ge
door gekederidder Aug 15, 2016 om 16:42
Winkels & webshops

PostNL pakket ingenomen door Kiala

Een Kiala punt heeft een pakket ingenomen wat niet bij hun ingeleverd had mogen worden. Het pakket wat ik ingeleverd heb, had eigenlijk ingeleverd moeten worden bij een postNL punt. Nu is het pakket kwijt, het pakket is niet meer in de winkel waar ik het heb ingeleverd en omdat Kiala geen traceernummers uitgeeft is het pakket nergens te vinden.
Kiala wilt mij alleen maar helpen met het traceernummer wat ik heb gekregen van het retourpakket, maar die heb ik uiteraard niet, want die is alleen geldig voor een postNL pakket.
Kiala heeft mijn pakket, maar wilt mij niet helpen deze terug te vinden. 
Bij de winkel waar ik het pakket heb ingeleverd ligt het niet meer, Kiala wijst naar PostNL en PostNL naar Kiala.

3347 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

ra
door ramanah - Aug 15, 2016 om 16:54
135 Antwoorden / Vragen
10

Als ik het dus goed snap, heeft u dus een pakket wat via post.nl verstuurd had moeten worden bij een kiala punt afgegeven.
Dat is dan door het kiala-inname-punt doorgegstuurd/meegegeven naar hun verwerkings adres. Ze willen u het traceernummer geven, daar heeft u nog iets aan, maar meer als een vriendelijk verzoek sturen naar kiala om te zoeken kunt u niet doen. Post.nl heeft hier terecht niets mee te maken. Per slot heeft u het pakket op het verkeerde adres afgegeven.

ge
door gekederidder Aug 15, 2016 om 16:57
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Ramanah 
Dit klopt, ik heb het pakket verkeerd ingeleverd, maar zij hadden het pakket nooit mogen innemen, omdat zij het pakket niet via hun systeem kunnen verzenden. Er staat op het pakket netjes vermeld waar het naar toe moet en ook de afzender staat er op. 
Dit moet toch vaker gebeurd zijn en hier moet toch een standaard oplossing voor zijn lijkt mij.

ra
door ramanah Aug 15, 2016 om 17:18
135 Antwoorden / Vragen

Het is niet het enige pakje wat ze verzenden. Dus een "eenvoudige en standaardoplossing" zie ik niet zo. Het enige wat u kunt doen is een e-mail met alle gegevens naar kiala sturen met het verzoek het pakje boven water te krijgen. Vroeg of laat zal het daar een keer gevonden worden.

Cookies
door Cookies - Aug 15, 2016 om 17:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Maar door wie is dat pakket dan afgegeven bij een Kiala punt? 

Overigens heb ik zelf recent een retourpakket voor Bol.com afgegeven bij AH en tot mijn verbazing ging dat ook via Kiala. Daarvan heb ik wel een Kiala track en trace bonnetje ontvangen.

ge
door gekederidder Aug 15, 2016 om 17:03
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb zelf het pakket naar het kiala punt gebracht, zij hebben dit aangenomen en dit hadden ze dus niet mogen doen.

tijger1
door tijger1 - Aug 15, 2016 om 17:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar u hebt toch van Kiala een formulier gekregen inzake die inname?

ge
door gekederidder Aug 15, 2016 om 20:50
Antwoorden / 1 Vragen

Nee die geven ze niet bij Kiala punten

ja
door jackyh - Aug 15, 2016 om 17:25
953 Antwoorden / 4 Vragen
0

Wat is in hemelsnaam Kiala.

Cookies
door Cookies Aug 15, 2016 om 17:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wel eens van google gehoord?

ja
door jackyh Aug 15, 2016 om 17:59
953 Antwoorden / 4 Vragen

Nog nooit. Wat is google.

diumenge
door diumenge Aug 15, 2016 om 18:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wel 's van Bing gehoord?

tenormin
door tenormin Aug 15, 2016 om 18:24
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Of Safari?

ra
door ramanah Aug 15, 2016 om 18:54
135 Antwoorden / Vragen

Vindel.nl kan je ook proberen

ja
door jackyh Aug 15, 2016 om 18:58
953 Antwoorden / 4 Vragen

Bing gebruik ik. Safari ken ik ook want ik ben eens op Safari gegaan. Vindel, ken ik niet.

costnix
door costnix Aug 15, 2016 om 19:55
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@jackyh: Lekker aan het trollen? :-(

ja
door jackyh Aug 15, 2016 om 20:13
953 Antwoorden / 4 Vragen

ja, want het is eindelijk mooi weer.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 15, 2016 om 20:31
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Joho wat dachten jullie van ilse mijn eerste legale vriendin tijdens mijn relatie. 
Diewilik

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Aug 15, 2016 om 17:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen
13

U stapt makkelijk over uw eigen fout heen en benadrukt de fout van het Kiala punt, mooi voorbeeld van externe attributie.

Het pakketje zal vast wel ergens liggen, maar Kiala heeft begrijpelijk geen zin om moeite te doen het op te sporen. Zeker niet als u bij hen ook zo benadrukt dat het eigenlijk hun fout is. Wellicht helpt het om ruiterlijk de door u gemaakte fout te erkennen en ze zo in hulpvaardige modus te krijgen.

ge
door gekederidder Aug 15, 2016 om 20:54
Antwoorden / 1 Vragen

Ik vraag om hulp, niet om beschuldigingen.

diumenge
door diumenge Aug 15, 2016 om 21:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Welke beschuldigingen?

zoekster1
door zoekster1 - Aug 15, 2016 om 17:55
1583 Antwoorden / 3 Vragen
3

Kiala raakt ook wel eens hun eigen pakketjes kwijt, dat is dan al een crime om het op te sporen, als je trustpilot.com mag geloven. Laat staan dat ze een pakketje dat niet in hun systeem zit kunnen traceren. Ik vrees dat het onvindbaar zal blijken te zijn. Zal wel op een of ander sorteercentrum zijn beland en daar vredig bij de andere verloren goederen blijven liggen.

Ik vind het wel uw eigen schuld. U schuift de schuld af naar Kiala, maar het is wel behoorlijk sukkelig dat u met uw pakket naar een Kialapunt bent gegaan, vindt u zelf ook niet? Post.nl heeft er al helemaal niets mee van doen.

tijger1
door tijger1 - Aug 15, 2016 om 21:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Zo'n formulier geven ze dus wel bij Kiala punten. Men moet toch tegen de leverancier kunnen aantonen dat men iets teruggestuurd heeft.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer