Retour zending gedaan bij C&A, geen terug betaling
Heb in mei van dit jaar een retour zending gedaan van kleding, wordt sindsien aan het lijnte gehouden door de klanten service 3x ene Nicky, dan weer ene Marloes en Melissa, eerst beweren ze dat ze het track and trace niet hebben ontvangen (3x toegezonden naar ze) dan hebben ze het wel gevonden maar gebeurdt er verder niets. Wat kan ik verder doen hieraan?
Topantwoord

Klacht indienen?
Tja heb ik reeds vanaf het begin gedaan ze houden je gewoon aan het lijntje.

Zie deze info www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/) en zie deze https://www.invorderingsbedrijf.nl/webwinkel-betaalt-mijn-geld-niet-terug-wat-nu/ en ook nog deze https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen
U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM.

Het pakje is zoek geraakt, begrijp ik.
Hoe heb je het pakje teruggestuurd. Eerst aangemeld en toen verzonden? Of direkt een sticker op de doos geplakt en naar een PostNL punt gebracht?
Je hebt het bewijs van verzending nog. Je het pakje gevolgd met de track & trace en het pakje is afgeleverd. Waar afgeleverd. Duitsland?
Waar vraagt de klantenservice om? Een kopie van je track&trace bewijs dat je het pakje verzonden hebt?
Het is mij niet helemaal duidelijk waar het mis gegaan is.
Dit moest je doen:
§ 12 Herroepingsrecht en -instructies
1. Wettelijk herroepingsrecht en -instructies
Herroepingsrecht
U heeft het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons C&A Mode GmbH & Co. KG, Postfach 210110, 46268 Dorsten, Duitsland, telefoonnummer 010-71 14 835, E-Mail: service_nl@shop-c-and-a.com, via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
https://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/service/algemene-voorwaarden

Hallo Schoenmaker ,
Zie deze voorbeeldbrief , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/voorbeeldbrief-herinnering-aan-terugbetalen-producten-na-gebruikmaken-van-bedenktijd
Heb de brief gedownloud

Is goed , suc6
Topantwoord

Volgende keer afgeven in de c en a winkel.
Nou ik koop er gewoon noiit meer zijn oplichters

Je kocht niets, want je stuurde de spullen weer terug. Als er iets mis gaat, bel als het even kan niet met de klantenservice van wat voor winkel ook. Een mail is veel duidelijk en het scheelt een hoop heen en weer gebel met de nodige frustratie.

@Frank Schoenmaker ,
Ik zie als u een brief wilt sturen , dit een adres in Duitsland is .
.
Brief
C&A Online-Shop
Postfach 210110
46268 Dorsten / Duitsland
Neem eens contact op met ECC , klik op de rode regel en scroll helemaal naar beneden .
https://www.eccnederland.nl/index.php/nl/neem-contact-met-ons-op

Daar moest het pakje ook naar toe. En ze zijn niet aangesloten bij een geschillencommissie.

Oh , dan is het nog beter om contact op te nemen met ECC . Ps Ik zie dit nu pas in uw reactie staan , retourneren naar adres in Duitsland , had ik overheen gelezen . C&A is nergens bij aangesloten . De meeste klachten op internet gaan over het niet terug betalen .

Waarschijnlijk heeft hij de retouren niet aangemeld. Dan heb je wel recht op geld terug, dat is het probleem niet, maar de retouren zullen niet in de administratie vermeld staan. En dan kunnen ze niets terugvinden.

Als ik de klachten lees , is Ts geen uitzondering , een flut webshop .
Dat houdt in dat deze bedrijven het nog te goed hebben. Dus niet meer bestellen daar. Geld wat je niet toehoort als het artikel terug verzonden is behoor je weer terug te krijgen. Voor mij geen CA.meer
Poot stijf houden. Is ook wel een probleem aan het worden, al die mensen met "alleen maar een voornaam". Je kunt nooit naar iemand verwijzen. Verder de telefoongesprekken opnemen
en stuur ze naar de directeur of zo van C&A. Kun je later ook bij een klacht bij de Geschillencommissie bijvoegen.
Natuurlijk geven ze alleen maar een voornaam. En vaak is dat niet eens hun echte naam. Er zijn namelijk van die slimmerikken die online naar die medewerkers gaan zoeken om ze zo op andere manieren ook lastig te vallen.
ik heb mn Bestelling die ik gedaan had , terug gegeven bij een winkel van C@A , heb alleen heeeel lang moeten wachten op de terug betaling, die uit Duitsland moest komen.
wel een moeizaam contact gehad.
groetjes
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Is dit nu misleiding van Ziggo, of toch niet?
Ik heb al jaren, naar volle tevredenheid het pakket “Internet & TV Start” van ziggo.
Ik kreeg een e-mail van Ziggo met de volgende inhoud,
-----------------------------------
Ruil je mediabox gratis om.
Beste meneer (verwijderd voor privacy),
De beste tv-ervaring voor jou, daar gaan we altijd voor. En omdat je jouw mediabox alweer een tijdje hebt, mag je ‘m gratis vervan
...
Lees meer
Bellegingshypotheek
De waarde vd beleggingen van mijn beleggingshypotheek zijn hoger dan rest hypotheekschuld, waarom kan mijn hypotheek daarmee niet afgelost worden. Nu moet ik tot mijn 84e hypotheekrente blijven betalen Lees meer
13% inflatiecorrectie bij Ziggo
Vanaf 25 april 2022 betaalde ik 71 euro per maand voor het alles in 1 pakket bij Ziggo
Vanaf 23 feb 2023 betaal ik 74 euro per maand: een verhoging van 3 euro
Nu zou ik per 1 juli 2023 weer een verhoging moeten betalen van 6,75 euro.
Dit alles voor hetzelfde pakket.
Dat is in één jaar een verhoging van 9,75 euro: een verhoging van meer dan 13%
Ik heb dit ook voorgelegd aan Z
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer