Tr
door Truus Peters 4 jan. 2019 om 11:58
Winkels & webshops

Prijsverschil

In onze supermarkt staat bij artikelen aangegeven dat er bij de kassa andere prijzen kunnen gelden dan op het artikel staat aangegeven. Mag dat?

755 13 Rapporteer
door tijger1 - 4 jan. 2019 om 12:00
37724 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ja, dat mag. Komt doir de btw verhoging. Ze hebben natuurlijk nog geen tijd gehad om alle kaartjes te wijzigen.

door sjoppie - 4 jan. 2019 om 12:07
4031 Antwoorden / 3 Vragen
1

Daar hadden zij ook de reden wel bij kunnen vermelden.

door Cookies 4 jan. 2019 om 12:23
13337 Antwoorden / 36 Vragen

Je mag er toch vanuit gaan dat iedereen de reden zelf wel kan bedenken. Truus had deze vraag ook even aan een medewerker kunnen stellen, had zij geen account hoeven aan te maken.

door tenormin 4 jan. 2019 om 13:02
14547 Antwoorden / 82 Vragen

Maar Truus schrijft zelf dat ze de reden had gelezen.

door tijger1 - 4 jan. 2019 om 12:46
37724 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ik zag buiten bij AH zo’n bord staan. En de reden stond er ook bij.

door emcede - 4 jan. 2019 om 12:46
907 Antwoorden / 4 Vragen
3

Welke supermarkt is dat? Ik was gisteren bij de Albert Heijn en daar stond bij de ingang een bord met forse uitleg. BTW verhoogd, we zijn bezig de kaartjes te vervangen maar de prijs aan de kassa geldt. Prima geregeld dus.

door tenormin - 4 jan. 2019 om 12:58
14547 Antwoorden / 82 Vragen
0

@truus, de reden stond er toch bij? Een supermarkt kan toch niet overnacht alle nieuwe prijzen klip en klaar hebben gehad. Iedereen wist lang van te voren dat we van 6 naar 9 % gingen en "voorwerken" kunnen de Supers niet, want dan waren de verhogingen eerder ingegaan. Heb gisteren online besteld en zie dat mijn broodjes van 1,39 naar 1,43 zijn gegaan. Als voorbeeld, want alles is uiteraard verhoogd. Er staat trouwens op de print dat nog de rekening anders kan zijn dan op de print omdat ze nog niet klaar zijn met de herberekeningen.

pe
door peentjes - 4 jan. 2019 om 13:11
212 Antwoorden / 0 Vragen
0
jo
door jorisw - 4 jan. 2019 om 13:42
3919 Antwoorden / 1 Vragen
0

"Mijn werkgever verplicht al het personeel om in de oudejaarsnacht en op nieuwjaarsdag te werken om alle prijskaartjes te vervangen. Mag dat?" 

Dit had de vraag kunnen zijn die we hadden kunnen verwachten als het op 2 januari allemaal perfect had moeten zijn.

door heremietkreeft - 4 jan. 2019 om 13:53
9093 Antwoorden / 151 Vragen
0

Het stond dus duidelijk aangegeven op basis van ook de gemaakte afspraken m.b.t. de 3% BTW verhoging.
Let wel op of de verhoging inderdaad om en nabij de 3% is want er zijn signalen dat in sommige gevallen er reden kan zijn om een 'prijspakker' melding te doen.

jo
door jorisw 6 jan. 2019 om 19:03
3919 Antwoorden / 1 Vragen

Dan kan de prijsverhonging nog steeds onderbouwd worden: per 1-1 zijn immers meer kosten gestegen.

door edrick3 - 4 jan. 2019 om 14:30
26541 Antwoorden / 85 Vragen
2
door aurora1 - 4 jan. 2019 om 15:10
13316 Antwoorden / 6 Vragen
1

Ja, dat mag. De reden daarvoor zal ergens aangegeven staan. Dus ook geldt: als de kassa een lager bedrag aangeeft dan op het artikel staat betaalt u het lagere bedrag.

Jo
door Joep_136 - 6 jan. 2019 om 16:19
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Volgens de consumentenbond zou dat niet mogen.

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/prijs/de-kassa-geeft-een-hogere-prijs-aan-dan-het-prijskaartje-van-het-artikel

jo
door jorisw 6 jan. 2019 om 19:04
3919 Antwoorden / 1 Vragen

Dan stel ik voor dat de Consumentenbond voortaan vrijwilliger gaat leveren die in 1 nacht alle producten gaan omprijzen. Het wordt steeds debieler met die regelneukers in Nederland. Gezond verstand is blijkbaar op.

door edrick3 - 6 jan. 2019 om 16:24
26541 Antwoorden / 85 Vragen
0

@joep136: Jouw link geldt voor een incidenteel geval. In het geval van TS staat er aangegeven dat er andere prijzen bij de kassa kunnen gelden en gaat jouw artikel niet op.

De link van joep 136: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/prijs/de-kassa-geeft-een-hogere-prijs-aan-dan-het-prijskaartje-van-het-artikel

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Sj
Sjaar82 - 24 mrt. 2019 om 01:32
Geldzaken & recht

Voicelog opvragen gesprekken met politie Amsterdam

Is het mogelijk om de voicelogs op te vragen die worden opgenomen wanneer je met 0900-88xx of het cjib belt? 

Ben in een situatie terecht gekomen waarbij er meerdere gesprekken geweest zijn met beide partijen, en vooral politie Amsterdam en het Depot ontkennen nu spontaan dat de eerste 6 telefoontjes nooit plaatsgevonden hebben en komen met een heel ander verhaal dan eerst... Hoop dat ... Lees meer

MA
MALIBUxQUEEN - 23 mrt. 2019 om 10:31
Geldzaken & recht

Specificatie administratiekosten verstrekken verplicht?

Hallo, 

Mijn verhaal is als volgt: Ik heb een nieuwbouwwoning gekocht waarop zonnepanelen zijn geplaatst. Als koper 'eigenaar kan je dus de BTW over de zonnepanelen terug vragen. Hiervoor moet je wel de BTW specificatie ontvangen van de bouwer.

Na vele malen geweigerd te hebben willen ze ons nu wel de specificatie doen toekomen, maar na betaling van € 65,00 administratieko ... Lees meer

mjvanderwerf - 23 mrt. 2019 om 20:53
Computers & telefonie
Download-probleem

Download-probleem

Hallo,
ik heb een film gevonden op Youtube en de URL (bovenin) gekopieerd.
Die URL plak in de Gemist Downloaser.
Dan : copieren naar xxxxx.
Krijg dan een niet-gevonden foutmelding (zie plaatje)
Hoe los ik dit op ?
MJ Lees meer