Zj
door Zjoske Jun 30, 2020 om 16:28
Winkels & webshops

Product retourneren

Ik heb bij een website (Icardi.nl) een product gekocht wat helaas niet bruikbaar is. Het bedrijf waarbij ik het heb gekocht doet erg moeilijk over geld terug geven. Alleen 50% van het bedrag en het product mag ik houde. Nou heb ik dat steeds niet geaccepteerd en zei ik nee volledige bedrag en ik wil het product retourneren want ik kan hier niks mee. Nou hebben ze gezegd dat ik het kan retourneren naar China en moet ik zelf de verzendkosten betalen. Dan gaan ze daar het product beoordelen of ik mijn geld ervoor terug mag krijgen en als het niet goed beoordeeld wordt.

Kan ik mij nu nog beroepen op dat ik dan toch maar de helft van mijn geld terug krijg, of is er een andere manier om mijn geld terug te krijgen?

918 6 Rapporteer

panter22
door panter22 - Jun 30, 2020 om 16:37
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt bij een dropshipper gekocht.
Lees de voorwaarden:
https://icardi.nl/pages/voorwaarden
Accepteer de 50%, want naar China sturen is niet goedkoop en het is de vraag of je ooit nog geld terug ziet.
Voortaan eerst kijken waar je koopt,

edrick3
door edrick3 - Jun 30, 2020 om 16:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
(=je kan beter iets voortijdig stoppen dan doorgaan tot het helemaal verkeerd gaat) ...

Beschouw het maar als een wijze les om niet zomaar iets via een onduidelijke site te bestellen.

Ter info: https://icardi.nl/pages/voorwaarden

ne
door neodutchio - Jun 30, 2020 om 17:14
5148 Antwoorden / 12 Vragen

U hebt gekocht bij een webwinkel die zit in Yiwu, dat ligt in China. Als u het product terug moet sturen naar de verkoper, tja, dat wordt dan een kostbare zaak. Maar ja, dat is het risico als u in het buitenland koopt.

De volgende keer eerst maar even opletten waar u koopt. Rotte bananen van de Lidl kunt u ook niet terug brengen naar de AH.

Gr
door Grunn1 Jun 30, 2020 om 19:00
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ot.
voor wat betrefthet voorbeeld met bananen moet je het wel andersom doen want de lidl is al een paar jaar uitgeroepen met het beste fruit volgens de consumentenbond

bussy02
door bussy02 - Jun 30, 2020 om 17:33
145 Antwoorden / 37 Vragen

Dit was en wijze les. Eerst goedlezen etc. en niet alleen naar de prijs kijken.
Succes.

mi
door miennaamishaaz - Jun 30, 2020 om 18:22
725 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals mensen al zeggen accepteer de 50%.

Dit is de enigste manier hoe u nog iets van uw geld terug kan krijgen.
Daarnaast is het enigste andere wat u kan doen Melden bij de ACM, KVWA,NVWA.

Zj
door Zjoske - Jun 30, 2020 om 18:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de antwoorden.