S.
door S.Nijmegen Oct 5, 2020 om 10:24
Winkels & webshops

Retour wel/niet aangekomen

Een hele tijd geleden heb ik een pakketje retour gestuurd naar een webwinkel (Letsleds). Volgens de Track&Trace van PostNL is het pakketje meteen de volgende dag geleverd. Volgens het bedrijf is het pakketje echter nooit aangekomen, en daarom weigeren ze me mijn geld terug te geven. PostNL kan me hier ook niet bij verder helpen, aangezien het pakketje niet verzekerd of aangetekend verzonden was.
Is er iets wat ik hier nog aan kan doen? Of moet ik maar accepteren dat ik het geld kwijt ben en voortaan alles aangetekend retourneren?

1963 6 Rapporteer

Topantwoord

r.kemperman
door r.kemperman - Oct 5, 2020 om 10:44
423 Antwoorden / 4 Vragen

1) Heeft u de correcte retourprocedure gevolg?
Formulier ingevuld
Retourmail met instructies gehad
Instructies opgevolgd
Zo nee, dan staat u al vrij zwak omdat dan mogelijk het pakket bij hun niet traceerbaar is.

Zo ja
2) Heeft u een officiële klacht bij hun ingediend
Zo nee, waarom niet?

Zo ja, hebben ze daar opgereageerd
Wat was hun reactie?

3) Heeft u na u klacht een geschil geopend bij webwinkelkeur?
Zo nee, waarom niet?
Zo ja, wat was hun reactie?

S.
door S.Nijmegen Oct 5, 2020 om 12:04
Antwoorden / 1 Vragen

1) Ik heb de correcte retourprocedure gevolgd
2) Ik heb meerdere keren contact met het bedrijf gehad, maar ik weet niet of dit volstaat als officiele klacht? Hun reactie is in ieder geval hier beneden te lezen: we hebben niks ontvangen, neem contact op met PostNL.
3) Heb ik nog niet gedaan, omdat ik hier verder niet bekend mee ben. Ik ben echter zeker bereid om dat te doen, als dat deze zaak verder helpt.

Ed
door Eduard Letsleds - Oct 5, 2020 om 10:58
1 Antwoorden / Vragen

Beste,

We begrijpen dat het voor jou een nare situatie is. Je moet echter begrijpen dat wij hier geen pakket hebben ontvangen. We kunnen dus moeilijk iets crediteren wat hier niet is aangekomen. In deze is PostNL tekort gekomen in hun dienstverlening en ik wil je dan ook vragen om dit probleem bij hen neer te leggen gezien zij de enige zijn die je hierin kunnen helpen.

Wij kunnen helaas geen beroep doen op PostNL, omdat jij opdrachtgever bent voor het verzenden van het pakket via hen. Als ontvanger kan je geen beroep doen op een niet-aangekomen pakket.

Andersom doen wij dit ook. Wanneer een pakket van ons niet aankomt bij een klant dan is het onze verantwoordelijkheid om te achterhalen wat er is mis gegaan en bij een tekortkoming van onze verzendpartij zullen wij uiteraard een nieuw pakket opsturen. Jij als klant kan er natuurlijk niets aan doen dat het pakket niet is ontvangen.

In deze kunnen wij als bedrijf er helaas niets aan doen dat het pakket van PostNL hier niet is aangekomen.

Ik hoop je in deze genoeg geïnformeerd te hebben en mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen mag je wederom contact met ons opnemen via info@letsleds.nl.

Met vriendelijke groet,

Eduard

S.
door S.Nijmegen Oct 5, 2020 om 14:16
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Eduard,

Zoals ik al meerdere keren heb aangegeven, heb ik contact gehad met PostNL, maar kunnen zij verder niks voor mij betekenen omdat volgens hun het pakketje gewoon bij jullie geleverd is. Ik heb jullie hiervoor de Track&Trace-code ook aangeleverd.
Het pakketje is bij mijn weten dus wel degelijk bij jullie aangekomen.

Daar komt bij dat jullie per ongeluk een bedrag naar mij hebben overgeboekt, dat minder was dan het bedrag van mijn aankoop. Aangezien er in jullie systeem ruimte is voor dat soort fouten, is het voor mij momenteel aannemelijker dat de fout wat betreft de verdwenen pakketjes bij jullie ligt, en niet bij PostNL.

panter22
door panter22 Oct 5, 2020 om 18:46
6599 Antwoorden / Vragen

Dus je stuurt een pakketje terug,
Het pakket zou volgens Track en trace ontvangen zijn.
Daarna  krijg je (een deel) van je geld teruggestort .
Dan zou je toch verwachten dat het pakket ontvangen is.
Dat blijkt dan een vergissing te zijn.
Wat is dit voor vreemd verhaal.

ne
door neodutchio - Oct 5, 2020 om 11:05
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Binnen een half uur een vraag plaatsen en maakt de verkoper een account aan om te reageren, toeval?

john devries
door john devries Oct 5, 2020 om 11:46
213 Antwoorden / Vragen

Door iemand getipt misschien ??

S.
door S.Nijmegen Oct 5, 2020 om 12:11
Antwoorden / 1 Vragen

Ik vond het ook een vrij snelle reactie, hier zitten ze blijkbaar echt bovenop?

getty
door getty Oct 5, 2020 om 12:38
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Aangezien het niet zo'n positieve reactie is , zeg ik inderdaad toeval

ne
door neodutchio Oct 5, 2020 om 16:44
5129 Antwoorden / 12 Vragen

De klacht loopt al een tijdje, dan is het wel heel toevallig dat zowel TS als de verkoper nagenoeg tegelijkertijd hier zijn. Bijna net zo toevallig als in het topic van Uber eats wat nagenoeg binnen dezelfde periode opgelost is.

getty
door getty Oct 5, 2020 om 19:21
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dit is niet opgelost

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 5, 2020 om 11:19
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Het komt vaker voor dat er gezegd wordt dat een pakket is afgeleverd maar niet te vinden is, daarom is het beter om een kostbaarder pakket aangetekend te versturen.

https://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/verzendopties/
https://www.postnl.nl/klantenservice/advies-opties-bij-versturen/

S.
door S.Nijmegen Oct 5, 2020 om 12:12
Antwoorden / 1 Vragen

Nou, dat heb ik hier in ieder geval van geleerd

va
door vanlotjegetikt - Oct 5, 2020 om 13:57
809 Antwoorden / Vragen
Donuts
door Donuts - Oct 5, 2020 om 14:08
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dus wat T&T aangeeft heeft geen enkele waarde wat Letsleds.nl betreft? Goed dat ik het weet, zal daar zeker niet gaan bestellen. Ik heb datzelfde ook al 2x meegemaakt bij andere webshops, die waren in ieder geval klantvriendelijk genoeg om niet moeilijk te doen en mijn geld terug te storten. Dat zijn dan ook de webshops die ik aanbeveel bij anderen en waar ik terug kom.

Officieel staan zij wel in hun gelijk, maar klantvriendelijk en coulant? Nee.