Retour Blouse
Ik heb een blouse besteld bij Fashable, de knoopsgaten zijn niet in orde, Fashable stuurde een nieuwe blouse, bij deze zijn de knoopsgaten ook niet in orde.
Ik wilde ze beide retour sturen, en vroeg aan hun hoe dit te doen. Ik kreeg van hun een mail, dat ik twee opties heb, de eerste is dat de verzendkosten
25,00 euro zijn omdat hun warenhuis buiten Nederland ligt. De tweede opties is dat we de blouzen houden en 20% korting krijgen.
We hebben gekozen voor optie twee, alleen het voelt niet goed. Kan dit zo maar?
Nee niet zomaar, enkel als u er zelf voor kiest bij zo'n louche dropshipper te bestellen.
U heeft besteld bij een dropshipper, u betaalt aan de dropshipper/tussenpersoon die het artikel voor veel minder geld besteld met u als afzender in china. Het enige wat over deze "verkoper" als info over zichzelf geeft is: E-mail: info@fashable.nl
Het zou niet 'moeten mogen'. Lastige uitdrukking maar ik geef u zoi nadere infoi. Voor u als mosterd na de maalijd maar voor iuk dat doe: is hun wareenhuis wel binnen de EU want dan zou een melding kunnen doen bij - Het Europees Consumenten Centrum (ECC, indien het een conflict met een Europees bedrijf betreft). Tel. 030 - 232 6440 (normaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 09:00 - 17:00), zie voor meer informatie https://www.eccnederland.nl/.
Daarbij heb ik ook nog de vraag: waarom iets betalen dat niet goed is? Maar ja, wat er dan gebeurt is ook niet te overzien en dan dus toch ook maar dit:
Ik kan hier helaas ook verder niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.
Zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief
Zie verder voor nog meer details/waarschuwingen: ACM www.consuwijzer.nl
(https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/) Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.
Bedenktijd: wanneer niet, wanneer wel? | ACM.nl
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop; https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-
Bekende malafide handelspartijen | politie.nl
en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat
Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline
Online kopen: Zo shop je veilig online | Consumentenbond
en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn. Gelet op het gegeven dat men niet in Nederland gevestigd zou het nemen van nadere aktie u mogelijk veel meer geld kosten al is het dan wel een geven dat deze leverciers daar 'wel beter van worden'.
Laat me raden, u heeft deze firma vast op Facebook gevonden.
Aanvulling: zoek de blouse eens bij AliExpress, wedden dat ze daarvandaan komen.
Geen identiteit, geen adres gegevens, geen KVK nummer. Het is dat ik gelukkig tegenwoordig wel een leven heb, anders had ik dit jaar weer een lijst bijgehouden van dropshippers die hier voorbij komen. Men leert het maar niet. Als de basis al ontbreekt bij een webwinkel moet je er niet gaan bestellen.
Inderdaad, zware zucht
Gok dat Excel eerst moet worden geüpgraded voor zo'n lange lijst te kunnen verwerken.
Fashable.nl is idd van een dropshipper, oftewel wéér zo'n zgn. 'zolderkamerhobbyist', in dit geval ene Pirasanth B. (vandaar PB Limitless BV)
Dit soort personen houden zich meestal niet aan de NL wetgeving en doen maar wat.....
Uiteraard heeft u bepaalde rechten, echter zie die maar eens te krijgen bij dit soort malafide 'bedrijfjes'.
Dan zijn de verhaalkosten hoger dan de aankoopkosten.
Het 'bedrijfs'adres is: .
Hij/zij verkoopt ook via Bol.com. Gelukkig heeft u via die website wel een bepaalde garantie en rechten.
Zoveel mogelijk waarschuwen via social media voor dit 'bedrijfje'.
Ik denk dat je beter kunt waarschuwen voor dit soort bedrijven, niet dit specifieke bedrijf. Aan de andere kant, het speelt al jaren, er wordt ook al jaren voor gewaarschuwd en mensen zijn nog steeds zo dom dat ze er toch bestellen. Maar goed, grote kans dat de leefwereld van die mensen bepaald wordt van wat ze op facebook zien. En dan mis je relevante informatie. En ik denk eerlijk gezegd dat ook waarschuwen op de socials zinloos is. Dan wordt de tekst "aanbieding" in de advertenties van dropshippers gewoon wat groter....
Hallo John Jessy Yoda ,
Spullen komen uit China .
Voorwaarden :
Levering geschiedt in beginsel vanaf het magazijn van de leverancier , de leverancier is gevestigd buiten Europa en voornamelijk in China .
Controleren of een site betrouwbaar is , klik op de rode regels .
https://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/shoppen-bij-een-shopify-webwinkel-let-op-frauduleuze-verkopers
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt
https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-hoe-werkt-het-en-is-dit-oplichting/
https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-via-aliexpress-hoe-herken-je-deze-webshops-en-is-er-sprake-van-oplichting/
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen
https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html
https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/bekende-malafide-handelspartijen.html
Lees ook deze klachten ,
https://nl.trustpilot.com/review/fashable.nl
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/fashable.nl/details?companyId=5119567f-7ad6-4883-8164-121cd577609e
Dropshippen is legaal en deze dropshipper geeft in de algemene voorwaarden ook aan dan de meeste producten in China worden besteld maar die voorwaarden lezen we niet en klikken op akkoord. Wat dat betreft doet de dropshipper het netjes want in die voorwaarden staat ook dat de getoonde producten van de geleverde producten af kunnen wijken. De verzending is zonder bijkomende kosten en wordt door de dropshipper voor rekening genomen maar wil dan nog niet zeggen dat de retourzending ook gratis moet zijn tenzij de dropshipper dat op de verkoopsite expliciet vermeldt. U heeft nu twee blouzen waarvan de knoopsgaten niet naar wens zijn en als u niet voor die tweede blouse betaald heeft u twee blouzen voor de prijs van één waarop u ook nog eens 20% van de oorspronkelijke aanschafprijs terug ontvangt. Op zich geen slechte deal tenzij de knoopsgaten het dragen van de blouzes onmogelijk maken.
Ik ben dan wel benieuwd of die beloofde 20% ook teruggestort wordt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer