zw
door zwaan49 Jul 3, 2022 om 11:39
Winkels & webshops
Retouradres Williston Force Ace airco wordt niet gestuurd door webwinkel, wat nu

Wil Williston Force Desktop terugsturen en om retouradres verzocht, meerdere malen om verzocht steeds is de reactie is sinds 12-6-2022: we hebben het te druk om het adres te sturen! Wat nu? Oplichters?

WILLISTON FORCE PORTABLE AC KLANTENSERVICE TEAM

 E-mail: support@willistonforcestore.com

 Telefoon:

United States & Canada TF: 855 219 4892

Australia/New Zealand: (02) 5133 5668

United Kingdom: 033 0818 0828

 Bedrijf:

Quality Performance Limited: 377 Valley Rd #1123 Clifton, NJ 07013.

1771 9 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 3, 2022 om 11:52
7181 Antwoorden / 3 Vragen
sira
door sira Jul 3, 2022 om 12:07
2326 Antwoorden / 24 Vragen

hopelijk wordt er gereageerd Denk het niet

justmeagain
door justmeagain Jul 3, 2022 om 23:43
623 Antwoorden / 8 Vragen

Weet wel zeker van niet, alle vestigingen zijn in het buitenland. Dus die lezen geen  klachten  uit Nederland.
Wel een rare aankoop om dat bij zon bedrijf te doen.

zw
door zwaan49 - Jul 3, 2022 om 11:55
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt, had al klacht bij Klachtenkompas ingediend, maar verder geen reactie gekregen tot nu toe

sira
door sira Jul 3, 2022 om 12:03
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Ik denk niet dat ze zullen reageren. Dit staat zelfs op de website vermeld:

SECTIE 5 – OPMERKINGEN VAN DE GEBRUIKER, FEEDBACK EN ANDERE MIDDELEN

Als u op ons verzoek bepaalde specifieke opmerkingen verzendt (bijvoorbeeld wedstrijdinzendingen) of zonder een verzoek van ons stuurt u creatieve ideeën, suggesties, voorstellen, plannen of andere materialen, online, per e-mail, per post of anderszins (gezamenlijk, ‘opmerkingen’), stemt u ermee in dat wij op elk gewenst moment, zonder enige beperking, eventuele opmerkingen die u ons doorstuurt, kunnen bewerken, kopiëren, publiceren, distribueren, vertalen en anderszins gebruiken. Wij zijn en zijn niet verplicht (1) om eventuele opmerkingen vertrouwelijk te houden; (2) om een ​​vergoeding voor eventuele opmerkingen te betalen; of (3) om op opmerkingen te reageren.

sira
door sira - Jul 3, 2022 om 11:57
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Ik denk dat nog een hele klus (probleem) gaat worden. Adresgegevens zijn niet te vinden, uitsluitend dit:

Quality Performance Limited: 377 Valley Rd #1123 Clifton, NJ 07013.

U heeft met buitenlandse wetgeving te maken, nou, ga er maar aan zitten

De reviews zijn ronduit slecht https://www.productreview.com.au/listings/williston-force-portable-ac

U koopt bij een buitenlands bedrijf, misschien een foute dropshipper, want helaas zitten dergelijke dropshippers niet alleen in Nederland.

Hoe bent u eigenlijk op de site van dit bedrijf gekomen?

Bel ze op, nummers staan vermeld.

ne
door neodutchio - Jul 3, 2022 om 11:58
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Oplichters zijn het niet. Wel gewiekste verkopers die ook u bij de benen heeft.

Wat een omslagtige site. Geen bedrijfsgegevens te vinden en geen contactmogelijkheden. Van de ene site naar de andere en vooral de Nederlandse is lachwekkend te noemen als je de voorwaarden leest. Werkelijk niets van te begrijpen.

Waarom daar dan kopen?

zw
door zwaan49 - Jul 3, 2022 om 12:05
2 Antwoorden / 1 Vragen

Product gevonden via Google, als afzender op verpakking staat H-105646 Postbus 7218 3109 AE Schiedam The Netherlands, had bestelling binnen 2 dagen in huis

sira
door sira Jul 3, 2022 om 12:09
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Dan komt het waarschijnlijk van AliExpress/Alibaba vandaan. Die gebruikt ook een adres in Schiedam. Dus een dropshipper.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 3, 2022 om 12:12
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ik geef u zo enkele verwijzingen maar naar ik aanneem wel als mosterd na de maaltijd.
U geeft met met een bedrijf te maken dat niets te maken heeft met onze en Europese regelgeving en wordt u ook nog geconfronteerd met het naar mijn mening absolute gegeven dat indien u wenst te retourneren (hetgeen u kunt want de adresgegevens zijn bekend) u ook de verzendkosten dient te betalen. Het is vervolgens ook nog de vraag of u dan hetgeen u bvoor de aankoop heeft betaals terugontvangt. Zo er sprake is geweest van een Nederlandse invoerheffing kunt u indie u het pruduct terugzendt dat wel met bewijs terugvragen bij de Douane. Terugzenden zal dus niet gratis zijn!

Let op dat een en ander u dan mogelijk veel  geld zal kosten en dan is het aan u om af te wegen of dat het waard is t.o.v. de kosten van aankoop.

Dan wellicht ten overvloede en deels overbodig omdat de leverancier niet is gevestigd in een EU land:

Ik kan hier helaas niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief

Zo u tot vermoeden komt dat u wordt/bent opgelicht, doe dan melding bij de politie.

Zie verder ACM www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.

En zie verder voor nog meer info o.a.:

Bedenktijd: wanneer niet, wanneer wel? | ACM.nl

 https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-

Bekende malafide handelspartijen | politie.nl

Online winkelen: wat zijn de regels? onsumentenbond en  https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.

rj
door rjw - Jul 3, 2022 om 13:57
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Dan hebben wij de mazzel dat we toevallig in een deel van de wereld wonen waar consumentenrechten goed wettelijk zijn geregeld (al is het in Nederland alleen maar goed omdat het moest van de EU, de Nederlandse regering had daar niet zo'n zin in) en dan gaan mensen massaal buiten de EU kopen.....

panter22
door panter22 - Jul 3, 2022 om 19:15
6599 Antwoorden / Vragen

Het adres op her pakket is van de douane in Schiedam. Hou die mini cooler maar en let voortaan beter op.
https://vraagalex.com/aliexpress-schiedam-wat-gebeurt-daar/

sjjoppy
door sjjoppy Jul 4, 2022 om 09:49
7181 Antwoorden / 3 Vragen

@panter22,
waar ik al een tijdje bang voor was is gebeurd:
De pagina over de hondenbezitter is weggehaald.

panter22
door panter22 Jul 5, 2022 om 15:34
6599 Antwoorden / Vragen

Sorry Sjoppy, ik heb met mijn vraag de aandacht gevestigd. Dat was niet de bedoeling.
Aan de andere kant, als er langer dan 1 week nog geen antwoord komt, dan mag je er vanuit gaan, dat het niet meer nodig is.  Maar het was wel zo fatsoenlijk geweest dat je even een berichtje had gekregen.

sjjoppy
door sjjoppy Jul 7, 2022 om 21:40
7181 Antwoorden / 3 Vragen

@ panter22,
zie nu pas uw reactie waarvoor dank,
het is jammer dat ik mijn belofte niet kan nakomen bij gebrek aan informatie van de kant van vraagstelster.
Als het niet meer nodig is had ik daar inderdaad een berichtje van verwacht.