Tr
door Truus Peters Jan 4, 2019 om 11:58
Winkels & webshops

Prijsverschil

In onze supermarkt staat bij artikelen aangegeven dat er bij de kassa andere prijzen kunnen gelden dan op het artikel staat aangegeven. Mag dat?

1604 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jan 4, 2019 om 12:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ja, dat mag. Komt doir de btw verhoging. Ze hebben natuurlijk nog geen tijd gehad om alle kaartjes te wijzigen.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 4, 2019 om 12:07
7182 Antwoorden / 3 Vragen
1

Daar hadden zij ook de reden wel bij kunnen vermelden.

Cookies
door Cookies Jan 4, 2019 om 12:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je mag er toch vanuit gaan dat iedereen de reden zelf wel kan bedenken. Truus had deze vraag ook even aan een medewerker kunnen stellen, had zij geen account hoeven aan te maken.

tenormin
door tenormin Jan 4, 2019 om 13:02
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Maar Truus schrijft zelf dat ze de reden had gelezen.

tijger1
door tijger1 - Jan 4, 2019 om 12:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ik zag buiten bij AH zo’n bord staan. En de reden stond er ook bij.

emcede
door emcede - Jan 4, 2019 om 12:46
960 Antwoorden / 4 Vragen
3

Welke supermarkt is dat? Ik was gisteren bij de Albert Heijn en daar stond bij de ingang een bord met forse uitleg. BTW verhoogd, we zijn bezig de kaartjes te vervangen maar de prijs aan de kassa geldt. Prima geregeld dus.

tenormin
door tenormin - Jan 4, 2019 om 12:58
16826 Antwoorden / 108 Vragen
0

@truus, de reden stond er toch bij? Een supermarkt kan toch niet overnacht alle nieuwe prijzen klip en klaar hebben gehad. Iedereen wist lang van te voren dat we van 6 naar 9 % gingen en "voorwerken" kunnen de Supers niet, want dan waren de verhogingen eerder ingegaan. Heb gisteren online besteld en zie dat mijn broodjes van 1,39 naar 1,43 zijn gegaan. Als voorbeeld, want alles is uiteraard verhoogd. Er staat trouwens op de print dat nog de rekening anders kan zijn dan op de print omdat ze nog niet klaar zijn met de herberekeningen.

pe
door peentjes - Jan 4, 2019 om 13:11
421 Antwoorden / 0 Vragen
0
jo
door jorisw - Jan 4, 2019 om 13:42
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

"Mijn werkgever verplicht al het personeel om in de oudejaarsnacht en op nieuwjaarsdag te werken om alle prijskaartjes te vervangen. Mag dat?" 

Dit had de vraag kunnen zijn die we hadden kunnen verwachten als het op 2 januari allemaal perfect had moeten zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 4, 2019 om 13:53
16830 Antwoorden / 202 Vragen
0

Het stond dus duidelijk aangegeven op basis van ook de gemaakte afspraken m.b.t. de 3% BTW verhoging.
Let wel op of de verhoging inderdaad om en nabij de 3% is want er zijn signalen dat in sommige gevallen er reden kan zijn om een 'prijspakker' melding te doen.

jo
door jorisw Jan 6, 2019 om 19:03
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dan kan de prijsverhonging nog steeds onderbouwd worden: per 1-1 zijn immers meer kosten gestegen.

edrick3
door edrick3 - Jan 4, 2019 om 14:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen
2

Ja, dat mag. ;-)

aurora1
door aurora1 - Jan 4, 2019 om 15:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen
1

Ja, dat mag. De reden daarvoor zal ergens aangegeven staan. Dus ook geldt: als de kassa een lager bedrag aangeeft dan op het artikel staat betaalt u het lagere bedrag.

Jo
door Joep_136 - Jan 6, 2019 om 16:19
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Volgens de consumentenbond zou dat niet mogen.

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/prijs/de-kassa-geeft-een-hogere-prijs-aan-dan-het-prijskaartje-van-het-artikel

jo
door jorisw Jan 6, 2019 om 19:04
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dan stel ik voor dat de Consumentenbond voortaan vrijwilliger gaat leveren die in 1 nacht alle producten gaan omprijzen. Het wordt steeds debieler met die regelneukers in Nederland. Gezond verstand is blijkbaar op.

edrick3
door edrick3 - Jan 6, 2019 om 16:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@joep136: Jouw link geldt voor een incidenteel geval. In het geval van TS staat er aangegeven dat er andere prijzen bij de kassa kunnen gelden en gaat jouw artikel niet op.

De link van joep 136: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/prijs/de-kassa-geeft-een-hogere-prijs-aan-dan-het-prijskaartje-van-het-artikel

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

tg
tglatzel - Apr 16, 2024 om 10:45
Auto & vervoer

Fabrieksnieuwe auto na 6 maanden kapot: welke rechten heb ik als consument?

Ik heb bij een officiele dealer Carway Amsterdam (sinds 25 jaar gespecialiseerd in de Import van dure Amerikanse autos) een fabrieksnieuwe Chrysler Pinnacle Pacifica Hybride gekocht met 2 jaar garantie. Na 6 maanden ging de aandrijfslijn kapot (begin Februari). Sinds 2.5 maanden zitten wij zonder gezinsauto, zonder vervangend vervoer en zonder uitzicht wanneer wij onze nieuwe wagen gerepareerd ter ... Lees meer

It
Ita8888 - Apr 17, 2024 om 15:25
Vrije tijd & tuin

Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?

Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer