Tr
door Truus Peters 4 jan. 2019 om 11:58
Winkels & webshops

Prijsverschil

In onze supermarkt staat bij artikelen aangegeven dat er bij de kassa andere prijzen kunnen gelden dan op het artikel staat aangegeven. Mag dat?

677 13 Rapporteer
door tijger1 - 4 jan. 2019 om 12:00
37082 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ja, dat mag. Komt doir de btw verhoging. Ze hebben natuurlijk nog geen tijd gehad om alle kaartjes te wijzigen.

door sjoppie - 4 jan. 2019 om 12:07
3877 Antwoorden / 3 Vragen
1

Daar hadden zij ook de reden wel bij kunnen vermelden.

door Cookies 4 jan. 2019 om 12:23
13269 Antwoorden / 36 Vragen

Je mag er toch vanuit gaan dat iedereen de reden zelf wel kan bedenken. Truus had deze vraag ook even aan een medewerker kunnen stellen, had zij geen account hoeven aan te maken.

door tenormin 4 jan. 2019 om 13:02
14397 Antwoorden / 82 Vragen

Maar Truus schrijft zelf dat ze de reden had gelezen.

door tijger1 - 4 jan. 2019 om 12:46
37082 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ik zag buiten bij AH zo’n bord staan. En de reden stond er ook bij.

door emcede - 4 jan. 2019 om 12:46
899 Antwoorden / 4 Vragen
3

Welke supermarkt is dat? Ik was gisteren bij de Albert Heijn en daar stond bij de ingang een bord met forse uitleg. BTW verhoogd, we zijn bezig de kaartjes te vervangen maar de prijs aan de kassa geldt. Prima geregeld dus.

door tenormin - 4 jan. 2019 om 12:58
14397 Antwoorden / 82 Vragen
0

@truus, de reden stond er toch bij? Een supermarkt kan toch niet overnacht alle nieuwe prijzen klip en klaar hebben gehad. Iedereen wist lang van te voren dat we van 6 naar 9 % gingen en "voorwerken" kunnen de Supers niet, want dan waren de verhogingen eerder ingegaan. Heb gisteren online besteld en zie dat mijn broodjes van 1,39 naar 1,43 zijn gegaan. Als voorbeeld, want alles is uiteraard verhoogd. Er staat trouwens op de print dat nog de rekening anders kan zijn dan op de print omdat ze nog niet klaar zijn met de herberekeningen.

pe
door peentjes - 4 jan. 2019 om 13:11
184 Antwoorden / 0 Vragen
0
jo
door jorisw - 4 jan. 2019 om 13:42
3837 Antwoorden / 1 Vragen
0

"Mijn werkgever verplicht al het personeel om in de oudejaarsnacht en op nieuwjaarsdag te werken om alle prijskaartjes te vervangen. Mag dat?" 

Dit had de vraag kunnen zijn die we hadden kunnen verwachten als het op 2 januari allemaal perfect had moeten zijn.

door heremietkreeft - 4 jan. 2019 om 13:53
8609 Antwoorden / 147 Vragen
0

Het stond dus duidelijk aangegeven op basis van ook de gemaakte afspraken m.b.t. de 3% BTW verhoging.
Let wel op of de verhoging inderdaad om en nabij de 3% is want er zijn signalen dat in sommige gevallen er reden kan zijn om een 'prijspakker' melding te doen.

jo
door jorisw 6 jan. 2019 om 19:03
3837 Antwoorden / 1 Vragen

Dan kan de prijsverhonging nog steeds onderbouwd worden: per 1-1 zijn immers meer kosten gestegen.

door edrick3 - 4 jan. 2019 om 14:30
26370 Antwoorden / 85 Vragen
2
door aurora1 - 4 jan. 2019 om 15:10
13073 Antwoorden / 6 Vragen
1

Ja, dat mag. De reden daarvoor zal ergens aangegeven staan. Dus ook geldt: als de kassa een lager bedrag aangeeft dan op het artikel staat betaalt u het lagere bedrag.

Jo
door Joep_136 - 6 jan. 2019 om 16:19
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Volgens de consumentenbond zou dat niet mogen.

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/prijs/de-kassa-geeft-een-hogere-prijs-aan-dan-het-prijskaartje-van-het-artikel

jo
door jorisw 6 jan. 2019 om 19:04
3837 Antwoorden / 1 Vragen

Dan stel ik voor dat de Consumentenbond voortaan vrijwilliger gaat leveren die in 1 nacht alle producten gaan omprijzen. Het wordt steeds debieler met die regelneukers in Nederland. Gezond verstand is blijkbaar op.

door edrick3 - 6 jan. 2019 om 16:24
26370 Antwoorden / 85 Vragen
0

@joep136: Jouw link geldt voor een incidenteel geval. In het geval van TS staat er aangegeven dat er andere prijzen bij de kassa kunnen gelden en gaat jouw artikel niet op.

De link van joep 136: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/prijs/de-kassa-geeft-een-hogere-prijs-aan-dan-het-prijskaartje-van-het-artikel

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

He
HeidiS - 14 jan. 2019 om 14:58
Garantie & verzekeringen

Uitkering verzekering

Binnen welke termijn zou een verzekeraar tot uitkering moeten overgaan? Inmiddels zit ik 3 maanden te wachten op de uitkering van een uitvaartverzekering. Lees meer

pret - 14 jan. 2019 om 22:19
Winkels & webshops
Online aankoop 2e handslaarzen

Online aankoop 2e handslaarzen

Ik heb via een online winkel 2e hands z.g.a.n. legerkistjes gekocht. Tijdens eerste wandeling liet na 10 min rechter zool los, 5 min later ook de linkerzool.
heb met leverancier contact gezocht en die bied een korting aan op volgende aankoop bij hem. Daar ben ik het niet mee eens wil graag mijn geld terug.
Nu zegt hij dat dit niet kan omdat de laarzen niet meer te verkopen zijn. Ik ben v ... Lees meer

an
annekeanneke - 17 jan. 2019 om 15:43
Auto & vervoer

E-bike gekocht! Accu stuk en geen geld terug.

Wij hebben een e-bike gekocht en 2 x kunnen fietsen, waarna de ondersteuning weigert.
2x de fiets terug gebracht om na te laten kijken en tot nu ..geen ondersteuning die het doet.
Nu kunnen we de fiets ophalen en is niet gerepareert. We hadden geen garantie omdat het een 2e handse fiets is.
Als we willen kunnen we een andere fiets nemen en dan wel met geld erbij leggen.
En geld ... Lees meer