Ch
door ChantalHeemskerk Jan 6, 2018 om 11:29
Winkels & webshops

Retour mi toetie kinderkleding

op 9 december had ik een bestelling gedaan bij Mi Toetie en deze gelijk betaald. op 19 december gaf ik aan geen bevestiging te hebben ontvangen en geen producten. is toen aan mij aangegeven dat hij deze donderdag of vrijdag word verstuurd. week later nogsteeds niks en geen aanmelding bij postnl. ik weer contact gezocht met de verkoper dat ik nu de bestelling wil annuleren, dat kon niet want het was net "toevallig" die ochtend verstuurd. 2 dagen daarna krijg ik de helft van de bestelling binnen. het andere shirt zou ergens anders vandaan moeten komen. week later deze pas ontvangen, stinkt naar rook. Dit ook gemeld bij de verkoper, kreeg als antwoord dat dit niet mogelijk is (ik ruik het toch echt). ik wil de volledige bestelling terugsturen en mijn geld terug omdat ik totaal niet blij ben met de communicatie en dat het zo lang heeft geduurd, hebben mij ook geblokkeerd op hun Facebook zag ik. zeggen dat sale producten en handgemaakte producten (niet naar mijn wensen gemaakt is standaard van de website) niet geretourneerd mogen worden. Dit gaat toch tegen de wet in en is geen geldige reden om af te wijken van hun herroeppingsplicht? ik ben bang dat ik straks mijn geld niet terug krijg

10707 10 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jan 6, 2018 om 11:54
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ach ja, de bekende zolderkamer hobbiesten. Overigens wel een nette website waar alle gegevens op te vinden zijn. En inderdaad, bij koop op afstand geldt gewoon de 14 dagen herroepingsrecht. Dus ook de saleartikelen. Handgemaakt mag ook niet uitgezonderd worden, tenzij het gepersionaliseerd is. Dus voet bij stuk houden, alles terug sturen en sommeren terug te betalen binnen de wettelijke termijn van 14 dagen.

tijger1
door tijger1 - Jan 6, 2018 om 12:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hun voorwaarden kloppen dus niet en zijn niet in overeenstemming met de wet. Alleen als u iets op uw verzoek laat bedrukken of zo of laat maken hoeven ze een retournering niet te accepteren.

Stuur die zooi terug en koop voortaan bij een bedrijf met de juiste voorwaarden en ook een die ergens bij aangesloten is, controleer dat ook, dan kunt u makkelijker klagen.

Ch
door ChantalHeemskerk - Jan 6, 2018 om 12:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

nog een vraag ik moet een retourformulier uitdraaien en meesturen (waar overigens weer staat dat ze sommige producten niet accepteren) dit hoef toch niet?

edrick3
door edrick3 Jan 6, 2018 om 12:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zou ik maar wel doen. Streep de passage betreffende 'niet accepteren' door.

hutch
door hutch - Jan 6, 2018 om 14:13
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"Let op dat artikelen uit onze SALE niet geretourneerd kunnen worden! Dit zelfde geldt voor handgemaakte artikelen denkende aan sweaterdresses, vesten, etc. (dat het handgemaakt is staat altijd vermeld bij het artikel)"

Ook zgn. 'SALE' artikelen en handgemaakte artikelen kunnen geretourneerd worden. In BW7 (BW6) zijn hier geen uitzonderingen voor gemaakt.
Alleen zolderkamerhobbyisten (amateurs) gebruiken deze (wettelijk niet toegestane) regel.

'Sale' staat trouwens voor 'verkoop', dus geen enkel verkocht artikel mag geretourneerd worden?? Grapjurken!

hutch
door hutch - Jan 8, 2018 om 15:57
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@Chantal, kunt u aangeven hoe dit is afgelopen als u al contact heeft gehad?

Zoals geschreven, dient 'Mi Toetie' zich uiteraard ook aan de wet te houden en geen eigen regeltjes bedenken om de wet te omzeilen. Dat doen hoofdzakelijk alleen amateuristische hobbyisten.

Mi Toetie
door Mi Toetie - Feb 1, 2018 om 00:10
1 Antwoorden / Vragen

Beste Chantal, wij betreuren ten eerste het feit dat je ontevreden bent met de service welke je geleverd is via onze webwinkel. Wij hebben dit ook netjes met je opgelost zoals vermeld in onze algemene voorwaarden.

Zoals wij per e-mail ook hebben aangegeven en hebben gevraagd aan je zonder enige reactie, en wat in jouw verhaal ook niet naar voren komt is dat je de kleding al ruim 1,5 week in huis had (volgens track&trace PostNL) en vervolgens zou het na deze periode ineens naar rook ruiken. Wat zeer zeker onmogelijk is vanuit onze kant daar onze kleding zowel gemaakt als verzonden wordt in een rook- en huisdier vrije ruimte.

Het feit dat je langer hebt moeten wachten op je bestelling is omdat je handgemaakte kleding had besteld waarbij heel duidelijk (bij al onze handgemaakte artikelen) een afwijkende leverdatum vermeld stond, namelijk 10-15 werkdagen. Dus de bestelling binnen 3 werkdagen in huis ontvangen was sowieso voor ons onmogelijk.

