Gerardus1942
door Gerardus1942 Feb 27, 2021 om 18:57
Winkels & webshops

Retourneren

GIROZON.NL geeft aan wanneer er een bestelling moet worden teruggezonden dus geretourneerd dit alleen maar via CHINA kan en de kosten zijn voor verzender.
Bij aankoop product is dit niet medegedeeld evenmin dat bestelling via china zou worden afgeleverd. Girozon reageert nbergens meer op.

3042 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 27, 2021 om 19:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bedankt voor de mededeling, zal daar dus niet kopen.

Geen adres, geen telefoonnummer, geen KvK nummer, geen BTW nummer.

Daar koopt men toch niet.

diumenge
door diumenge - Feb 27, 2021 om 19:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Da's vervelend Gerardus! Hoe kwam je bij girozon.nl én waarom dacht je dat het goed idee was om daar wat te bestellen?

marita5
door marita5 - Feb 27, 2021 om 19:18
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Gerardus1942 ,

Deze site is geregistreerd op 30 -10 - 2020 , is een Dropshipper , spullen komen uit China .
Contact alleen via E-mail , geen tel.nr / Kvk nr / adres niks .
De site staat op naam van Gino G***nes , heeft zelf een positieve revieuw geplaatst op Trustpilot

Bestelling en Levering

Doordat wij de producten vanuit de leverancier versturen hebben wij een gemiddelde levertijd van van 7-15 dagen. Elke order die bij ons is geplaatst voor 23:00 wordt dezelfde dag verzonden!

De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening. Naast de hoge kosten brengt het ook extra CO2 in de lucht.

Naast dat jij ook heel veel kosten bespaard wordt het milieu ook niet verder vervuild. Met dit systeem besparen wij een hoop CO2 en zo dragen wij samen een steentje bij aan de remming van de opwarming van de aarde . Wat èèn onzin .

Voorwaarden :

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Bedrijfsnaam: Girozon.nl

Adres: Postbus 7, 4462 GA, Goes

E-mailadres: info@girozon.nl

KvK-nummer: beschikbaar op aanvraag i.v.m fraudegevoeligheid.

Btw-identificatienummer: beschikbaar op aanvraag i.v.m fraudegevoeligheid.

Klachten , klik op de rode regels .

https://nl.trustpilot.com/review/girozon.nl

Controleren of een site betrouwbaar is ,

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

ne
door neodutchio - Feb 27, 2021 om 19:26
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Namens de dropshipper (aangezien die zichzelf niet bekend wil maken): bedankt voor het vorstelijke salaris dat elke maand binnen komt zonder er veel voor te hoeven doen.

mahadma
door mahadma - Feb 27, 2021 om 20:09
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Dus weer een feestboek advertentie. De gevolgen laten zich raden, Of je bent je geld kwijt, of krijg je iets anders als waarmee geadverteerd wordt, of je krijgt helemaal niets.

mi
door miennaamishaaz - Feb 27, 2021 om 22:42
725 Antwoorden / 1 Vragen
tijger1
door tijger1 Feb 27, 2021 om 23:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat moeten die daarmee?

sira
door sira Feb 28, 2021 om 10:06
2323 Antwoorden / 24 Vragen

En wie is Ava?

Donuts
door Donuts Feb 28, 2021 om 10:56
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@MNIH: bent u soms ingehuurd door die Ellie, een politievrouw in hart en nieren totdat het grotere geld lonkt?

mi
door miennaamishaaz Feb 28, 2021 om 14:52
725 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger
Dat is een programma van opgelicht, net zoals de belbus/boos waarbij ze consumenten helpen met oplichting

@Sira
Aatros opgelicht. is een programma waarbij ze uitleggen en waarschuwen over verschillende vormen van oplichting.

@sprietje.
Hoe kom je hierbij?
er is een mogelijkheid om via een bekend programma hulp te krijgen, waarom zou je dit niet doen?

justmeagain
door justmeagain - Feb 28, 2021 om 02:06
623 Antwoorden / 8 Vragen

Maar waar heeft u dan naar gevraagd/gezocht?
Bij aankoop product is dit niet medegedeeld

U heeft ook een plicht, tenminste om uit te zoeken met wie u zaken doet.

Afschuiven is de trend bij mensen die er zelf ingetrapt zijn. Neem uw eigen verantwoordelijkheid en uw verlies. Dat scheelt u bakken met tijd, ergernis, frustratie en geld.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 28, 2021 om 09:57
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Aanvullend deze info: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/online-aankopen-retour die kennelijk aan u is ontgaan en dan toch ook nu maar weer ook deze met de opmerking dat u een aantal verwijzingen al kreeg: Ik kan hier als vrijwillige vraagbeantwoorder niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er als is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, heeft aangifte doen tegen een bedrijf in China geen zin. stapel denk ik). Doe melding bij de ACM
www.consuwijzer.nl.    Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling is hierbij van groot belang.

Zie verder o.a.
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshophttps://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.

U kunt ook nog en melding doen bij www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond

hutch
door hutch - Feb 28, 2021 om 10:10
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Gino G****** heeft zijn eigen website geplust (zoals @Marita5 ook al aangaf).
'Bedrijfjes' en/of dropshippers die dit doen, zijn volledig ONbetrouwbaar. Dus OOK zijn 'webwinkeltje' / 'bedrijfje'.
En die zogenaamde 'Ivan', die hem ook geplust heeft, is, aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, een kennis van hem.

Bij de retourregeling staat o.a. ook dit: "De verzegeling (verpakking van de bestelling) moet ongeopend zijn."
Alleen die regel al bewijst dat dit figuur de wet overtreedt dan wel totaal geen weet heeft van consumentenwetgeving (zoals gebruikelijk bij dropshippers).
Men mag namelijk de verpakking gewoon openen en het artikel bekijken, net zoals in een gewone winkel.

Dropshippers zijn van die figuren die geen enkele verantwoording nemen en uw bestelling doorsluizen naar China, uiteraard met een zeer vette winst.
Zelf geen voorraad hebben, handelen vanuit huis/schuurtje/zoldertje (dus een zgn. 'zolderkamerhobbyist') en een klant meestal laten vallen en, zo goed als altijd, onherkenbaar willen blijven. Vandaar ook dat op dit soort malafide websites geen adresgegevens vermeld zijn, en in deze alleen een postbusnummer.

Dit laatste omdat zij weten, dat er veel klachten zullen komen. Dus zij verstoppen zich en als het te erg wordt, heffen zij hun webwinkeltje/doorsluis'bedrijfje' weer op en gaan dan weer vrolijk verder met een andere website.

Maar moeilijk is het niet om zijn 06-nummer en adresgegevens te achterhalen..........

marita5
door marita5 Feb 28, 2021 om 10:29
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@hutch , deze eigenaar Gino , heeft zich aangemeld / of gebruikt de app  ( Shopify Thema ) bij Debutify.com : Ben je het zat om dropshipping te laten werken - of ben je net begonnen? Je zou je kunnen aansluiten bij de gelederen van succesvolle dropshippers die een paar uur per dag werken en duizenden dollars per maand verdienen ... Debutify, het beste gratis Shopify-thema, helpt je daar te komen.

rj
door rjw - Feb 28, 2021 om 10:16
3256 Antwoorden / 5 Vragen

[edit-redactie, graag inhoudelijk reageren op vragen]

sira
door sira - Feb 28, 2021 om 10:19
2323 Antwoorden / 24 Vragen

Als u onvoldoende ervaring hebt met internet, kan ik u maar 1 advies geven: Stop met klikken op advertenties die in Facebook verschijnen of gooi de app helemaal van uw telefoon. De meeste foute aankopen vinden plaats op Facebook.

Ook aanbiedingen met forse kortingen (zoals van/voor of nu 2 voor de prijs van 1) zijn altijd te mooi om waar te zijn. Deze zelfde artikelen zijn ook allemaal op Aliexpress te vinden voor een fractie van de prijs die de webwinkel ervoor vraagt.

Donuts
door Donuts - Feb 28, 2021 om 10:54
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Als u voortaan voordat u bestelt eerst even de moeite neemt om te kijken bij het retourbeleid, dan voorkomt u daarmee al een hoop toekomstige miskopen bij onbetrouwbare dropshippers.

Yolandaa
door Yolandaa - Mar 27, 2021 om 11:25
1 Antwoorden / Vragen

Helaas ben ik ook opgelicht door girozon. Levering duurde 2 maanden. Kwaliteit armoedig en in verkeerde maat geleverd. Het wordt onmogelijk gemaakt om terug te sturen. Na twee weken intensief cotwct met klantenservice ben ik geen stap verder. Terugsturen naar China, zelf frankeren en dan beloven ze de helft van het aankoopbedrag terug? Nee, hier ga ik niet mee akkoord.....

ne
door neodutchio Mar 27, 2021 om 11:55
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Wat bedoelt u met opgelicht? Als u uw bankpas met pincode ergens buiten op een tafel legt en die wordt gestolen en uw rekening wordt geplundert, valt dat ook onder oplichting?
Heel simpel, dit bedrijf heeft geen KVK nummer (zogenaamd vanwege fraude gevoeligheid), heeft geen adres en heeft geen telefoonnummer. Drie zaken die wettelijk verplicht zijn om te vermelden. Dat is al reden genoeg om te ruiken dat je daar niet zou moeten kopen.
Buiten het wettelijke bestaat er ook nog zo iets als denkvermogen. Een klantenserivce die 24/7 klaar staat? Bij ruilen en retourneren staat eerst dat er binnen 5 dagen wordt terug betaald, daaronder staat binnen 14 dagen. Dat strookt dus ook niet met elkaar. En wat voor nut heeft het melden van extra co2 bij herroepen?
Er staat bovenaan dat er 5726 beoordelingen geweest zijn over deze shop met een gemiddelde cijfer van 9,6/10. Waar ziet u die beoordelingen? De site is geregistreerd op 30-10-2020, binnen 5 maanden dus 5726 beoordelingen. Gemiddeld schrijft 20% een beoordeling, dat wil dus zeggen 28.630 klanten in 148 dagen. Dat zijn bijna 200 orders per dag. Inclusief alle gesloten feestdagen.

U bent niet opgelicht, u bent zelf zo d*m geweest om zomaar op een willekeurige site te gaan bestellen zonder even te kijken waar u ging kopen. Dat kan alleen uzelf aangerekend worden.