grindweg
door grindweg Apr 21, 2010 om 20:40
Winkels & webshops

Prijzen in de folder anders als bij de kassa

desupers zijn in de folder goed koop tot je bij de kassa komt daar word je gen.......... de prijs is niet aangepast bij de kassa nu al div keren meegemaakt dus een aan bieding voor 1 euro normaal 1.50 maar bij de kassa betaal je nog 1.50 en dan als je een opmerking plaatst , wij laten het even controleren en ja u heeft gelijk en wat denk je smiddags nog niet aangepast dat is toch pure diefstal? het komt na een onderzoek van mijn familie veel vaker voor en bij div supers. zo kan ik ook advertern wij zijn goed koop. een leuk verhaal voor feliks m

1564 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 21, 2010 om 22:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar doe jij boodschappen dan ?

Ik kom bij de Deka en daar nooit een probleem, ze leggen wel de aanbiedingen maandagmiddag/avond al in de aanbiedingrekken en het gaat altijd pas dinsdag in, als je er dan maandagavond mee bij de kassa zou staan zeggen ze wel `die is morgen (pas) in de aanbieding`/ kassa heeft aanbiedingsprijs dan ook nog niet en dan kun je het eventueel nog terugleggen.
Dinsdagochtend is de aanbiedingsprijs dan gelijk bij opening altijd wel in orde bij de kassa`s.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2010 om 23:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad ook wel eens ervaren, ja.
Sindsdien controleer ik altijd eerst de kassabon voordat ik de winkel verlaat. En niet ten onrechte, want diverse keren was een fout bedrag aangeslagen.
Ik doe boodschappen bij diverse winkels en het komt overal voor. Of het onder de noemer diefstal valt wil ik niet zeggen,maar wel onder slordigheid en desinteresse.
Het kassapersoneel weet vaak niet eens welke producten die week in de reclame zijn en moeten daarvoor vaak de betreffende folder raadplegen.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2010 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

grindweg

Wij controleren de kassabon altijd. In het eerste maanden van dit jaar waren de gegevens (altijd in ons nadeel) alsvolgt niet correct:

AppieHappie: 1 keer
De Lidll: 0 keer
Jumbo: 3 keer
C1000: 2 keer

Onze ervaringen zijn dus niet zo positief. Bij de jumbo is het zo, dat als de prijs niet klopt, je het artikel gratis mag meenemen.

Pedro.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2010 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Interessante discussie! In een eerdere discussie heb ik hier ook al antwoord over gegeven:

Zelf hebben we jaren lang voor onze organisatie iedere week de folder van onze supermarkt doorgelopen en iedere week alle ean-codes opgeschreven en gecontroleerd of deze ook voor de reclameprijs in de kassa stonden. En ja, wekelijks haalden we veel producten eruit die niet in de kassa stonden voor de reclameprijs. Dit hebben we 3 jaar lang teruggekoppeld naar onze organisatie zodat we er zeker van waren dat iedere maandag toch de juiste prijzen in de kassa stonden. Dus check - dubbelcheck. En zelfs dan ging het soms mis. Waar ligt dit nu aan?

1- Ean-codes die regelmatig veranderen door de fabrikant. Dus je hebt pickwick thee earl grey met ean-code 8710406 005655 maar zo'n zelfde pakje kan ook opeens ean code 8710406 005793 hebben. Het gevolg: de ene code stond wel met reclameprijs in de kassa, de andere ean-code niet.
2- Cup a soup alle smaken: Stond bijvoorbeeld de C-A-S kerrie soep er niet in, want die werd door de fabrikant al maandenlang niet meer gemaakt (te weinig afzetsnelheid) maar sommige supermarkten hebben deze nog wel in het assortiment.
3- Natuurlijk zijn het allemaal mensen die dit met de hand in moeten voeren. En ja, aangezien we allemaal niet perfect zijn gaat dit regelmatig mis.

En ga maar eens na hoeveel producten ingevoerd moeten worden die in een folder staan. Dat zijn er echt geen 20. We waren per week zo'n 5 uur bezig om alle ean-codes op te schrijven en dan nog eens te controleren of deze wel in de computer zaten voor de nieuwe week.

Dus ja, het is niet netjes als het niet in de kassa zit, maar mocht dit zo zijn, dat krijgt u altijd geld terug. Vaak wordt dit ook meteen doorgegeven aan degene die de prijs in de computer kan veranderen in het filiaal zelf, zodat dit de verdere week goed gaat. Soms met het gevolg dat het hoofdkantoor het zelf ook nog een keer erin zet, waardoor de klant soms 2 keer de korting krijgt i.p.v. 1 keer....en dat is voor de klant heel fijn, maar voor de ondernemer natuurlijk iets minder.

Hopelijk is het nu een beetje duidelijk hoe het in de supermarktwereld eraan toe gaat. Dit sluit natuurlijk niet uit, dat het maar een ratjetoe moet worden. Folders horen te kloppen, maar dit wil nog wel eens mis gaan.

Vriendelijke groet,

Zinook

ve
door verwijderd - Apr 23, 2010 om 19:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

geachte zinook. het lijkt mij met de tegenwoordige techniek niet moeilijk om foutloos te werken . denk aan de bar codes. in ons vak werkt dat perfect. en een client heeft er niets mee van doen die beleeft zijn ervaring. ook gezien de andere reacties. mvgr

ve
door verwijderd - Apr 24, 2010 om 08:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

grindweg schreef op vrijdag 23 apr 2010, 19:04: denk aan de bar codes.

Hallo Grindweg,

bar codes is hetzelfde als ean code. Dus als u mijn uitleg nog een keer naleest, ziet u dat het toch niet zo makkelijk is, als dat iedereen denkt.
Ik ben het met u eens dat de klant daar geen boodschap aan heeft, maar soms wil het wel eens helpen om uit te leggen hoe het in zijn werk gaat, zodat veel mensen daar begrip voor kunnen opbrengen.

Want het blijft nog steeds zo: Waar mensen werken, worden fouten gemaakt.

ve
door verwijderd - Apr 25, 2010 om 01:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb hier al eerder op gereageert. Werd me niet door een ieder in dank afgenomen. Kan natuurlijk nooit hard maken dat supermarkten bewust de klant meer laten betalen dan beloofd. Echter ik ben zo een oetlul die kassabonnen wel checkt. En geloof me in ca 40% van de gevallen klopt de bon niet en is er teveel berekend( nooit te weinig!). Reclameer je krijg je bijvoorbeeld 40 eurocent terug met een verontwaardigd excuus en gezicht van hoe zielig ben je dat je daarvoor terugkomt. En dat is nou juist het probleem. De marketinggeleerden van onze supermarkten weten dat bijna niemand een kassabon wenst te controleren. Teveel moeite en zo vloeien honderdduizenden euro's bewust of onbewust naar de supermarkten. Heb weinig vertrouwen in de excuses van de supers.

ve
door verwijderd - Apr 25, 2010 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

nwb

Dat het zo erg is, als jij hier vermeldt, kan ik niet goed beoordelen. Wel is het zo, dat de "fout" vrijwel altijd in je nadeel gemaakt wordt en nooit in je voordeel en dat geeft te denken.

Pedro.

ve
door verwijderd - Apr 25, 2010 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het laatst ook nog gehad, shampoo 80 cent duurder dan de prijs op het schap. Omgekeerd ook nooit gehad.

ve
door verwijderd - Apr 25, 2010 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo zinook. in ons vak geeft dat geen enkel probleem ook niet met aan biedingen. zij wijzigen dat in een hand omdraai. daarom geloof ik er niet in dat het bij een supermarkt altijd de verkeerde kant op gaat dus niet naar de klant toe. nee altijd in het voordeel van de super. vreemd dat als de aanbieding voorbij is het er dan wel snel af kan . dat bevreemd mij. mvgr

ve
door verwijderd - Apr 25, 2010 om 18:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

grindweg schreef op zondag 25 apr 2010, 16:19: hallo zinook. in ons vak geeft dat geen enkel probleem ook niet met aan biedingen. zij wijzigen dat in een hand omdraai. daarom geloof ik er niet in dat het bij een supermarkt altijd de verkeerde kant op gaat dus niet naar de klant toe. nee altijd in het voordeel van de super. vreemd dat als de aanbieding voorbij is het er dan wel snel af kan . dat bevreemd mij. mvgr

Hallo Grindweg,

ik weet niet in welk vak het geen probleem is, maar zoals ik al in mijn uitleg weergaf, is het niet even 25 barcodes in de computer aanpassen en het is geregeld. Ik geef toe dat het vaker voorkomt dat het ten nadele van de klant is, maar het gebeurd ook wel eens - niet zo vaak als andersom - dat het ten voordele van de klant is. Laatst hebben de klanten bij ons zelfs nog 2 euro toegekregen op gehakt. En ook geen enkele klant of caissière die dat opmerkt. Drie dagen later kwam er inderdaad een medewerker achter dat het verkeerd in de computer zat.

Maar ik geef toe, dat een reclameprijs er vaker niet of verkeerd inzit dan andersom. Toch proberen we daar steeds op te letten. Het hoofdkantoor krijgt ook meteen een mail als het weer eens niet goed in de kassa zit. Soms krijgen we er zelf ook een punthoofd van, zeker als je het zelf op filiaalniveau zelf corrigeert en het hoofdkantoor walst er 's nachts ook nog eens met een update overheen, waardoor de klant wel eens dubbele korting krijgt. Het is niet áltijd ten nadele van de klant. Tenminste niet bij onze organisatie.

Maar zoals ik al aangaf, het is meestal ten nadele van de klant en niet ten voordele.
Maar dit is geen opzet, zoals sommige mensen hier beweren. Het kan ook nooit de bedoeling zijn dat dit met opzet is, want uiteindelijk jaag je je klanten naar de concurrent als dit wekelijks bij dezelfde winkel het geval is.

ve
door verwijderd - Apr 25, 2010 om 19:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

het gebeurt bij de supers veel te vaak. laat ze de kassa systemen op een centraal punt voeden met prijzen zodat het centraal geregeld word en over is het probleem . bij blokker kan het toch wel goed en bij brezan bv ook. maar wiens brood men eet diens taal men spreekt.

ve
door verwijderd - Apr 25, 2010 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

grindweg schreef op zondag 25 apr 2010, 19:20: laat ze de kassa systemen op een centraal punt voeden met prijzen zodat het centraal geregeld word en over is het probleem . bij blokker kan het toch wel goed en bij brezan bv ook. maar wiens brood men eet diens taal men spreekt.

De kassasystemen worden via een centraal punt gevoed. Ieder weekend worden de prijzen ingeblazen. Lees mijn verhaal nog eens door, want we praten regelmatig langs elkaar heen. Eerdere aanhalingen hierover:

"Zelf hebben we jaren lang voor onze organisatie iedere week de folder van onze supermarkt doorgelopen en iedere week alle ean-codes opgeschreven en gecontroleerd of deze ook voor de reclameprijs in de kassa stonden." Dus we keken wat het hoofdkantoor doorstuurde naar de computer en wij controleerde of er ean-codes vergeten waren.

"het hoofdkantoor walst er 's nachts ook nog eens met een update overheen"

"Soms met het gevolg dat het hoofdkantoor het zelf ook nog een keer erin zet"

En ja, de folder van een Blokker, dat is inderdaad hoogstens 50 ean-codes invoeren en het staat in de kassa. Een folder van een supermarkt is echt wel meer dan 50 ean-codes invoeren. Een supermarkt heeft in zijn folder ongeveer 50 actie's staan. En dan geen 50 individuele actieproducten. Ga er maar gerust van uit dat er minimaal 500 ean-codes wekelijks ingevoerd moeten worden. Kijk maar bijvoorbeeld naar Pickwick thee. Als er een actie is: Alle soorten Pickwick thee, 2 halen 1 betalen, mag iemand op het hoofdkantoor al even zeker 75 ean-codes invoeren en dan heb ik het nog niet gehad over assortiment die Pickwick bijvoorbeeld niet meer maakt, maar de supermarkt nog wel in het schap heeft staan. Maar dit alles heb ik al uitgelegd.

Het hoofdkantoor stuurt wekelijks de aanbiedingen door in de kassa en als het niet klopt, kunnen we dit zelf wijzigen in de kassa. Dus het is niet zo dat alle supermarkten op individueel niveau de hele folder handmatig in de kassa zet. Dit zou teveel uren kosten tegen 1 iemand die het voor de hele supermarkketen kan doen.

Maar als u het gevoel heeft, dat u besodemieterd wordt door de supermarkten en u voelt dat ook zo en ik kan dat na deze uitleg niet wegnemen, dan is dat uw gevoel waar ik helaas niets aan kan veranderen.

Ik benadruk nogmaals dat het niet met opzet gebeurd, zoals u denkt en dat er echt wel veel meer bij komt kijken dan 'even' wat ean-codes koppelen aan een prijs.

soorten thee

ve
door verwijderd - Apr 26, 2010 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind dat een aantal mensen wel erg makkelijk denkt. Ondanks de automatisering blijft het mensenwerk. En iedereen, dus ook u, maakt fouten. Het zou voor winkelmedewerkers wel eens fijn zijn als er een beetje meer waardering en respect is. Probeer het ook eens, misschien dat u dan die ongeinteresseerde medewerker niet tegenkomt. Het spreekwoord is nog altijd, "doe een ander niet wat u niet wilt dat u geschiedt". Geef ik trouwens even een vorbeeldje van. Wel klagen over twee kassamedewerkers die even met elkaar praten, maar wel zelf in een mobiel lullen terwijl je aan de kassa staat.
Nog een fijne dag allemaal.

ve
door verwijderd - May 5, 2010 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Komt inderdaad regelmatig voor. Laatst nog bij de Plus, 2 pakken schnitzels voor 5,89. Liggen er in de schappen afgeprijsde voor 3,71. Naar de kassa met 2 pakken, elk afgeprijsd dus voor 3,71. Wil de cassiére beide aanslaan en geen korting geven dus. Ik zei dat als ik 2x 3,71 moest betalen, ik ze dan wel ging omwisselen voor vlees wat verser was en dan dus 2 voor 5,89. Er moest eerst een andere collega bij gehaald worden die het ook onlogisch vond maar is uiteindelijk goed gekomen.

Eerder was het bij de Plus zo, dat als er na afrekening blijkt dat een artikel fout geprijsd was, je de artikel(en) gratis mee kreeg. Deze service bestaat volgens een medewerkster alhier niet meer, soms gaat het om 20 eurocent of zo en dan laat ik het ermaar bij zitten en loop echt niet meer terug naar de klantenservice.

ve
door verwijderd - May 5, 2010 om 17:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is ook niet zo netjes van zonn winkel. Ik heb het ook wel eens gemerkt gelukkig niet zo veel. Waar ik boodschappen doe hier de Albert Heijn werken ze keurig vindt ik.