sm
door smoky 28 nov. 2019 om 22:32
Winkels & webshops

Retourzending Lucardie

Goedenavond

  Ik had een bestelling bij Lucardie geplaatst,heb deze ontvangen maar had het niet meer nodig omdat ik vergelijkbare sieraden goedkoper kon verkrijgen bij een andere webshop.Ik heb telefonichs contact gehad om te vragen hoe zend ik het retour.De medewerkster vertelde mij dat er in het pakket een retourformulier zat die ik nodig was.Ik heb de doos geopend en het formulier lag boven in de doos daarna de doos weer dichtgeplakt en dezelfde dag afgeven op het postnl punt.Nu kreeg ik van Afterpay een betalings herinering,daarop heb ik Lucardie gebelt ze vertelden mij dat ze de doos wel hadden maar geen sieraden.Ik ben nu steeds over en weer met Lucardie aan het mailen.oook hebben ze foto's gestuurd waar op te zien is de verpakkingsdoos daarnaast de fformulieren en geopende zakjes waar de sieraden in verpakt wordenhet(betreft 3 zakjes 2 waar oorbelletjes en 1 kinderketting inzaten)Ik heb getuigen die bij mij waren op die dag die er ook bij waren dat ik het formulier eruit heb gepakt en de doos weer dicht heb geplakt,dit zijn totaal vreemde mensen voor mij,ze waren hier om kleding te kopen wat ik te koop heb.Ook heb ik het telefoon gesprek op tape van die bewuste dag nu is mijn vraag wie is er verantwoordelijk voor de zoekgeraakte sieraden Lucardie of ik ?
 

4474 14 Rapporteer
door gerbera - 28 nov. 2019 om 22:52
5228 Antwoorden / 7 Vragen
1

Helaas u bent de verzender dus u bent verantwoordelijk maar heeft u de inhoud bij ontvangst ook na gekeken. Het zal een welles nietes spel worden want zo'n foto zegt natuurlijk niets. Kan best wel zijn dat een medewerker deze al uit de zakjes had gehaald en ze heeft opgeborgen. Of, en dat lijkt onwaarschijnlijk, dat ze er een paar lege zakjes hebben neergelegd. Maar nogmaals u bent uiteindelijk de verzender en zal moeten kunnen aantonen dat de sieraden bij het dichtplakken in de doos zaten.

door dokun 2 dec. 2019 om 16:08
146 Antwoorden / 0 Vragen

De opdrachtgever is Lucardie en niet de TS. Omdat hier een opdrachtformulier van Lucardie is gebruikt. De verzender zoals u het noewmt is dus Lucardie en niet de TS.

@TS,

Toen u het pakket poste werd het gewogen. Als dat gewicht hetzelfde is als toen u het pakket ontving heeft u eigenlijk al bewijs genoeg.

door tenormin - 28 nov. 2019 om 23:49
14989 Antwoorden / 90 Vragen
1

Aan getuigen heeft u ook niets in dit geval; zeker omdat het vreemde mensen waren die u niet kenden. Los van dat: de verzender is altijd verantwoordelijk. Dus Lucardie, die heeft verzonden en u heeft ontvangen; u niet meer wilde omdat het elders goedkoper was en kennelijk niet het goede proces van terugzenden heeft gevolgd. Dus weer een gevalletje: helaas pindakaas. Sorry.

door panter22 - 29 nov. 2019 om 09:03
3287 Antwoorden / Vragen
1

Risico bij terugsturen

Stuurt u het product zelf terug? Dan is het risico bij het terugsturen voor u. Dit betekent dat u verantwoordelijk bent als het product tijdens het terugsturen kwijt of beschadigd raakt.
https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd

H
et is jammer dat je niet in de doos hebt gekeken.
Nu mag Lucardi er vanuit gaan dat je alles in goede orde hebt ontvangen, immers je hebt niet geklaagd, en dan is het risico voor jou. 

door dokun 2 dec. 2019 om 16:09
146 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, omdat er een retourformulier van het bedrijf is gebruikt is de TS niet de opdrachtgever maar het bedrijf.

door panter22 2 dec. 2019 om 16:31
3287 Antwoorden / Vragen

Het pakket is zonder beschadigingen aangekomen, maar de sieraden zaten er niet in.
Ts heeft bij ontvangst niet gecontroleerd of de sieraden in het pakket zaten. Dat is het probleem.

Info: Beschadiging bij retour Besluit een klant gebruik te maken van zijn herroepingsrecht? Dan moet het product retour komen. In dat geval is deze terugzending voor risico van de klant. Raakt het product kwijt of beschadigd tijdens retourzending, dan is dit voor risico van de klant. Kortom, het risico van verzending is altijd voor risico van de verzender. Lees ook meer informatie over beschadigingen ontstaan door de consument.https://www.webwinkelkeur.nl/risico-van-verzending-bijna-nooit-voor-consument/

door panter22 2 dec. 2019 om 16:50
3287 Antwoorden / Vragen

Zoals hierboven is benoemd, geschiedt bij consumentenkoop de levering tot aan het moment van feitelijke aflevering geheel voor het risico van de ondernemer. Dit is fijn voor de consument, maar betekent dus wel dat het risico voor retourzending voor rekening van de consument komt. Soms kan het dus zeker verstandig zijn om pakketten aangetekend en verzekerd te retourneren als consument.
https://ictrecht.nl/2018/02/08/wie-draagt-nu-eigenlijk-het-risico-voor-retourzending-van-producten/

door marita5 - 29 nov. 2019 om 09:33
8114 Antwoorden / 13 Vragen
1

Hallo Smoky , 

De voorwaarden Art 8 , 

Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument. 

https://www.lucardi.nl/nl-nl/algemene-voorwaarden 

Ik heb de doos geopend en het formulier lag boven in de doos daarna de doos weer dichtgeplakt en dezelfde dag afgeven op het postnl punt.

Veelgestelde Vragen 

Hoe stuur ik mijn pakket terug ? 

Besluit je je pakket retour te sturen dan heb je meerdere mogelijkheden om te retourneren. Dit kan binnen 30 dagen via de winkel of een DHL service punt of een andere wijze die je wenst.

Via de winkel

Neem het artikel en je retourformulier mee naar de winkel bij jou in de buurt. Is jouw bestelling een cadeau geweest en staat er het retourformulier geen prijs? Vraag dan naar de factuur van degene van wie jij dit cadeau hebt ontvangen, zodat we in de winkel de retournering kunnen behandelen. Je kunt je artikel in de winkel omruilen voor een ander artikel, of je ontvangt geld terug. Wanneer je hebt gekozen voor Afterpay, zullen we de retour in mindering brengen op de rekening. Mocht het bedrag al voldaan zijn, dan wordt dit via Afterpay teruggestort.

 

Via een DHL servicepunt

Met onze bijgeleverde retourformulier en sticker kan je gemakkelijk en snel artikelen terugsturen. Als je gebruikt maakt van onze retoursticker dan is dat geheel gratis. (Je bent echter niet verplicht deze optie te gebruiken. Het gebruik van deze sticker heeft ook geen invloed op het teruggaverecht en/of herroepingsrecht.) Wil je een artikel terugsturen, leg deze dan eenvoudigweg in een doosje. Op het retourformulier kan je aangeven waarom je jouw bestelling terug stuurt. 
Leg het artikel en het retourformulier in de doos en plak het retouretiket op de doos. Je kan de retourzending afgeven bij een DHL servicepunt, zodat je geen porto aan DHL hoeft te betalen.

 

Via een andere wijze

Als je je artikel terugstuurt via post, stuur het dan inclusief alle toebehoren, met het retourformulier of andere herkenning van jouw order terug in een deugdelijke verpakking.  Wij adviseren het artikel per doos te verzenden en niet via briefpost, omdat hierbij kans is dat het makkelijker zoek raakt.

Vul op het retourformulier de reden van retour (niet verplicht) in en stuur het artikel met de retoursticker naar ons toe óf naar volgend adres:

Lucardi Backoffice Postbus 19385 2500 CJ Den Haag

door heremietkreeft - 29 nov. 2019 om 09:33
10613 Antwoorden / 164 Vragen
1

Idem, helaas u als verzender bent aansprakelijk. Indien zoiets ooit weer het geval is, verzend dan met verzekering.
Uw opmerking dat er getuigen waren, vreemde mensen die bij u waren  om kleding te kopen die u te koop heeft roept de vraag op of u hier niet handelt als 'ondernemer'. 

sm
door smoky 30 nov. 2019 om 22:25
10 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ben geen ondernemer ik ben 65 kilo afgevallen vandaar mijn kledingverkoop,de mensen waren bij mij in de keuken en hebben het doosje niet aangeraakt,die had ik in mijn handen tijdens het telefoon gesprek met lucardie

sm
door smoky 30 nov. 2019 om 22:27
10 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ben geen ondernemer ik ben 65 kilo afgevallen vandaar mijn kledingverkoop,de mensen waren bij mij in de keuken en hebben het doosje niet aangeraakt,die had ik in mijn handen tijdens het telefoon gesprek met lucardie

door sira - 29 nov. 2019 om 14:06
225 Antwoorden / 20 Vragen
4

En dit is vandaag de dag de wijze waarop mensen iets op internet bestellen (+ retourneren).

In een opwelling koopt men iets op internet, gaat na het bestellen pas googlen en ziet dan dat het elders goedkoper is. De eerste bestelling wordt dan gewoon geretourneerd.

Ik heb, zolang ik op internet bestel, 1x iets teruggestuurd, maar wel geruild voor een ander artikel, ondanks dat het bewuste artikel op Aliexpress goedkoper was. Ik weet altijd van te voren wat en waar ik iets ga bestellen

Ga eerst googlen en prijzen vergelijken en ga dan pas bestellen. Scheelt de verkoper ook een hoop werk.

door 1paul - 29 nov. 2019 om 14:54
1024 Antwoorden / 0 Vragen
0

u zelf al zal de webshop wel aannemelijk moeten maken dat de sieraden niet IN de doos zaten op het moment dat ze deze kregen...

en daar zit hem nu juist het punt, dat kunnen ze niet, tegelijk zeg ik u, wie zegt mij dat deze, voor u vreemde mensen, de sieraden niet uit de doos hebben gehaald???

het is te makkelijk om te stellen dat er niets gebeurd kan zijn bij de oorspronkelijke verzender trouwens, ook daar kan iets niet goed gegaan zijn zij hebben immers wel het pakketje ontvangen waarvan uz egt dat er sieraden in zaten...

door diumenge - 29 nov. 2019 om 15:19
10725 Antwoorden / 14 Vragen
1

Jij.

(ik plaats 'm maar weer even @redactie)

mo
door mof - 30 nov. 2019 om 10:14
1478 Antwoorden / 2 Vragen
1

U bent verantwoordelijk datde sieraden bij Lucardie aankomen. In principe betekent dat dat u moet bewijzen dat de spullen in de doos zaten toen u de doos verzond. Aangezien de doos is aangekomen is aantekening achteraf gezien niet relevant.
wel is het zo dat als Lucardie kan bewijzen dat de sieraden niet in de doos zaten bij openen, ze mieten dus laten zien dat ze de doos openenen, lege zakjes zijn nuet voldoende, maar als ze dat kunnen bent u verantwoordelijk. U heeft de opdracht voor transport gegeven, niet lucardie. Dan zult u e.e.a. Metde post moeten uitvechten

door diumenge 1 dec. 2019 om 01:12
10725 Antwoorden / 14 Vragen

Mof, onbegrijpelijk en vaag verhaal. Wat moet Lucardi volgens jou bewijzen?

door newmikey - 1 dec. 2019 om 16:51
671 Antwoorden / 0 Vragen
0

U bent daar de enige verantwoordelijke voor. Nog afgezien van uw bizarre aankoopgedrag "had het niet meer nodig omdat ik vergelijkbare sieraden goedkoper kon verkrijgen bij een andere webshop" is het altijd uw eigen risico dat de goederen ook daadwerkelijk retour ontvangen worden bij de webshop. U dient altijd eerst te controleren of u ook daadwerkelijk ontvangen heeft wat u besteld heeft en zo niet, te reclameren.

le
door leenpres - 2 dec. 2019 om 11:35
57 Antwoorden / 7 Vragen
0

U bent  verantwoordelijk u verstuurd het had u het maar moeten verzekeren .

door dokun - 2 dec. 2019 om 16:11
146 Antwoorden / 0 Vragen
1

Als er een retoursformulier van het bedrijf gebruikt is, is het bedrijf de opdrachtgever.

De opdrachtgever is Lucardie en niet de TS. Omdat hier een opdrachtformulier van Lucardie is gebruikt. De verzender is dus Lucardie en niet de TS.

@TS,

Toen u het pakket poste werd het gewogen. Als dat gewicht hetzelfde is als toen u het pakket ontving heeft u eigenlijk al bewijs genoeg.

door diumenge 2 dec. 2019 om 16:42
10725 Antwoorden / 14 Vragen

En is Lucardi daarmee dan ook verantwoordelijk volgens jou?

door gerbera - 2 dec. 2019 om 21:52
5228 Antwoorden / 7 Vragen
0

@dokun,

Nu kan ik mij vergissen maar diegene die het pakket retour stuurt is volgens mij toch echt de verzender. Er is een retour formulier verstrekt waarin staat hoe een pakket retour gezonden moet worden. Dit is geen opdracht maar informatie en hulpmiddel om te voorkomen dat het pakket onjuist retour gezonden wordt.





Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ot
Otto Kraamwinkel - 6 dec. 2019 om 21:52
Winkels & webshops

Mojo verplicht bestellen?

Op site van Mojo een kaartje 1x geselecteerd en na aanklikken 'doorgaan' krijg ik bericht dat ik een soort kaartje heb gekozen waarbij ik verplicht moet bestellen. Ik ben meteen gestopt. Ik kan toch niet op deze wijze verplicht worden te bestellen? Lees meer

ni
nienkevonk - 4 dec. 2019 om 20:06
Computers & telefonie

Hoe verwijderd je een fout email adres in hotmail op android

ik wil een fout email adres verwijderen in hotmail maar dan op mijn android telefoon. op mijn computer geen probleem zo weg .maar op de telefoon lukt het niet. heb veel nagezocht maar geen oplossing gevonden.  vrg  nienke Lees meer

tenormin - 6 dec. 2019 om 15:58
Huishouden & energie

Onbekend beestje, heb geen foto, van 2½mm

Heb heel Google afgezocht, niets gevonden. Iemand enig idee wat dit was? Het was grijs, had oortjes en krulstaartje. Leek op een ieni-minimuisje. Met vergrootglas bekeken en "bij het vermoorden" kreeg ik het niet gelijk dood. Het voelde aan alsof het een harnasje had. Uiteraard geen wereld probleem, maar ben toch nieuwsgierig of ik een "plaag" zal krijgen, omdat ik niet weet wat het was.
Sor ... Lees meer