Tr
door Truus Peters 4 jan. 2019 om 11:58
Winkels & webshops

Prijsverschil

In onze supermarkt staat bij artikelen aangegeven dat er bij de kassa andere prijzen kunnen gelden dan op het artikel staat aangegeven. Mag dat?

825 13 Rapporteer
door tijger1 - 4 jan. 2019 om 12:00
38288 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ja, dat mag. Komt doir de btw verhoging. Ze hebben natuurlijk nog geen tijd gehad om alle kaartjes te wijzigen.

door sjoppie - 4 jan. 2019 om 12:07
4229 Antwoorden / 3 Vragen
1

Daar hadden zij ook de reden wel bij kunnen vermelden.

door Cookies 4 jan. 2019 om 12:23
13337 Antwoorden / 36 Vragen

Je mag er toch vanuit gaan dat iedereen de reden zelf wel kan bedenken. Truus had deze vraag ook even aan een medewerker kunnen stellen, had zij geen account hoeven aan te maken.

door tenormin 4 jan. 2019 om 13:02
14745 Antwoorden / 86 Vragen

Maar Truus schrijft zelf dat ze de reden had gelezen.

door tijger1 - 4 jan. 2019 om 12:46
38288 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ik zag buiten bij AH zo’n bord staan. En de reden stond er ook bij.

door emcede - 4 jan. 2019 om 12:46
911 Antwoorden / 4 Vragen
3

Welke supermarkt is dat? Ik was gisteren bij de Albert Heijn en daar stond bij de ingang een bord met forse uitleg. BTW verhoogd, we zijn bezig de kaartjes te vervangen maar de prijs aan de kassa geldt. Prima geregeld dus.

door tenormin - 4 jan. 2019 om 12:58
14745 Antwoorden / 86 Vragen
0

@truus, de reden stond er toch bij? Een supermarkt kan toch niet overnacht alle nieuwe prijzen klip en klaar hebben gehad. Iedereen wist lang van te voren dat we van 6 naar 9 % gingen en "voorwerken" kunnen de Supers niet, want dan waren de verhogingen eerder ingegaan. Heb gisteren online besteld en zie dat mijn broodjes van 1,39 naar 1,43 zijn gegaan. Als voorbeeld, want alles is uiteraard verhoogd. Er staat trouwens op de print dat nog de rekening anders kan zijn dan op de print omdat ze nog niet klaar zijn met de herberekeningen.

pe
door peentjes - 4 jan. 2019 om 13:11
235 Antwoorden / 0 Vragen
0
jo
door jorisw - 4 jan. 2019 om 13:42
4031 Antwoorden / 1 Vragen
0

"Mijn werkgever verplicht al het personeel om in de oudejaarsnacht en op nieuwjaarsdag te werken om alle prijskaartjes te vervangen. Mag dat?" 

Dit had de vraag kunnen zijn die we hadden kunnen verwachten als het op 2 januari allemaal perfect had moeten zijn.

door heremietkreeft - 4 jan. 2019 om 13:53
9552 Antwoorden / 155 Vragen
0

Het stond dus duidelijk aangegeven op basis van ook de gemaakte afspraken m.b.t. de 3% BTW verhoging.
Let wel op of de verhoging inderdaad om en nabij de 3% is want er zijn signalen dat in sommige gevallen er reden kan zijn om een 'prijspakker' melding te doen.

jo
door jorisw 6 jan. 2019 om 19:03
4031 Antwoorden / 1 Vragen

Dan kan de prijsverhonging nog steeds onderbouwd worden: per 1-1 zijn immers meer kosten gestegen.

door edrick3 - 4 jan. 2019 om 14:30
26789 Antwoorden / 85 Vragen
2
door aurora1 - 4 jan. 2019 om 15:10
13540 Antwoorden / 6 Vragen
1

Ja, dat mag. De reden daarvoor zal ergens aangegeven staan. Dus ook geldt: als de kassa een lager bedrag aangeeft dan op het artikel staat betaalt u het lagere bedrag.

Jo
door Joep_136 - 6 jan. 2019 om 16:19
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Volgens de consumentenbond zou dat niet mogen.

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/prijs/de-kassa-geeft-een-hogere-prijs-aan-dan-het-prijskaartje-van-het-artikel

jo
door jorisw 6 jan. 2019 om 19:04
4031 Antwoorden / 1 Vragen

Dan stel ik voor dat de Consumentenbond voortaan vrijwilliger gaat leveren die in 1 nacht alle producten gaan omprijzen. Het wordt steeds debieler met die regelneukers in Nederland. Gezond verstand is blijkbaar op.

door edrick3 - 6 jan. 2019 om 16:24
26789 Antwoorden / 85 Vragen
0

@joep136: Jouw link geldt voor een incidenteel geval. In het geval van TS staat er aangegeven dat er andere prijzen bij de kassa kunnen gelden en gaat jouw artikel niet op.

De link van joep 136: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/prijs/de-kassa-geeft-een-hogere-prijs-aan-dan-het-prijskaartje-van-het-artikel

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ly
Lyd81 - 23 jun. 2019 om 23:22
Winkels & webshops

Is Siebel weer failliet ?

Horloge gekocht voor €225, na ontvangst contact opgenomen omdat het horloge flink beschadigd was. Afgesproken dat ik het terug zou sturen op 11-6. 
Via postnl app te zien dat het horloge bij Siebel aangekomen is op 13-6. 

Vervolgens hoor ik maar niks waarop ik contact opneem, de medewerker van het hoofdkantoor geeft aan dat er een storing is, dus ze kunnen niks verwerken.  ... Lees meer

Je
Jetje177 - 24 jun. 2019 om 00:25
Auto & vervoer

Auto gekocht, maar waar is mijn trekhaak?

Ik heb afgelopen zaterdag een autootje gekocht bij een garage. Mijn eerste autootje was toe aan vervanging. En ik wilde deze keer een betrouwbare koop. Nu had ik een super mooie auto gevonden, koopovereenkomst geregeld. De auto zou een week duren voordat deze rijklaar was. Nu ging ik hem ophalen en ik weet zo zeker dat er een trekhaak aan zat. En die zat er niet meer aan. Ik heb helaas geen foto's ... Lees meer

Ma
Marlies en Jos - 24 jun. 2019 om 10:27
Huishouden & energie

Total Gas en Power heeft ongevraagd contract met Nuon opgezegd.

Total gas en power heeft ongevraagd het contract dat we hebbne met Nuon opgezegd. Via Nuon kregen wij 21 juni een opzeggingsbrief, met bijbehorende boete. Bij navraag hoe dit kon, lieten zij ons weten dat wij een contract met een andere levernacier zouden hebben afgsloten. Bij navraag gaat het om Total G&P. We hebben contact opgenomen met Total G&P omdat wij hier nooit een contract mee heb ... Lees meer