Retourzending Lucardie
Goedenavond
Ik had een bestelling bij Lucardie geplaatst,heb deze ontvangen maar had het niet meer nodig omdat ik vergelijkbare sieraden goedkoper kon verkrijgen bij een andere webshop.Ik heb telefonichs contact gehad om te vragen hoe zend ik het retour.De medewerkster vertelde mij dat er in het pakket een retourformulier zat die ik nodig was.Ik heb de doos geopend en het formulier lag boven in de doos daarna de doos weer dichtgeplakt en dezelfde dag afgeven op het postnl punt.Nu kreeg ik van Afterpay een betalings herinering,daarop heb ik Lucardie gebelt ze vertelden mij dat ze de doos wel hadden maar geen sieraden.Ik ben nu steeds over en weer met Lucardie aan het mailen.oook hebben ze foto's gestuurd waar op te zien is de verpakkingsdoos daarnaast de fformulieren en geopende zakjes waar de sieraden in verpakt wordenhet(betreft 3 zakjes 2 waar oorbelletjes en 1 kinderketting inzaten)Ik heb getuigen die bij mij waren op die dag die er ook bij waren dat ik het formulier eruit heb gepakt en de doos weer dicht heb geplakt,dit zijn totaal vreemde mensen voor mij,ze waren hier om kleding te kopen wat ik te koop heb.Ook heb ik het telefoon gesprek op tape van die bewuste dag nu is mijn vraag wie is er verantwoordelijk voor de zoekgeraakte sieraden Lucardie of ik ?Helaas u bent de verzender dus u bent verantwoordelijk maar heeft u de inhoud bij ontvangst ook na gekeken. Het zal een welles nietes spel worden want zo'n foto zegt natuurlijk niets. Kan best wel zijn dat een medewerker deze al uit de zakjes had gehaald en ze heeft opgeborgen. Of, en dat lijkt onwaarschijnlijk, dat ze er een paar lege zakjes hebben neergelegd. Maar nogmaals u bent uiteindelijk de verzender en zal moeten kunnen aantonen dat de sieraden bij het dichtplakken in de doos zaten.
De opdrachtgever is Lucardie en niet de TS. Omdat hier een opdrachtformulier van Lucardie is gebruikt. De verzender zoals u het noewmt is dus Lucardie en niet de TS.
@TS,
Toen u het pakket poste werd het gewogen. Als dat gewicht hetzelfde is als toen u het pakket ontving heeft u eigenlijk al bewijs genoeg.
Aan getuigen heeft u ook niets in dit geval; zeker omdat het vreemde mensen waren die u niet kenden. Los van dat: de verzender is altijd verantwoordelijk. Dus Lucardie, die heeft verzonden en u heeft ontvangen; u niet meer wilde omdat het elders goedkoper was en kennelijk niet het goede proces van terugzenden heeft gevolgd. Dus weer een gevalletje: helaas pindakaas. Sorry.
Risico bij terugsturen
Stuurt u het product zelf terug? Dan is het risico bij het terugsturen voor u. Dit betekent dat u verantwoordelijk bent als het product tijdens het terugsturen kwijt of beschadigd raakt.
https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd
Het is jammer dat je niet in de doos hebt gekeken.
Nu mag Lucardi er vanuit gaan dat je alles in goede orde hebt ontvangen, immers je hebt niet geklaagd, en dan is het risico voor jou.
Nee, omdat er een retourformulier van het bedrijf is gebruikt is de TS niet de opdrachtgever maar het bedrijf.
Het pakket is zonder beschadigingen aangekomen, maar de sieraden zaten er niet in.
Ts heeft bij ontvangst niet gecontroleerd of de sieraden in het pakket zaten. Dat is het probleem.
Info:
Beschadiging bij retour
Besluit een klant gebruik te maken van zijn herroepingsrecht? Dan moet het product retour komen. In dat geval is deze terugzending voor risico van de klant. Raakt het product kwijt of beschadigd tijdens retourzending, dan is dit voor risico van de klant. Kortom, het risico van verzending is altijd voor risico van de verzender. Lees ook meer informatie over beschadigingen ontstaan door de consument.https://www.webwinkelkeur.nl/risico-van-verzending-bijna-nooit-voor-consument/
Zoals hierboven is benoemd, geschiedt bij consumentenkoop de levering tot aan het moment van feitelijke aflevering geheel voor het risico van de ondernemer. Dit is fijn voor de consument, maar betekent dus wel dat het risico voor retourzending voor rekening van de consument komt. Soms kan het dus zeker verstandig zijn om pakketten aangetekend en verzekerd te retourneren als consument.
https://ictrecht.nl/2018/02/08/wie-draagt-nu-eigenlijk-het-risico-voor-retourzending-van-producten/
Hallo Smoky ,
De voorwaarden Art 8 ,
Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
https://www.lucardi.nl/nl-nl/algemene-voorwaarden
Ik heb de doos geopend en het formulier lag boven in de doos daarna de doos weer dichtgeplakt en dezelfde dag afgeven op het postnl punt.
Veelgestelde Vragen
Hoe stuur ik mijn pakket terug ?
Besluit je je pakket retour te sturen dan heb je meerdere mogelijkheden om te retourneren. Dit kan binnen 30 dagen via de winkel of een DHL service punt of een andere wijze die je wenst.
Via de winkel
Neem het artikel en je retourformulier mee naar de winkel bij jou in de buurt. Is jouw bestelling een cadeau geweest en staat er het retourformulier geen prijs? Vraag dan naar de factuur van degene van wie jij dit cadeau hebt ontvangen, zodat we in de winkel de retournering kunnen behandelen. Je kunt je artikel in de winkel omruilen voor een ander artikel, of je ontvangt geld terug. Wanneer je hebt gekozen voor Afterpay, zullen we de retour in mindering brengen op de rekening. Mocht het bedrag al voldaan zijn, dan wordt dit via Afterpay teruggestort.
Via een DHL servicepunt
Met onze bijgeleverde retourformulier en sticker kan je gemakkelijk en snel artikelen terugsturen. Als je gebruikt maakt van onze retoursticker dan is dat geheel gratis. (Je bent echter niet verplicht deze optie te gebruiken. Het gebruik van deze sticker heeft ook geen invloed op het teruggaverecht en/of herroepingsrecht.) Wil je een artikel terugsturen, leg deze dan eenvoudigweg in een doosje. Op het retourformulier kan je aangeven waarom je jouw bestelling terug stuurt.
Leg het artikel en het retourformulier in de doos en plak het retouretiket op de doos. Je kan de retourzending afgeven bij een DHL servicepunt, zodat je geen porto aan DHL hoeft te betalen.
Via een andere wijze
Als je je artikel terugstuurt via post, stuur het dan inclusief alle toebehoren, met het retourformulier of andere herkenning van jouw order terug in een deugdelijke verpakking. Wij adviseren het artikel per doos te verzenden en niet via briefpost, omdat hierbij kans is dat het makkelijker zoek raakt.
Vul op het retourformulier de reden van retour (niet verplicht) in en stuur het artikel met de retoursticker naar ons toe óf naar volgend adres:
Lucardi Backoffice Postbus 19385 2500 CJ Den Haag
Idem, helaas u als verzender bent aansprakelijk. Indien zoiets ooit weer het geval is, verzend dan met verzekering.
Uw opmerking dat er getuigen waren, vreemde mensen die bij u waren om kleding te kopen die u te koop heeft roept de vraag op of u hier niet handelt als 'ondernemer'.
Ik ben geen ondernemer ik ben 65 kilo afgevallen vandaar mijn kledingverkoop,de mensen waren bij mij in de keuken en hebben het doosje niet aangeraakt,die had ik in mijn handen tijdens het telefoon gesprek met lucardie
Ik ben geen ondernemer ik ben 65 kilo afgevallen vandaar mijn kledingverkoop,de mensen waren bij mij in de keuken en hebben het doosje niet aangeraakt,die had ik in mijn handen tijdens het telefoon gesprek met lucardie
En dit is vandaag de dag de wijze waarop mensen iets op internet bestellen (+ retourneren).
In een opwelling koopt men iets op internet, gaat na het bestellen pas googlen en ziet dan dat het elders goedkoper is. De eerste bestelling wordt dan gewoon geretourneerd.
Ik heb, zolang ik op internet bestel, 1x iets teruggestuurd, maar wel geruild voor een ander artikel, ondanks dat het bewuste artikel op Aliexpress goedkoper was. Ik weet altijd van te voren wat en waar ik iets ga bestellen
Ga eerst googlen en prijzen vergelijken en ga dan pas bestellen. Scheelt de verkoper ook een hoop werk.
u zelf al zal de webshop wel aannemelijk moeten maken dat de sieraden niet IN de doos zaten op het moment dat ze deze kregen...
en daar zit hem nu juist het punt, dat kunnen ze niet, tegelijk zeg ik u, wie zegt mij dat deze, voor u vreemde mensen, de sieraden niet uit de doos hebben gehaald???
het is te makkelijk om te stellen dat er niets gebeurd kan zijn bij de oorspronkelijke verzender trouwens, ook daar kan iets niet goed gegaan zijn zij hebben immers wel het pakketje ontvangen waarvan uz egt dat er sieraden in zaten...
U bent verantwoordelijk datde sieraden bij Lucardie aankomen. In principe betekent dat dat u moet bewijzen dat de spullen in de doos zaten toen u de doos verzond. Aangezien de doos is aangekomen is aantekening achteraf gezien niet relevant.
wel is het zo dat als Lucardie kan bewijzen dat de sieraden niet in de doos zaten bij openen, ze mieten dus laten zien dat ze de doos openenen, lege zakjes zijn nuet voldoende, maar als ze dat kunnen bent u verantwoordelijk. U heeft de opdracht voor transport gegeven, niet lucardie. Dan zult u e.e.a. Metde post moeten uitvechten
Mof, onbegrijpelijk en vaag verhaal. Wat moet Lucardi volgens jou bewijzen?
U bent daar de enige verantwoordelijke voor. Nog afgezien van uw bizarre aankoopgedrag "had het niet meer nodig omdat ik vergelijkbare sieraden goedkoper kon verkrijgen bij een andere webshop" is het altijd uw eigen risico dat de goederen ook daadwerkelijk retour ontvangen worden bij de webshop. U dient altijd eerst te controleren of u ook daadwerkelijk ontvangen heeft wat u besteld heeft en zo niet, te reclameren.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb
Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer
Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?
ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer