Ja
door Jacqueline0709 Jul 1, 2020 om 23:52
Winkels & webshops

Retourneren bij voorbaat niet toegestaan, mag dit?

Mag een webshop in de algemene voorwaarden opnemen, dat sterk afgeprijste producten niet meer geretourneerd kunnen worden?

Het staat in de algemene voorwaarden van de webshop dat producten die in de categorie Outlet staan niet geretourneerd mogen worden én bovenaan de pagina van elke betreffend product staat het vermeld. Is het dan toegestaan om retourneren daadwerkelijk te weigeren?

6094 18 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jul 2, 2020 om 00:14
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Uiteraard, als het bij de voorwaarden staat, kan met iets niet retourneren, u heeft het duidelijk gelezen dus dan is het enige: dan ook niet bestellen.

Ja
door Jacqueline0709 Jul 2, 2020 om 10:52
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie.

Tr
door Trostomaat Jul 2, 2020 om 17:41
239 Antwoorden / Vragen

Uiteraard NIET.
Dergelijke voorwaarden zijn in strijd met de wet.

tenormin
door tenormin Jul 2, 2020 om 17:46
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, @trostomaal, maar dat moet je tegen Jacqueline zeggen: zij probeert er onderuit te komen.

ha
door harrybre Jul 3, 2020 om 11:27
240 Antwoorden / Vragen

Welke wet ? Of roept u alleen maar ?

Ka
door Kassagebruiker - Jul 2, 2020 om 00:22
683 Antwoorden / 5 Vragen

Wat staat èn in de AV èn bovenaan de pagina? U kunt deze arftikelen niet retourneren. Waarom zou het dan in uw visie wél retourneerbaar kunnen zijn? A: u heeft het gelezen, B; Hoe moeten ze anders duidelijk maken dat u die artikelen NIET kunt terugsturen?

Ja
door Jacqueline0709 Jul 2, 2020 om 00:25
Antwoorden / 1 Vragen

Let op! producten in de outlet kunnen niet retour worden verzonden!

Het gaat me erom of het wettelijk is toegestaan om de consument het retourrecht te ontnemen.

tenormin
door tenormin Jul 2, 2020 om 01:03
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Heeft niets met de wet te maken, gewoon, en zoals u zelf schrijft duidelijk te lezen op de site daar.

Ja
door Jacqueline0709 Jul 2, 2020 om 01:05
Antwoorden / 1 Vragen

Tuurlijk heeft het wel met de wet te maken. De wet is er niet voor niks.

Ka
door Kassagebruiker Jul 2, 2020 om 11:26
683 Antwoorden / 5 Vragen

Enige jaren geleden kwam ik vaak in 010 bij een "Outlet" met witgoed en tv enz. Er stond duidelijk bij dat er geen retour en geen ruilingen mogelijk waren. Dus je weet wat je koopt, what you see is what you get.

tijger1
door tijger1 Jul 2, 2020 om 11:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@kassagebruiker

Dat was geen webshop.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 2, 2020 om 00:37
2010 Antwoorden / Vragen

Dat is heel duidelijk verboden, er zijn uitzonderingen op het recht om te retourneren zials bijvoorbeeld hygiëne maar deze is expliciet uitgesloten. U mag retourneren en de webwinkel mag dat al niet bijvoorbaat uitsluiten voor afgeprijsde artikelen. Of je het probleem nou op moet zoeken is vers twee.

Die andere antwoorden zijn voor een consumenten forum best shockerend fout.
Even googelen levert zat op, even een voorbeeld

Ja
door Jacqueline0709 Jul 2, 2020 om 00:44
Antwoorden / 1 Vragen

Weet u een plek waar ik dit recht op kan zoeken online?

Ja
door Jacqueline0709 Jul 2, 2020 om 00:48
Antwoorden / 1 Vragen

Dank u wel. Die link is erg bruikbaar. In mijn zoektocht kwam ik hier uit, vandaar mijn vraag ;-)

alfatrion
door alfatrion Jul 2, 2020 om 15:45
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Die hygiëne producten moeten verzegeld zijn.

1paul
door 1paul - Jul 2, 2020 om 06:50
3103 Antwoorden / 0 Vragen

Feitelijk niet, het is gewoon een koop op afstand en daar gelden de gewone regels voor....

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/retourneren

Ja
door Jacqueline0709 Jul 2, 2020 om 10:48
Antwoorden / 1 Vragen

Dank u

ne
door neodutchio - Jul 2, 2020 om 07:22
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Over welke webwinkel gaat het hier? Het recht op herroeping blijft gewoon bestaan. Dat het op de site staat wil niet zeggen dat ze mogen afwijken van de wet.

Ja
door Jacqueline0709 Jul 2, 2020 om 10:47
Antwoorden / 1 Vragen

Dank u

tijger1
door tijger1 - Jul 2, 2020 om 07:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee die voorwaarden zijn niet rechtsgeldig. Maar waarom zou u daar dan nog iets kopen? Vragen om problemen.

Ja
door Jacqueline0709 Jul 2, 2020 om 10:48
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb nooit gezegd dat ik er iets ging kopen ;-). Bedankt voor uw reactie.

marita5
door marita5 - Jul 2, 2020 om 07:46
11495 Antwoorden / 15 Vragen
Ja
door Jacqueline0709 Jul 2, 2020 om 10:49
Antwoorden / 1 Vragen

Dank u.

diumenge
door diumenge - Jul 2, 2020 om 08:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het mag niet, maar je weet nu wel van te voren dat retourneren een hoop gedoe gaat opleveren. Dus links laten liggen die webwinkel, tenzij je 100% zeker bent dat je niet wilt retourneren.

