelijk de machine wel naar beneden te tillen (ben alleenstaand, gaat niet in mijn eentje). Ik heb exra betaald voor de service, dus als ze mij een papiertje onder de neus hadden geschoven dat ze het wel naar beneden tillen, maar geen aansprakelijkheid aanvaarden voor lekken van water op mijn vloer, had ik die getekend. Ik noem maar iets hoor. Nu heb ik eigenlijk betaald voor niks.

Wi
door Wil_H Feb 22, 2017 om 19:41
270 Antwoorden / Vragen

Ik begrijp wat je bedoeld. Alleen zal een chauffeur nooit een zelf geschreven briefje tekenen, omdat hij niet weet of zoiets wel rechtsgeldig is en hij geen problemen wil hebben met de werkgever.
In feite heb je inderdaad betaalt voor niets.
Het is alleen de vraag bij wie je nu moet zijn om te klagen.
Enerzijds kun je zeggen dat dat PostNl moet zijn omdat zij de bezorging uitvoerden, anderzijds kun je zeggen dat je MM betaalt hebt om deze zaak te regelen en dat je daar dus ook moet klagen.
Ik zou gewoon bij zowel PostNl als bij MM een klacht indienen en in elk geval de extra kosten die je betaald hebt terug vorderen.

Ma
door Maartje K. Feb 22, 2017 om 19:54
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb al aangeklopt bij Mediamarkt, maar nog niet bij PostNL. Dat zal ik alsnog doen.

di
door dickster - Feb 22, 2017 om 09:51
69 Antwoorden / 2 Vragen

Je betaald voor de extra bezorgservice 15 euro. Als je het vaak gedaan hebt is het afkoppelen an een oude wasmachine hooguit 2 minuen werk, inclusief het verwijderen van het restwater(je maakt mij niet wijs dat het niet mogelijk zou zijn een tool te maken waarmee het restwater makkelijk op te vangen is zodra je de pompfilter losdraait). dus 2 minuten extra werk en de bezorger kan de oude machine meenemen en de nieuwe aanslutien. Het is puur dat postnl geen hoge service voor een lage prijs wil geven, als zij dit in de contracen met hun medewerkers veranderen gaan ze echt niet weg, of anders komen er vst wel nieuwe die wel tegen de nieuwe voorwaarden willen werken. de slogan: de klant is koning, is veel te ver afgebrokkeld.

Ma
door Maartje K. Feb 22, 2017 om 19:35
Antwoorden / 1 Vragen

Klopt, afkoppelen is echt zo gedaan en aansluiten ook. Het restwater uit de oude machine was minimaal, dat had ik binnen 10 seconden weggeveegd. Maar misschien is dat niet altijd zo. Het is jammer dat je betaalt voor extra service, maar dat men zich heel snel uit de voeten maakt als je 1 ding hebt nagelaten en zij de meeste handelingen evengoed naar behoren, zonder aansprakelijkheid, hadden kunnen uitvoeren.

de
door denotto - Feb 22, 2017 om 13:07
66 Antwoorden / 17 Vragen

Vorige week nieuwe (vrij goedkope) gekocht bij Bemmel en Kroon, voor 15,00 euro perfectie service, woon 3 hoog (lift) moest via de garage naar boven, had zelf al het water uit de oude laten lopen met dat slangetje wat onderaan de machine zit...dus geen lekkage...alleen kon ik de slang niet van de kraan afkrijgen, deden zij gewoon...ik ben blij

Ma
door Maartje K. Feb 22, 2017 om 19:35
Antwoorden / 1 Vragen

Kijk, dat is fijn! Ik begrijp dat je blij bent.

uo
door uomo - Feb 22, 2017 om 13:09
17 Antwoorden / 0 Vragen

Service van de grote jongens is lang niet op orde. Persoonlijk heb ik veel betere ervaring met de kleine plaatselijk bedrijven.
Service op orde en zeer belangrijk betalen na levering en plaatsing.
En niet alles vooraf betalen.

