Tr
door Truus Peters Jan 4, 2019 om 11:58
Winkels & webshops

Prijsverschil

In onze supermarkt staat bij artikelen aangegeven dat er bij de kassa andere prijzen kunnen gelden dan op het artikel staat aangegeven. Mag dat?

1593 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 4, 2019 om 12:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dat mag. Komt doir de btw verhoging. Ze hebben natuurlijk nog geen tijd gehad om alle kaartjes te wijzigen.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 4, 2019 om 12:07
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Daar hadden zij ook de reden wel bij kunnen vermelden.

Cookies
door Cookies Jan 4, 2019 om 12:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je mag er toch vanuit gaan dat iedereen de reden zelf wel kan bedenken. Truus had deze vraag ook even aan een medewerker kunnen stellen, had zij geen account hoeven aan te maken.

tenormin
door tenormin Jan 4, 2019 om 13:02
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Maar Truus schrijft zelf dat ze de reden had gelezen.

tijger1
door tijger1 - Jan 4, 2019 om 12:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zag buiten bij AH zo’n bord staan. En de reden stond er ook bij.

emcede
door emcede - Jan 4, 2019 om 12:46
959 Antwoorden / 4 Vragen

Welke supermarkt is dat? Ik was gisteren bij de Albert Heijn en daar stond bij de ingang een bord met forse uitleg. BTW verhoogd, we zijn bezig de kaartjes te vervangen maar de prijs aan de kassa geldt. Prima geregeld dus.

tenormin
door tenormin - Jan 4, 2019 om 12:58
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@truus, de reden stond er toch bij? Een supermarkt kan toch niet overnacht alle nieuwe prijzen klip en klaar hebben gehad. Iedereen wist lang van te voren dat we van 6 naar 9 % gingen en "voorwerken" kunnen de Supers niet, want dan waren de verhogingen eerder ingegaan. Heb gisteren online besteld en zie dat mijn broodjes van 1,39 naar 1,43 zijn gegaan. Als voorbeeld, want alles is uiteraard verhoogd. Er staat trouwens op de print dat nog de rekening anders kan zijn dan op de print omdat ze nog niet klaar zijn met de herberekeningen.

pe
door peentjes - Jan 4, 2019 om 13:11
421 Antwoorden / 0 Vragen
jo
door jorisw - Jan 4, 2019 om 13:42
4340 Antwoorden / 1 Vragen

"Mijn werkgever verplicht al het personeel om in de oudejaarsnacht en op nieuwjaarsdag te werken om alle prijskaartjes te vervangen. Mag dat?"

Dit had de vraag kunnen zijn die we hadden kunnen verwachten als het op 2 januari allemaal perfect had moeten zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 4, 2019 om 13:53
16768 Antwoorden / 202 Vragen

Het stond dus duidelijk aangegeven op basis van ook de gemaakte afspraken m.b.t. de 3% BTW verhoging.
Let wel op of de verhoging inderdaad om en nabij de 3% is want er zijn signalen dat in sommige gevallen er reden kan zijn om een 'prijspakker' melding te doen.

jo
door jorisw Jan 6, 2019 om 19:03
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dan kan de prijsverhonging nog steeds onderbouwd worden: per 1-1 zijn immers meer kosten gestegen.

edrick3
door edrick3 - Jan 4, 2019 om 14:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja, dat mag. ;-)

aurora1
door aurora1 - Jan 4, 2019 om 15:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, dat mag. De reden daarvoor zal ergens aangegeven staan. Dus ook geldt: als de kassa een lager bedrag aangeeft dan op het artikel staat betaalt u het lagere bedrag.

Jo
door Joep_136 - Jan 6, 2019 om 16:19
2 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens de consumentenbond zou dat niet mogen.

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/prijs/de-kassa-geeft-een-hogere-prijs-aan-dan-het-prijskaartje-van-het-artikel

jo
door jorisw Jan 6, 2019 om 19:04
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dan stel ik voor dat de Consumentenbond voortaan vrijwilliger gaat leveren die in 1 nacht alle producten gaan omprijzen. Het wordt steeds debieler met die regelneukers in Nederland. Gezond verstand is blijkbaar op.

edrick3
door edrick3 - Jan 6, 2019 om 16:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@joep136: Jouw link geldt voor een incidenteel geval. In het geval van TS staat er aangegeven dat er andere prijzen bij de kassa kunnen gelden en gaat jouw artikel niet op.

De link van joep 136: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/prijs/de-kassa-geeft-een-hogere-prijs-aan-dan-het-prijskaartje-van-het-artikel