Wij hebben je in alle e-mails netjes te woord gestaan en zelfs nog vragen gesteld aan je die tot op de dag van vandaag onbeantwoord zijn gebleven. Ook hebben wij helaas het pakketje nooit retour mogen ontvangen van je terwijl wij dit wel overeengekomen waren.

tijger1
door tijger1 Feb 1, 2018 om 00:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Jullie voorwaarden kloppen niet.

panter22
door panter22 Feb 3, 2018 om 12:08
6599 Antwoorden / Vragen

Kan Chantal die spullen terugsturen en krijgt ze haar geld terug?

Mi Toetie
door Mi Toetie Feb 3, 2018 om 20:33
1 Antwoorden / Vragen

Hallo Panter, dit had zij binnen 14 dagen kunnen doen zoals ook aangegeven per e-mail. Maar schijnbaar vond ze het niet nodig want het pakketje is helaas tot op heden nog niet retour en ook met mevrouw zelf krijgen wij geen contact meer. Dit hebben wij meerdere malen geprobeerd zonder reactie helaas....

hutch
door hutch Feb 3, 2018 om 21:24
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@Mi Toetie, u leest dus wel alle antwoorden/reacties. Antwoord / reageer eens op mijn vragen.

Ch
door ChantalHeemskerk Feb 15, 2018 om 22:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ow heel bijzonder dat ik mijn bestelling al 1,5 week in huis had volgens jullie track and trace, dat was dus echt niet zo. maar goed jullie spreken de waarheid volgens jullie. en ik heb de bestelling verstuurd op 7 januari met een track and trace en die is ook aangekomen. zal met dezelfde postbode zijn, komt hij ook een maand later ofzo.
plus geeft u aan niet met mij te willen praten maar wel de moeite doen om te reageren. prima.

btw. de rooklucht schijnt door andere ook aanwezig te zijn.

en heel netjes gereageerd daar ben ik het niet mee eens.

zou trouwens wel mooi zijn als jullie antwoord geven op vraag over jullie voorwaarden

Ch
door ChantalHeemskerk Feb 15, 2018 om 22:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

er is nooit in een mail verwezen dat ik iets kon retourneren binnen 14 dagen. maar is er continu gezegd dat retourneren niet mogelijk is volgens jullie voorwaarden.

panter22
door panter22 Feb 16, 2018 om 08:52
6599 Antwoorden / Vragen

Het pakketje is weg en Chantal is haar geld kwijt?

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2018 om 00:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mi-toetie

Jullie voorwaarden zijn niet in overeenstemming met de wet. Heel simpel.

Ja
door Jacqueline28 Feb 2, 2018 om 22:29
Antwoorden / Vragen

Ach er klopt wel meer niet in de wereld tijger1 ;) Ik heb zelf al vaak bij mitoetie iets besteld en er is bij mij nog nooit iets fout gegaan. Ik wil niet zeggen dat er nooit iets fout gaat maar ik heb nog nooit zo'n goede klantenservice gezien als bij mitoetie, maar dat is iedereen zijn ervaring natuurlijk. Ik heb zelf ook ooit een webwinkel gerund en ik kan je vertellen dat mensen je eerder afgebroken hebben als dat ze je opbouwen. En als ze zoiets op kassa schrijven en er is eenmaal een oplossing of een verandering in de zaak dan reageren ze niet toch? Maar ieder zijn ding mitoetie doet het erg goed! dat zeg ik ervan

tijger1
door tijger1 Feb 2, 2018 om 22:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jaqueline. We maken de bonus zo vlug mogelijk aan je over. Bedankt dat je hier dat sprookje neer hebt willen zetten.

Alleen jammer dat geen hond die dit verhaal leest nu ook nog maar iets bij Mitoetie koopt.

Maar goed geprobeerd.

hutch
door hutch Feb 3, 2018 om 17:46
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Inderdaad vreemd dat '@Mi Toeti' zich hier registreert en plotseling (...) uit het niets weer iemand zeer 'toevallig' op deze site belandt en zich ook registreert.... en uiteraard een positieve reactie over dit bedrijfje schrijft.
Overigens wel netjes van @Mi Toeti om te reageren, echter mankeert er nog steeds wat aan die website.
O.a. zou @Mi Toeti hier kunnen aangeven waar in BW6 of BW7 de door haar/hem op die website genoemde uitzonderingen staan.
Denk hierbij aan de 'handgemaakte artikelen' (tenzij: de levering van volgens specificaties van de consument vervaardigde zaken, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn)

hutch
door hutch - Feb 12, 2018 om 00:08
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Een vraag aan Mi Toeti:

Ik heb u gewezen op een paar foutjes op uw website. Tevens gevraagd om een reactie.
Het betreft o.a. het volgende:

en

En dit onderstaande is hopelijk een grapje uwerzijds.....:

Waarom reageert u niet? Kunt u dit alsnog doen?

hutch
door hutch - Feb 16, 2018 om 19:43
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Mi-Toeti hult zich in zwijgen.......

Aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid betekent dat een erkenning van haar fouten.
Nu die fouten snel herstellen en dan verder goed zaken doen.