jorandost
door jorandost Sep 24, 2018 om 16:16
Winkels & webshops

PostNL pakketje foetsie, en de servicedesk is om te janken!

Ik verwacht een pakketje van PostNL, maar al twee week zijn voorbij gegaan en ik heb nog niets! PostNL servicedesk heeft mij geen fluit verder geholpen, wat zij kunnen kan ik ook nog wel...

Bij het pakketje zit geen T&T. Het is een pakketje dat door de brievenbus past en er zit dus ook geen barcode bij. Het is lastig, maar alsnog... waar is het pakketje wel, en hoe?!

1080 5 Rapporteer

Ka
door Kassagebruiker - Sep 24, 2018 om 16:24
683 Antwoorden / 5 Vragen

A: U bent als ontvanger geen "cliënt" van post.nl , om precies te zijn is dat de afzender. Dus zullen ze met u geen zaken doen.
B: Het is een niet geregistreerd poststuk zonder T&T, ook niet aangetkend. Dus één van de miljoenen pakjes/brieven per dag. Zoek maar waar dat ene poststuk gebleven is, gaat het niet worden.
C: U moet naar de afzender, als dit een webshop is dan zal die het artikel opnieuw moeten sturen, u heeft het immers niet ontvangen.
D: Uw klacht.o.v. de post.nl servicedesk is onterecht, u bent er geen partij van in deze situatie.

ne
door neodutchio Sep 24, 2018 om 16:48
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Punt C is maar de vraag. Het ligt er aan hoe de webshop het normaal gesproken bezorgd. Als de klant kan kiezen tussen meer betalen en een t&t, of minder als brievenbuspakket, dan is het voor je eigen risico.

Maar als het bv om een boekenwinkel gaat die normaal altijd per brievenbuspost doet, dan blijven zij verantwoordelijk.

Tr
door Trostomaat Sep 24, 2018 om 20:34
239 Antwoorden / Vragen

Punt D is ook de vraag, of eigenlijk zeker niet. Als beoogd ontvanger ben je zeker wel partij. Je hebt dan namelijk gewoon het recht een klacht in te dienen. PostNL is wettelijk verplicht een klachtenprocedure te hebben die ook openstaat voor geadresseerden/ontvangers.

Ka
door Kassagebruiker Sep 24, 2018 om 21:12
683 Antwoorden / 5 Vragen

Als beoogd ontvanger moet je wel naar de verzender gaan. Die klachten zijn anders als die de verzender kan hebben. Maar dit terzijde.

edrick3
door edrick3 - Sep 24, 2018 om 17:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ach ja .... PostNl
Het aantal klachten neemt toe.
Maar een brievenbuspakje zónder T&T .... dat vind je niet zo maar terug.
De verzender zou een klacht kunnen indienen, maar als ontvanger ben je géén partij voor PostNl.
Schrale troost: je bent de enige niet die wel eens een pakketje mist.
Ter info: https://www.gelderlander.nl/economie/fors-meer-klachten-over-pakketbezorging-postnl~ac714deb/

De Postwet 2009

Belangrijker is hetgeen in de Postwet 2009 over de aansprakelijkheid voor kwijtgeraakte post- en pakketzendingen is opgenomen. In artikel 29 van de Postwet 2009 is expliciet opgenomen dat PostNL niet aansprakelijk is voor kwijtgeraakte poststukken en/of pakketten, tenzij de post of het pakket aangetekend of verzekerd is verstuurd. Ook als de post of het pakket is kwijtgeraakt door grof nalatig of opzettelijk handelen van PostNL kan PostNL aansprakelijk zijn voor het kwijtgeraakte poststuk of pakket. Hiervan is echter slechts in uitzonderlijke situaties sprake.
(Bron)

ne
door neodutchio Sep 24, 2018 om 19:53
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Nemen de klachten procentueel of met relatieve aantallen toe?
Uw link heeft hier niets mee te maken. Het gaat niet om de pakketbezorger, maar om de postbesteller.

hutch
door hutch - Sep 24, 2018 om 21:43
4515 Antwoorden / 29 Vragen

En ik maar denken dat hier artikel 11 BW7 van toepassing is, daar dit topic onder 'winkels & webshops' staat......
"Bij een consumentenkoop waarbij de zaak bij de koper wordt bezorgd, is de zaak voor het risico van de koper vanaf het moment dat de koper of een door hem aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de zaak heeft ontvangen."
Dus ervan uitgaande dat het een webshop betreft, lijkt het mij dat de gehele verantwoording bij de verkoper ligt (webshop) en niet bij de koper. Met als gevolg dat die webshop dient te zorgen dat TS de zaak ontvangt. Het is wel een zaak tussen die webshop en PostNL, maar daar mag de koper/consument niet de dupe van worden.

Dat er bij PostNL niet alleen gestolen/gejat wordt als de raven, maar ook dat het verder een grote bende is, is algemeen bekend.
Zie: https://www.telegraaf.nl/nieuws/2588659/nederlanders-klaar-met-post-nl-bezorgers-gooien-pakketjes-in-kliko-s
Dit speelt zich al vele jaren af. Zie ook: https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/stortvloed-aan-klachten-over-postnl
En het laatste: https://kassa.bnnvara.nl/media/411631 (zoals reeds vermeld)

Maar PostNL blijft maar ontkennen, want de hele wereld is gek..... behalve zij.