spillebeen
door spillebeen - Feb 22, 2017 om 13:17
3 Antwoorden / 2 Vragen

Begrijp nog steeds net dat mensen bij de MediaMarkt kopen,koop duurdere dingen bij een witgoedwinkel,dan weet je ook dat je echte service krijgt.
Mijn zoon is verhuisd,geen nieuwe wasmachine en droger gekocht,even naar de witgoedwinkel geweest,ze hebben zijn wasmachine en droger voor €50.00 uit zijn oude huis gehaald,en in zijn nieuwe huis op zolder geplaatst, zie dat is het voordeel van een echte witgoedwinkel.

ronpunt
door ronpunt - Feb 22, 2017 om 13:38
6 Antwoorden / 0 Vragen

PostNL Extra@home: witgoed bezorgservice
Deze dienst heeft altijd dezelfde smoes om het oudeapparaat niet mee te nemen zelf al 2x eerder meegemaakt.

Ma
door Maartje K. Feb 22, 2017 om 19:36
Antwoorden / 1 Vragen

Jeetje, dat is echt héél vervelend, 2x. Hebben ze ooit gereageerd op klachten?

astoria
door astoria - Feb 22, 2017 om 13:43
362 Antwoorden / 55 Vragen

Los van het feit dat je dit soort zaken ( wasmachine) beter en voor een vergelijkbare prijs bij een gewone  middenstands zaak kunt kopen , had u gezien de afspraken de aangeboden zending moeten weigeren.

er
door erky - Feb 22, 2017 om 14:01
243 Antwoorden / 2 Vragen

Beste MaartjeK,
Er zijn een heleboel mensen die zo graag bij de Mediamarkt kopen. Maar hun 'service' staat bekend als slecht. Jammer dat u daar niet over geïnformeerd was. Dan staat er 'ergens' op de website van Mediamarkt dat er bezorgkosten gerekend worden. Het is dus even de vraag of u besteld heeft in de winkel of de online shop. Ze lijken dus goedkoop, maar u zit met de gevolgen. Als u een verwijderingsbijdrage heeft betaald (iets wat verplicht is meen ik) dan is de vervoerder verplicht om de oude mee te nemen. ook hier kan de vervoerder aanvullende voorwaarden hebben en een consument moet zich tegenwoordig zelf goed informeren. Het lijkt gewoon te zijn voor leveranciers om alles zo goedkoop mogelijk aan te bieden, maar dan krijg je wel een volledig uitgeklede service, dus dit.

Uw sterkse punt is dat u deels niet hebt voldaan aan hun voorwaarden, maar zij hebben ook deels niet voldaan aan hun serviceaanbod.
verpakking van een nieuwe levering mee terug nemen is bij diverse andere witgoedleveranciers nu nog wel normaal. Vooraf aangeven is wel zinvol, ook daar moet je wel zelf over beginnen voor de koop. Dan kan je nog de winkel uitlopen of bij de website niet verder doorgaan.
Groet!
Erky

pk49
door pk49 - Feb 22, 2017 om 14:24
243 Antwoorden / 2 Vragen

misschien de volgende keer bij een andere winkel bestellen. Mijn ervaring : mijn wasmachine stopte tijdens een wasbeurtje en de conclusie was na een kleine diagnose stelling: kapot. Vervolgens bij de Wehkamp onine een nieuwe besteld. De volgende middag kwamen ze de nieuwe wasmachine brengen, koppelde de oude af, water eruit gegoten en brachten het apparaat naar hun busje, sleepte de nieuwe naar boven en sloten het aan. Vervolgens heb ik de halfgewassen wasgoed erin gezet en de wasprogramma vervolgd. Met een vertraging van 24 uur had ik weer een schone was. Zó hoort het te gaan is mijn overtuiging.

Cookies
door Cookies Feb 22, 2017 om 14:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wehkamp werkt ook met Extra@Home.

costnix
door costnix Feb 22, 2017 om 14:48
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Maar dan wel met, voor de klant, betere service.

Cookies
door Cookies Feb 22, 2017 om 14:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@costnix: Hangt gewoon af van de medewerker die je treft. De ene is nu eenmaal vriendelijker / behulpzamer dan de ander.

pierre60
door pierre60 - Feb 22, 2017 om 14:31
132 Antwoorden / 14 Vragen

De mensen van PostNL zijn niet gemachtigd om een wasmachine aan te sluiten en het oude mee te nemen. Ze bestellen alleen. Ze hoefden zelfs de machine niet naar boven te brengen. Ik vind het ook eigenaardig dat Media Markt zo'n machine met de post stuurt. Ze hebben toch zeker zlef een besteldienst waar wel alles door wordt aangesloten en de oude machine gratis wordt mee genomen. Ikzelf heb toevallig een koelkast bij Media Markt gekocht en dize werd wel geleverd door hun zelf. Alles werd netjes geplaatst en de oude koelkast werd mee genomen inclusief het pak materiaal. Als ik u was zou ik wel protesteren bij Media Markt.

Ma
door Maartje K. Feb 22, 2017 om 19:39
Antwoorden / 1 Vragen

PostNL biedt dit wel aan hoor, het heet extra@home. Bedrijven kunnen PostNL inschakelen voor deze dienst (ze besteden het dus uit) en je betaalt als consument extra voor deze dienst (in dit geval 15 euro). Ik heb inderdaad Mediamarkt hierop aangesproken, aangezien ik de wasmachine bij hen heb besteld.

t.
door t.m. - Feb 22, 2017 om 14:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn droger komt bij de Mediamarkt vandaan en de nieuwe droger werd gebracht door media markt services, ze haalde de oude van het stroom,  brachten de nieuwe binnen, haalde hem uit de verpakking en sloten hem aan en zette hem waterpas. Kort om goede service dus. Ik had hem trouwens wel in de winkel gekocht en kon hem gratis laten bezorgen.
ik denk in dit geval, dat die PostNL witgoed bezorger hier het probleem was.....

Ma
door Maartje K. Feb 22, 2017 om 19:41
Antwoorden / 1 Vragen

Dat denk ik ook. Vind het wel jammer dat Mediamarkt het niet oppakt, omdat zij het bezorgen, installeren etc. uitbesteden.

ge
door gerardvantol - Feb 22, 2017 om 15:02
57 Antwoorden / 2 Vragen

Enkele weken terug wasmachine besteld bij AO. Volgende dag bezorgd, oude machine meegenomen, nieuwe geplaatst en daarboven nog de droger erbovenop getild. Ik bestel nooit meer bij Mediamarkt.

Ma
door Maartje K. Feb 22, 2017 om 19:41
Antwoorden / 1 Vragen

Top! Dat is fijne service.

sj
door sjaantje109 - Feb 22, 2017 om 15:26
52 Antwoorden / 25 Vragen

Wij hebben dit bij Coolblue ook twee keer meegemaakt; 1x met een vaatwasser die ze niet wilden aansluiten terwijl dit wel afgesproken was. Ik heb toen met Coolblue contact gehad en de vaatwasser weer op laten halen en ergens anders een vaatwasser gekocht. En 1x met een droger, toen wilden ze de oude ook niet meenemen (de vrachtwagen zat zogenaamd vol, maar ja er was wel een droger minder!) toen bleek na contact met Coolblue dat ze de verkeerde bezorger hadden ingehuurd, en kreeg ik een tegoedbon. Je moet wel alles echt heel goed afspreken is mijn ervaring, levering en aansluiting van een wasmachine door Coolblue ging weer foutloos en was perfecte service. Alhoewel het bij ons  een makkie is, geen drempels en geen trappen.

1paul
door 1paul - Feb 22, 2017 om 15:29
3134 Antwoorden / 0 Vragen

nee niet redelijk, ook als u de wasmacine af had gekoppeld had er nog water in gezeten, dat alleen kan en mag geen reden zijn om deze mee te nemen, het qafkoppelen is eits anders maar nu zij dit wel gedaan hebben moeten zij redelijkerwijs de rest ook doen, dus meenemen machine, uit de verpakking halen en aansluiten.

wat zij niet gedaan hebben is onredelijk bezwarend...

hv
door hvelthoen - Feb 22, 2017 om 15:37
1 Antwoorden / Vragen

Ik zal zelf absoluut niets meer bij MM kopen, ben 1 x op de koffie gekomen en zij zien mij nooit meer
Pas een nieuwe TV gekocht bij de plaayselijke handelaar
Deze was 50,00 euro duurder als bij MM, maar zij hebben hem dan ook thuisbezorgd, aangesloten, ingesteld inclusief speciaal voot mijn gehoorapparaat
Oude kapotte meegenomen, in totaal 2 uur bezig geweest
En als afscheid met de woorden als je niet nog niet begrijpt bel maar dan kom ik even
en hij is al een keer langs geweest en dit alles voor die 50,00 euro
Ik weet wel bij wie ik voordeliger uit ben, absoluut niet bij MM
Henk

Ma
door Maartje K. Feb 22, 2017 om 19:43
Antwoorden / 1 Vragen

Gelukkig zijn er ook goede leveranciers. Lief dat ze zo goed helpen!

ve
door vergeetet - Feb 22, 2017 om 15:43
10 Antwoorden / 1 Vragen

Mediamarkt? Ik ben toch niet gek!
Ik koop gewoon bij de plaatselijke handelaar in witgoed en die doet alles perfect, zelfs nadat ik een fout had ontdekt, wat later, nadat ze met twee man waren komen kijken, geen fout bleek te zijn, werd me daarvoor niets in rekening gebracht, waar ze volgens contract wel recht toe hadden gehad.
Ik bedoel maar......

luppo
door luppo Feb 22, 2017 om 15:57
69 Antwoorden / 0 Vragen

U hebt het begrepen

Ma
door Maartje K. Feb 22, 2017 om 19:43
Antwoorden / 1 Vragen

Tja, u heeft gelijk. De slogan had me genoeg moeten zeggen ;-)

luppo
door luppo - Feb 22, 2017 om 15:56
69 Antwoorden / 0 Vragen

Eigen schuld dikke bult ,een wasmachine koop je niet bij de mediamarkt maar bij een vakzaak die persoonlijke service geeft zoals,Expert,EP, maar als je zg goedkoop wilt(is niet zo bij MM) kom je bedrogen uit

Ma
door Maartje K. Feb 22, 2017 om 19:44
Antwoorden / 1 Vragen

Nou ja, eigen schuld dikke bult. Ik zeg liever dat men al doende leert...

an
door annet25 - Feb 22, 2017 om 16:00
8 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is de reden dat ik de wasmachine en de tv bij Expert koop. Nooit een probleem gehad bij de aansluiting.
Helaas was de oude tv voor de monteur erg zwaar. Maar ook dat heeft hij goed opgelos.

opaplop
door opaplop - Feb 22, 2017 om 16:38
76 Antwoorden / 12 Vragen

Het is jammer dat je voor je iets binnen hebt staan en alles goed werkt en geregeld is,zoals van te voren is afgesproken je moet betalen,het is dan zo dat je met je masterkaart wel eventueel je geld terug zou kunnen krijgen als aan de levering niet voldaan is!!! maar hier is toch spraken van zeer slechte service dat wil je toch niet. Dus voor je iets gaat kopen,eerst je maar goed informeren en als je dat gedaan had,was je daar nooit naar toe gegaan denk ik dan.

Ma
door Maartje K. Feb 22, 2017 om 19:44
Antwoorden / 1 Vragen

Nee, dat had ik dan inderdaad niet gedaan...

opaplop
door opaplop Mar 13, 2017 om 15:15
76 Antwoorden / 12 Vragen

maartje. is het nu opgelost??? Zo niet,ga eens als er veel mensen in de winkel zijn je beklach doen en kijken of ze dan een kant op willen om het goed te maken,mag gerust wat hard gaan praten hoor,maar wel nettjes blijven!!!

ri
door richard de reus - Feb 22, 2017 om 16:39
1 Antwoorden / Vragen

Je hebt je niet aan de afspraak gehouden, er zit inderdaad altijd nog een hoop restwater in de wasmachine en dat kan dan de nieuwe goederen beschadigen.
Ik heb goede ervaringen met PostNl home service en ook via de Mediamarkt een wasmachine laten bezorgen, plaatsen enlaten meenemen, maar had de oude netjes losgekoppeld en het water eruit laten lopen.

Vind het kort door de bocht om te zeggen dat de service steeds slechter is. dit kan soms ook aan jezelf liggen.

Ma
door Maartje K. Feb 22, 2017 om 19:47
Antwoorden / 1 Vragen

Lees even mijn bericht: ik ontken niet dat ik een fout heb gemaakt en zeg ook niet dat ze de oude machine in de vrachtwagen hadden moeten plaatsen. Het gaat mij erom dat ik voor diverse handelingen heb betaald en dat handelingen die niets met eventuele waterschade te maken hebben, niet zijn uitgevoerd. Overigens heb ik niet gemeld dat ik service steeds slechter vind worden.

ri
door richard huisjes - Feb 22, 2017 om 17:15
1 Antwoorden / Vragen

MM is waardeloos wat service betreft. Qua prijs zijn ze ook niet de goedkoopste,ze kijken bijna allemaal naar elkaar. Heb paar maanden geleden een nieuwe wasmachine moeten kopen en gedaan bij electro world,was net zo duur als MM en hebben de oude gewoon van zolder meegenomen en de nieuwe geplaatst en rommel meegenomen.

baard
door baard - Feb 22, 2017 om 17:23
16 Antwoorden / 0 Vragen

koop gewoon bij een goeie zaak, die zijn vaak goedkoper dan MM en die leveren /plaatsen en verwijderen vaak voor weinig of geen kosten

corrie burgers
door corrie burgers - Feb 22, 2017 om 17:46
5 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien verkeerde bedrijf. Ik heb de afgelopen 2 jaar een nieuwe wasmachine, gasfornuis gekocht bij BCC. De aflevering gebeurde door het bedrijf zelf. Prima. Oude wasmachine meegenomen. Ik heb die losgekoppeld en leeggehaald. Zij hebben de nieuwe aangesloten hoewel dat niet was afgesproken. Dat werd aangeboden. Bij het gasfornuis moest ik apart betalen voor het aansluiten. Oké prima gebeurd, ze hebben ook zelf gecontroleerd of dat goed gebeurd was

ro
door ronny530 - Feb 22, 2017 om 18:27
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Post.nl heeft voor groot witgoed een contract met Phiege afgesloten en die bezorgers deinzen nergens voor terug.

"De bezorger wilde de oude machine niet meenemen, omdat hij bang was voor restwater in de wasmachine, die nieuwe apparatuur die in zijn vrachtwagen zou kunnen beschadigen"

die zin is ook voor mij herkenbaar want ookal heb je zoals in mijn geval een vaatwasser transport klaar staan, ze speuren de hele machine na op een druppel water en dan begint de ellende. Ze gaan je een schuldgevoel aan praten en als je toegeeft hoeven ze niet te sjouwen. Ik ben er ook ingestonken maar toen ik de bezorgers na keek toen ze de galerij afliepen en elkaar een high five gaven werd ik echt boos en heb de webshop (niet de Mediamarkt) een mail gestuurd en uitgebreid verteld hoe de bezorging was verlopen. De webshop heeft de klacht opgepakt en de oude vaatwasser werd een paar dagen later alsnog opgehaald maar door een naar mijn mening ander bedrijf. Dat de Mediamarkt deze klacht over de bezorging niet oppakt is beneden alle peil want de bezorgers verzinnen uitwegen en zijn daarbij nog intimiderend ook, u blijft met de oude machine zitten en vooral met een rotgevoel waardoor u niet kan genieten van uw nieuwe aanschaf. U zou uw klachten uitgebeid op papier kunnen zetten en deze aangetekent naar de klantenservice kunnen zenden want de Mediamarkt moet hier iets mee doen.

Ma
door Maartje K. Feb 22, 2017 om 19:50
Antwoorden / 1 Vragen

Jeetje, dat is echt een rotervaring zeg. Wel fijn dat de webwinkel waar u heeft besteld zo adequaat heeft gereageerd.

ja
door jaapvdham - Feb 22, 2017 om 19:06
13 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, die mediamarkt toch.

ag
door agapon - Feb 22, 2017 om 20:07
115 Antwoorden / 0 Vragen

Zoal niet de voorwaarden gehandhaafd en ujitgevoerd. Ontkoppelen is ontkoppelen, niet gebeurd dus gaat de overeenkomst ook niet door.
Indien ontkoppeld had de wasmachine gewoon meegnomen moeten worden in het kader van de millieubelastingen die je voor dit soort artikelen betaald. Ten tweede Indien je een aankoop doet moeten de afspraken tot in de puntjes op de bon staan, indien niet zit je op de blaren.
Al eens eerder gehad met een plaatsing van een keuken. Ook hier er op gezet inclusief plaatsing, waarna een timmermans bedrijf in Oudkarpsel probeerde het nogmaals in rekening te brengen m.a.w. voorkomt ook dat men misbruik gaat maken van de situatie.
Heb zelf in dezelfde situatie geen enkele probleem gehad met de Mediamarkt.  Alles werd netjes afgekoppeld en ook op zijn plaatst gezet en afgevoerd en weer aangekoppeld. Die jongens kennen hebben dat goed gedaan.  Ook hier alles gewoon zwart op wit en komt dan wel vor elkaar, wordt het geweigerd ga je gewoon naar een concurent. Hoewel een paar jaar terug ook positiefs over Mediamarkt Alkmaar.

latevogel
door latevogel - Feb 23, 2017 om 13:48
86 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet wat uw rechten precies in deze zijn maar een ding weet ik wel, na het antwoord van Mediamarkt op uw vraag zou ik niet weer in zee gaan met dit bedrijf!
Men is liever "lui dan moe" en hier hebben wij het over service. Service is iets waar ikzelf erg op let, hoe reageert een bedrijf op een geval waarbij service in het onderwerp zit.
Mijn ervaring de laatste jaren is bedroevend, men rommelt maar wat aan en vaak moet jezelf het bedrijf achter de vodden zitten.
Gelukkig kan ik goed voor mijzelf opkomen en laat mij de kaas niet van het brood eten. Uiteindelijk lukt het meestal wel maar hoe gaat het met ouderen en mensen die niet mondig zijn?
Slechte ervaringen met een bedrijf vergeet ik nooit weer en mogelijke toekomstige aankopen kunnen ze vergeten!

Ve
door Velthuijsen - Feb 23, 2017 om 16:13
1 Antwoorden / Vragen

Heb net bij CoolBlue een Miele gekocht hebben hem aangesloten getest en oude machine retour genomen en alles voor noppes.

Joke-Sk
door Joke-Sk - Mar 1, 2017 om 19:29
16 Antwoorden / 1 Vragen

Al betaal je extra voor allerlei garantie en service... is dat vaak bij Media Markt weggegooid geld.

Ik hoor zo ontzettend vaak in mijn omgeving, familie en in ons gezin dezelfde type klacht.

in onze familie hebben al besloten om, vooral duurdere dure  apparaten,  daar niet meer iets aan te kopen.
(zelfs bij een TV van  meer dan 1000 euro was, bij een klacht,  er geen service te krijgen.

Ze wilde een paar maanden oude TV niet innemen om te zien waarom de tv in de re.onderhoek. van binnenuit, heel warm werd en het niet meer deed),

Gr
door Grunn1 - Mar 13, 2017 om 17:08
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Vorig jaar nieuwe wasmachine, droger en koelkast gekocht bij de MM. Gratis bezorgd en aangesloten op een bovenverdieping. Bezorger had echter de wasmachine niet waterpas gezet en na een paar keer wassen begon de trommel lawaai te maken, klacht ingediend bij de MM. 2 dagen later werd er door de bezorger een nieuwe wasmachine bezorgd, aangesloten en nu wel waterpas gezet. Niet alles is negatief over de MM.