Refurbished.nl
Wij hebben een telefoon besteld bij refurbished.nl. Na minder dan 2 weken weigerde de telefoon al. Dus eerst een garantie verzoek gedaan. Maar de belofte van antwoord binnen 1 werkdag wordt niet waar gemaakt, net zo min trouwens als de belofte om binnen 1 werdag te leveren. Na enkele dagen wachten dus het garantieverzoek omgezet in een retourverzoek. Inmiddels is de telefoon retour en daar heb ik bewijs van. De T&T code laat zien dat de telefoon op 12 november bezorgd is. We zijn nu bijna 3 weken verder en ons geld is nog steeds niet terug. Welke mogelijkheden hebben wij nog. Op mails wordt met grote vertraging gereageerd, telefonisch zijn ze nauwelijks bereikbaar (veel wachtenden en verbroken verbindingen) en op posts op Facebook en Twitter wordt niet gereageerd.
Zie hier verwijzingen naar de mogfelijkheden etc.
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt verder t/m art 25
U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM.
en eventueel ook nog deze: https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop; https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: Online winkelen: wat zijn de regels? | Consumentenbond
U kunt uw klacht ook kenbaar mnaken bij de gratis service van de consumentenbond https://www.klachtenkompas.nl/ hoewel: als u even zoekt op het i-net met'zoeknaam 'refurbished.nl klachten'dan ziet u dat u niet de eerste en enige bent met eenn klacht over deze leverancier.
Misschien nog even geduld hebben, de drie weken zijn nog niet om.
uit de link:
Zodra wij je product hebben ontvangen proberen wij altijd binnen 15 werkdagen het aankoopbedrag aan je terug te storten. Uiteraard houden wij je per e-mail op de hoogte zodat je precies weet waar je aan toe bent.
https://www.refurbished.nl/garantie-en-retourneren
Deze vraag wordt zo vaak gesteld: "welke mogelijkheden hebben we". JE kunt altijd naar de rechter met je probleem, of naar de geschillencommissie webshops ... Daar kun je je recht halen.
Elke retour word eerst bekeken of het een slecht geleverd of gebruikersfout was.
Als je jou gekochte Furbi door de WC spoelde of tijdens de afwas een sopje gaf?
Eerst herstel vragen.
Daarna geld terug vragen en dat had je gelijk moeten doen.....
Ooit is deze ingeruild wegens iets en blijkbaar is deze Furbi wel schoongemaakt en getest maar niet de storing eruit gehaald.
Reset, testen en poetsen, meer doen ze vaak niet en bij retour gaan ze kijken of het te herstellen is.
De inkoop is Lease, defecten en retouren door elkaar en dan hopen dat je redelijke ex Lease kreeg....
Het antwoord binnen 1 dag is meestal slechts; Wij hebben Uw toestel ontvangen!
Zodra wij je product hebben ontvangen proberen wij altijd binnen 15 werkdagen het aankoopbedrag aan je terug te storten. Uiteraard houden wij je per e-mail op de hoogte zodat je precies weet waar je aan toe bent.
https://www.refurbished.nl/garantie-en-retourneren
12 november is de telefoon ontvangen. Dat is op een vrijdag. Dus tellen vanaf maandag 15 november.15 werkdagen eindigt op 3 december.
Je bent dus te vroeg gaan bellen, mailen twitteren en reageren op facebook.
Je rekent wel heel ruim want er zijn nog maar net 2 weken om.
Wij hebben ons geld terug. Inderdaad binnen 15 werkdagen! Blijft wel staan dat de communicatie met hen buitengewoon problematisch is. In elk geval hebben wij er iets van geleerd.
Gelukkig maar. Zorgen gemaakt om niets.
Wat een lelijke onderneming is dit!
Voor mijn vader (78 jaar) een telefoon besteld maar die is nooit bezorgd. Na zes weken over en weer mailen en bellen (52 minuten in de wacht gestaan) wordt hem gevraagd aangifte te doen (tegen de bezorger? tegen het ophaalpunt?). Wat een ellende!
Als je de reviews op trustpilot leest zijn die niet mals! Dit bedrijf kan beter de slachtoffers uitbetalen en dan de deuren sluiten. Een SCHANDE!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
De lekkerste whisky
Hoi,
Ik ben op zoek naar de lekkerste whisky.
Ik en mijn maten doen volgende week een mannenavond, hiervoor wil ik graag een lekkere fles whisky halen. Ik heb online gezocht naar verschillende soorten, alleen heb ik geen idee welke lekker is.
Heeft er iemand tips??
...
Lees meer
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer