Prijzen in de folder anders als bij de kassa
desupers zijn in de folder goed koop tot je bij de kassa komt daar word je gen.......... de prijs is niet aangepast bij de kassa nu al div keren meegemaakt dus een aan bieding voor 1 euro normaal 1.50 maar bij de kassa betaal je nog 1.50 en dan als je een opmerking plaatst , wij laten het even controleren en ja u heeft gelijk en wat denk je smiddags nog niet aangepast dat is toch pure diefstal? het komt na een onderzoek van mijn familie veel vaker voor en bij div supers. zo kan ik ook advertern wij zijn goed koop. een leuk verhaal voor feliks m
Waar doe jij boodschappen dan ?
Ik kom bij de Deka en daar nooit een probleem, ze leggen wel de aanbiedingen maandagmiddag/avond al in de aanbiedingrekken en het gaat altijd pas dinsdag in, als je er dan maandagavond mee bij de kassa zou staan zeggen ze wel `die is morgen (pas) in de aanbieding`/ kassa heeft aanbiedingsprijs dan ook nog niet en dan kun je het eventueel nog terugleggen.
Dinsdagochtend is de aanbiedingsprijs dan gelijk bij opening altijd wel in orde bij de kassa`s.
Inderdaad ook wel eens ervaren, ja.
Sindsdien controleer ik altijd eerst de kassabon voordat ik de winkel verlaat. En niet ten onrechte, want diverse keren was een fout bedrag aangeslagen.
Ik doe boodschappen bij diverse winkels en het komt overal voor. Of het onder de noemer diefstal valt wil ik niet zeggen,maar wel onder slordigheid en desinteresse.
Het kassapersoneel weet vaak niet eens welke producten die week in de reclame zijn en moeten daarvoor vaak de betreffende folder raadplegen.
grindweg
Wij controleren de kassabon altijd. In het eerste maanden van dit jaar waren de gegevens (altijd in ons nadeel) alsvolgt niet correct:
AppieHappie: 1 keer
De Lidll: 0 keer
Jumbo: 3 keer
C1000: 2 keer
Onze ervaringen zijn dus niet zo positief. Bij de jumbo is het zo, dat als de prijs niet klopt, je het artikel gratis mag meenemen.
Pedro.
Interessante discussie! In een eerdere discussie heb ik hier ook al antwoord over gegeven:
Zelf hebben we jaren lang voor onze organisatie iedere week de folder van onze supermarkt doorgelopen en iedere week alle ean-codes opgeschreven en gecontroleerd of deze ook voor de reclameprijs in de kassa stonden. En ja, wekelijks haalden we veel producten eruit die niet in de kassa stonden voor de reclameprijs. Dit hebben we 3 jaar lang teruggekoppeld naar onze organisatie zodat we er zeker van waren dat iedere maandag toch de juiste prijzen in de kassa stonden. Dus check - dubbelcheck. En zelfs dan ging het soms mis. Waar ligt dit nu aan?
1- Ean-codes die regelmatig veranderen door de fabrikant. Dus je hebt pickwick thee earl grey met ean-code 8710406 005655 maar zo'n zelfde pakje kan ook opeens ean code 8710406 005793 hebben. Het gevolg: de ene code stond wel met reclameprijs in de kassa, de andere ean-code niet.
2- Cup a soup alle smaken: Stond bijvoorbeeld de C-A-S kerrie soep er niet in, want die werd door de fabrikant al maandenlang niet meer gemaakt (te weinig afzetsnelheid) maar sommige supermarkten hebben deze nog wel in het assortiment.
3- Natuurlijk zijn het allemaal mensen die dit met de hand in moeten voeren. En ja, aangezien we allemaal niet perfect zijn gaat dit regelmatig mis.
En ga maar eens na hoeveel producten ingevoerd moeten worden die in een folder staan. Dat zijn er echt geen 20. We waren per week zo'n 5 uur bezig om alle ean-codes op te schrijven en dan nog eens te controleren of deze wel in de computer zaten voor de nieuwe week.
Dus ja, het is niet netjes als het niet in de kassa zit, maar mocht dit zo zijn, dat krijgt u altijd geld terug. Vaak wordt dit ook meteen doorgegeven aan degene die de prijs in de computer kan veranderen in het filiaal zelf, zodat dit de verdere week goed gaat. Soms met het gevolg dat het hoofdkantoor het zelf ook nog een keer erin zet, waardoor de klant soms 2 keer de korting krijgt i.p.v. 1 keer....en dat is voor de klant heel fijn, maar voor de ondernemer natuurlijk iets minder.
Hopelijk is het nu een beetje duidelijk hoe het in de supermarktwereld eraan toe gaat. Dit sluit natuurlijk niet uit, dat het maar een ratjetoe moet worden. Folders horen te kloppen, maar dit wil nog wel eens mis gaan.
Vriendelijke groet,
Zinook
geachte zinook. het lijkt mij met de tegenwoordige techniek niet moeilijk om foutloos te werken . denk aan de bar codes. in ons vak werkt dat perfect. en een client heeft er niets mee van doen die beleeft zijn ervaring. ook gezien de andere reacties. mvgr
grindweg schreef op vrijdag 23 apr 2010, 19:04: denk aan de bar codes.
Hallo Grindweg,
bar codes is hetzelfde als ean code. Dus als u mijn uitleg nog een keer naleest, ziet u dat het toch niet zo makkelijk is, als dat iedereen denkt.
Ik ben het met u eens dat de klant daar geen boodschap aan heeft, maar soms wil het wel eens helpen om uit te leggen hoe het in zijn werk gaat, zodat veel mensen daar begrip voor kunnen opbrengen.
Want het blijft nog steeds zo: Waar mensen werken, worden fouten gemaakt.
Heb hier al eerder op gereageert. Werd me niet door een ieder in dank afgenomen. Kan natuurlijk nooit hard maken dat supermarkten bewust de klant meer laten betalen dan beloofd. Echter ik ben zo een oetlul die kassabonnen wel checkt. En geloof me in ca 40% van de gevallen klopt de bon niet en is er teveel berekend( nooit te weinig!). Reclameer je krijg je bijvoorbeeld 40 eurocent terug met een verontwaardigd excuus en gezicht van hoe zielig ben je dat je daarvoor terugkomt. En dat is nou juist het probleem. De marketinggeleerden van onze supermarkten weten dat bijna niemand een kassabon wenst te controleren. Teveel moeite en zo vloeien honderdduizenden euro's bewust of onbewust naar de supermarkten. Heb weinig vertrouwen in de excuses van de supers.
nwb
Dat het zo erg is, als jij hier vermeldt, kan ik niet goed beoordelen. Wel is het zo, dat de "fout" vrijwel altijd in je nadeel gemaakt wordt en nooit in je voordeel en dat geeft te denken.
Pedro.
Ik heb het laatst ook nog gehad, shampoo 80 cent duurder dan de prijs op het schap. Omgekeerd ook nooit gehad.
hallo zinook. in ons vak geeft dat geen enkel probleem ook niet met aan biedingen. zij wijzigen dat in een hand omdraai. daarom geloof ik er niet in dat het bij een supermarkt altijd de verkeerde kant op gaat dus niet naar de klant toe. nee altijd in het voordeel van de super. vreemd dat als de aanbieding voorbij is het er dan wel snel af kan . dat bevreemd mij. mvgr
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer