ha
door hanskip Apr 19, 2019 om 16:20
Winkels & webshops

Recyclen van meubels

Als ik een nieuwe wasmachine of een tv koop hoef ik niet eens te vragen of ze de oude meenemen, dat is tegenwoordig vanzelfsprekend. In de meubelbranche hebben ze hier nog nooit van gehoord. Al zo'n 10 zaken heb ik gevraagd of ze bij aankoop van 2 fauteuils de oude kunnen meenemen. Tot nu toe kreeg ik alleen een bot "nee" als antwoord, zonder verdere uitleg of verontschuldiging.

Nagelen jullie ze eens even aan de schandpaal?

Hans.

4958 17 Rapporteer

va
door vanlotjegetikt - Apr 19, 2019 om 16:21
809 Antwoorden / Vragen

Wrafff.

tijger1
door tijger1 - Apr 19, 2019 om 16:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een onzin. Waarom zouden ze uw oude meubels moeten meenemen. Voor uw wasmachine of tv betaalt u daarvoor in de prijs.

Breng die fauteuils naar de kringloop of laat ze door het grof vuil ophalen.

Dus als er iemand aan de schandpaal genageld moet worden, dan weet ik het wel.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/afval/vraag-en-antwoord/moet-ik-een-verwijderingsbijdrage-betalen-voor-lampen-en-elektrische-apparaten

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 19, 2019 om 16:36
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Van een wasmachine weet ik het niet maar die heb ik ook zo mee kunnen geven, een televisie wordt gekocht inclusief verwijderingsbijdrage  dus die kan zonder meer meegegeven worden.

tenormin
door tenormin Apr 19, 2019 om 16:55
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Heb sinds kort een nieuwe wasmachine en TV. Beiden bij Cool Blue aangeschaft. De oude wasmachine werd wel meegenomen, werd ook geleverd door Cool Blue zelf; de TV werd bezorgd door PostNl en zij namen hem niet mee. Dus die staat nog even te staan tot ik Avelex gebeld heb wanneer ik hem buiten kan (laten) zetten.

costnix
door costnix Apr 19, 2019 om 17:35
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Avelex zal niets bij je ophalen, Avalex wel :-)
Voorlopig blijft het droog. Een grote vuilniszak over de TV beschermt hem ook.

sjjoppy
door sjjoppy Apr 19, 2019 om 18:18
7179 Antwoorden / 3 Vragen

.

tenormin
door tenormin Apr 19, 2019 om 23:49
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@costnix, zie nu pas je commentaar: beetje flauw van je: typefoutje is zo gemaakt. PLus, wat ik nog steeds waardeloos van de site vind is dat je geen rode lijn krijgt als je wat fout schrijft. Dat kunnen ze wel fixen op de nieuwsbrief als men daar commentaar levert, dus vraag me af: waarom ook niet hier, meer! Ga dan ook maar eens reageren op alle typefouten die niet alleen ik maak. Heb je gelijk een dagtaak.

sjjoppy
door sjjoppy Apr 20, 2019 om 07:11
7179 Antwoorden / 3 Vragen

@tenormin, er stond een begripvol glimlachje achter de tekst van @costnix.
 Avelex bestaat ook dus een rode correctielijn blijft sowieso uit. :)
Fijne paasdagen.

aurora1
door aurora1 - Apr 19, 2019 om 16:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Huh? U houdt er vreemde ideeën op na.
Laat het meubilair door de vuilnisdienst ophalen of door de kringloper, inboedelopruimer etc., of breng het zelf weg.
U heeft vast en zeker een tikfout gemaakt over wie “eens even aan de schandpaal” genageld moet worden?

brainless
door brainless - Apr 19, 2019 om 16:43
324 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik een nieuwe wasmachine of een tv koop hoef ik niet eens te vragen of ze de oude meenemen, dat is tegenwoordig vanzelfsprekend.
Dat is logisch omdat dit al vele jaren wettelijk verplicht is.
Daarvoor betaald de consument ook een verwijderingsbijdrage (verwerkt in de aankoopprijs).

Tot nu toe kreeg ik alleen een bot "nee" als antwoord, zonder verdere uitleg of verontschuldiging.
Uitleg:
Het is niet wettelijk verplicht en de koper betaald geen verwijderingsbijdrage..punt.
U moet zelf uw oude meubels afvoeren.
Waarvoor zouden de winkels zich moeten verontschuldigen?

tijger1
door tijger1 Apr 19, 2019 om 16:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Verwijderingsbijdrage voor grote elektrische apparaten is afgeschaft. Heet nu recyclingsbijdrage.

diumenge
door diumenge - Apr 19, 2019 om 16:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee.

"Nagelen jullie ze eens even aan de schandpaal?"

jo
door jorisw - Apr 19, 2019 om 17:26
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Moet je tegenwoordig al aan de schandpaal worden genageld als je geen enkele regel overtreed? (past wel weer aardig bij Pasen)

PvBaak48
door PvBaak48 - Apr 19, 2019 om 18:07
65 Antwoorden / 1 Vragen

Onzin , gewoon of aanbieden op media of naar kringloop of naar grofhuisvuil , dat zijn de normale vormen.

edrick3
door edrick3 - Apr 19, 2019 om 18:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nagelen jullie ze eens even aan de schandpaal?

