Problemen met bestelling van planten
Hallo,
Ik heb afgelopen 14 december een bestelling geplaats bij een online webshop voor 3 verschillende soorten (volwassen) planten, 2x plant A, 1x plant B en 1x plant C, de planten zijn besteld tijdens een 1+1 zolang de voorraad strekt actie. Omdat het bedrijf van 9 december tot 6 januari dicht zat zouden alle bestelling vanaf 6 januari worden hervat, normaal zou het pakket een levertijd hebben van 1 werkdag, maar het pakket van mij stond op 25 januari pas klaar voor verzending en op 29 januari heb ik het pas ontvangen. Het ging hier om levende planten, normaal zouden die worden beschermd tegen uitdrogen, kou en verpletting ect. dit was bij mij dus niet het geval. Ook had ik verwacht met de actie een totaal van 4x A, 2x B en 2x C te krijgen, wat dus helaas ook niet zo was. In plaats van 4x A, 2x B en 2x C, heb ik 2x A (beide uitgedroogd en misvormd) 4x B (waarvan 2 uitgedroogd en dood) en 2x C (waarvan 1 stekje en dood). Nu heb ik contact met de webshop opgenomen en foto's opgestuurd en wordt er beweerd dat er niks mis mee is en ze aan de specificaties voldoen, vervolgens kreeg ik ook te horen dat op moment van verzenden hun voorraad op was en ik daarom een stekje kreeg van B (maar dood) en maar 2x A in plaats van 4x. Wel hebben ze schuld bekend door het niet goed inpakken van de planten en ik daarom 15% korting op mijn volgende aankoop kan krijgen of €2,- terug krijg per plant (totaal €8,- terug op aanschafwaarde van €34,-). Is er iets wat ik hier aan kan doen? ik wordt hier gewoon bedrogen. Mvg, Tim
Geen idee waar u gekocht heeft maar veel Plantensites, o.a. onderstaande: hebben dezelfde voorwaarden, dus ik zou zeggen, lees dit eens.
https://www.directplant.nl/klantenservice/garantie
@tenormin , Wat betekent : hebben dezelfde voorden ?
Gecorrigeerd @marita5, mijn denkvermogen is sneller dan mijn te typen woorden. ;-)
Ik weet niet of iedere plantensite dezelfde voorwaarden heeft .
Nee. maar ik ben bang dat we weer met een TS te maken hebben die geen antwoord geeft. Vind dat eigenlijk behoorlijk frustrerend. Maar de meesten plantensites hebben wel/ niet goed geld terug garantie. Inderdaad: alleen weten we niet waar besteld. Waarschijnlijk de Bollenstreek, daar zitten de meesten.
De planten zijn besteld bij https://orchideeen-shop.nl/klantenservice, hier staat ook vermeld dat bij hun alle planten zijn uitgesloten van herroepingsrecht.
uitzondering hier op is wanneer de reden gegrond is en door de ''teamleider'' is goedgekeurd.
Ja, hier in ieder geval nooit meer kopen. Levende wezens koop je ook niet op het internet. Koop ze gewoon in een stenen (bij planten meestal glazen) winkel, vaak genoemd bloemist of tuincetrum, u kunt dan irl de kwaliteit beoordelen en ze zullen u ook geen planten die al dood zijn verkopen.
Klopt, normaal zou ik hier ook niet voor hebben gekozen, maar het zijn speciale planten voor het terrarium die alleen in gespecialiseerde zaken te koop zijn. de planten zelf zijn dood gegaan door het slecht inpakken door een volgens hun nieuwe werknemer.
@JulioMarinier
Onzin!
Als je bij een goede zaak je plantenkoopt gaat het gewoon goed. Wij kopen al jaren planten voor onze tuin online. Hier zitten in het voorjaar ook zeer jonge plantjes bij. gaat altijd goed. Als er enkele plantjes zijn die iets minder zijn of zoals 1 keer beschadigd (door het vervoer) wordt het gewoon vergoed en/of er worden nieuwe plantje stoegezonden. wij bestellen zelfs planten uit Duitsland en Belgie.
Als je gewoon bij een goede webwinkel (zie de reviews) je plantenkoopt gaat het gewoon altijd goed! Onzin om te beweren dat je "Levende wezens" (planten) niet online zou kunnen kopen...
Ik zeg niet dat het niet zou kunnen maar als u ze in een gewone winkel koopt weet iu in ieder geval zeker dat alle planten goed zijn en nog leven. Bij online aankopen is dat altijd onzeker omdat u ze niet zelf kunt uitzoeken.
Ik heb ook wel eens planten online keocht maar zie er geen voordelen in. Ik vind de online aanbieders vaak erg duur en de kwalitiet maar zo zo
Tja. Laat het een leer zijn om nooit meer levende zaken op afstand te bestellen. Dit op basis van de ervaring die ik had met 2 Bonzaiboompjes die door de gever online waren besteld. De bijgevoegde meststof was het enige dat niet was verdroogd (vloeibaar in een flesje)
Dat is wel humor
Als u in een supermarkt een aktie ziet 1+1 gratis, pakt u er dan 1 uit het schap en denkt u dan bij de kassa een tweede te krijgen? Als u dus maar 1 plant besteld, dan krijgt u maar 1 plant. Had u er 2 besteld hoefde u er maar eentje betalen.
Verder is het gissen. Een plant kan er slecht uitzien, maar toch weer snel opbloeien. Uw verwachting hoeft niet overeen te komen met de werkelijkheid of wat normaal is. Maar vanaf deze plek is daar geen uitspraak over te doen.
Helaas werkt het op die webshop niet zo, als ik er 2 bestel dan betaal je er ook voor 2, en krijg je er gratis 2 bijgeleverd (normaal gesproken).
Ik geef het ook nooit direct op met planten, ze hebben bijna 3 weken in een speciaal terrarium gestaan in de hoop weer terug te komen maar dat is helaas niet gebeurd.
Elk bedrijf werkt met voorraadbeheer. Als er 100 klanten besteld worden, dan staan er 100 planten op de balans. Als er 50 planten verkocht worden staan er dus nog 50 op de balans. Als zij dan 50 planten gratis gaan toevoegen aan de levering, dan klopt hun voorraad niet meer.
Dan kan het nog in de tijd zitten waar ze dus wel hun recht kunnen laten gelden van "geen herroepingsrecht", (wat niet mag lees hier) maar u heeft 3 weken gewacht i.p.v. de binnen 2 weken recht op herroeping en zo staan ze dus wel in hun recht.
Maar als het bedrijf zich een beetje schaamt dan vergoeden ze het gewoon, nu krijgen ze een slechte reclame (zelfs op de extra reclame +1 gratis, want die kan niet geloofd worden) en als ik een nieuwe klant zou zijn koop ik hier dus niet.
@T-Wolt ,
Deze webshop is nergens bij aangesloten .
Lees hier de voorwaarden m.n Art 10 -11 - 12 - 13
https://orchideeen-shop.nl/pdf/algemene_voorwaarden_orchideeen_shop_nl.pdf
Het ging hier om levende planten, normaal zouden die worden beschermd tegen uitdrogen, kou en verpletting
Vorst verzekering
Met deze optie sluit u voor €2.95 per plant een verzekering af tegen kouschade. We zullen zorgvuldig bekijken welke isolatiematerialen nodig zijn bij uw bestelling, gebaseerd op de temperaturen in de plaats van bestemming. Bestellingen zullen dus na toevoegen van deze verzekering niet standaard in een isolatiedoos worden verstuurd.
Heeft een verzekerde plant ondanks onze isolatiematerialen toch vorstschade opgelopen? Geen probleem, wij zullen de planten in overleg met u vervangen of vergoeden!
Claessen Orchids biedt zeer veel aandacht aan de verwerking van uw bestelling. Alle bestellingen worden zeer zorgvuldig ingepakt om de kans op eventuele beschadigingen tijdens transport zoveel mogelijk te beperken. Ook in de winter garanderen wij een veilige levering bij gebruik van de Vorstverzekering (t.w.v. €2.95 per plant).
nu is het erg lastig in te schatten wanneer je zo'n verzekering af moet sluiten, vooral omdat er tussen de bestelling en het leveren 1,5 maand heeft gezeten. maar gelukkig was de schade niet veroorzaakt door kou maar door uitdrogen, waar hun wel verantwoordelijk voor waren en schuld voor hebben bekend. en toch weigeren ze de planten te vervangen of vergoeden.
Neem eens contact op met Consuwijzer , https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer
Nu ga ik jou even plagen @marita5, wat is Consuijzer? ;-)
Goed gezien , afkorting Consulaat van ijzer ;-)) U laat mij lachen en terecht , vind het wel grappig . Bots Weder Bots ;-)) inmiddels gecorrigeerd .
@marita5, bedankt, ik zal dat eens proberen.
Graag gedaan , suc6
Leuk hé @marita5. Maar je weet inmiddels wel dat we het, beiden, alleen maar goed bedoelen. ;-)
Voortaan planten dus maar om de hoek bij een plantenzaak of bij een supermarkt kopen. Wel zo vers, handig, goede kwaliteit, en voordelig. Veel keuze ook.
De planten zijn besteld bij https://orchideeen-shop.nl/klantenservice, hier staat ook vermeld dat bij hun alle planten zijn uitgesloten van herroepingsrecht.
En juist dat laatste zegt mij meer dan genoeg, dit zou betekenen dat ze u van alles, dood of verdoogd, kunnen zenden zonder dat u het recht heeft op garantie. Hoe mooi de afbeeldingen ook zijn, daar bestellen is vragen om problemen.
Het is maar de vraag of planten wel onder het herroepingsrecht vallen:
- Zaken die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere zaken
Denk hierbij bijvoorbeeld aan tuingrond welke bij levering gestort wordt in de tuin.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Afwijzing huurwoning
Sta eerste op een woning papieren zijn in orde maar de woningbouw corporatie is van plan om alsnog te weigeren op basis van of het wel gaat matchen met de buren mag dit? Lees meer
Kantar
Hi,
Brief gekregen van KANTAR, voorheen TNS, om mee te doen aan het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (afgekort NMO).
Je wordt lekker gemaakt met me vergoedingen die kunnen oplopen tot € 220 per jaar.
Later in een email staat dat het om Bol.com bonnen gaat.
Toen begon ik huiverig te worden.
Is dat terecht of het is het betrouwbaar?
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer