Jo
door John Jessy Yoda Jan 27, 2023 om 18:11
Winkels & webshops

Retour Blouse

Ik heb een blouse besteld bij Fashable, de knoopsgaten zijn niet in orde, Fashable stuurde een nieuwe blouse, bij deze zijn de knoopsgaten ook niet in orde.
Ik wilde ze beide retour sturen, en vroeg aan hun hoe dit te doen. Ik kreeg van hun een mail, dat ik twee opties heb, de eerste is dat  de verzendkosten
25,00 euro zijn omdat hun warenhuis buiten Nederland ligt. De tweede opties is dat we de blouzen houden en 20%  korting krijgen.
We hebben gekozen voor optie twee, alleen het voelt niet goed. Kan dit zo maar?

3575 9 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 27, 2023 om 18:17
2042 Antwoorden / Vragen

Nee niet zomaar, enkel als u er zelf voor kiest bij zo'n louche dropshipper te bestellen.

mahadma
door mahadma - Jan 27, 2023 om 18:34
11537 Antwoorden / 51 Vragen

U heeft besteld bij een dropshipper, u betaalt aan de dropshipper/tussenpersoon die het artikel voor veel minder geld besteld met u als afzender in china. Het enige wat over deze "verkoper" als info over zichzelf geeft is: E-mail: info@fashable.nl

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 27, 2023 om 19:20
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Het zou niet 'moeten mogen'. Lastige uitdrukking maar ik geef u zoi nadere infoi. Voor u als mosterd na de maalijd maar voor iuk dat doe: is hun wareenhuis wel binnen de EU want dan zou een melding kunnen doen bij - Het Europees Consumenten Centrum (ECC, indien het een conflict met een Europees bedrijf betreft). Tel. 030 - 232 6440 (normaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 09:00 - 17:00), zie voor meer informatie https://www.eccnederland.nl/.

Daarbij heb ik ook nog de vraag: waarom iets betalen dat niet goed is? Maar ja, wat er dan gebeurt is ook niet te overzien en dan dus toch ook maar dit:

Ik kan hier helaas ook verder niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief

Of deze zeer recente https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/malafide-webshop-onduidelijke-dropshipper-of-betrouwbare-webwinkel-zo-word-jij-nooit-meer-genept/?utm_source=dmdelivery&utm_medium=email&utm_content=dmd-radar&utm_campaign=Nieuwsbrief%20maandag%203%20oktober&at_medium=email&at_emailtype=retention&at_campaign=avrotros_dmd_radar&at_send_date=20221003#at_emailtype=retention&at_medium=email&at_campaign=avrotros_dmd_radar&at_send_date=Nieuwsbrief+maandag+3+oktober

Zie verder voor nog meer details/waarschuwingen: ACM www.consuwijzer.nl

(https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.

Bedenktijd: wanneer niet, wanneer wel? | ACM.nl

 https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-

Bekende malafide handelspartijen | politie.nl

 en  https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

Online kopen: Zo shop je veilig online | Consumentenbond

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/webshop-stuurt-me-door-naar-china-mag-dit

   en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.  Gelet op het gegeven dat men niet in Nederland gevestigd zou het nemen van nadere aktie u mogelijk veel meer geld kosten al is het dan wel een geven dat deze leverciers daar 'wel beter van worden'.

sira
door sira - Jan 27, 2023 om 19:49
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Laat me raden, u heeft deze firma vast op Facebook gevonden.

Aanvulling: zoek de blouse eens bij AliExpress, wedden dat ze daarvandaan komen.

ne
door neodutchio - Jan 27, 2023 om 19:59
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Geen identiteit, geen adres gegevens, geen KVK nummer. Het is dat ik gelukkig tegenwoordig wel een leven heb, anders had ik dit jaar weer een lijst bijgehouden van dropshippers die hier voorbij komen. Men leert het maar niet. Als de basis al ontbreekt bij een webwinkel moet je er niet gaan bestellen.

ju
door juliomariner Jan 27, 2023 om 20:11
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad, zware zucht

justmeagain
door justmeagain Jan 27, 2023 om 23:39
623 Antwoorden / 8 Vragen

Gok dat Excel eerst moet worden geüpgraded voor zo'n lange lijst te kunnen verwerken.

hutch
door hutch - Jan 27, 2023 om 20:23
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Fashable.nl is idd van een dropshipper, oftewel wéér zo'n zgn. 'zolderkamerhobbyist', in dit geval ene Pirasanth B. (vandaar PB Limitless BV)
Dit soort personen houden zich meestal niet aan de NL wetgeving en doen maar wat.....
Uiteraard heeft u bepaalde rechten, echter zie die maar eens te krijgen bij dit soort malafide 'bedrijfjes'.
Dan zijn de verhaalkosten hoger dan de aankoopkosten.

Het 'bedrijfs'adres is: .

Hij/zij verkoopt ook via Bol.com. Gelukkig heeft u via die website wel een bepaalde garantie en rechten.
Zoveel mogelijk waarschuwen via social media voor dit 'bedrijfje'.

rj
door rjw Jan 28, 2023 om 10:59
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Ik denk dat je beter kunt waarschuwen voor dit soort bedrijven, niet dit specifieke bedrijf. Aan de andere kant, het speelt al jaren, er wordt ook al jaren voor gewaarschuwd en mensen zijn nog steeds zo dom dat ze er toch bestellen. Maar goed, grote kans dat de leefwereld van die mensen bepaald wordt van wat ze op facebook zien. En dan mis je relevante informatie. En ik denk eerlijk gezegd dat ook waarschuwen op de socials zinloos is. Dan wordt de tekst "aanbieding" in de advertenties van dropshippers gewoon wat groter....

1paul
door 1paul - Jan 28, 2023 om 08:48
3134 Antwoorden / 0 Vragen

als de voorwaarde is de retourkosten zijn voor de klant ja dan mag dit.

ro
door ronny530 - Jan 28, 2023 om 11:47
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Dropshippen is legaal en deze dropshipper geeft in de algemene voorwaarden ook aan dan de meeste producten in China worden besteld maar die voorwaarden lezen we niet en klikken op akkoord. Wat dat betreft doet de dropshipper het netjes want in die voorwaarden staat ook dat de getoonde producten van de geleverde producten af kunnen wijken. De verzending is zonder bijkomende kosten en wordt door de dropshipper voor rekening genomen maar wil dan nog niet zeggen dat de retourzending ook gratis moet zijn tenzij de dropshipper dat op de verkoopsite expliciet vermeldt. U heeft nu twee blouzen waarvan de knoopsgaten niet naar wens zijn en als u niet voor die tweede blouse betaald heeft u twee blouzen voor de prijs van één waarop u ook nog eens 20% van de oorspronkelijke aanschafprijs terug ontvangt. Op zich geen slechte deal tenzij de knoopsgaten het dragen van de blouzes onmogelijk maken.

Janzegt
door Janzegt Jan 28, 2023 om 15:57
124 Antwoorden / Vragen

Ik ben dan wel benieuwd of die beloofde 20% ook teruggestort wordt.