Wie bedoel je met jullie? Wij als forumleden?
'ze' = de meubelbranche?
En daarvoor ben je al zo'n 10 zaken afgeweest? Overdijven is ook een vak.

Onzin. Je dient je 'oude troep' zelf te verwijderen.

Beps
door Beps - Apr 19, 2019 om 18:27
75 Antwoorden / Vragen

Geef uw meubels gratis weg op facebook, in Zeeland zijn er zat van zulke sites misschien ook wel bij jou in de buurt, of doe wat hier werd voorgesteld, kringloop, marktplaats en in de winkel is vaak ook nog een prikbord, keuze genoeg om er van af te komen voor hergebruik.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 19, 2019 om 18:48
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Wij, als vrijwilligers die op bssis van kennis en ervaring vragen proberen te beantwoorden nagelen niemand aan de schandpaal als antwoord op uw vraag.
Zie andere reactie m.b.t. laten ophslen door de reinigingsdienst in uw gemeente of kringloop organisatie resp. zelf wegbrengen hetgeen in mijn gemeente punten oplevert om te benutten in krinloopwinkel.

gerbera
door gerbera - Apr 19, 2019 om 22:34
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Nagelen jullie ze eens even aan de schandpaal?

Sorry de nagels zijn op en een schandpaal bestaat ( buiten misschien een museum) al lang niet meer.

ne
door neodutchio - Apr 19, 2019 om 23:10
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Onlangs ben ik mijn huis gaan verbouwen. Muurtje van de badkamer er uit en deze verplaats. Ben veel bouwmarkten afgegaan, maar nergens kon ik mijn oude muur achterlaten. Vervolgens bad en douchehoek opgehaald bij de sanitairspecialist, maar deze wilde mijn oude ook al niet hebben.
Na de badkamer was de keuken aan de beurt. Heel vreemd, ik moest zelf de oude keuken weghalen en deze werd niet meegenomen door de keukenboer. Uiteindelijk een mooie nieuwe vloer gekocht. En wat denk je? Inderdaad, ik moest deze zelf weggooien.

Nu ligt mijn tuin vol met bouwafval en niemand die het wilde meenemen. Ik zeg aan de schandpaal met alle winkels!!! Ik geef ze allemaal een koude douche, tenminste, als ze die wel willen meenemen. (Ja ja, ik weet dat de douches door de concurrent worden weggegeven)

scherpslijper
door scherpslijper - Apr 20, 2019 om 01:34
70 Antwoorden / Vragen

Waarom zouden anderen aan een schandpaal genageld moeten worden voor iets waarvooor u zefl verstek laat gaan? Ga eens bij uzulf te rade en verlang niet van anderen dat dat zij uw problemen op "moeten"  lossen. Kortom, kom eindelijk eens eens "in the real world"  in plaats van  je te gedragen als de eeste de beste sneeuwvlok.
Kortom, het is geen bot "nee" wat ze je laten weten, maar veeleer een dringend verzoek om je eigen verantwooordelijkheid te nemen in een kwestie waarin die verantwoorlijkheid bij jezelf berust, in plaats van die middels een paar kromme redeneringen op de drempel van een ander neer te leggen.
Die meubelleverancier heeft absoluut geen enkele verplichting t.a.v. het afvoeren jouw oude meubels, dus jouw schandpaal blijft voorlopig onbenut (tenminste, voor zover het die leverancier aangaat; voor wat betreft jouw oproep ben ik daar een stuk minder zeker van).

panter22
door panter22 - Apr 20, 2019 om 08:31
6599 Antwoorden / Vragen

Zo'n 30 jaar of misschien wel langer geleden moest je voor meubels lang sparen. Kocht je dan meubels, dan werden de oude door de meubelbezorger meegenomen. Destijds hadden de meeste mensen geen auto om zelf de meubels weg te brengen.
Het was nog in de tijd van het metalen asvat, de tonnemannen en de bakker aan huis.
Tegenwoordig is dit anders. Je zorgt nu zelf dat je oude meubels een andere bestemming krijgen. Kringloop, of bij het grofvuil.
Mogelijk is Hans Kip al op leeftijd en koopt hij voor het eerst sinds jaren een paar nieuwe stoelen.

me
door mein33 - Apr 20, 2019 om 10:51
5658 Antwoorden / 28 Vragen

 edit.     @mein33

ro
door ron503 - Apr 20, 2019 om 12:00
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Meubels zijn na aankoop geen kwartje meer waard want wat u mooi vindt kan door een ander spuuglelijk gevonden worden. De kringloop wil oude meubels nog wel eens ophalen maar de kans is groot dat u het advies krijgt de reinigingsdienst te bellen en als grofvuil af te laten voeren. Logistiek is het meenemen van oude meubels ook niet mogelijk omdat de vrachtwagen voller terugkomt dan de wagen voor die tijd was. Een advertentie op een weggeefhoek plaatsen of in de lokale supermarkt is ook niet zaligmakend want zelfs als iets gratis aangeboden wordt kun je met de meubels blijven zitten.