Ja
door Jacqueline0709 Jul 2, 2020 om 10:49
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie.

panter22
door panter22 - Jul 2, 2020 om 08:28
6599 Antwoorden / Vragen

Je had de algemene voorwaarden niet gelezen en bovenaan de pagina van het product de mededeling niet gezien.
Maar je wilt het product terugsturen. Afgeprijsd alleen is niet voldoende om geen geld terug te krijgen.
Lees ook eens:
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/verkopen-aan-consumenten/bedenktijd-wanneer-niet-wanneer-wel

Ja
door Jacqueline0709 Jul 2, 2020 om 10:49
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie.

rj
door rjw - Jul 2, 2020 om 10:22
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je de moeite neemt om dit uit te zoeken. Als je twijfelt over voorwaarden ga je toch geeneens overwegen om zaken te doen met zo'n bedrijf. Ongeacht of het wettelijk mag of niet. Als wij nu zeggen dat het mag, ga je er dan gewoon kopen in de wetenschap dat als het niks is je het niet kunt retourneren?

Ja
door Jacqueline0709 Jul 2, 2020 om 10:46
Antwoorden / 1 Vragen

Omdat het mijn eigen webshop is en ik graag wil weten of ik me aan de regels houd, anders moet ik mijn AV aanpassen. Ik heb nooit gezegd dat ik iets ging kopen ;-)

panter22
door panter22 Jul 2, 2020 om 14:19
6599 Antwoorden / Vragen
rj
door rjw Jul 2, 2020 om 16:15
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Laat het dan een grote waarschuwing zijn voor potentiele klanten van Jacqueline0709's webwinkel: dit is geen serieus bedrijf. Een retailer die wet- en regelgeving via amateurs op een forum helder wil krijgen is een accident waiting to happen.

1paul
door 1paul Jul 3, 2020 om 07:08
3103 Antwoorden / 0 Vragen

juist andersom, ze wil weten of dit mag ja of nee en gaat daarom de voorwaarden aanpassen!!!!

Donuts
door Donuts - Jul 2, 2020 om 10:58
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Quote: Omdat het mijn eigen webshop is en ik graag wil weten of ik me aan de regels houd, anders moet ik mijn AV aanpassen. Ik heb nooit gezegd dat ik iets ging kopen ;-).

Dat weet u dan nu, wat u in uw AV heeft staan, mag niet. Was wel zo netjes geweest als u had gemeld dat u een ondernemer bent, dit platform is er namelijk voor consumenten, niet voor ondernemers.

Ja
door Jacqueline0709 Jul 2, 2020 om 11:00
Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad, dit was leerzaam. Hartelijk dank voor uw reactie.
Ik ben ook gewoon consument :-)

Donuts
door Donuts Jul 2, 2020 om 11:02
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, in dit geval bent u geen consument.

Ka
door Kassagebruiker Jul 2, 2020 om 11:27
683 Antwoorden / 5 Vragen

U bent inderdaad GEEN consument. De vraag gaat over uw webshop, die is geen consument. U bent consument als u zelf wat koopt via een webshop. Verkoopt u via uw eigen webshop bent u aantoonbaar geen consument.

alfatrion
door alfatrion Jul 2, 2020 om 15:48
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Dit gaat om een consumenten kwestie. Wees blij dat er naar gevraagd wordt op een consumentenplatform.

rj
door rjw Jul 2, 2020 om 16:17
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Dit is geen consumentenkwestie (in het Nederlands doen we dit zonder spatie, gek dat een jurist voor wie taal 1 van de belangrijkste instrumenten is dat niet weet). In dit geval is het een ondernemerskwestie.

1paul
door 1paul Jul 3, 2020 om 07:09
3103 Antwoorden / 0 Vragen

beter dat er naar gevraagd word, van te voren, als dat er achteraf een topic over komt!!!!

De
door DennisR - Jul 2, 2020 om 14:29
8 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, dat mag niet, als consument heb je het wettelijke recht op bedenktijd. Ze kunnen zelfs voor de rechter gesleept worden. In dit land is wat dat betreft de consument goed beschermt tegen dit soort praktijken. Maar ik zou zo'n bedrijf links laten liggen en een negatieve review schrijven op trustpilot hierover.

Uizonderingen op bepaalde producten kunt u vinden op de site van de consumentenbond: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/retourneren

mi
door miennaamishaaz - Jul 2, 2020 om 22:45
725 Antwoorden / 1 Vragen

NEE. dit mag niet.
Je hebt immiddels 14 dagen herroepingsrecht op ALLES wat je bij een winkel online koopt.

Alleen als je de producten in de winkel zelf ophaalt gelden er andere regels.

Om welke webshop gaat het eigenlijk. de kans is namelijk groot dat dit een Dropshipper is.

audb
door audb - Jul 3, 2020 om 12:56
1668 Antwoorden / 5 Vragen

uitverkoop of niet het blijft een product wat niet speciaal op maat of op verzoek van de klant aangepast is dan wel om dat het om hygiene niet mag dan mag het wel uitgesloten worden.

Is het een product wat anders gewoon in de arsortiment van de web winkel is geweest dan mag het niet.

Ook het verwijderen van de verpakking mag gewoon mist deze retour wordt gestuurt in de orginele verpakking welke niet onodig beschadigd is.

Kleding en ondergoed mag je bij aangeven dat deze niet retour gezonden mogen worden dat valt onder hygiene, schoennen vallen daar weer niet onder maar als blijkt dat deze gedragen zijn dan mag je wel een vermindering op het bedrag wat betaald is berekenen dan wel weigeren.