Do
door Doreen Canne Meijer Oct 16, 2019 om 14:11
Winkels & webshops

Retouren verplicht in originele verpakking?

Wil tafel retourneren welke ik online heb gekocht, moet in originele verpakking volgens woonwinkel.
is dit correct?

1882 8 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 16, 2019 om 14:18
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Ja! Het mag uiteraard wel geopend zijn geweest. Altijd originele verpakking bewaren gedurende enige tijd.
Men kan dus terecht weigeren als de verpakking niet origineel is.

edrick3
door edrick3 - Oct 16, 2019 om 14:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja. Zal ook wel in de Voorwaarden staan.

Ka
door Kassagebruiker - Oct 16, 2019 om 14:23
683 Antwoorden / 5 Vragen

Zou u een "nieuw" artikel in een niet originele verpakking zelf accepteren?

marita5
door marita5 - Oct 16, 2019 om 14:25
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Doreen Canne Meijer ,

Lees hier eens , klik op de rode regel .

https://www.thuiswinkel.org/nieuws/3009/retourneren-zonder-doos

tijger1
door tijger1 - Oct 16, 2019 om 14:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het zal toch gewoon van karton geweest zijn? Maak zelf een doos

panter22
door panter22 - Oct 16, 2019 om 17:10
6599 Antwoorden / Vragen

Als je een tafel gekocht hebt en je bent er niet zeker van dat je hem wilt houden, waarom gooi je dan de verpakking weg.
Of heb je de tafel eerst 14 dagen uitgeprobeerd en toch maar besloten dat je hem niet wilde?
Je kunt toch niet onbeschermd een tafel terugsturen. Zorg dan voor bubbeltjespapier (action)of karton Komt de tafel beschadigd aan,dan is de kans groot dat je je geld niet volledig teug krijgt.

ne
door neodutchio - Oct 16, 2019 om 19:56
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Nee, dat mogen ze niet verplichten. Echter, u bent wel verantwoordelijk voor de waardevermindering dan. U draait dus op voor de kosten van of een nieuwe verpakking of van het waardeverschil nu dat de tafel als tweedekansje verkocht moet gaan worden.

Mi
door MiraiSora - Nov 13, 2019 om 03:38
8 Antwoorden / Vragen

Zeker als het een doos met opdruk is dan moet het uiteraard in de zelfde doos.
Als er verder niks mis is met de tafel dan kan de winkel hem gewoon(door)verkopen

ne
door neodutchio Nov 13, 2019 om 09:30
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Dat is niet correct. Lees eerst de regels omtrent herroepingsrecht voordat u verkeerde informatie geeft.